ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

UniCredit Bank introduce semnătura electronică pentru clienţii companii

21 Noiembrie 2019   |   AGERPRES

Această semnătură este recunoscută pe deplin pe teritoriul României şi al Uniunii Europene, cu valoare juridică identică semnăturii olografe şi va putea fi folosită şi în relaţie cu alte părţi. Soluţia este dezvoltată în parteneriat cu furnizorul român de certificate digitale calificate Trans Sped pe platforma Adobe Sign.

 
 
UniCredit Bank devine prima bancă din România care va oferi clienţilor companii posibilitatea de a semna documentaţia în relaţia cu banca folosind o semnătură calificată electronică emisă de un furnizor autorizat, au anunţat, joi, reprezentanţii băncii într-o conferinţă de presă.

"Digitalizarea operaţiunilor este un obiectiv strategic pentru noi, cu ambiţia de a ne plasa în topul băncilor digitale, dar şi un răspuns la nevoia mediului de afaceri de a creşte eficienţa operaţională. În ultimii ani, am lansat servicii digitale care conectează clienţii companii cu experienţa bancară a viitorului, precum aplicaţiile de BusinessNet şi Business Mobile. Prin introducerea semnăturii electronice calificate în pachetele tranzacţionale curente ale băncii, extindem accesul companiilor la un instrument esenţial pentru transformarea digitală şi ajutăm clienţii să câştige timp preţios pentru lucrurile care contează în business şi în afara programului", a declarat Sorin Drăgulin, director de produse şi segmente în cadrul diviziei de retail UniCredit Bank.


Această semnătură este recunoscută pe deplin pe teritoriul României şi al Uniunii Europene, cu valoare juridică identică semnăturii olografe şi va putea fi folosită şi în relaţie cu alte părţi. Soluţia este dezvoltată în parteneriat cu furnizorul român de certificate digitale calificate Trans Sped pe platforma Adobe Sign.

"Suntem onoraţi să fim partenerii UniCredit Bank în realizarea acestei premiere pe piaţa bancară românească. Cu o experienţă de peste 15 ani în domeniu, Trans Sped este primul furnizor de servicii de încredere din România şi singurul furnizor de certificate digitale calificate în cloud de pe piaţa autohtonă. Acest pas este pentru noi o nouă confirmare a calităţii produselor noastre, dar şi a faptului că suntem mereu în avangarda tehnologică a acestui domeniu, mereu racordaţi la inovaţiile şi practicile din cele mai competitive pieţe din lume. Trans Sped a emis până acum 1,5 milioane de certificate digitale calificate în cloud, iar aceste certificate au fost utilizate la semnarea a peste 20 de milioane de documente la nivel global. Suntem convinşi aşadar că experienţa pe care o avem se va traduce în beneficii concrete pentru clienţii UniCredit Bank. Mai precis, în timp câştigat, în bani economisiţi, în proceduri simplificate şi, în ansamblu, într-o experienţă nu doar unică pe piaţa din România, ci şi de calitate ireproşabilă", a declarat Camelia Ivan, CEO Trans Sped.

Concret, începând din luna decembrie, anumiţi clienţi companii ai unui număr limitat de sucursale UniCredit Bank din Bucureşti vor putea semna diferite documente în relaţia cu banca folosind semnătura electronică, estimându-se că până la finalul lunii martie 2020 acest proces să fie extins în toată reţeaua de sucursale.

Astfel, clienţii companii vor putea semna documentaţia contractuală cu semnătură electronică calificată care este oferită prin intermediul băncii. Clienţii IMM vor beneficia de unul până la trei certificate gratuite ca parte a ofertei tranzacţionale Creativ sau GeniusIMM, în timp ce companiile cu peste 250 de angajaţi vor avea acces la oferte personalizate.

Introducerea semnăturii electronice permite simplificarea proceselor în sucursale, aducând marele avantaj al eliminării hârtiei şi al înlocuirii acesteia cu documentaţie electronică, uşor de stocat şi de accesat atât de clienţi, cât şi de bancă.

Angajaţii companiilor din România petrec în medie 5 ore pe lună pentru semnarea documentelor bancare, iar numărul de ore creşte la 20 în cazul firmelor cu peste 250 de angajaţi, arată un sondaj realizat de iSense Solutions pentru UniCredit. În acelaşi timp, percepţia companiilor asupra introducerii semnăturii electronice în activitatea lor este una pozitivă, 73% dintre companiile mici şi respectiv 88% dintre companiile mari considerând-o utilă şi 75%, respectiv 77%, că este un mijloc sigur.

