ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

In-houseLegal.ro | Cum s-au adaptat marile companii private la ‘noua normalitate’ și ce sprijin oferă echipele de Legal în perioada pandemiei. Simona Vasiliu: Paradoxal, desfășurarea activității „la distanță” a menținut și chiar a crescut performanța echipei

20 Ianuarie 2021   |   Ștefania Enache

În ultimele șase luni, proiectele pe care juriștii le-au avut în lucru, au fost axate atât pe segmentul de business, cât și pe cele de remediere și prevenire a riscurilor.

 
 
Departamentele juridice din cadrul companiilor au avut un rol major în această pandemie, fiind foarte multe situațiile în care au acționat de pe poziția „viorii întâi” în „orchestra” unei afaceri. Simona Vasiliu, coordonează echipa de juriști a unuia dintre cei mai importanți investitori de portofoliu din România, și alături de colegii săi a muncit continuu în toată perioada aceasta. Într-o nouă normalitate, care înseamnă utilizarea 100% a mijloacelor tehnice pentru desfășurarea activității curente, Departamentul Legal a lucrat în formula „telemuncă” de la începutul crizei sanitare, notează In-HouseLegal.ro.


Datorită faptului că s-a adaptat rapid la noile condiții, echipa de juriști nu și-a schimbat prea mult modul de abordare a proiectelor.

Mai mult, Simona Vasiliu ne spune că nu sunt modificări majore față de perioada anterioară pandemiei, din punct de vedere al proiectelor gestionate, iar aspectele care necesită mai multă atenție sunt cele legate de echipă și interacțiunea cu colegii. „Munca la distanță s-a dovedit o formulă de succes, însă rămâne de văzut dacă pe termen lung performanța și eficiența vor putea fi păstrate. Pare că modalitatea aceasta de a desfășura activitatea avantajează persoanele capabile să lucreze în mod independent, dar solicită, în schimb, mai multă coordonare și eforturi din punct de vedere managerial”, explică avocatul.

Pandemia a forțat găsirea unor soluții pentru a continua activitatea fără a pune în pericol sănătatea, sau cel puțin minimizând riscurile de îmbolnăvire. Simona Vasiliu menționează faptul că, din fericire, infrastructura companiei și specificul industriei au permis, în cazul său, lucrul la distanță, spre deosebire de alte sectoare/ firme.

„Primele săptămâni au fost mai dificile, până când s-a stabilizat noul mod de lucru și oamenii s-au obișnuit în această formulă. Paradoxal, desfășurarea activității „la distanță” a menținut și chiar a crescut performanța echipei. Cred că la acest fapt a contribuit echilibrul mai bun dintre activitatea profesională și viața personală. Timpul petrecut în trafic sau cu pregătirea pentru mers la birou s-a transformat în timp disponibil pentru angajați, folosit pentru odihnă, activități personale și/ sau profesionale. Pe de alta parte, ca manager trebuie să găsești soluții pentru a menține legătura cu /și între membrii echipei, și pentru a atinge obiectivele stabilite în condițiile înlocurii prezenței fizice și a comunicării directe cu cea „la distanță”. Rămâne de văzut dacă pe termen mediu-lung rezultatele vor putea fi menținute, însă pentru perioada de până acum lucrurile au decurs mai bine decât se previziona. De asemenea, contează foarte mult nivelul și calitatea profesională și personală a fiecărui membru al echipei. Probabil că pe viitor, recrutările vor trebui să țină cont tot mai mult de calitățile necesare pentru o echipă de „succes (de) la distanță””, nuanțează expertul.

Referindu-se la lecțiile acestei perioade, Simona Vasiliu subliniază că a învățat că trebuie să rămâi flexibil, calm și deschis la schimbări, și să îți folosești experiența acumulată reinterpretând-o și contextualizând-o pentru o lume în mișcare și schimbare.

O punte de legătură între departamente


Departamentul coordonat de Simona Vasiliu asigură, pe lângă gestionarea proiectelor curente, și legătura cu departamentele juridice ale entităților din cadrul Grupului. Astfel, membrii echipei au contribuit, în ultimele luni, și cu soluții în zona dezvoltării și aplicării unor practici unitare de drept contractual.

