ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Legal Tech | Inovația și managerii IT, instrumente de creștere pentru firmele de avocatură

22 August 2019   |   George Bărcun, CEO SoftVenture

Un studiu publicat în 2018 de mai multe reviste internaționale de profil puncta faptul că firmele care nu inovează și nu îmbrațișează tehnologia vor deveni irelevante în următorii câțiva ani, mai ales din cauza faptului că mulți dintre clienți au așteptări din ce în ce în ce mai mari de la partenerii de afaceri, inclusiv de la firmele de avocați, relativ la tehnologie.

George Bărcun, CEO SoftVenture

 
 
Folosirea tehnologiei pentru eficientizarea proceselor din cadrul companiei a devenit o necesitate și pentru firmele de avocatură. Dacă Financial Times vorbește despre ”creșterea rolului managerilor IT și a departamentelor operaționale” și despre un trend ascendent în ce privește introducerea inovației și a instrumentelor tehnologice pentru transformarea firmelor de avocați, diferitele publicații dedicate avocaților punctează că este necesar pentru ”avocatul viitorului să aibă drept ajutor în desfășurarea activității de zi cu zi cel puțin un instrument legal tech”.

Raportul Thompson Reuters Legal Department In-Sourcing and Efficiency Report din 2016 nota că majoritatea marilor companii din domeniul Legal beneficiază de beneficiul dezvoltării departamentelor operaționale, care aduc în companii soluții care ajută la creșterea eficienței și ajută avocații să nu mai piardă timpul cu sarcini repetitive care nu aduc un plus valoare companiei și îi ajută să petreacă mai mult timp cu clienții și dosarele importante.


Firmele de avocați au înțeles necesitatea integrării tehnologiei în activitatile de zi cu zi și adoptă acum soluții digitale care le ajută nu doar în desfășurarea taskurilor zilnice, ci și în procesul de luare a deciziilor de business. În ultimii ani, s-a produs o migrare a așteptărilor de la un management simplu al dosarelor și timpilor lucrați spre ceva mult mai complex, unde trebuie să combine timpii lucrati, facturile și încasările într-un sistem unic, peste care aplică unelte de business intelligence.
În acest context, BizLawyer și-a propus să abordeze o largă paletă de subiecte legate de Legal Tech în mai multe articole ce vor fi publicate într-o rubrică specială, realizată cu sprijinul SoftVenture, firma fanion a pieței locale de soluții digitale pentru avocați.
Azi, primul material pe această temă, sub semnătura lui George Bărcun, CEO SoftVenture
.

Inovația, asul din mâneca companiilor care vor să fie în top

Un studiu publicat în 2018 de mai multe reviste internaționale de profil puncta faptul că firmele care nu inovează și nu îmbrațișează tehnologia vor deveni irelevante în următorii câțiva ani, mai ales din cauza faptului că mulți dintre clienți au așteptări din ce în ce în ce mai mari de la partenerii de afaceri, inclusiv de la firmele de avocați, relativ la tehnologie. În plus, în rândul firmelor de avocați a început deja procesul de tranziție dintre generații, iar noii lideri vin cu un bagaj tehnologic mult mai prezent și cu așteptări clare în ce privește adoptarea tehnologiei.

Cum pot folosi firmele de avocatură inovația? Sunt multe domenii în care aceste companii pot introduce tehnologia – atât în zona financiar-contabilă (facturare și încasare), cât și în aspecte de infrastructură și fluxuri interne - management de documente, managementul taskurilor, rapoarte de eficiență și profitabilitate, dar și knowledge management. Pentru fiecare astfel de zonă există o paletă variată de soluții tehnice care pot să ușureze viața și să conducă la dezvoltare și cresterea profitabilitatii.

Managerii de IT, între ”piloni de creștere” și ”cei care strică lucrurile”

Rolul departamentului operațional sau al managerului IT (în cazul firmelor de avocatură mai mici) este subliniat de cei care au îndeplinit acest rol în diferite companii: de cele mai multe ori cei care susțin introducerea soluțiilor legal tech în companii sunt văzuți drept agenți ai schimbării și priviți în mod diferit de membrii organizației - unii îi consideră drept ”cei care strică lucrurile care merg”, alții însă văd oportunitățile și îi transformă în ”piloni ai evoluției în bine a companiei”.

Specialiștii în soluții legal tech punctează că un manager de IT trebuie să insiste pentru soluțiile în care crede, si, foarte important, ”uneori trebuie să ai pielea groasă, pentru că știi că vei aduce un plus companiei, chiar dacă la început este mai dificil și rezistența la schimbare este mai mare” - așa cum menționa într-un interviu Connie Brenton, cea care a condus Corporate Legal Operations Consortium și specialistul care a adus multe soluții de legal tech în departamente de legal și mari firme de avocatură din Vest, aceste soluții ducând la o creștere a eficienței și profitabilității cu câteva zeci de procente.


În plus, un alt aspect punctat de specialiștii în legal tech este legat de faptul că IT Manager-ul sau șeful departamentului operațional trebuie să fie un om care înțelege nu doar tehnologie, ci și business-ul intern și mixul dintre cele două componente, pentru a urmări și previziona modul în care anumite instrumente tehnologice pot aduce schimbări în bine în interiorul companiei.

