ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

UniCredit Bank introduce semnătura electronică pentru clienţii companii

21 Noiembrie 2019   |   AGERPRES

Această semnătură este recunoscută pe deplin pe teritoriul României şi al Uniunii Europene, cu valoare juridică identică semnăturii olografe şi va putea fi folosită şi în relaţie cu alte părţi. Soluţia este dezvoltată în parteneriat cu furnizorul român de certificate digitale calificate Trans Sped pe platforma Adobe Sign.

 
 
UniCredit Bank devine prima bancă din România care va oferi clienţilor companii posibilitatea de a semna documentaţia în relaţia cu banca folosind o semnătură calificată electronică emisă de un furnizor autorizat, au anunţat, joi, reprezentanţii băncii într-o conferinţă de presă.

"Digitalizarea operaţiunilor este un obiectiv strategic pentru noi, cu ambiţia de a ne plasa în topul băncilor digitale, dar şi un răspuns la nevoia mediului de afaceri de a creşte eficienţa operaţională. În ultimii ani, am lansat servicii digitale care conectează clienţii companii cu experienţa bancară a viitorului, precum aplicaţiile de BusinessNet şi Business Mobile. Prin introducerea semnăturii electronice calificate în pachetele tranzacţionale curente ale băncii, extindem accesul companiilor la un instrument esenţial pentru transformarea digitală şi ajutăm clienţii să câştige timp preţios pentru lucrurile care contează în business şi în afara programului", a declarat Sorin Drăgulin, director de produse şi segmente în cadrul diviziei de retail UniCredit Bank.


Această semnătură este recunoscută pe deplin pe teritoriul României şi al Uniunii Europene, cu valoare juridică identică semnăturii olografe şi va putea fi folosită şi în relaţie cu alte părţi. Soluţia este dezvoltată în parteneriat cu furnizorul român de certificate digitale calificate Trans Sped pe platforma Adobe Sign.

"Suntem onoraţi să fim partenerii UniCredit Bank în realizarea acestei premiere pe piaţa bancară românească. Cu o experienţă de peste 15 ani în domeniu, Trans Sped este primul furnizor de servicii de încredere din România şi singurul furnizor de certificate digitale calificate în cloud de pe piaţa autohtonă. Acest pas este pentru noi o nouă confirmare a calităţii produselor noastre, dar şi a faptului că suntem mereu în avangarda tehnologică a acestui domeniu, mereu racordaţi la inovaţiile şi practicile din cele mai competitive pieţe din lume. Trans Sped a emis până acum 1,5 milioane de certificate digitale calificate în cloud, iar aceste certificate au fost utilizate la semnarea a peste 20 de milioane de documente la nivel global. Suntem convinşi aşadar că experienţa pe care o avem se va traduce în beneficii concrete pentru clienţii UniCredit Bank. Mai precis, în timp câştigat, în bani economisiţi, în proceduri simplificate şi, în ansamblu, într-o experienţă nu doar unică pe piaţa din România, ci şi de calitate ireproşabilă", a declarat Camelia Ivan, CEO Trans Sped.

Concret, începând din luna decembrie, anumiţi clienţi companii ai unui număr limitat de sucursale UniCredit Bank din Bucureşti vor putea semna diferite documente în relaţia cu banca folosind semnătura electronică, estimându-se că până la finalul lunii martie 2020 acest proces să fie extins în toată reţeaua de sucursale.

Astfel, clienţii companii vor putea semna documentaţia contractuală cu semnătură electronică calificată care este oferită prin intermediul băncii. Clienţii IMM vor beneficia de unul până la trei certificate gratuite ca parte a ofertei tranzacţionale Creativ sau GeniusIMM, în timp ce companiile cu peste 250 de angajaţi vor avea acces la oferte personalizate.

Introducerea semnăturii electronice permite simplificarea proceselor în sucursale, aducând marele avantaj al eliminării hârtiei şi al înlocuirii acesteia cu documentaţie electronică, uşor de stocat şi de accesat atât de clienţi, cât şi de bancă.

Angajaţii companiilor din România petrec în medie 5 ore pe lună pentru semnarea documentelor bancare, iar numărul de ore creşte la 20 în cazul firmelor cu peste 250 de angajaţi, arată un sondaj realizat de iSense Solutions pentru UniCredit. În acelaşi timp, percepţia companiilor asupra introducerii semnăturii electronice în activitatea lor este una pozitivă, 73% dintre companiile mici şi respectiv 88% dintre companiile mari considerând-o utilă şi 75%, respectiv 77%, că este un mijloc sigur.

"Ca membri fondatori ai Cloud Signature Consortium (CSC), suntem încântaţi să vedem că viziunea noastră pentru soluţia de servicii de semnături digitale in-cloud este adoptată în diferite industrii, inclusiv servicii financiare. Design-ul Adobe Sign ca platforma de semnături digitale este unul flexibil, care va permite organizaţiilor să autentifice identităţile semnatarilor pe plan local, dar să semneze documente valabile global, datorită accesului la reţeaua noastră extinsă de furnizori de încredere. Organizaţiile de servicii bancare de top, precum UniCredit România, pot alege soluţia de autentificare care se potriveşte cel mai bine cu specificităţile proceselor interne de semnare - de la cea mai simplă semnătură standard la semnături digitale calificate de mare încredere", a declarat John Jolliffe, Adobe Senior Manager, Strategic Development Document Cloud.

