UNTRR solicită Guvernului şi MTIC contestarea în termen a Pachetului Mobilitate 1
15 Septembrie 2020 Agerpres
Deşi Regulamentul (UE) 2020/1054 se aplică deja din 20 august 2020, organizaţia menţionează că lipsesc informaţii esenţiale privind aplicarea noilor reguli, fapt care a condus la creşterea incertitudinii legale în rândul firmelor româneşti de transport rutier în legătură cu modul de documentare a îndeplinirii noilor obligaţii precum întoarcerea acasă a şoferilor sau dovedirea faptului că repausul săptămânal normal nu a fost efectuat în cabină.
Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) solicită Guvernului şi Ministerului Transporturilor contestarea în termen a Pachetului Mobilitate 1 la Curtea Europeană de Justiţie şi ulterior să se preocupe de stabilirea amenzilor pentru încălcarea prevederilor contestate din Regulamentul 1054/2020, conform unui comunicat al organizaţiei.
UNTRR semnalează că în data de 31 iulie 2020 a fost publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene Pachetul Mobilitate 1 care "aduce grave prejudicii sectorului de transport rutier din România" prin: obligaţia întoarcerii şoferilor la fiecare 3 sau 4 săptămâni la sediul firmei sau la locul de reşedinţă; obligaţia întoarcerii camioanelor în România, la fiecare opt săptămâni; interzicerea efectuării repausului săptămânal normal în cabina camionului, în condiţiile în care infrastructura europeană duce lipsă acută de locuri de parcare securizate şi de locuri de cazare adecvate şoferilor profesionişti; aplicarea Regulamentului Roma 1 în sectorul transporturilor rutiere, alături de legea specială de aplicare a normelor de detaşare la transportul rutier, ceea ce generează o creştere semnificativă a costurilor de operare pentru transportatorii români şi estici, limitând totodată transporturile rutiere internaţionale de tip cross-trade.
Deşi Regulamentul (UE) 2020/1054 se aplică deja din 20 august 2020, organizaţia menţionează că lipsesc informaţii esenţiale privind aplicarea noilor reguli, fapt care a condus la creşterea incertitudinii legale în rândul firmelor româneşti de transport rutier în legătură cu modul de documentare a îndeplinirii noilor obligaţii precum întoarcerea acasă a şoferilor sau dovedirea faptului că repausul săptămânal normal nu a fost efectuat în cabină.
UNTRR a solicitat încă de la publicarea Pachetului Mobilitate 1, în 31 iulie 2020, clarificări de la Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor din România (MTIC) şi Comisia Europeană (CE) privind "locul de reşedinţă", precum şi confirmarea faptului că întoarcerea acasă a şoferilor poate fi organizată în centrele logistice închiriate sau deţinute de firmele româneşti de transport în Europa de Vest, confirmarea libertăţii conducătorilor auto să aleagă unde îşi petrec perioada de repaus, respectiv a libertăţii şoferilor români de a alege să nu se întoarcă acasă şi clarificarea modalităţii în care aceasta trebuie să fie documentată de firme şi de şoferi în cazul unui control.
De asemenea, UNTRR a solicitat stabilirea unei proceduri corecte şi armonizate de controlare a respectării interdicţiei de efectuare a repausului săptămânal normal de peste 45 h în cabină care să fie respectată în toate Statele Membre.
Conform comunicatului, în prezent, la nivelul MTIC se analizează transpunerea cât mai urgentă a Regulamentul (UE) 2020/1054 în legislaţia naţională, pe fondul unui posibil infringement împotriva României, prin modificarea Ordonanţei Guvernului nr. 37/2007 privind stabilirea cadrului de aplicare a regulilor privind perioadele de conducere, pauzele şi perioadele de odihnă ale conducătorilor auto şi utilizarea aparatelor de înregistrare a activităţii acestora.
Deşi în momentul de faţă sunt deschise 115 proceduri de infringement împotriva României, din care 11 pe Mobilitate şi Transport, neaplicarea acestor acte europene nu a afectat industria de transport rutier aşa cum este afectată prin Regulamentul (UE) 2020/1054 şi Pachetul Mobilitate 1, susţin transportatorii.