„Echipa nu este foarte mare, suntem opt persoane, iar numărul colegilor a rămas constant. Orientarea noastră este să gestionăm proiectele, pe cât posibil, intern. Ne axăm foarte mult pe creșterea valorii departamentului juridic în cadrul organizației. Ne preocupă în special zona de redesenare și formalizare a fluxurilor de lucru pentru creșterea eficienței, utilizarea aplicațiilor informatice și dezvoltarea unui know-how la nivelul echipei care să susțină creșterea performanței. Colaborarea cu departamentul de HR a fost foarte buna. Așa cum am menționat, de la începutul pandemiei lucrăm la distanță. Într-adevăr, pentru manageri poate fi mai solicitant să lucreze la distanță cu echipa, însă există soluții. Este important să existe relații bazate pe încredere și transparență, iar orientarea să fie mai mare pe urmărirea de obiective și „milestones”, decât pe o supervizare constantă. Este însă nevoie de o deschidere spre schimbarea mentalităților, iar pentru cei care obișnuiesc să facă micromanagement probabil că va fi mai puțin ușor”, precizează Simona Vasiliu.

În ultimele șase luni, proiectele pe care juriștii le-au avut în lucru, au fost axate atât pe segmentul de business, cât și pe cele de remediere și prevenire a riscurilor.

„Orice criză poate fi și o oportunitate, iar cea de acum „forțează” deschiderea cptre tehnologie și explorarea unor noi moduri de lucru pe proiecte. „Munca de acasa” va deveni o constantă (și) post-pandemie, chiar dacă nu neapărat în formulă 100%. Însă această schimbare implică și un salt la nivel de mentalitate, care ar trebui reflectată în managementul echipelor”, a conchis Simona Vasiliu.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 59 / 80
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Patru firme de avocați, în proiectul prin care Banca Transilvania a finalizat cu succes cea mai mare emisiune de obligaţiuni AT 1 din Europa Centrală şi de Est
Kinstellar a asistat Lidl în achiziția unui teren situat în incinta fostei platforme industriale Aversa din București. Victor Constantinescu (Partner) și Sandra Gheorghe (Senior Associate), în prim plan
GNP obține o nouă soluție favorabilă definitivă la Înalta Curte de Casație și Justiție prin care a fost anulată o decizie de sancționare emisă de Consiliul Concurenței | Reper jurisprudențial care impune un standard de analiză mai riguros în litigiile de concurență
PNSA asistă Rex Concepts în obținerea unor linii de finanțare de la Bank Pekao pentru dezvoltarea rețelelor Burger King și Popeyes | Echipa de proiect a fost coordonată de partenerul Silviu Stoica, alături de Ioana Lazăr (Senior Associate) și Crina Stan (Associate)
Băncilă, Diaconu și Asociații a asistat asociații Mamaia Resort Hotels în vânzarea părților lor sociale către Steaua de Mare Hotels & Resorts
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
Schoenherr asistă Allianz-Țiriac Asigurări în vânzarea unei clădiri de birouri către Primavera Development. Echipa, coordonată de Mădălina Mitan (partner)
Clifford Chance Badea a asistat Aukera Energy în obținerea unei finanțări de 60 mil. € pentru primul său proiect de stocare a energiei pe bază de baterii din România
LegiTeam: GNP Guia Naghi and Partners — Corporate | M&A Associate (2–4 years)
Primul pas real spre avocatura de business | În culisele programului de practică juridică organizat de Țuca Zbârcea & Asociații, o adevărată școală de formare și începutul unui dialog profesional. Cursanții implicați în program au apreciat comunicarea continuă și proiectele în care au fost implicați și ar recomanda această experiență altor studenți. Avocații-mentori spun că experiența de practică autentică oferă prilejul de a înțelege care sunt valorile ce definesc profesia
Clifford Chance Badea a asistat consorțiul de bănci de investiții în legătură cu emisiunea de obligațiuni de 600 milioane Euro lansată de DIGI România
Cum arată, din interior, practica de Concurență de la 360Competition într-un an cu FDI intens, investigații tot mai tehnice și o presiune procedurală care schimbă regulile jocului | De vorba cu Adrian Șter (Managing Partner) despre axele de lucru care definesc practica, evaluarea corectă a riscului şi „linia de apărare” oferită clienţilor. Modelul senior-led bazat pe echipe compacte, rapiditate în decizii şi claritate în recomandări, arată de ce un boutique specializat e chemat frecvent acolo unde mandatele devin prea complicate pentru abordări standard
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...