ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Avocații de Employment de la Bulboacă & Asociații și-au sfătuit clienții să evite concederile sau să păstreze angajații cheie. O restructurare majoră, la nivel transfrontalier, finalizată în strânsă conlucrare cu partenerii externi, printre proiectele asistate în pandemie

19 August 2020   |   Maria Teodoru

Avocații implicați în proiecte cu componentă de Dreptul muncii au fost Lidia Lupu, senior associate și Andrada Bulgaru, partener coordonator de practică.

Andrada Bulgaru, partenerul coordonator de practica si Lidia Lupu, serior associate - Bulboacă & Asociatii

 
 
Practica de Employment a acoperit întotdeauna o parte semnificativă a activității firmei Bulboacă & Asociații, iar acum, prin natura contextului economic și social în care ne regăsim, ponderea a devenit și mai importantă.Firma a avut multe mandate în sfera securității și sănătății în muncă, dar au existat și solicitări pentru asistență în restructurarea business-ului unor clienți. ”Din fericire, strict referindu-ne la această perioadă, nu am avut mulți clienți care au făcut reorganizări majore, mulți dintre aceștia dorind să îi ajutăm în identificarea unor soluții de menținere a personalului și de salvgaredare economică a activității. Un singur proiect a vizat o restructurare majoră, la nivel transfrontalier, pe care l-am finalizat în strânsă conlucrare cu partenerii noștri externi”, a declarat pentru BizLawyer Andrada Bulgaru, partenerul coordonator de practică.


Majoritatea „dosarelor” de restructurare în care avocații de Employment de la Bulboacă & Asociații au fost (recent) sau sunt implicați evoluează în situații litigioase. Echipa a avut pe masa de lucru, în ultimele luni, și solicitări de asistență legate de concedierea unor membri ai echipelor de management. ”Motivul concedierii este, de cele mai multe ori, o restructurare a activității angajatorului sau a unei părți a acesteia”, a adăugat Lidia Lupu, senior associate.

Avocații și-au sfătuit clienții care au apelat la consultanță, după declanșarea pandemiei, să evite concederile sau să păstreze angajații cheie. ”Recomandările noastre, de regulă, sunt emise urmare a identificării nevoii clientului și situației lui particulare. Cu toate acestea, ce a transpărut din mesajul pe care noi, ca societate, l-am transmis, a fost că, în această perioadă grea, este de bun augur, dacă acest lucru este posibil, evident, păstrarea angajaților sau, cel puțin, a angajaților cheie, întrucât aceștia sunt un factor important al oricarui business”, a arătat Andrada Bulgaru.

Avocații spun că, în totală discordanță cu ideea preconcepută pe care mulți dintre noi o aveau vizavi de această componentă a vieții profesionale a unui avocat, toată activitatea societății Bulboacă & Asociații, nu doar a practicii de Employment, s-a desfășurat remote din data de 12 martie, echipele fiind complet operaționale din data de 13 martie. ”Specificitățiile muncii la distanță le-am descoperit cu toții în această perioadă, platformele existente pentru apeluri video facilitând continuarea activității așa cum o știam, dar în mediul online. Proiectele au fost într-adevăr mai variate și au vizat, în mod particular, fie soluții pentru adaptarea la noile condiții, fie eventuale reorganizări/încetări ale contractelor de muncă prin acordul părților”, a nuanțat partenerul Bulboacă & Asociații.

Avocații implicați în proiecte cu componentă de Dreptul muncii au fost Lidia Lupu, senior associate și Andrada Bulgaru, partener coordonator de practică.

”Proiectele au fost cu atât mai interesante, cu cât exista elementul de noutate pentru situația în care ne regăsim, precum și mișcările legislative atât de rapide. În plus, acum, mai mult decât înainte, pentru ca sfaturile pe care le-am dat să fie dintre cele mai aplicate, am avut o aplecare deosebită și asupra aspectelor de tehnică legislativă”, a completat Lidia Lupu.
 
Cereri dintre cele mai variate, în această perioadă

Avocații Bulboacă & Asociații spun că una dintre cele mai importante modificări pe perioada stării de urgență a fost aceea că indemnizația de șomaj tehnic a fost platită, în parte, de către stat, în limita plafonului cunoscut, iar angajatorul avea opțiunea de a suporta diferența până la 75% din salariul brut al respectivului salariat, nu obligativitatea, așa cum prevede cadrul legislativ. O altă modificare notabilă vizează ajutorul acordat de stat la reactivarea contractelor de muncă, iar un ajutor pe care tot mediul de business îl asteapta este programul Kurzarbeit.

”Acum, cererile sunt dintre cele mai variate – de la redactarea unor analize juridice extinse – aici ma refer si la proiectele de due diligence – si emiterea de opinii juridice pe diverse tematici din sfera dreptului muncii, inclusiv implementarea solutiilor juridice identificate, la asistenta juridica in concedieri si reprezentarea in fata instantelor”, a adăugat Lidia Lupu.