Cum pot deveni managerii de IT instrumente de creștere în firmele de avocatură

Managerii de IT se pot transforma în piloni de creștere din firmele lor prin câteva activități foarte importante:

→    Participarea la târguri și conferințe din zona de legal tech și digital transformation – în fiecare an sunt organizate în Europa mai multe evenimente de acest fel, în care specialiști în legal tech și transformare digitală prezintă ultimele trenduri în domeniu și informații proaspete legate de ce ne pregătește viitorul
→    Studierea site-urilor și revistelor de profil și abonarea la newslettere ale publicațiilor care tratează aceste subiecte, pentru a fi mereu în contact cu ultimele informații legate de acest domeniu
→    Să testeze periodic soluții digitale care vin să rezolve problemele curente din cadrul firmei, soluții tehnice dezvoltate preferabil de companii care au istoric în acest domeniu și input real din piața firmelor de avocatură
→    Să fie un "avocat" intern pentru soluțiile de automatizare și digitalizare a întregii activități a firmei, astfel încât eficiența și performanța companiei să crească.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 215 / 241
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
De vorbă cu Anne Marie Mateeas, Country Legal Head Novartis, profesionistul pentru care integritatea reprezintă valoarea fundamentală, despre profesia juridică, experiențele acumulate și provocările abordate | “În sfera carierei mele, dezvoltarea unor valori precum respectul profund pentru lege, promovarea transparenței și adoptarea unei abordări centrate pe identificarea și implementarea de soluții eficiente sunt aspecte esențiale care îmi ghidează fiecare decizie și acțiune. Chiar și momentele dificile sau deciziile care s-au dovedit a fi mai puțin potrivite au avut un impact valoros, învățându-mă lecții esențiale”
NNDKP obține poziții de top în clasamentele The Legal 500 EMEA 2024
CMS asistă PPC în achiziția unui parc eolian operațional de 84 MW în România. Mircea Moraru (Corporate M&A) a coordonat echipa, cu sprijinul lui Horea Popescu (Corporate M&A)
Vlad Peligrad s-a desprins din asocierea cu KPMG Legal, unde era partener și lansează o firmă proiectată să asigure întreg spectrul de servicii juridice | Vlad Peligrad, Managing Partner & Founder PeligradLaw: ”Suntem la început, în procesul de formare a echipei. Până la sfârșitul anului firma va avea 8-10 avocați”
LegiTeam: Experienced Lawyer Employment | Reff & Associates
Noi Avocați Colaboratori Seniori în cadrul PNSA. Andra Vieriu și Maria Dima fac un pas înainte în carieră
Stratulat Albulescu obține în prima instanță amendarea Primarului General al Municipiului București pentru neexecutarea unei hotărâri judecătorești definitive. Partenerul Adriana Dobre a coordonat echipa care a obținut una dintre primele decizii judecătorești de acest fel: amendă de 20% din salariul minim brut pe economie pe zi de întârziere, la care se adaugă penalități de 500 lei ̸ zi de întârziere
Rundă amplă de promovări în mai multe arii de practică din cadrul biroului Kinstellar din București. Opt avocați au făcut un pas înainte în carieră | Victor Constantinescu (Managing Partner): ”Recunoaștem în mod oficial contribuțiile colegilor prin aceste promovări. Împărtășesc valorile pe care le avem, s-au dovedit a fi membri de valoare pentru echipa locală și așteptăm cu nerăbdare să îi vedem acumulând noi realizări”
Studiul CMS European M&A 2024 | Piața de fuziuni și achiziții s-a dovedit rezistentă în 2023, CMS acordând consultanță într-un număr record de tranzacții. Horea Popescu, coordonator al practicii Corporate M&A în CEE și Managing Partner al CMS România: “În ciuda unui context plin de provocări, CMS a oferit consultanță în 68 de tranzacții de fuziuni și achiziții în regiune, dintre care peste 50% au fost determinate de intrarea unor investitori strategici pe noi piețe, demonstrând soliditatea practicii noastre în întreaga regiune”
Stratulat Albulescu & Asociații estimează pentru anul 2024 un nivel de activitate, în practica de Real Estate, cel puțin egal cu cel de anul trecut, marcat însă de o anumită expectativă din partea dezvoltatorilor, prudența fiind cuvântul cheie auzit cel mai frecvent de la clienți. Vor exista însă și ferestre de oportunitate care în mod cert vor fi accesate de jucătorii cu un apetit crescut la risc | “Cel mai probabil vom asista, în cursul acestui an, la o deblocare a situației și la o creștere a numărului de tranzacții, chiar și timidă”, spun avocații
O soluție reper a ÎCCJ obținută de D&B David și Baias clarifică modalitatea de calcul a cifrei de afaceri la care se aplică amenzile Consiliului Concurenței
Creștere de doi digiți, anul trecut, pentru Milcev Burbea, firmă recunoscută de ghidurile juridice internaționale pentru practica de proprietate intelectuală | Despre mandatele provocatoare și numeroasele proiecte cu grad ridicat de complexitate, într-o discuție cu Gabriela Milcev (Managing Partner): ”Forța biroului nostru constă într-o abordare echilibrată, croită pe nevoile cazului, combinând, ca într-o rețetă care nu este niciodată aceeași, consultanța și litigiul, precum și persoanele și abordările potrivite pentru apărarea intereselor clientului. Adesea ne confruntăm cu necesitatea de a opera în alte jurisdicții, la nivel internațional”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...