ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Care sunt principalele obiective pentru acest an ale Departamentului Juridic de la SIXT Group România. Ștefan Ichim, Legal Manager: 2020 a fost un an cu turbulențe. Acum avem proiecte frumoase de dezvoltare, începute anul trecut

28 Mai 2021   |   Ștefania Enache

Succesul Departamentului Juridic, într-o perioadă de criză, este dat, în primul rând, de modul în care a lucrat înainte de a se ajunge în astfel de conjucturi. O echipă bine sudată va face față tuturor greutăților și va reuși să identifice resorturile necesare depășirii momentelor grele.

 
 
Rolul departamentului juridic într-o companie este unul activ, consolidat și vizibil, indiferent de situația economică sau socială pe care o traversează lumea.Ștefan Ichim, Legal Manager în cadrul SIXT Group România, este de părere că rolul avocaților interni sau valoarea implicării lor este dată de încrederea oferită de către management. „Efectele muncii depuse de către departamentul de legal se văd cu atât mai mult în situațiile de criză, dar acest lucru nu înseamnă că abia atunci trebuie apelat la servicii juridice. Uneori, astfel de abordari pot fi soluții tardive.Departamentul juridic trebuie implicat la nivel de management și trebuie să aibe un rol proactiv în oferirea de soluții și în rezolvarea problemelor”, a punctat expertul pentru in-houselegal.ro.


Pentru dezvoltarea sănătoasă a unui business, nevoia unei discipline juridico-financiare a fost si va continua să fie imperativă. Ștefan Ichim este de părere că cele două discipline merg în tandem, fiind pe deoparte antagonice, dar în aceeași măsură complementare.

„Antagonic, deoarece în opinia unora legalul omoară businessul – ceea ce este o percepție total eronată, și poate reprezenta un adevăr în condițiile în care opiniile oferite sunt rigide și lipsite de viziunea business-ului. Un jurist bun oferă soluții de cele mai multe ori atunci când legea impune restricții. Complementar, pentru că nu există activitate comercială care să nu fie reglementată juridic, iar partea financiară gestionând activitatea în vederea ofererii de beneficii mult așteptate care să justifice efortul depus. Însă, ce ar însemna o neconformitate a activității din punct de vedere juridic? Ar putea însemna sfârșitul oricărei activități financiare. Reversul, o neconformitate financiară putând reprezenta sfârșitul activității juridice, fiind în aceeași măsură aplicabil”, a explicat Legal Managerul SIXT Group România pentru portalul consultanților juridici din marile companii.




Mediul economic intră pe făgașul normal

După blocajul din 2020, atunci când multe companii și-au oprit activitatea sau au limitat-o la minimum, 2021 a venit cu speranță. Primul trimestru al anului a arătat că mediul economic începe să reintre pe făgașul normal.

Vaccinarea și relaxarea măsurilor își fac simțită prezența, venind în completarea dorinței firești a oamenilor de a relua activitatea în condiții similare cu cele care existau înainte de pandemie. Cu pași mici, dar siguri, firmele se îndreaptă către normalitate.

„Activitatea grupului Sixt se bazează pe finanțări în ceea ce privește achiziția de autovehicule. Pentru noi nu sunt măsuri noi și fac parte dintr-o dezvoltare firească a business-ului. Acest gen de proiecte sunt gestionate intern, cu resursele existente, deținând intern experiența necesară unei astfel de negocieri. Avem în vedere proiecte frumoase de dezvoltare, începute anul trecut și care sunt în completarea a două proiecte finalizate în 2019. Din păcate, la acest moment, nu putem furniza detalii din cauza confidentialității informațiilor transferate în cadrul proiectelor”, menționează Ștefan Ichim.

Juristul este de părere că vaccinarea poate deschide drumul către mobilitate. „Însă, la nivel de companie și proceduri interne privind reuniunile, nu recomandăm oamenilor să se imunizeze din dorința de a se întâlni și a susține ședințe. Recomandarea noastră vine la nivel personal, în sensul în care înțelegem că vaccinarea înseamnă o creștere a imunității și un risc mai scăzut în ceea ce privește răspândirea virusului și reducerea riscului de a dezvolta forme severe. În ceea ce privește activitatea companiei, apreciem că ne putem desfășura la fel de eficient activitatea și în aceeași parametri ca și pâna acum”, arată specialistul.

Referindu-se la prioritățile de anul acesta ale Departamentului juridic, Ștefan Ichim subliniază faptul că se urmărește păstrarea litigiilor la un nivel cât mai redus. În acest context, avocații interni împreună cu colegii de la vânzări încearcă să facă o serie de concesii și să găsească variantele de business care să vină în întâmpinarea nevoilor clienților care se confruntă cu dificultăți financiare. „Acest lucru nu înseamnă că vom fi foarte permisivi, provocarea constând în a găsi echilibrul corect astfel încât să nu ne afecteze buna desfășurare a activității față de clienții care au potențial”, nuanțează Legal Managerul SIXT Group România.

Având în vedere contextul actual, cele trei obiective principale pe care și le-a setat pentru acest an Departamentul Juridic includ: menținerea unui echilibrul privind nivelul litigiilor și rezolvarea pe cât posibil în mod  amiabil a diferendelor, dar și dezvoltarea de proiecte noi privind achiziții de bunuri. De asemenea, echipa coordonată de Ștefan Ichim va urmări menținerea unui nivel de conformitate având în vedere modificările succesive din ultima perioadă și încercarea de a accesa finanțări specifice acestei perioade.

