ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Meet the Professionals | Alina Arsene, director juridic în cadrul Grupului Interbrands Orbico: Experiența practică e cel mai dur profesor, pentru că mai întâi îți dă testul și apoi îți spune care este lecția. Pentru mine, este extrem de important să nu mă opresc din a mă motiva și din a îmi stabili noi obiective și orizonturi de urmat. A fi informat și a urmări noile direcții și tendințe din profesie, într-un ecosistem de business aflat într-o continuă transformare, cu apetit accelerat pentru digitalizare, sunt plusuri care te mențin competitiv pe piață

21 Martie 2022   |   Ștefania Enache

• Alina Arsene crede cu tărie că oamenii nu se întâlnesc din întâmplare. Lor li se oferă șansa de a se cunoaște pentru a construi împreună lucruri uimitoare

Alina Arsene, director juridic în cadrul Grupului Interbrands Orbico

 
 
Profesioniști pe care astăzi îi întâlnim în linia întâi a consultanței juridice au în spate experiențe complexe, care pot reprezenta adevărate lecții pentru cei care doresc să activeze în acest sector. Absolvirea unui Facultăți de Drept nu este egală cu succesul.Pentru a putea construi o carieră solidă este nevoie de perseverență și de foarte multă muncă împletită cu o pregătire continuă. Alina Arsene, director juridic în cadrul Grupului Interbrands Orbico, și-a început parcursul profesional în 2006, imediat ce a absolvit Facultatea de Drept din cadrul Universității din București.Primul loc de muncă a fost la EOS KSI Romania, o companie multinațională specializată în colectarea de creanțe.

Acum privește cu detașare în spate și zâmbește, dar la vremea respectivă, ca tânără absolventă, a trăit un amalgam de sentimente, pe care poate că foarte mulți le-au experimentat. „Acum zâmbesc, dar atunci, după absolvire, m-am trezit la realitatea pură: fără loc de muncă, fără locuință, fără bani pentru chirie, fără experiență, fără niciun fel de palmares profesional – doar celebrul nume al Universității și unele proiecte de voluntariat – toate acestea, în mijlocul unui București solicitant, în care majoritatea companiilor caută candidați cu experiență relevantă sau cu „ceva” experiență. Îmi amintesc cum, de câteva ori, am fost chemată la interviuri pentru roluri pentru care respectivele companii nu cereau experiență profesională, și totuși, prima întrebare pusă de interlocutor, după prezentare, era: „spune-mi puțin despre experiența ta profesională sau despre rolul tău actual din (…)””, povestește Alina.


Recunoaște că au fost momente în care și-a dorit să renunțe și să se întoarcă în locul de baștină, în județul Argeș, acolo unde să mai stea un an și să învețe pentru examenul de magistratură. S-a gândit că astfel poate deveni într-o bună zi procuror, deoarece, după toate interviurile „ratate” din cauza lipsei de experiență, concluzia sa umilă era că „numai la studiu sunt bună”. Dar nu a renunțat!

„La departamentul de colectare de creanțe am fost angajată pe o poziție de junior, și, chiar dacă am lucrat atât la Call Center, cât și în calitate de consilier juridic, mi-a plăcut mai mult activitatea de ofițer de colectare, fiind mai dinamică și diversă, dar și pentru că am avut ocazia de a întâlni, înțelege și ajuta oameni extrem de diferiți, cu diverse nevoi și provocări, cu nivel de educație sau mediu social variat”, își amintește Alina.

A continuat să muncească și nu a uitat niciun moment de marea sa dorință, aceea de a pune în practică cunoștințele juridice asimilate în timpul facultății și de a face un pas în față în cariera sa. Iar această oportunitate nu a întârziat să apară, fiindu-i oferită de Interbrands, în anul 2008.

