ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Sarom Packinging anunță investiții de 3,2 mil. € pentru extinderea business-ului în următorii 4 ani

10 August 2022   |   BizLawyer

În afară de România, compania este prezentă pe alte piețe europene și intenționează, în cursul anului 2023, sa-si consolideze pozitia de leader in piata locala si să deschidă noi sucursale peste hotare pentru a fi mai aproape de nevoile clienților săi.

 
 
Sarom Packaging, unul dintre cei mai importanți jucători de pe piața ambalajelor din sticlă și consultanță de profil, anunță pentru următorii patru ani, investiții noi în valoare de 3,2 milioane euro, în capacitatea de stocare și deschiderea de noi sucursale. Și nu numai. Compania este deja prezentă în trei țări în afara României.

Impactul pandemiei de Covid-19 asupra industriei ambalajelor din sticlă a dus la discontinuitatea ciclurilor de transport, afectând stocurile de produse la nivel global. Specificul sticlei necesită o previziune bună a proceselor de fabricație și distribuție, ceea ce n-a putut fi valabil în condițiile de dinamism extrem ale pieței în anii 2020 și 2021. Coroborat cu fluctuațiile de personal, noile reglementări legislative în domeniu, dificultățile logistice și dificultățile în lanțul de aprovizionare, au adus industria în incapacitatea de producție, ne fiind in masura sa raspunda solicitărilor pietei.


În acest context dificil, Sarom Packaging, unul dintre cei mai importanți jucători din piața românească a ambalajelor de sticlă, anunță pentru 2023 investiții în creșterea capacității de stocare și extinderea externă a rețelei de sucursale pentru armonizarea elementelor fluxului de distribuție și securizarea stocurilor. Momentan, compania cu afaceri de 4,8 milioane euro în 2021, opereaza preponderent pe pietele din România, Republica Moldova, Bulgaria și Ungaria.

Sarom Packaging este singura companie de pe piața românească care oferă servicii de consultanță pe zona ambalajelor din sticlă, inclusiv în ce privește aspectele logistice ale acestui tip de business. Expertiza extrem de extinsă în domeniu se datorează specialiștilor pe care compania îi are în echipă, profesionisti cu istoric în producția industrială de sticlă care au o vasta experiență dobândită în Franța.

„Suntem singura companie din piața locală care are angajați oameni cu background de sticlari, iar acești oameni înțeleg profund procesul de producție. Asta ne face extrem de capabili să oferim consultanță în domeniu, să putem vorbi în cunoștință de cauză despre mecanismele de previziune a stocurilor, despre colectarea informațiilor din piața de profil, tipurile de producție. Investim constant în îmbunătățirea și lărgirea expertizei pe care o folosim în serviciile de consultanță. Avem o relație strânsă cu CETIE (Centrul Tehnic Internațional pentru Îmbuteliere și Ambalaje Conexe de la Paris), entitate care reglementează aspectele tehnice ale recipientelor la nivelul Uniunii Europene”, explică Jacques-Edouard SAVOIU, Managing Director Sarom Packaging, care estimează până la finele anului 2022 o cifră de afaceri de 7,6 milioane de euro.

Piața producției de ambalaje din sticlă, în crește cu 18,6%

Din 2012, piața producției de ambalaje din sticlă a crescut cu 18,6%, inregistrand o creștere medie de 1,7% pe an. În ciuda întârzierilor din lanțul de aprovizionare, cererea pentru sticlă la nivel global a crescut, putând fi acoperită doar prin creșterile de capacități de producție și depozitare.

„În afară de mărirea capacității de stocare și extinderea rețelei internaționale de sucursale ne dorim să consolidam echipa în zona de Research&Development, Business Intelligence precum și în Client Service, pentru a putea veni și mai aproape de nevoile de personalizare ale clienților care aleg să lucreze cu noi de la zero, din stadiul de idee a unui ambalaj din sticlă”, adaugă Jacques-Edouard SAVOIU, Managing Director Sarom Packaging.

