
Horváth & Partners România, bilanț la 15 ani: Peste 300 de proiecte, în valoare de 64 mil. €
21 Decembrie 2020
BizLawyerReprezentanții Horváth & Partners consideră că principalele trei tendințe care se vor materializa în următorii doi ani, la nivelul mediului de business, sunt: (1) accelerarea transformării digitale, creșterea continuă și vertiginoasă a canalelor online de vânzare și accentuarea îmbunătățirii experienței clienților; (2) concentrarea organizațiilor pe sporirea capacității de inovare și a investițiilor în tehnologii ecologice; și (3) concentrarea pe acțiuni concrete de sustenabilitate, cu precădere în sectoarele: energetic, transporturi, agricol și industrial.
Reprezentanții Horváth & Partners consideră că principalele trei tendințe care se vor materializa în următorii doi ani, la nivelul mediului de business, sunt: (1) accelerarea transformării digitale, creșterea continuă și vertiginoasă a canalelor online de vânzare și accentuarea îmbunătățirii experienței clienților; (2) concentrarea organizațiilor pe sporirea capacității de inovare și a investițiilor în tehnologii ecologice; și (3) concentrarea pe acțiuni concrete de sustenabilitate, cu precădere în sectoarele: energetic, transporturi, agricol și industrial.
Compania oferă servicii de consultanță atât în proiecte de mărime mică și medie, cu valori în jurul a 50.000 euro, cât și pentru proiecte transformaționale ample, care pot depăși 2-3 milioane de euro.
„Acești 15 ani de activitate pe piața locală au reprezentat o călătorie extraordinară pentru noi. Cu toate că decizia de a deschide biroul local a fost strâns legată de proiectul de integrare post-fuziune a Petrom, un alt motiv a fost poziționarea foarte bună a țării în regiune. În plus, România se îndreapta în acea perioadă spre aderarea la Uniunea Europeană, care avea să ofere peisajului de afaceri al țării o nouă fereastră de oportunități și un potențial de dezvoltare important”, a declarat Kurt Weber, Director General al Horváth & Partners România.
De-a lungul timpului, biroul din București s-a transformat într-un adevărat hub regional, de unde au fost schițate și implementate proiecte în Republica Moldova, Serbia, Croația și întreaga zonă balcanică. Pe lângă aportul adus în proiectele derulate în Germania, consultanții biroului din București au contribuit substanțial în dezvoltarea grupului, în special a birourilor din SUA și Orientul Mijlociu. „Sunt conștient că nu am fi reușit nimic fără echipa locală, formată din peste 30 de consultanți, precum și de cei 50 de colegi din birourile internaționale, care ne-au oferit sprijin și know-how în acest deceniu și jumătate de activitate. Am fost martori la transformarea și maturizarea mediului de business local, la schimbarea percepției față de serviciile de consultanță și la două momente majore de cumpănă, din punct de vedere economic: 2008 și 2020”, a adăugat Weber.
De la înființare și până în prezent, biroul din România al Horváth & Partners a derulat proiecte locale și regionale în cadrul unei game largi de specialități precum: reproiectarea modelului de afaceri și susținerea transformării organizationale în sectorul upstream al industriei de petrol și gaze, transformarea modelului de afaceri prin proiecte de externalizare, management al proceselor și S/4HANA, managementul resurselor umane, implementarea de soluții de planificare, elaborarea de planuri de afaceri pentru investiții și segmente noi de piață etc.
Reprezentanții companiei consideră că mediul de afaceri autohton a făcut progrese notabile în cei 15 ani de la înființarea biroului local. „Una dintre realizările majore pe care le-am observat este creșterea nivelului de competitivitate a principalilor jucători din același domeniu de activitate. Companiile au realizat că un factor important pentru a progresa este să ai o concurență puternică, care să-ți stimuleze dezvoltarea, să inovezi, să îți îmbunătățești performanțele permanent. Un alt element pozitiv este concentrarea pe nevoile clienților și adaptarea serviciilor și produselor, în funcție de acest factor. Un semnal clar de maturizare este și implementarea indicatorilor de performanță în toate industriile, precum și adoptarea soluțiilor de digitalizare cum sunt Inteligența Artificială sau RPA-ul. Nu în ultimul rând, organizațiile au învățat să atragă, să crească și să-și păstreze mult mai bine oamenii, chiar dacă acesta este un sector unde mai este mult loc de evoluție. Cred că factorul uman, în special în plină epocă a automatizărilor, este vital pentru sănătatea unei afaceri”, a mai punctat Directorul General al Horváth & Partners.
