ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Raportarea publică pentru fiecare țară în parte (CbCR) intră în vigoare mâine, 21 decembrie 2021

20 Decembrie 2021   |   BizLawyer

• Statele membre vor trebui să transpună directiva în legislația națională până la data de 22 iunie 2023 • Raportarea va solicita atât grupurilor multinaționale cu sediul central din Uniunea Europeană (UE), cât și din afara UE, cu cifra de afaceri anuală consolidată mai mare de 750 de milioane de euro, să raporteze public informațiile privind impozitul pe profit • Noua măsura va afecta aproximativ 6.000 de companii multinaționale active pe piața UE

 
 
Raportarea publică pentru fiecare țară în parte (CbCR) este oficializată prin publicarea Directivei (UE) 2021/2101, de modificare a Directivei 2013/34/UE, în ceea ce privește prezentarea, de către anumite întreprinderi și sucursale, de informații privind impozitul pe profit.

Pentru a reduce evaziunea fiscală și pentru a spori transparența fiscală, raportarea publică CbCR va solicita atât grupurilor multinaționale cu sediul central din UE, cât și din afara UE, cu cifra de afaceri anuală consolidată mai mare de 750 de milioane de euro, să raporteze public informațiile privind impozitul pe profit.

„Raportul public anual CbCR este scadent în 12 luni de la data închiderii bilanţului. Directiva va intra în vigoare în data de 21 decembrie 2021 și trebuie transpusă în legislația națională a fiecărui stat membru al UE până la data de 22 iunie 2023. Prima raportare publică este programată pentru exercițiul financiar care începe la sau după data de 22 iunie 2024, cel târziu. Acest lucru înseamnă că, în majoritatea cazurilor, pentru un exercițiu financiar care începe la 1 ianuarie, de exemplu, termenul limită de raportare publică CbCR pentru anul 2025 va fi 31 decembrie 2026”, a menționat Liviu Gheorghiu, Senior Tax Manager, Mazars România.


Potrivit datelor publicate de Comisia Europeană, noua măsură va afecta aproximativ 6.000 de companii multinaționale active pe piața UE, dintre care aproximativ 2.000 au sediul în UE.

Cerința de raportare

Societățile-mamă finale ale grupurilor multinaționale, reglementate de legislația unui stat membru, sunt obligate să întocmească, să publice și să pună la dispoziție un raport de informații privind impozitul pe profit, cu condiția ca veniturile consolidate să depășească 750 de milioane de euro în ultimele două exerciții financiare consecutive.

Raportul trebuie, de asemenea, să fie pregătit, publicat și pus la dispoziție de către filialele sau sucursalele UE mijlocii și mari ale unui grup multinațional dacă:
•    societatea-mamă finală care controlează filiala sau filiala care controlează sucursala nu este guvernată de legea unui stat membru al UE. Cu toate acestea, se aplică excepții în cazul în care societatea-mamă finală din afara UE pregătește, publică și pune la dispoziție informațiile raportului conform criteriilor stabilite de directivă.

Cerința de raportare nu se aplică societăților-mamă finale și filialelor sau sucursalelor afiliate dacă acestea sunt stabilite sau au locuri fixe de afaceri sau activitate comercială permanentă numai într-un singur stat membru al UE și în nicio altă jurisdicție fiscală.

Nu există obligații de raportare pentru grupurile multinaționale din sectorul bancar și industria extractivă și de exploatare forestieră, care sunt deja supuse raportării publice în temeiul Directivei 2013/36/UE.

Conținutul raportului de informații privind impozitul pe profit

Raportul include informații referitoare la activitățile membrilor grupului consolidate în situațiile financiare ale grupului multinațional din exercițiul financiar relevant.