Cu un portofoliu ce acoperă toate nevoile de profil: sticle pentru vin, bere, băuturi spirtoase și băuturi non-alcoolice, borcane pentru piața alimentară și flacoane pentru farma, prin serviciile de distribuție de ambalaje de sticlă și consultanță în domeniu, Sarom Packaging se adresează atât companiilor de mari dimensiuni, precum crame cu tradiție, cât și companiilor aflate la început de drum. De asemenea, compania își dezvoltă propriile produse de la zero: modele noi de sticle, puternic diferențiatoare în piață, cu elemente inovative și calitate superioară, la un preț accesibil pentru clienți.

„Oferim atât sticlă standard, cât și sticlă specializată și, datorită faptului că lucrăm cu sticlari care au linii de producție foarte flexibile, putem oferi ambalaje personalizate în șarje de producție mai mici. Suntem un furnizor full-service, acoperim chiar și partea de creație a sticlei, inclusiv la nivel de identitate de brand. Plusul de valoare adus de serviciile noastre de consultanță permite alegerea în funcție de nevoile clienților. Astfel, le ofe rim acestora un singur punct de contact de business, un partener care își asumă responsabilitatea întregii alegeri legate de ambalajele din sticlă. Ne place să credem că, odată ce ai colaborat cu noi, îți vei dori acest lucru în continuare, iar asta se datorează plus-valorii cu care vin serviciile noastre de consultanță”, spune Jacques-Edouard SAVOIU.

În afară de România, compania este prezentă pe alte piețe europene și intenționează, în cursul anului 2023, sa-si consolideze pozitia de leader in piata locala si să deschidă noi sucursale peste hotare pentru a fi mai aproape de nevoile clienților săi.

„Ne dorim să acoperim mai bine cererea din piață, atât din partea jucărilor mari, cât și din partea fabricilor mai mici, un proiect destul de ambițios dat fiind că piața pare să fie pe un trend ascendent în ultimii ani. În această privință, estimările noastre sunt undeva la 9-11% pe an. Acesta este un domeniu consultativ în care sunt extrem de importante expertiza, dinamica pieței și o rețea de puncte de lucru foarte bine ancorată și adaptată la piață. Pe aceste atuuri mizăm noi: consultanță, vânzare consultativă, o rețea puternică, cu tradiție, și reacția rapidă la nevoile pieței”, conchide Jacques-Edouard SAVOIU.