„Cred cu tărie că oamenii nu se întâlnesc din întâmplare. Credința mea este că li se oferă șansa de a se cunoaște pentru a construi împreună lucruri uimitoare! La fel a fost cu mine și Interbrands. De la data angajării mele în această companie, m-am aflat într-un proces continuu de învățare și aprofundare, m-am reformat și m-am dezvoltat, atât din punct de vedere personal, cât și profesional, țintind către o mai bună versiune a mea, cu fiecare experiență, greșeală, învățătură trasă, și dorind mereu să las în urmă o moștenire. În 2012 am preluat rolul managerial al departamentului juridic din Interbrands iar, de curând, din decembrie 2021, m-am alăturat echipei juridice a Grupului Orbico pentru a conduce zona juridică de drept comercial dedicată proiectelor de dezvoltare a business-ului la nivelul Grupului,și astfel am intrat într-o nouă epocă de formare și dezvoltare profesională”, subliniază juristul.

 
Dezvoltarea personală, un factor cheie în atingerea succesului

Pentru Alina Arsene, dezvoltarea personală este un factor cheie în atingerea succesului și obținerea de rezultate bune. „Sunt extrem de fericită că eu, ca parte a echipei Interbrands, am avut șansa și privilegiul de a continua să mă formez în toate domeniile muncii mele. Am continuat să mă pregătesc, să învăț și să fiu mereu la curent, participând la o serie de  programe intensive și sesiuni de pregătire, mai ales în domeniul dreptului concurenței si managementul afacerilor, ale dreptului comercial și societar, ; după părerea mea, stapanirea acestor domenii este esențiala pentru un comportament sănătos în afaceri si totodata, asigura un nivel ridicat de protejare a intereselor companiei. Pentru mine, este extrem de important să nu mă opresc din a mă motiva și din a îmi stabili noi obiective și orizonturi de urmat. A fi informat și a urmări noile direcții și tendințe din profesie intr-un ecosistem de business aflat intr-o continua dinamica a transformarii cu apetit crescut pentru digitalizare, sunt plusuri care te mențin competitiv pe piață”, punctează directorul juridic din cadrul Grupului Interbrands Orbico.

Domeniul de lucru în care activează Alina este extrem de dinamic și în continuă schimbare, de aceea consideră că fiecare provocare, oricat de dificilă, este o oportunitate de învățare, iar experiența acumulată din fiecare situație de acest fel este neprețuită.

„Pentru mine, tranzactiile si negocierile de tip M&A in care am participat, au fost extrem de formatoare din punct de vedere profesional si mi-au pus in valoare potentialul de avocat de business. Ma refer la tranzactiile prin care Interbrands achiziționat compania Wella Romania de la Procter & Gamble, urmata de achizita companiei de distributie Europharm Holding de la Grupul GSK si nu in ultimul rand, tranzacția prin care Interbrands a fost, la rândul său achiziționată de Grupul Orbico. Astfel, in ultimii 10 ani am navigat intre industria FMCG, piata produselor cosmetice profesionale si distributia de medicamente”, afirmă interlocutoarea BizLawyer.

„Dacă ar fi să menționez acum și câteva dintre realizările și apogeele carierei mele, care mă fac să fiu mulțumită de mine profesional, unul dintre acestea ar fi, fără nici un dubiu, premiul pe care l-am primit în 2018 la Lady Lawyer Gala – Cel mai bun director juridic dintr-o companie privată”, precizează expertul.


O alegere asumată

Alegerea Alinei de a se pregăti în domeniul juridic nu a fost întâmplătoare. Tânăra subliniază faptul că juridicul este mai mult decât un domeniu, este un status quo, este realitatea care ne înconjoară, iar ea și-a dat seama de acest lucru de foarte devreme. „A ști și a înțelege modul în care funcționează lumea în jurul tău te face să obții imediat un înalt nivel de confort, nu în sensul de a deveni un obsedat de control - paranoic, ci în sensul de a fi curajos. Cu alte cuvinte, cu cât ești mai experimentat și înțelegi rapid imaginea de ansamblu, cu atât reușești să îți depășești limitele, să iei decizii îndrăznețe. Cred că acesta este și motivul pentru care am ales Dreptul - s-a potrivit dorinței mele de a oferi ceva înapoi societății, respectiv să ajut oamenii să „vadă” și ei cum vede un jurist această realitate, să se simtă ghidați în plan profesional și personal, în drumul lor. Este foarte adevărat și că experiența practică e cel mai dur profesor, pentru că mai întâi îți dă testul și apoi îți spune care este lecția. Este însă și cel mai eficient în atingerea obiectivului pentru cine își dorește să își ia învățămintele pentru mai departe ”, susține Alina.