"Ca membri fondatori ai Cloud Signature Consortium (CSC), suntem încântaţi să vedem că viziunea noastră pentru soluţia de servicii de semnături digitale in-cloud este adoptată în diferite industrii, inclusiv servicii financiare. Design-ul Adobe Sign ca platforma de semnături digitale este unul flexibil, care va permite organizaţiilor să autentifice identităţile semnatarilor pe plan local, dar să semneze documente valabile global, datorită accesului la reţeaua noastră extinsă de furnizori de încredere. Organizaţiile de servicii bancare de top, precum UniCredit România, pot alege soluţia de autentificare care se potriveşte cel mai bine cu specificităţile proceselor interne de semnare - de la cea mai simplă semnătură standard la semnături digitale calificate de mare încredere", a declarat John Jolliffe, Adobe Senior Manager, Strategic Development Document Cloud.

Certificatul pentru semnătura electronică calificată este emis de Trans Sped, prestator de servicii de încredere (Trust Service Provider) calificat în sensul Regulamentului UE nr. 910/2014 privind identificarea electronică şi serviciile de încredere pentru tranzacţiile electronice pe piaţa internă - eIDAS, UniCredit Bank acţionând ca autoritate de înregistrare în numele Trans Sped.

În 2018, UniCredit a implementat cu succes posibilitatea de semnare electronică a documentelor pentru mai multe tipuri de produse destinate persoanelor fizice. În acest moment, 60% din conturi şi 35% din creditele de nevoi personale sunt contractate cu semnătură electronică, astfel contribuind la eficientizarea operaţiunilor în sucursale şi simplificarea experienţei bancare a clienţilor.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 6507 / 7966
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Provocarile legislative actuale ale companiilor într-un mediu de afaceri dinamic și inovator | De vorbă cu cu Alexandra Pădurariu, Head of Legal, Compliance and Public Affairs – Samsung Electronics România & Bulgaria, despre cum reușește compania să implementeze practicile și politicile care sprijină guvernanța corporativă responsabilă și adaptarea la tendințele ESG
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 3-5 years Atorney at Law | Dispute Resolution
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 0-3 years Atorney at Law | Dispute Resolution
După un an plin, în care s-au implicat în peste 20 de tranzacții, avocații de M&A de la PNSA au acum în lucru peste zece mandate „cu greutate” | Silviu Stoica, partener: ”Există un interes crescut al fondurilor de private equity, dar și al investitorilor strategici și instituționali. Avem proiecte în cele mai variate domenii”
Echipa integrată a KPMG Legal & Tax obține în fața Curții de Apel Ploiești anularea măsurii nelegale de stabilire a sediului fix în România a unui important jucător în industria fashion, precum și obligațiile fiscale aferente în valoare de 1,5 mil. €
CMS asistă Iberdrola în vânzarea activelor sale eoliene din România. Cumpărătorul i-a avut alături pe avocații firmei Bohâlțeanu & Asociații
Studenții din București s-au impus și în acest an în cadrul Hexagonul Facultăților de Drept
RTPR a fost desemnată „Firma de avocatură a anului în România” la Chambers Europe Awards 2024. Costin Tărăcilă, Managing Partner: Premiul are o semnificație și mai mare în contextul în care sărbătorim 20 de ani de activitate și este o mărturie a muncii de echipă impecabile și a abilităților excepționale ale avocaților noștri
Clifford Chance Badea câștigă Premiul IFLR Casa de Avocatură a Anului în România | Clifford Chance este Firma internațională de avocatură a anului și câștigă 12 premii la IFLR Europe Awards 2024
Ziua Mondială a Proprietății Intelectuale, sărbătorită și prin Concursul de Procese Simulate în Dreptul Proprietății Intelectuale, ediția a doua. Ana-Maria Baciu (Managing Partner Simion & Baciu): „Este o mare bucurie să putem contribui la ascensiunea viitoarelor talente în domeniul dreptului proprietății intelectuale. Ne-au bucurat energia și pasiunea pe care le-am simțit din partea concurenților, ceea ce a făcut ca această competiție să fie încă o experiență memorabilă pentru toți cei implicați”
Kinstellar consiliază divizia de ospitalitate a grupului House of Julius Meinl în achiziția istoricului Hotel Ambasador din centrul Bucureștiului. Victor Constantinescu, Managing Partner al biroului din București: ”Aceasta a fost de departe una dintre cele mai complicate tranzacții, cu numeroase părți, cu multe persoane implicate, necesitând abilități de negociere și o structurare inteligentă pentru a fi semnată”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Alexandru Dinuță, Legal and Administrative Manager - Amromco Energy: ” Cred că un grup profesional atât de important nu poate evolua cu adevărat doar în virtutea inerției, ci trebuie să existe o coeziune reală. Competiția și concurența în anumite limite sunt clar productive, dar în final noi toți trebuie să fim, în primul rând, colegi de breaslă și nu adversari, chiar dacă lucrăm pentru un concurent de pe piață”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...