„Pot spune că ultimul an a fost un an cu turbulențe. Am resimțit din luna martie 2020 impactul major și presiunea mass mediei, a schimbărilor legislative făcute la intervale de timp foarte mici, precum și presiunea clienților și a furnizorilor. În acest context, extrem de agresiv și turbulent, a trebuit să decidem eficient schimbarea structurilor interne și adaptarea activității departamentelor la cerințele de moment. Conformitatea și nivelul redus al creanțelor a fost un factor de evaluare cotat pozitiv. Cele câteva elemente negative de clienți cu care s-a ajuns în instanță ar fi considerate, să zicem, o selecție sănătoasă a elementelor negative care ar fi cedat mai devreme sau mai târziu.”, amintește juristul.


Intră pe portalul de concurență pentru mai multe articole referitoare la proiectele avocaților din această arie de practică

Echipa se bazează pe dezvoltarea talentelor interne


Succesul Departamentului Juridic, într-o perioadă de criză, este dat, în primul rând, de modul în care a lucrat înainte de a se ajunge în astfel de conjucturi. O echipă bine sudată va face față tuturor greutăților și va reuși să identifice resorturile necesare depășirii momentelor grele.

Ștefan Ichim
coordonerază un departament în care s-a pus mereu accent pe dezvoltarea propriilor talente. „Este vorba despre tineri cu o experiență minimă care să aibă posibilitatea de a pune în practică cunoștințele lor și a și le dezvolta. Acest aspect vine în completarea partenerilor de la firmele de avocați care asigură suport pe chestiuni specifice, dar și ori de câte ori este nevoie de o opinie separată. Înainte de pandemie ne-am îndreptat atenția către tinere talente. Studenți din cadrul Facultății de drept cărora le-am oferit posibilitatea de a acumula experiență, de lucru în cadrul unei multinaționale și de a fi remunerați în același timp. Pandemia a redus numărul acestora din cauza temerii propagate în masă în rândul tinerilor, precum și a restrângerii activităților interacțiunii sociale și școlare prin mutarea acestora în mediul online. Astfel, foarte multi studenți din afara Bucureștiului au decis să renunțe la locul în camin și să se retragă acasă la părinți. Această situație ne-a forțat să externalizăm unele proiecte. Sperăm că vaccinarea să readucă lucrurile la normal și să putem să oferim studenților suportul necesar în dezvoltarea lor”, a conchis Legal Managerul SIXT Group România.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 47 / 75
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
MPR|Partners asistă cu succes Verde Magnesium într-un important proiect minier. Trei parteneri în echipa de proiect coordonată de Dana Rădulescu
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat stagiar | Litigii
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează avocați cu experiență | Litigii
LegiTeam: Mitel & Asociații recrutează avocați definitivi pentru Departamentul de Real Estate & Construction
Efervescență în activitatea avocaților specializați în fuziuni și achiziții de la Stratulat Albulescu, cu 15 proiecte de M&A aflate în lucru. Firma a acordat consultanță în peste 40 de tranzacții anul trecut și își îmbunătățește constant poziția în directoarele internaționale pe această arie de practică | Silviu Stratulat, Managing Partner: ”Peste 50% dintre proiectele noastre de M&A provin din colaborarea cu firme internaționale de top, cu care avem deja o relație sudată”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Minerva Ioniță, Head of Legal & Compliance Department în cadrul Arctic: În postura de avocat intern, respectul față de colegi și angajator, onestitatea, sunt principii care te definesc și te recomandă. Activitatea juridică nu este doar un job, ci este o vocație care implică o responsabilitate profundă față de sistemul juridic și client
Clifford Chance Badea a asistat PIB Group Europa în tranzacția care marchează debutul companiei britanice pe piața de brokeraj de asigurări din România. Ce avocați au făcut parte din echipa coordonată de Nadia Badea, Partener Clifford Chance
CMS alături de PPC în încheierea unui acord strategic cu MYTILINEOS Energy & Metals pentru dezvoltarea unui portofoliu de proiecte fotovoltaice de până la 2GW, în patru țări | Horea Popescu și Mircea Moraru (CMS România) au coordonat echipa internațională care a asistat compania elenă de utilităţi electrice pe parcursul acestei proiect complex
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează asistent ̸ ă | secretar ̸ ă recepție
Zamfirescu Racoți Vasile & Partners primește la Londra premiul Firma Anului în România pentru litigii de brevete, acordat de Managing IP. Alina Tugearu (partener): “Suntem mândri că proiectele pe care le-am derulat sunt remarcate de comunitatea internațională a profesioniștilor în proprietate intelectuală și că munca noastră primește o recunoaștere de un asemenea calibru. Premiul aparține în primul rând echipei care stă în spatele acestor rezultate remarcabile”
SIMION & BACIU câștigă distincțiile Firma Anului în Domeniul Mărcilor și Firma Anului în Domeniul Drepturilor de Autor și Desene în România în cadrul prestigioasei gale Managing IP EMEA. Ana-Maria Baciu (managing partner) a fost desemnată Practicianul Anului în România
Avocații firmei Mitel & Asociații au lucrat anul trecut în 10 tranzacții de M&A, principalele mandate venind din sectorul medical, domeniul securității și managementul riscului și energie | Interesul pentru ținte de achiziții din România se menține ridicat din partea unor investitori cu profil mixt – fonduri de investiții ̸ private equity și investitori strategici. Sorin Mitel, Senior Partner: Se poate remarca și un interes crescut din partea companiilor din Asia, care își fac tot mai mult simțită prezența în România
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...