
Studiu Unlock: 7 din 10 români vor ca, în 2020, să nu se mai ataşeze emoţional de oameni,branduri, lucruri şi locuri de muncă
12 Februarie 2020
AGERPRESO altă tendinţă în creştere observată în România este preocuparea pentru problemele de mediu, în cazul a 61% dintre cei chestionaţi.
![]() |
Sursa: Unsplash |
Şapte români din zece (69%) simt nevoia, din ce în ce mai mult, să aibă spaţiu personal şi vor face eforturi, în 2020, să nu se ataşeze emoţional de oameni, branduri, lucruri şi locuri de muncă, conform rezultatelor cuprinse în cea de-a treia ediţie a studiului naţional care măsoară tendinţele în stilul de viaţă al românilor.
Datele cuprinse în cercetarea realizată de divizia de trenduri Hunters a agenţiei de cercetare de piaţă Unlock relevă, totodată, că, în 2020, numărul românilor care susţin şi adoptă tendinţe noi a crescut cu 7%, cea mai consistentă majorare înregistrată până în prezent.
În plus, pentru acest an, 69% dintre români au declarat că vor face eforturi să se ataşeze emoţional mai puţin de oameni, branduri, lucruri şi locuri de muncă. În acest sens, aceştia susţin că învaţă că ei sunt propria lor familie, călătoresc şi merg la evenimente şi în locuri publice singuri, pentru că aşa se simt mai bine.
Datele cuprinse în cercetarea realizată de divizia de trenduri Hunters a agenţiei de cercetare de piaţă Unlock relevă, totodată, că, în 2020, numărul românilor care susţin şi adoptă tendinţe noi a crescut cu 7%, cea mai consistentă majorare înregistrată până în prezent.
În plus, pentru acest an, 69% dintre români au declarat că vor face eforturi să se ataşeze emoţional mai puţin de oameni, branduri, lucruri şi locuri de muncă. În acest sens, aceştia susţin că învaţă că ei sunt propria lor familie, călătoresc şi merg la evenimente şi în locuri publice singuri, pentru că aşa se simt mai bine.
O altă tendinţă în creştere observată în România este preocuparea pentru problemele de mediu, în cazul a 61% dintre cei chestionaţi. Cercetarea de specialitate arată că oamenii reciclează mai mult (sticlă, plastic, hârtie), în ciuda percepţiei generale cum că în România sistemele pentru sustenabilitate nu funcţionează, ci şi prin recursul la organizaţii şi companii private care se ocupă de reciclare (ulei, electronice, mobilă etc).
Pe de altă parte, un român din şapte (69%) au spus că vor deveni mai toleranţi, cu un discurs europenizat şi incluziv. De asemenea, 71% dintre români confirmă redescoperirea bucuriei micilor plăceri, fie că e vorba despre o vacanţă petrecută acasă sau relaxarea pe care le-o dă gătitul, în timp ce aproape două treimi (63%) constată o tendinţă de căutare a autenticităţii, inclusiv prin reinventarea portului popular şi apetenţa pentru produse fabricate manual.
În plus, 66% dintre români confirmă trendul vulnerabilităţii, "asta însemnând de la deschiderea pentru couchsurfing şi până la programe educaţionale care se concentrează asupra dezvoltării inteligenţei emoţionale".
Potrivit sursei citate, printre alte trenduri regăsim şi hiperselectivitatea în luarea deciziilor, confirmată de două treimi (66%) dintre respondenţi. Astfel, aceasta se manifestă prin alegerea unor locuri de muncă provizorii, în aşteptarea unor oportunităţi mai bune, dar şi prin opţiunea pentru parteneri de viaţă/cuplu de tranziţie din teama de asumare şi de angajament pe termen lung a ceva de care nu sunt siguri.
"Românii amână mai mult luarea unei decizii, acest comportament fiind amplificat de multitudinea de opţiuni la îndemână şi de mitul perfecţiunii. Astfel, hiperselectivitatea poate genera un blocaj, un efect de "sală de aşteptare" care se răsfrânge asupra tuturor aspectelor vieţii", se precizează în concluziile cercetării.
Studiul a fost realizat în decembrie 2019 pe un eşantion de o mie de persoane cu vârste cuprinse între 16 şi 55 ani.
Unlock, companie de know-how şi cercetare de piaţă cu capital 100% românesc înfiinţată în anul 2008, este specializată în studii de strategie de brand şi marketing cultural. În 2017, compania a lansat divizia Hunters, care analizează trendurile şi noile tendinţe din România.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 18025 / 19699 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Popovici Nițu Stoica & Asociații asistă PPC în procesul de consolidare a afacerilor din domeniul energiei regenerabile
LegiTeam: Lawyer - Dispute Resolution and Employment | GNP Guia Naghi and Partners
PNSA a asistat una dintre cele mai mari finanțări acordate în ultimii ani | Grupul Ameropa, client tradițional al casei de avocatură, semnează o facilitate de refinanțare de 1,35 miliarde USD cu un sindicat format din trei bănci. Partenerul Bogdan C. Stoica a coordonat echipa, cu contribuția Ioanei Lazăr (Senior Associate) și a Crinei Stan (Associate)
LegiTeam: Lawyer - Pharma & Regulatory and Public Procurement Team | GNP Guia Naghi and Partners
Kinstellar a asistat cumpărătorul East Grain într-una dintre cele mai mari tranzacții din agrobusiness din ultimii ani. Vânzătorii au fost asistatați de avocați italieni, care au coordonat și echipa din București a unei firme internaționale
WTR Global Leaders 2025 | Ana-Maria Baciu (Baciu Partners), Sorina Olaru și Florina Firaru (NNDKP), Ciprian Dragomir (TZA) și Alina Tugearu (ZRVP), printre cei 17 români care au intrat în liga celor mai apreciați specialiști în domeniul mărcilor, la nivel global. Cine sunt aceștia, prin ce s-au remarcat și cum îi văd clienții
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
LegiTeam: Lawyer - Tax Controversy and Tax Litigation | Reff & Associates
Kinstellar își consolidează practica de Energie din București prin recrutarea Ralucăi Gabor (Counsel) | Iustinian Captariu, coordonatorul practicii regionale de Energie a Kinstellar: ”Alăturarea Ralucăi ne întărește angajamentul de a excela într-unul dintre cele mai dinamice și strategice sectoare din România”
Legal 500 - Central and Eastern Europe Awards 2025 | Clifford Chance, Filip & Company și Băncilă, Diaconu și Asociații sunt pe lista scurtă pentru titlul de ”Firma anului în România”. Horea Popescu (CMS), Ruxandra Bologa (NNDKP), Madalina Rachieru-Postolache (Clifford Chance) și Ana-Maria Baciu (Baciu Partners) printre candidații la titlul ”Romania Lawyer of the Year”. Alți 18 avocați români și 8 firme locale concurează la premiile regionale
Țuca Zbârcea & Asociații stabilește un precedent important în domeniul serviciilor digitale și comerțului electronic | Reprezentarea, asigurată de o echipă coordonată de Alina Ungureanu (partner) și Cătălina Ionescu (senior associate)
Schoenherr și Asociații promovează trei avocați în pozițiile managing attorney at law și senior attorney at law | Sebastian Guțiu (managing partner): ”Schoenherr continuă să se extindă în România, unde echipa noastră numără în prezent peste 75 de avocați și avem planuri mari pentru perioada următoare”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...