ZRP Schoenherr
Tuca Zbarcea & Asociatii

In-houseLegal.ro | Cum s-au adaptat marile companii private la ‘noua normalitate’ și ce sprijin oferă echipele de Legal în perioada pandemiei. Simona Vasiliu: Paradoxal, desfășurarea activității „la distanță” a menținut și chiar a crescut performanța echipei

20 Ianuarie 2021   |   Ștefania Enache

În ultimele șase luni, proiectele pe care juriștii le-au avut în lucru, au fost axate atât pe segmentul de business, cât și pe cele de remediere și prevenire a riscurilor.

 
 
Departamentele juridice din cadrul companiilor au avut un rol major în această pandemie, fiind foarte multe situațiile în care au acționat de pe poziția „viorii întâi” în „orchestra” unei afaceri. Simona Vasiliu, coordonează echipa de juriști a unuia dintre cei mai importanți investitori de portofoliu din România, și alături de colegii săi a muncit continuu în toată perioada aceasta. Într-o nouă normalitate, care înseamnă utilizarea 100% a mijloacelor tehnice pentru desfășurarea activității curente, Departamentul Legal a lucrat în formula „telemuncă” de la începutul crizei sanitare, notează In-HouseLegal.ro.


Datorită faptului că s-a adaptat rapid la noile condiții, echipa de juriști nu și-a schimbat prea mult modul de abordare a proiectelor.

Mai mult, Simona Vasiliu ne spune că nu sunt modificări majore față de perioada anterioară pandemiei, din punct de vedere al proiectelor gestionate, iar aspectele care necesită mai multă atenție sunt cele legate de echipă și interacțiunea cu colegii. „Munca la distanță s-a dovedit o formulă de succes, însă rămâne de văzut dacă pe termen lung performanța și eficiența vor putea fi păstrate. Pare că modalitatea aceasta de a desfășura activitatea avantajează persoanele capabile să lucreze în mod independent, dar solicită, în schimb, mai multă coordonare și eforturi din punct de vedere managerial”, explică avocatul.

Pandemia a forțat găsirea unor soluții pentru a continua activitatea fără a pune în pericol sănătatea, sau cel puțin minimizând riscurile de îmbolnăvire. Simona Vasiliu menționează faptul că, din fericire, infrastructura companiei și specificul industriei au permis, în cazul său, lucrul la distanță, spre deosebire de alte sectoare/ firme.

„Primele săptămâni au fost mai dificile, până când s-a stabilizat noul mod de lucru și oamenii s-au obișnuit în această formulă. Paradoxal, desfășurarea activității „la distanță” a menținut și chiar a crescut performanța echipei. Cred că la acest fapt a contribuit echilibrul mai bun dintre activitatea profesională și viața personală. Timpul petrecut în trafic sau cu pregătirea pentru mers la birou s-a transformat în timp disponibil pentru angajați, folosit pentru odihnă, activități personale și/ sau profesionale. Pe de alta parte, ca manager trebuie să găsești soluții pentru a menține legătura cu /și între membrii echipei, și pentru a atinge obiectivele stabilite în condițiile înlocurii prezenței fizice și a comunicării directe cu cea „la distanță”. Rămâne de văzut dacă pe termen mediu-lung rezultatele vor putea fi menținute, însă pentru perioada de până acum lucrurile au decurs mai bine decât se previziona. De asemenea, contează foarte mult nivelul și calitatea profesională și personală a fiecărui membru al echipei. Probabil că pe viitor, recrutările vor trebui să țină cont tot mai mult de calitățile necesare pentru o echipă de „succes (de) la distanță””, nuanțează expertul.

Referindu-se la lecțiile acestei perioade, Simona Vasiliu subliniază că a învățat că trebuie să rămâi flexibil, calm și deschis la schimbări, și să îți folosești experiența acumulată reinterpretând-o și contextualizând-o pentru o lume în mișcare și schimbare.

O punte de legătură între departamente


Departamentul coordonat de Simona Vasiliu asigură, pe lângă gestionarea proiectelor curente, și legătura cu departamentele juridice ale entităților din cadrul Grupului. Astfel, membrii echipei au contribuit, în ultimele luni, și cu soluții în zona dezvoltării și aplicării unor practici unitare de drept contractual.