Informațiile solicitate cuprind următoarele domenii:
•    Denumirea societății-mamă finală, exercițiul financiar în cauză, lista filialelor consolidate în situațiile financiare stabilite în UE sau în alte jurisdicții fiscale;
•    Scurtă descriere a activităților;
•    Număr de angajați;
•    Cifra de afaceri netă (inclusiv cifra de afaceri obținută cu afiliații);
•    Profit sau pierdere înainte de impozitare;
•    Suma impozitului pe profit acumulat;
•    Impozitul pe profit plătit;
•    Suma câștigurilor acumulate.

„Informațiile de raportare vor fi prezentate folosind un model și un format electronic de raportare, care vor fi elaborate de Comisia Europeană într-o etapă ulterioară de implementare. Directiva prevede, de asemenea, opțiunea de a omite temporar, pe o perioadă de cinci ani, anumite informații, în cazul în care dezvăluirea acestor informații este sensibilă din punct de vedere comercial.”, a menționat Adrian Mutea, Tax Manager, Mazars România.

Publicarea raportului

Raportul anual va fi publicat în termen de cel mult 12 luni de la data închiderii bilanțului, gratuit, pe website-ul entității care face obiectul obligației de raportare, în cel puțin una dintre limbile oficiale ale UE. Raportul trebuie să fie accesibil pe website pentru o perioadă de 5 ani consecutivi.

Cerințe de audit statutar

Raportul de audit statutar al unei entități raportoare trebuie să precizeze dacă pentru exercițiul financiar care precede exercițiul financiar auditat, entitatea a fost obligată să publice raportul și dacă raportarea a fost efectuată în conformitate cu prevederile directivei.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1628 / 5146
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Senior Lawyer Employment | Reff & Associates
Patru case locale de avocați rămân în topul global al celor mai bune 100 de firme implicate în arbitraje internaționale | Cum sunt prezentate în GAR 100 (2024), ce mandate au avut și ce spun clienții despre avocați și prestațiile acestora. TZA, ZRVP, LDDP și SP asistă clienți în arbitraje cu pretenții de 15,7 miliarde de dolari
Kinstellar a asistat BIG Mega Renewable Energy cu privire la finanțarea de 92 mil. € cu BERD și OTP Bank pentru construcția și operarea Parcului Eolian Urleasca
Răzvan Gheorghiu-Testa, fondator al Țuca Zbârcea & Asociații, inclus în „Top 50 Cei Mai Influenți Oameni de pe Piața Imobiliară din România”
Wolf Theiss a asistat AIRSOL în legătură cu achiziția MedAir Oxygen Solution | Emanuele Lainati, Legal Affair Manager SOL Group: “Expertiza, dedicarea și abordarea proactivă a avocaţilor Wolf Theiss au fost esențiale pentru încheierea cu succes a tranzacției”
Filip & Company a asistat Centrokinetic, în parteneriat cu Agista, în achiziția pachetului majoritar de părți sociale ale clinicii Socrates din Timișoara
Arbitrajul ICSID cerut de Nova Group Investments a ajuns la final | Statul român așteaptă decizia, după ce tribunalul a declarat închisă procedura în litigiul în care pretențiile se ridică la 345 mil. E. Ce onorarii au fost plătite firmelor de avocați care au asigurat apărarea
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 3-5 years Atorney at Law | Dispute Resolution
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 0-3 years Atorney at Law | Dispute Resolution
După un an plin, în care s-au implicat în peste 20 de tranzacții, avocații de M&A de la PNSA au acum în lucru peste zece mandate „cu greutate” | Silviu Stoica, partener: ”Există un interes crescut al fondurilor de private equity, dar și al investitorilor strategici și instituționali. Avem proiecte în cele mai variate domenii”
D&B David şi Baias o cooptează în echipă pe Adina Guțiu, care va coordona departamentul de Energie și Resurse Naturale
Provocarile legislative actuale ale companiilor într-un mediu de afaceri dinamic și inovator | De vorbă cu cu Alexandra Pădurariu, Head of Legal, Compliance and Public Affairs – Samsung Electronics România & Bulgaria, despre cum reușește compania să implementeze practicile și politicile care sprijină guvernanța corporativă responsabilă și adaptarea la tendințele ESG
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...