ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Non-food retail sales fall by up to 75% in July-August (RORETAIL)

10 Septembrie 2020   |   AGERPRES

Representatives of the organization warn that if they do not find openness and availability at mall owners and administrators to implement a fair partnership, adapted to the special market conditions we are still going through, they are determined to resume protests.

 
 
The situation of non-food retail stores continues to be extremely difficult almost 3 months after the reopening of the mall-type shopping centers, with sales having plunged by up to 75% between July and August, the Romanian Retailers' Organization (RORETAIL) announces in a press release sent to AGERPRES on Thursday.

Representatives of the organization warn that if they do not find openness and availability at mall owners and administrators to implement a fair partnership, adapted to the special market conditions we are still going through, they are determined to resume protests.

"After a slight recovery in sales in the last two weeks of June, non-food retail sales fell sharply between July and August. In July and August, non-food retail sales plummeted by as much as 75% compared to the same period last year, with an average decrease ranging between 35% and 45%. The traffic decrease in July and August was also up to 60%, with peaks of even 75%, with the average drops ranging from 35% to 50%, compared to the same interval in 2019," informs the release.


The non-food retail stores in malls reopened in mid-June after a three-month shutdown ordered by the authorities. During the period when they were closed, the stores had zero receipts and therefore zero revenues. Moreover, the expenses incurred before the crisis situation to ensure seasonal stocks of goods have limited the financial resources of the non-food retailers available to overcome the current difficulties, RORETAIL points out.

The last months' crisis has strongly affected the national networks in particular, as the stores that are part of international networks benefit from the higher stability offered by the presence in other markets as well. However, national networks depend exclusively on developments in the domestic market.

According to the quoted source, negotiations are currently underway to adapt the contract terms, but not in correlation with the evolution of sales, and very few additional documents have been signed for the commercial relationship between retailers and owners/administrators of mall-type shopping centers. Also, the latter have chosen to enforce many letters of guarantee, which risks leading to the long-term closure of some important brands or even their bankruptcy.

RORETAIL - the Romanian Retailers' Organization - is an association founded in 2014, which gathers over 1,000 stores in Romania, non-food retailers and HoReCA units in shopping centers, belonging both to national and international brands and employing over 12,000 people.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 4166 / 4601
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Patru firme de avocați, în proiectul prin care Banca Transilvania a finalizat cu succes cea mai mare emisiune de obligaţiuni AT 1 din Europa Centrală şi de Est
Kinstellar a asistat Lidl în achiziția unui teren situat în incinta fostei platforme industriale Aversa din București. Victor Constantinescu (Partner) și Sandra Gheorghe (Senior Associate), în prim plan
GNP obține o nouă soluție favorabilă definitivă la Înalta Curte de Casație și Justiție prin care a fost anulată o decizie de sancționare emisă de Consiliul Concurenței | Reper jurisprudențial care impune un standard de analiză mai riguros în litigiile de concurență
PNSA asistă Rex Concepts în obținerea unor linii de finanțare de la Bank Pekao pentru dezvoltarea rețelelor Burger King și Popeyes | Echipa de proiect a fost coordonată de partenerul Silviu Stoica, alături de Ioana Lazăr (Senior Associate) și Crina Stan (Associate)
Băncilă, Diaconu și Asociații a asistat asociații Mamaia Resort Hotels în vânzarea părților lor sociale către Steaua de Mare Hotels & Resorts
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
Schoenherr asistă Allianz-Țiriac Asigurări în vânzarea unei clădiri de birouri către Primavera Development. Echipa, coordonată de Mădălina Mitan (partner)
Clifford Chance Badea a asistat Aukera Energy în obținerea unei finanțări de 60 mil. € pentru primul său proiect de stocare a energiei pe bază de baterii din România
LegiTeam: GNP Guia Naghi and Partners — Corporate | M&A Associate (2–4 years)
Primul pas real spre avocatura de business | În culisele programului de practică juridică organizat de Țuca Zbârcea & Asociații, o adevărată școală de formare și începutul unui dialog profesional. Cursanții implicați în program au apreciat comunicarea continuă și proiectele în care au fost implicați și ar recomanda această experiență altor studenți. Avocații-mentori spun că experiența de practică autentică oferă prilejul de a înțelege care sunt valorile ce definesc profesia
Clifford Chance Badea a asistat consorțiul de bănci de investiții în legătură cu emisiunea de obligațiuni de 600 milioane Euro lansată de DIGI România
Cum arată, din interior, practica de Concurență de la 360Competition într-un an cu FDI intens, investigații tot mai tehnice și o presiune procedurală care schimbă regulile jocului | De vorba cu Adrian Șter (Managing Partner) despre axele de lucru care definesc practica, evaluarea corectă a riscului şi „linia de apărare” oferită clienţilor. Modelul senior-led bazat pe echipe compacte, rapiditate în decizii şi claritate în recomandări, arată de ce un boutique specializat e chemat frecvent acolo unde mandatele devin prea complicate pentru abordări standard
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...