Decizia de a se alătura Interbrands a fost una ușor de luat, deoarece rolul și atribuțiile răspundeau nevoii sale de dezvoltare profesională, dar, în principal se datorează „chimiei” pe care a avut-o cu oamenii din Interbrands încă din primele zile de cunoaștere. „Iar astăzi, după mai bine de zece ani petrecuți alături de ei, pot spune că sunt onorată că am avut șansa să pășesc în carieră alături de oameni atât de frumoși!”, punctează Alina. 
 


Responsabilități și obiective


În calitate de Consilier General și leader al departamentului juridic, rolul Alinei Arsene este să se asigure de protejarea intereselor companiei și de conformitatea activităților desfășurate de societate.

„Cum facem asta? Punând pasiune în munca noastră, înțelegând rapid nevoia, dar și riscurile și oferind soluții orientate asupra business-ului. Nu complicăm lucrurile în mod inutil, iar această abordare pe lângă faptul că este foarte apreciată de colegi, s-a dovedit a fi și foarte eficientă. De aceea consider că un departament juridic in-house poate fi, cel mult, ajutat cu asistență juridică externă, însă niciodată înlocuit. Noi, ca departament juridic suntem alături de organizație, ne comportăm ca un „partener de afaceri” și acordăm fără ezitare sfaturi pro-active de la nivel de top management la nivel de șef de depozit. Acoperim  o varietate de nevoi atât pe linie de conformitate, cum ar fi cele de guvernanță corporativă, drept societar, etică și integritate, dar mai ales cele venite din business: comercial, antitrust, distribuție, reglementare, achiziții, relații de muncă și alte chestiuni juridice aferente activității comerciale de zi cu zi. Suntem practic, veriga în procesul decizional”, explică juristul.

În, plus, Alina Arsene este responsabilă de definirea și menținerea unei echipe juridice motivate și eficiente, de identificarea de noi talente și maximizarea potențialului fiecărui membru al echipei. Totodată, se ocupă ca echipa să beneficieze de cursuri și training-uri menite să susțină o pregătire permanentă și pasul cu schimbările legislative și cu impact asupra business-ului, tot mai numeroase.

„Pentru mine, stabilitatea și angajamentul echipei sunt foarte importante. După părerea mea, comunicarea clară și transparentă este principalul ingredient pentru o echipă unită și de succes. Sunt bucuroasă și în aceleași timp, onorată, să am privilegiul unei echipe cu un grad ridicat de responsabilitate și asumare profesională. Aș menționa că pentru noi, ca și companie, și pentru departamentul juridic, asigurarea succesiunii este extrem de importantă și reprezintă un obiectiv de sine stătător”, completează directorul juridic din cadrul Grupului Interbrands Orbico, intervievat de BizLawyer.

Importanța echipei juridice în activitatea Grupului este majoră, în condițiile în care atat activitatea si provocarile de zi cu zi, cat si toate noile proiecte și relațiile de afaceri ale companiei sunt filtrate prin acest departament. „Desigur, ne străduim să fim flexibili și să ajutăm toate departamentele, respectând termenele limită pe care colegii noștri le „vânează”, dar, adesea, timpul ne presează, deoarece sectorul FMCG  este foarte dinamic și nu de puține ori trebuie să prioritizăm cele mai urgente sarcini și proiecte. Fuziunea companiei noastre este unul dintre cele mai importante proiecte pe care îl gestionăm chiar în acest moment prin continuarea fazei de implementare”, precizează Alina.