Certificatul pentru semnătura electronică calificată este emis de Trans Sped, prestator de servicii de încredere (Trust Service Provider) calificat în sensul Regulamentului UE nr. 910/2014 privind identificarea electronică şi serviciile de încredere pentru tranzacţiile electronice pe piaţa internă - eIDAS, UniCredit Bank acţionând ca autoritate de înregistrare în numele Trans Sped.

În 2018, UniCredit a implementat cu succes posibilitatea de semnare electronică a documentelor pentru mai multe tipuri de produse destinate persoanelor fizice. În acest moment, 60% din conturi şi 35% din creditele de nevoi personale sunt contractate cu semnătură electronică, astfel contribuind la eficientizarea operaţiunilor în sucursale şi simplificarea experienţei bancare a clienţilor.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 7588 / 9047
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
MAXIM ̸ Asociații asistă EMSIL TECHTRANS în tranzacția imobiliară încheiată cu METSO pentru o proprietate industrială din Oradea
Mitel & Asociații dezvoltă o practică de litigii construită în jurul unui nucleu de avocați cu mare experiență, capabilă să ducă la capăt mandate complexe cu impact financiar și reputațional major, într-o piață în care disputele devin tot mai tehnice și mai dure | De vorbă cu Magda Dima (Partener) despre cum se construiește strategia, se evaluează riscurile și se formează generația nouă de litigatori
RTPR, desemnată „Consultantul Juridic al Anului” la Gala ROPEA Awards 2025
Echipa de Concurență a RTPR îmbină experiența cu precizia operațională, într-o formulă remarcată în Legal 500 și Chambers | De vorbă cu partenerii Valentin Berea și Roxana Ionescu despre modul de lucru care privilegiază consistența și rigoarea, cu rezultate ce confirmă profesionalismul și anvergura practicii
NNDKP, Popescu & Asociații și ZRVP au cei mai mulți profesioniști listați în Benchmark Litigation - 2025. Ce avocați au intrat în liga „Litigation Stars” și prin ce s-au remarcat firmele aflate în plutonul de forță al practicii
Mușat & Asociații confirmă, în Real Estate, forța unei echipe obișnuite să lucreze sub presiunea timpului și a reglementărilor, menținând proiectele pe un traseu sigur de la due diligence la implementare | De vorbă cu Monia Dobrescu (Partener) despre combinația de rigoare juridică, luciditate în evaluarea riscurilor și creativitate în soluții, într-o periodă plină de provocări
NNDKP confirmă, prin practica de Litigii, că este prima opțiune pentru companiile care au nevoie de reprezentare în dosare cu miză de sute de milioane de euro, în instanțe și arbitraje la curți internaționale | De vorbă cu Emil Bivolaru (Partener Executiv) și Sorina Olaru (Partner) despre combinația dintre strategie, tehnologie și echipe capabile să ducă la capăt dosare complexe cu soluții favorabile, construite pe argumente solide, într-o piață a disputelor sofisticată
Patru firme de avocați din România, evidențiate pentru activitatea în domeniul Competition ̸ Antitrust | NNDKP, CMS, TZA și D&B David și Baias au intrat în topul global al firmelor cu cea mai bună practică de concurență. Cine sunt avocații evidențiați de GCR 100 – 2026 și care au fost proiectele care au adus recunoaștere echipelor locale
Filip & Company operează în segmentul cel mai sofisticat al pieței de Capital Markets, acolo unde se proiectează emisiuni pentru stat, bănci sistemice, companii listate și emitenți antreprenoriali, toate sub presiunea unui calendar strâns și a unor standarde de conformare ridicate | De vorbă cu Olga Niță (Partener) despre direcția pieței, proiectele-reper ale anului, modul în care funcționează ”laboratorul de soluții” și mecanismele interne care permit echipei să finalizeze, la timp și în siguranță, tranzacții extrem de sofisticate
ZRVP, desemnată din nou „Firma de Avocatură a Anului din România” la Lexology Index Awards 2025 | Dr. Cosmin Vasile (Managing Partner): Un premiu obținut doi ani la rând spune un lucru simplu: că echipa merge în direcția bună. O astfel de recunoaștere confirmă nivelul profesional atins și, în același timp, ne obligă să rămânem la fel de exigenți
Lexology Index: Arbitration - 2026 | Arbitrajul românesc nu mai este doar „prezent” în clasamentele globale, ci începe să-și contureze, în mod coerent, un ecosistem. Patru avocați, printre care Cosmin Vasile (ZRVP), Crenguța Leaua (LDDP) și Luminița Popa (Popa Legal) formează nucleul de influență al practicii. ZRVP Și LDDP au cei mai mulți profesioniști în categoriile Thought Leaders și Future Leaders. România devine un „hub” credibil în arbitrajul regional
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...