„Echipa nu este foarte mare, suntem opt persoane, iar numărul colegilor a rămas constant. Orientarea noastră este să gestionăm proiectele, pe cât posibil, intern. Ne axăm foarte mult pe creșterea valorii departamentului juridic în cadrul organizației. Ne preocupă în special zona de redesenare și formalizare a fluxurilor de lucru pentru creșterea eficienței, utilizarea aplicațiilor informatice și dezvoltarea unui know-how la nivelul echipei care să susțină creșterea performanței. Colaborarea cu departamentul de HR a fost foarte buna. Așa cum am menționat, de la începutul pandemiei lucrăm la distanță. Într-adevăr, pentru manageri poate fi mai solicitant să lucreze la distanță cu echipa, însă există soluții. Este important să existe relații bazate pe încredere și transparență, iar orientarea să fie mai mare pe urmărirea de obiective și „milestones”, decât pe o supervizare constantă. Este însă nevoie de o deschidere spre schimbarea mentalităților, iar pentru cei care obișnuiesc să facă micromanagement probabil că va fi mai puțin ușor”, precizează Simona Vasiliu.

În ultimele șase luni, proiectele pe care juriștii le-au avut în lucru, au fost axate atât pe segmentul de business, cât și pe cele de remediere și prevenire a riscurilor.

„Orice criză poate fi și o oportunitate, iar cea de acum „forțează” deschiderea cptre tehnologie și explorarea unor noi moduri de lucru pe proiecte. „Munca de acasa” va deveni o constantă (și) post-pandemie, chiar dacă nu neapărat în formulă 100%. Însă această schimbare implică și un salt la nivel de mentalitate, care ar trebui reflectată în managementul echipelor”, a conchis Simona Vasiliu.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 23 / 67
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
POPESCU & ASOCIAȚII obține în instanță o soluție fără precedent pentru Consiliul Local Sinaia
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Locul arbitrajului și organizarea audierilor (Powered by ZRVP)
LegiTeam: GNP Guia Naghi și Asociații recrutează tineri avocați | Pharma & Life Sciences, Litigii
Obiectivele Teleperformance în zona ESG sunt în continuă dezvoltare, firma angajându-se să preia un rol de lider în responsabilitatea socială corporativă. De vorbă cu Laura Rudnyanszky, Chief Legal and Compliance Officer pentru România, despre certificarea Verego SRS primită pentru al cincilea an consecutiv și principiile cheie care stau la baza activității companiei
Avocații PNSA au asigurat asistența legală a tranzacției prin care celebrul alpinist David Neacșu a vândut compania GD Escapade. Alexandru Medelean (Wise Way Advisors), consultant principal al tranzacției
Avocații firmei Țuca Zbârcea & Asociații spun că a crescut gradul de specializare și sofisticare a mandatelor privind GDPR, în special din perspectiva complexității aspectelor implicate, dar și prin prisma aportului de know-how și inovare cerute pentru rezolvarea lor. Echipă dedicată exclusiv proiectelor de acest tip și portofoliu de clienți ce include primii cinci jucători din aproape toate industriile cu expunere semnificativă în zona GDPR
Avocații KPMG Legal spun că există apetit pentru pentru finanțări de anvergură. Creditele locale mari tind să nu depășească 200 mil. €, în timp ce sindicalizările din străinătate pot sări pragul de 500 mil. €. O discuție cu membrii unei echipe de elită, despre inițierea unui „sindicat bancar”, criteriile importante în acordarea unei finanțări, proiecte care primesc mai ușor finanțare și alte detalii puțin știute ale împrumuturilor sindicalizate
TAX + LEGAL VIDEOCONFERENCE: DISPUTELE FISCALE – DIRECȚII ȘI EVOLUȚIE, conferință organizată de TZA, pe 8 decembrie
Dispute-Resolution.Center | Statul român a plătit avocaților facturi de peste 21 mil. lei în ultimii doi ani, în arbitrajul ICSID cerut de Nova Group Investments, firmă controlată de familia Adamescu. Audierile s-au încheiat și se așteaptă hotărârea Tribunalului arbitral în dosarul cu pretenții ale reclamantei de 345 mil. E
Avocații GNP | Guia Naghi & Partners explică efectul aplicării prevederilor legislative nou introduse în domeniul achizițiilor publice. Recomandările echipei care gestionează proiectele multor clienți cu un profil proeminent în economia locală
„The Lawyer European Awards 2021”: 6 firme cu activitate în România concurează pentru titlu la secțiunea ”Law Firm of the Year: South Eastern Europe” | ZRVP, Popescu & Asociații și TZA, pe lista scurtă a premianților. Alina Popescu (MPR Partners) concurează la titlul - „European managing partner of the year”
Problematica ESG este inclusă în strategiile legate de risc și reziliență ale Farmexim și Help Net, iar oficialii companiilor spun că vor face tot ce este necesar pentru a continua proiectele într-un mod sigur și sustenabil. Mihaela Scărlătescu, Head of Legal and Compliance Director: Ducem businessul la nivelul următor de profesionalism şi responsabilitate
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...