Echipa juridică include în acest moment cinci oameni, fiecare dintre ei fiind specializați în diverse domenii de activitate. Împreună se ocupă de protejarea operațiunilor întregii organizații, de la domeniul corporativ, la cel comercial, de drept al muncii, reglementare, etică și integritate.

„Dacă ar fi să rezum, Departamentul Juridic este cu precădere concentrat să răspundă nevoilor clienților interni din cadrul companiei și să participe în mod activ la eficientizarea proceselor si proiectelor interne, la finalul zilei, scopul fiind acela de a ne face viața mai ușoară. Un exemplu grăitor de astfel de proiect intern este managementul electronic al contractelor – prin acces prietenos la o bază de date unică integrată, alături de un flux transparent și clar de semnare. Activitatea de distribuție este foarte dinamică și necesită reacții prompte, decizii rapide și un înalt nivel de flexibilitate; în ceea ce privește acoperirea logistică pe care o are compania noastră, la nivel național, există mai mult de o sută de puncte de lucru la nivel național, fiecare necesitând anumite contracte pentru derularea activității în locații, dar și o serie de autorizații de funcționare. Echipa juridică internă este prezentă și asigură îndrumare juridică atât în domeniul vânzărilor /comercial, de dreptul muncii, cât și în proiectele de logistica, al relației cu autoritățile publice și de reglementare. Având în vedere creșterea constantă și proiectele permanente și viitoare de dezvoltare a activității, aș putea spune că nu sunt niciodată suficienți avocați interni pentru a îndeplini toate nevoile afacerii. Așa cum o femeie nu are niciodată suficienți pantofi sau genți! Departamentul nostru juridic continuă să își îndeplinească toate sarcinile în condiții de pandemie globală, și, fără a ține seama de dificultățile pe care le întâmpinăm, nu doar noi, ci și toți oamenii din domeniul nostru, suntem cu adevărat conștienți de responsabilitatea pe care o avem, deoarece noi suntem legătura dintre departamente și conducere.. Apreciem eforturile depuse de fiecare dintre colegii noștri din departament, deoarece rar avem șansa de a lucra de acasă și știm că toți colegii noștri ne apreciază munca și ne susțin. Pentru mine si echipa mea, pandemia COVID 19 a reliefat mai mult ca niciodata importanta unui departament juridic in house, pozitionarea strategica a rolului  consilierului juridic intern in cadrul organizatie plecand de la proiectele de anvergura, cu grad de dificulate ridicat pana la activitatea de zi cu zi, ceea si a adus cu sine o crestere a gradului de incredere din partea Board-ului, proaspat numit in functie. În cadrul companiei noastre, oamenii sunt valoarea de top, iar sănătatea și siguranța lor sunt una dintre principalele noastre priorități”, detaliază juristul.



O
piniile unor profesioniști care ocupă poziții de top în departamentele juridice ale unor companii importante, pe platforma www.in-houselegal.ro. Urmărește temele dezvoltate de avocați sau membri ai comunității In-houseLegal și propune subiecte.



Fuziunea, prioritatea zero

Prioritatea zero a echipei Alinei Arsene pentru anul 2021 a fost fuziunea, care a reprezentat o provocare pentru întreaga organizație. De fapt, grupul Orbico are patru entități pe piața românească: Interbrands, Professional Brands, Orbico fmcg și Orbico Beauty, care și-au unit forțele și au fuzionat la data de 1 octombrie 2021 sub o singură companie-umbrelă, Interbrands Marketing & Distribution. În perioada care urmează, denumirea companiei va fi schimbată, noul nume fiind Interbrands-Orbico.