Reprezentantul companiei consideră că România traversează o perioadă care pune bazele dezvoltării pe termen mediu și lung, deoarece la nivelul Uniunii Europene se definește cel mai mare buget multianual de până acum pentru programul de redresare economică NextGenerationEU, în perioada 2021-2027, și planul de relansare economică post-pandemie. Prin European Green Deal au fost definite țintele cele mai ambițioase de transformări climatice. Toate aceste mecanisme și instrumente de finanțare vor putea fi atrase în mod eficient cu proiecte fezabile din punct de vedere economic pentru întregi comunități și ecosisteme de afaceri. “Pentru conceperea și implementarea unor astfel de proiecte oferim soluții atât în sectorul public cât și în cel privat, prin competențele și experiența dovedită în țări care au trecut prin etape similare, în ultimii 2-5 ani. Suntem pregătiți să sprijinim beneficiarii și investitorii în marile proiecte care vor pregăti și contribui la transformarea economia României. Mediul local de business a făcut pași importanți în direcția dezvoltării și am putut observa acest lucru foarte bine, dat fiind că noi colaborăm îndeaproape cu birourile internaționale ale Horváth & Partners, avem consultanți români care derulează proiecte pentru clienți din străinătate și invers, iar acest lucru ne ajută să luăm pulsul permanent și corect”, a conchis Kurt Weber.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 5507 / 8863 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

Popovici Nițu Stoica & Asociații asistă PPC în procesul de consolidare a afacerilor din domeniul energiei regenerabile
LegiTeam: Lawyer - Dispute Resolution and Employment | GNP Guia Naghi and Partners
PNSA a asistat una dintre cele mai mari finanțări acordate în ultimii ani | Grupul Ameropa, client tradițional al casei de avocatură, semnează o facilitate de refinanțare de 1,35 miliarde USD cu un sindicat format din trei bănci. Partenerul Bogdan C. Stoica a coordonat echipa, cu contribuția Ioanei Lazăr (Senior Associate) și a Crinei Stan (Associate)
LegiTeam: Lawyer - Pharma & Regulatory and Public Procurement Team | GNP Guia Naghi and Partners
Kinstellar a asistat cumpărătorul East Grain într-una dintre cele mai mari tranzacții din agrobusiness din ultimii ani. Vânzătorii au fost asistatați de avocați italieni, care au coordonat și echipa din București a unei firme internaționale
WTR Global Leaders 2025 | Ana-Maria Baciu (Baciu Partners), Sorina Olaru și Florina Firaru (NNDKP), Ciprian Dragomir (TZA) și Alina Tugearu (ZRVP), printre cei 17 români care au intrat în liga celor mai apreciați specialiști în domeniul mărcilor, la nivel global. Cine sunt aceștia, prin ce s-au remarcat și cum îi văd clienții
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
LegiTeam: Lawyer - Tax Controversy and Tax Litigation | Reff & Associates
Kinstellar își consolidează practica de Energie din București prin recrutarea Ralucăi Gabor (Counsel) | Iustinian Captariu, coordonatorul practicii regionale de Energie a Kinstellar: ”Alăturarea Ralucăi ne întărește angajamentul de a excela într-unul dintre cele mai dinamice și strategice sectoare din România”
Legal 500 - Central and Eastern Europe Awards 2025 | Clifford Chance, Filip & Company și Băncilă, Diaconu și Asociații sunt pe lista scurtă pentru titlul de ”Firma anului în România”. Horea Popescu (CMS), Ruxandra Bologa (NNDKP), Madalina Rachieru-Postolache (Clifford Chance) și Ana-Maria Baciu (Baciu Partners) printre candidații la titlul ”Romania Lawyer of the Year”. Alți 18 avocați români și 8 firme locale concurează la premiile regionale
Țuca Zbârcea & Asociații stabilește un precedent important în domeniul serviciilor digitale și comerțului electronic | Reprezentarea, asigurată de o echipă coordonată de Alina Ungureanu (partner) și Cătălina Ionescu (senior associate)
Schoenherr și Asociații promovează trei avocați în pozițiile managing attorney at law și senior attorney at law | Sebastian Guțiu (managing partner): ”Schoenherr continuă să se extindă în România, unde echipa noastră numără în prezent peste 75 de avocați și avem planuri mari pentru perioada următoare”
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...