Pe lângă cadrul legislativ care vizează aspecte de Dreptul muncii, facilitățile fiscale acordate și condițiile de accesare a acestora, avocații de Employment consideră că un aspect foarte important, deloc a fi neglijat de angajatori, este cel care vizeaza conformarea cu legislația privind sănătatea și securitatea în muncă. ”Pe lângă efectele nefericite predictibile pe care neluarea măsurilor corespunzătoare le poate atrage, există niște efecte pe termen mediu sau lung și acestea pot avea o înrâurire directă asupra situației financiare a angajatorului; devotamentul angajatului scade și, astfel, scade și performanța acestuia”, a explicat Andrada Bulgaru.

Departamentul de Dreptul muncii de la Bulboacă & Asociații este, la acest moment, structurat astfel încât să acopere toate nevoile clienților din sfera relațiilor de muncă.

Lidia Lupu, serior associate, are o experienta deosebita in dreptul muncii, acordand in mod curent clientilor asistenta cu privire la toate aspectele care tin de spectrul drepului muncii: angajarea, disciplina, evaluarea performanțelor si incetarea contractelor de munca, discriminarea la locul de munca, drepturile de asigurări sociale, regulamentele de ordine interioară, reorganizarea locului de muncă, transferul de întreprinderi, contractele colective de munca, grevele; relațiile cu sindicatele și altele.

Andrada Bulgaru, partenerul coordonator de practica, fost implicata in multiple  reorganizari, negocieri colective complexe, in conceperea și redactarea pachetelor de remunerare și compensare a personalului de conducere si a gestionat aspecte delicate din sfera  conflictelor de muncă.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1582 / 2116
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Filip & Company, consultant juridic în noua emisiune de obligațiuni prin care Agroserv Măriuța atrage 3 mil. €
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv Dreptul muncii | Consultanță
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv Real Estate | Consultanță
Cum lucrează una dintre cele mai performante echipe de Concurență de pe piața locală și care sunt particularitățile ce o diferențiază | O discuție cu Manuela Guia (Managing Partener GNP Guia Naghi & Partners) și Otilia Vîlcu (Partener), despre munca avocaților pe toată plaja serviciilor de concurență, standarde înalte și modul în care operează astfel încat să asigure clienților siguranță, claritate, robustețe probatorie și soluții care trec testul autorităților și al instanțelor
România solicită despăgubiri de 2 miliarde de euro la Curtea Internațională de Arbitraj din Londra pentru blocarea proiectului „Casa Radio” din București, dezvoltat de Plaza Centers NV | Statul și investitorii se înfruntă pe două planuri, comercial și investițional, cu seturi de remedii și probatoriu diferite, dar și cu potențiale efecte de interferență
Țuca Zbârcea & Asociații obține o soluție favorabilă într-un important litigiu de drept fiscal și vamal | Ionuț Șerban (Partener): „Este o victorie importantă pentru clientul nostru și un precedent valoros în disputele de drept vamal”
Avocații PNSA au stat alături de M Plus Croatia d.o.o, lider european în outsourcing-ul proceselor de afaceri și tehnologie, în tranzacția prin care a achiziționat Valoris Group - jucător local care deservește proiecte multilingve pentru clienți internaționali | Echipa pluridisciplinară a fost coordonată de partenerul Bogdan C. Stoica
Piața de Real Estate, radiografiată de NNDKP, firmă despre care ghidurile juridice internaționale spun că este “probabil cea mai bună din România” în această practică: industrial-logistic în viteză, office cu accent pe retenție și eficiență, rezidențial cu presiune pe preț | De vorbă cu Vlad Tănase (partener) despre dinamica pieței, apetitul investitorilor, tranzacționarea proiectelor și blocajele de pe acest segment
Biroul Kinstellar din București a fost alături de Repono AB în achiziția unui sistem de stocare pe bază de baterii în județul Argeș | Karim Nils Grueber (CEO Repono): ”Echipa Kinstellar a fost un partener excepțional pe parcursul acestei tranzacții. Expertiza lor în sectorul energetic, abordarea pragmatică și capacitatea de a răspunde rapid și eficient au fost esențiale pentru a ne ghida prin reglementările complexe ale României”
Bohâlțeanu și Asociații a asistat Microfruits SA în achiziționarea pachetului majoritar de acțiuni emise de Armătura SA, cu o echipă coordonată de Ionuț Bohâlțeanu (Managing Partner) | Proiectul a presupus o analiză juridică amplă și o coordonare atentă între toate părțile implicate
ITR World Tax 2026 | Brandurile din avocatura locală cu o activitate notabilă în domeniul taxelor urcă în top. NNDKP, CMS, PNSA, TZA, Schoenherr, Băncilă, Diaconu și Asociații, Mușat & Asociații sau Popescu & Asociații, printre cele mai bune firme locale evidențiate pe palierele de General corporate tax, Transfer pricing și Tax controversy
Baciu Partners și coordonatoarea sa au urcat pe primul loc pe podium la gala inaugurală Legal 500 - CEE Awards | Ana-Maria Baciu, după ce a primit distincția „Romania Lawyer of the Year”, iar BACIU PARTNERS a fost desemnată „CEE IP Firm of the Year”: ”Încrederea nu se câștigă printr-o conjunctură, ci prin consistență, prezență și prin convingerea că lucrurile pot fi mereu făcute altfel, în beneficiul direct al echipei și clienților. Standardul pe care îl impune este clar: să livrezi claritate și rigoare în permanență și să ai curajul să gândești diferit, înțelegând miza reală”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...