Chiar dacă fuziunea legală a avut loc, iar fuziunea tehnică a intrat în vigoare, toți oamenii fiind transferați cu succes, proiectul se află încă în fază de implementare, deoarece a fost nevoie ca sistemele de raportare să se integreze între ele, să se creeze noi automatizări, să se dezvolte noi instrumente de lucru, să se restabilească rolurile și responsabilitățile, să se definească noile roluri.

„Iar toate acestea, în timp ce activitatea a trebuit să continue și „motorul” a trebuit să se învârtă, fără perturbarea semnificativă a business-ului sau chiar fără întreruperi de lucru. Pentru departamentul juridic, provocarea este chiar mai mare, deoarece companiile absorbite (Orbico, Orbico Beauty și Professional Brands) nu au adus cu ele niciun avocat sau consilier juridic și a trebuit să ne ocupăm și să acoperim toate nevoile juridice legate de activitatea de zi cu zi din cele patru companii, cu departamentul juridic existent în cadrul Interbrands. De aici s-a născut nevoia definirii și implementării unui ghid de bune practici în sectorul de conformitate în linie cu strategia de la nivel central, dar ancorat în realitățile și cadrul juridic existent la nivel local”, arată juristul.

Alina se declară mulțumită de faptul că toți colegii săi din Departamentul de vânzări și Brand Managerii se străduiesc ca întotdeauna să răspundă mai întâi nevoilor clienților companiei, astfel că foarte rar echipa juridică are de soluționat cazuri cu privire la problemele întâmpinate de clienți după achiziționarea produselor. „În cadrul companiei noastre, punem accent pe o bună comunicare dintre noi, deoarece cea mai bună soluție la o problemă este de a avea în primul rând o bună înțelegere din partea tuturor părților implicate. Apoi, este ușor să găsești un consens între cele două părți”, mai spune interlocutoarea BizLawyer.

Referindu-se la principalele momente ale anului 2021, Alina subliniază faptul că, deși ne aflăm încă sub restricțiile impuse de pandemia COVID-19, dacă comparăm anul acesta cu anul trecut, vedem un pas uriaș pe care l-a făcut Omenirea în lupta cu această boală, respectiv crearea vaccinului și imunizarea de masă. „Astfel, a devenit posibilă ridicarea restricțiilor, chiar dacă și numai parțial, iar oamenilor li s-a dat o șansă de a călători, a se revedea, de a se apropia și de a-și relua activitățile obișnuite. Afacerile au învățat să supraviețuiască și să se adapteze la noul normal. Dacă ar fi să vorbim despre un eveniment pe care eu îl consider semnificativ pentru compania noastră, într-un cuvânt, acela este fuziunea și faptul că am reușit integrarea a patru companii sub una singură în ciuda dificultăților generate de pandemie”, detaliază expertul.




Colaborările cu firmele de avocatură

În ultimii ani, Alina și cu echipa sa, până la un anumit nivel de senioritate, s-au implicat în proiecte de tip M&A precum tranzacția prin care Interbrands achiziționat compania Wella Romania de la Procter & Gamble, urmata de achizita companiei de distributie Europharm Holding de la Grupul GSK, apoi tranzacția prin care Interbrands a fost, la rândul său achiziționată de Grupul Orbico, vânzarea companiei Europharm către un antreprenor român din farma, iar, de curând fuzionarea tuturor companiilor din România ale Grupului Orbico.
 
Avocații de la Țuca Zbârcea & Asociații au ajutat echipa de juriști să ducă la bun sfârșit, cu succes, aceste proiecte, inclusiv pe partea de drept concurențial, pentru a obține aprobările relevante de la Consiliul Concurenței. Colaborarea cu avocatii Țuca Zbârcea & Asociații s-a derulat într-o perioadă lungă de timp și de fiecare dată profesioniștii interni se bazează pe competența și expertiza acestora de a transforma planurile în realitate, în manieră eficientă.

Alegerea avocaților externi depinde foarte mult de natura și complexitatea proiectului. Contează dacă proiectul este M&A, due-dilligence asupra contractelor comerciale, tranzacție imobiliară, Banking sau litigiu. Este, de asemenea, important pentru Grup să examineze reputația firmei de avocatură pe piață, istoricul cu respectiva firma și aprecierea asupra modului în care avocatii externi înțeleg compania și business-ul.