UNTRR avertizează că Pachetul Mobilitate 1 va avea un efect negativ puternic asupra transportatorilor români şi asupra României, cu consecinţe economice majore. În următorii 2 ani, România va pierde peste 5% din PIB din cauza migrării activităţii de transport rutier internaţional, inclusiv a personalului direct implicat şi a familiilor. Se estimează că 30% din operatorii de transport români care nu vor putea supravieţui crizei coronavirus şi jumătate din firmele rămase care operează transport rutier internaţional vor părăsi România înainte de 18 luni, termenul de intrare în vigoare al tuturor prevederilor Pachetului Mobilitate 1.
Guvernul lituanian a deschis deja acţiunea la Curtea de Justiţie a Uniunii Europene (CJUE) cu privire la dispoziţiile Pachetului de Mobilitate pe care le consideră neconforme cu principiile Uniunii Europene, aducând pierderi semnificative atât sectorului de transport şi logistică lituanian, cât şi întregului stat. Conform Ministerului Justiţiei din Lituania, acţiunea în instanţă privind dispoziţiile Pachetului de Mobilitate vizează în special prevederile privind întoarcerea obligatorie a vehiculelor în ţara de reşedinţă, restricţiile de cabotaj şi regulile privind perioadele de odihnă pentru şoferi.
Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) este o organizaţie profesională şi patronală, neguvernamentală, independentă, apolitică, fondată în 1990 pe principii democratice, care promovează şi apără interesele transportatorilor rutieri pe plan intern şi internaţional, înregistrând de la înfiinţare până în prezent peste 16.000 de firme înscrise - operatori care efectuează transporturi interne şi internaţionale de marfă şi persoane.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 3334 / 5614 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Schoenherr a asistat fondatorii Calla Oradea în vânzarea unei participații majoritare către Integral Capital Group I Echipa, coordonată de Mădălina Neagu (partner)
Mușat & Asociații anunță cooptarea fostei președinte a Curții Supreme, Corina Corbu, în poziția de Partener Coordonator al Departamentului de Litigii | Gheorghe Mușat, Senior Partner: ”Este un mare câștig pentru firmă, pentru avocații firmei, pentru clienții firmei”
Wolf Theiss a asistat Rheinmetall în legătură cu semnarea unui acord de înființare a unui joint venture cu Pirochim Victoria
Într-un an cu investigații mai tehnice și presiune pe termene, DLA Piper România așază practica de Concurență pe trei piloni - oameni, metodă, ritm, astfel încât proiectarea strategiilor, controlul probelor și continuitatea între faze să producă cele mai bune rezultate | De vorbă cu membrii unei echipe sudate, condusă de lideri cu experiență și antrenată pe industrii sensibile, despre prudență juridică și curaj tactic, cooperare internă și rigoare probatorie, bazate pe înțelegerea fină a mediului de business și utilizarea tehnologiei ca multiplicator de acuratețe
Filip & Company a oferit asistență juridică în legătură cu o nouă emisiune de obligațiuni corporative garantate de către Agroserv Măriuța, în valoare de 3 mil. €
Kinstellar asistă Integral Capital Group în achiziția unei participații majoritare la clinica de fertilizare in vitro Calla, prin subsidiara sa Embryos
Filip & Company a asistat consorțiul de bănci care a intermediat a doua emisiune de obligațiuni prin care Romgaz a atras 500 de mil. € de pe piețele internaționale| Alexandru Bîrsan (managing partner) și Olga Niță (partener) au coordonat echipa
Filip & Company a asistat BCR și BRD în legătură cu oferta publică inițială a Cris Tim Family Holding | Olga Niță (partener) și Alexandru Bîrsan (managing partner) au coordonat echipa
Clifford Chance Badea a asistat Cris-Tim Family Holding în legătură cu IPO-ul istoric în valoare de 454,35 milioane RON | Daniel Badea (Managing Partner): ”Sperăm ca succesul Cris-Tim să încurajeze și alte branduri românești să vină pe bursă”
Filip & Company a asistat DIGI Romania S.A. în legătură cu emisiunea de obligațiuni de 600 mil. €. Alexandru Bîrsan (managing partener) a coordonat echipa
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv Dreptul muncii | Consultanță
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv Real Estate | Consultanță
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