Sarom Packaging a fost fondată în 1992, la inițiativa tatălui proprietarilor actuali care a lucrat timp de câteva decenii alături de grupul francez de renume în industria sticlei, Saint-Gobain. Compania și-a făcut debutul pe zona farma & cosmetice; în 2010, fiii fondatorului Sarom Packaging au revenit din Franța pentru a duce compania la următorul nivel prin diversificarea portofoliului de produse și extinderea rețelei de distribuție.
Jacques-Edouard Săvoiu, Managing Director Sarom Packaging, venea cu un background în producția de sticlă construit prin activitatea la Verallia Group, un alt mare jucător francez de pe piața de sticlă internațională. Paul-Eugène Săvoiu, Chief Operating Officer Sarom Packaging, a folosit expertiza economica acumulata in decursul timpului, optimizand continuu operatiuniile companiei, sustinand totodata demersurile privind digitalizarea. Sarom Packaging este o companie de familie, un aspect destul de frecvent în industria ambalajelor de sticlă, unde cunoștințele despre procesul extrem de complex de fabricație sunt transmise din generație în generație. Conducerea companiei pregătește deja a treia generație de profesioniști din familie pentru continuarea afacerii.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 2579 / 9002
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Clifford Chance Badea a asistat consorțiul de bănci de investiții în legătură cu emisiunea de obligațiuni de 600 milioane Euro lansată de DIGI România
ANALIZĂ | Eurohold Bulgaria AD & Euroins Insurance Group AD vs România: 1-1 după prima încleștare la ICSID. Arbitrii au decis bifurcarea procedurii și vor analiza mai întâi efectele Acordului de denunțare a tratatelor bilaterale intra-UE. Urmează o fază preliminară decisivă - dacă România are dreptate, Tribunalul nu va avea jurisdicție, iar dosarul se oprește
PNSA, consultanții Five Elms Capital în runda de finanţare serie B a companiei Digitail Inc. | Echipă pluridisciplinară extinsă, coordonată de Florian Nițu (Partener M&A) și Diana Dobra (Managing Associate)
VIDEO-INTERVIURI ESENȚIALE | Horea Popescu, Managing Partner CMS Romania și Head of CEE Corporate M&A: De când coordonez practica de fuziuni și achiziții în CEE, este pentru prima dată când numărul tranzacțiilor din România este cel mai mare din regiune după primele nouă luni. A fost un an interesant din perspectiva private equity, însă investitorii strategici rămân în continuare cei de bază. Toate ariile de practică au fost foarte ocupate, dar finanțările și departamentul de Banking, cu mandate ce însumează 3 miliarde euro, ”poartă coroana” anul acesta
Cum arată, din interior, practica de Concurență de la 360Competition într-un an cu FDI intens, investigații tot mai tehnice și o presiune procedurală care schimbă regulile jocului | De vorba cu Adrian Șter (Managing Partner) despre axele de lucru care definesc practica, evaluarea corectă a riscului şi „linia de apărare” oferită clienţilor. Modelul senior-led bazat pe echipe compacte, rapiditate în decizii şi claritate în recomandări, arată de ce un boutique specializat e chemat frecvent acolo unde mandatele devin prea complicate pentru abordări standard
‘Leading lawyers’ in Romania | RTPR, NNDKP, CMS, TZA și PNSA au cei mai mulți avocaţi recomandaţi de IFLR 1000, ediția 2025. Ce firme sunt recomandate în practicile de M&A, Banking & Finance, Capital markets și Project development
Practica de Concurență de la Băncilă, Diaconu și Asociații își confirmă maturitatea prin claritate și execuție disciplinată, luciditate tactică și robustețe în decizie | De vorbă cu Claudia Grosu (Managing Associate) despre modul de lucru al unei echipe care anticipează, ordonează pașii esențiali și finalizează impecabil mandatele dificile
Într-un an cu investigații mai tehnice și presiune pe termene, DLA Piper România așază practica de Concurență pe trei piloni - oameni, metodă, ritm, astfel încât proiectarea strategiilor, controlul probelor și continuitatea între faze să producă cele mai bune rezultate | De vorbă cu membrii unei echipe sudate, condusă de lideri cu experiență și antrenată pe industrii sensibile, despre prudență juridică și curaj tactic, cooperare internă și rigoare probatorie, bazate pe înțelegerea fină a mediului de business și utilizarea tehnologiei ca multiplicator de acuratețe
CMS, alături de Buildcom EOOD la achiziția Argus în România. Echipă pluridisciplinară, cu Rodica Manea (Corporate M&A) și Cristina Reichmann în prim plan
Filip & Company a acordat asistență juridică companiei Instant Factoring în structurarea și implementarea unui parteneriat transfrontalier de securitizare în valoare de 30 de milioane EUR cu un fond din Luxemburg
Schoenherr a asistat fondatorii Calla Oradea în vânzarea unei participații majoritare către Integral Capital Group I Echipa, coordonată de Mădălina Neagu (partner)
Mușat & Asociații anunță cooptarea fostei președinte a Curții Supreme, Corina Corbu, în poziția de Partener Coordonator al Departamentului de Litigii | Gheorghe Mușat, Senior Partner: ”Este un mare câștig pentru firmă, pentru avocații firmei, pentru clienții firmei”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...