Oferta financiară rămâne întotdeauna un factor cheie în cadrul alegerii finale, însă dincolo de acesta, juriștii sunt interesați ca prin suportul oferit să valorifice la maximum respectivul proiect. În cele din urmă, ei vor măsura eficiența colaborării cu avocații externi prin: timpul de răspuns, soluțiile oferite și/sau alternativele, riscurile identificate, economia de costuri.



Problemele generate de GDPR

Totodata, în afară de fuziune, unul dintre obiectivele pentru anul 2021, a fost să începerea dezvoltării capabilităților interne puternice pentru chestiunile privind GDPR, deoarece această ramură a fost susținută în manieră hibridă – avocați exteni și specialistii juridici al Grupului.

„Cred că mai este mult de făcut cu privire la GDPR, deoarece acest subiect rămâne unul sofisticat și neînțeles de majoritatea colegilor din alte departamente, iar principalul meu obiectiv este de a face mai ușoară implementarea sa post fuziune. În prezent, odată cu fuziunea, proiectul a fost reactivat și o resursă este alocată pentru aspectele care țin de protecția datelor cu caracter personal. Obiectivele stabilite de strategia Grupului sunt, de asemenea, o prioritate pentru mine și echipa mea, iar aici merită menționat proiectul privind dezvoltarea platformei B2B, proiect care a avut și are în continuare alocate importante resurse financiare și umane. La nivel local, în România, proiectul a fost coordonat de o echipă multifuncțională: e-commerce & digital marketing – vânzări - financiar – legal – resurse umane – logistică, care a reunit profesioniști experimentați în domeniul lor, fiind, totodată, o ocazie extraordinară de a învăța foarte multe lucruri noi unii de la ceilalți. Evident că lumea se îndreaptă către digitalizarea globală, care va ajunge, inevitabil, și în sectorul nostru. Compania noastră face parte dintr-un Grup care are afaceri în desfășurare în 20 de țări și noi toți urmăm strategia Grupului. În unele țări, inclusiv în țara noastră, există deja un proces de digitalizare, dezvoltarea unor platforme B2B și B2C, iar unele proiecte vor fi lansate în curând. Sunt sigură că un proces similar de digitalizare va ajunge în scurt timp și în departamentul nostru și apoi voi putea să vă dezvălui mai multe”, completează Alina Arsene.

 
 

Deschidere pentru noi oportunități de business


În activitatea de zi cu zi, cel mai mare volum de muncă a fost observat, în special în zona de conformitate și guvernanță corporatistă – mai ales din cauza fuziunii.

„Amplitudinea companiilor reunite ne-a copleșit pe toți și toți am depus eforturi mari în cadrul tuturor departamentelor pentru a rămâne concentrați pe ceea ce era esențial, pentru a reduce riscurile sau pentru a le diminua, menținând în același timp un standard înalt de profesionalism și performanță. Pentru noi, departamentul juridic, a fi direct implicați în fuziune a creat o presiune în plus, pentru că a trebuit să fim aproape de fiecare departament și să răspundem fiecărei provocări. A fost foarte dificil, dar nu imposibil! Sunt convinsă că a fost posibil numai datorită unor oameni maturi, asumați profesional și bine „echipați” atât emoțional, cât și profesional”, precizează juristul.

Profesionistul Orbico amintește faptul că firma este întotdeauna deschisă la noi oportunități și orizonturi, iar unul dintre avantajele organizației cele mai puternice este că se poate schimba și că nu îi este teamă de schimbare. „Suntem întotdeauna deschiși la extinderea portofoliului nostru și la implicarea în noi proiecte. La nivel de Grup, pot spune cu siguranță că pași similari vor fi făcuți în diverse țări, iar, cu privire la activitățile din România, presupun că, după perioada de tranziție a fuziunii, vom privi și noi în această direcție, iar Departamentul Juridic va trebui să se familiarizeze cu noutățile din domeniu”, a conchis Alina Arsene.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 7 / 76
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Mihai Popa, Deputy Managing Partner și Coordonator al Departamentului de Restructurare și Insolvență din cadrul Mușat & Asociații, lector în cadrul Conferinței Naționale de Insolvență
Încă un ‘chinese wall’: Stratulat Albulescu a asistat dezvoltatorul de solutii software Cyscale si fondul de investitii GapMinder cu privire la runda de finantare de tip Seed in valoare de 3 mil. E
Cum să-ți împlinești visul de a practica avocatura în propria firmă, înființată în afara granițelor | Rețeta succesului, în varianta Florentinei Marin, fondatoarea Marin & Pasalodos, din Barcelona. ‘Planul nostru este să ne dezvoltăm și să deschidem cabinete în alte orașe din Spania, România și în alte țări’, spune avocata
LMG Life Sciences Awards EMEA 2022: Mușat & Asociații, desemnată la Londra „Firma de avocatură a anului în Europa de Est”
Tendințele ultimelelor luni pe piața muncii, analizate de avocații firmei Băncilă, Diaconu și Asociații. De vorbă cu Anca Atanasiu (Managing Associate), depre marile provocări ale anului și mandatele primite de echipa de Dreptul muncii, pe care o coordonează. Volumul, diversitatea și complexitatea proiectelor au crescut continuu
Avocații ZRVP analizează proiectul de lege, aflat pe agenda Parlamentului, care transpune în legislația națională Directiva (UE) 2019 ̸ 1023 privind restructurarea și insolvența. De vorbă cu Andreea Macașoi (Managing Associate) și Stan Tîrnoveanu (Senior Partner), numit de Legal 500 ”un guru al insolvenței”, despre legislație și proiecte, conduita juridică inovativă a echipei și riscul crescut de insolvență în această perioadă
Șansa de a lucra într-o firmă ce oferă oportunități profesionale și instruire ”fără limite” | Cristina Tudoran, numită recent Counsel la Filip & Company: Acesta este, fără doar și poate, locul potrivit pentru dezvoltare profesională la nivel înalt. Tinerii au acces la educație continuă, iar cei care și-au început deja cariera își pot dezvolta rapid și armonios atuurile profesionale. Ce ne distinge însă cu adevărat este mediul de lucru relaxat, buna dispoziție din cadrul echipei și calitatea relațiilor interumane
BizLawyer îi prezintă pe cei mai buni absolvenți din generația lor | Cosmin-Teodor Cotos a finalizat acum trei ani studiile de licență cu media 9,79 și are azi propriul cabinet de avocatură. ”Esența și particularitățile dreptului m-au fascinat, iar profesorii și persoanele pe care le-am întâlnit în mediul universitar mi-au schimbat complet cursul vieții”, spune azi avocatul
POPESCU & ASOCIAȚII obține în instanță o soluție fără precedent, relevantă pentru economia circulară. Echipa de avocați a fost coordonată de Octavian POPESCU (Managing Partner) și Dana BIVOL (Partner)
MPR Partners câștigă, pentru clienții săi, două dispute cu pretenții de cca. 26 mil. €. Cum au lucrat avocații și ce soluții au obținut în dosarele Municipiul Bacău vs. CET și Getica vs. grupul Auchan
Tendințe noi și multiple provocări în piața muncii | Avocații RTPR au mandate multe, variate și complexe în practica de Employment, de la „stock option” plan-uri cu scheme simplificate ori cu adevărate tranzacții în care angajații devin co-investitori împreună cu acționarii majoritari, până la integrarea în activitate a refugiaților din Ucraina. Despre modul de lucru și factorii care diferențiază RTPR de ceilalți consultanți, într-o discuție cu partenerul Alina Stăvaru
LegiTeam | Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv (Litigii)
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...