
Avocații Mitel & Asociații spun că este binevenită legiferarea unei noi proceduri pre-insolvență, clară, eficace și, de data aceasta, în mare parte out-of-court. Cum lucrează echipa despre care Legal 500 spune că ”îmbină expertiza cu cele mai înalte standarde profesionale și etice, punând accent pe rezultate”. De vorbă cu partenerul Magda Dima despre legislație și proiecte
05 Mai 2022
Ștefania EnacheSchimbarea legislativă intervine într-un moment important, având în vedere încetinirea parțială sau totală a activității mai multor operatori economici în contextul ultimilor doi ani de pandemie și, mai nou, al înrăutățirii rapide a contextului geopolitic.
![]() |
Magda Dima, Partener Mitel & Asociatii |
Magda Dima, Partener Mitel & Asociații, apreciază că proiectul de act normativ pentru modificarea Legii nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenței și de insolvență urmărește transpunerea Directivei (UE) 2019/1023 privind restructurarea și insolvența.Documentul are în vedere introducerea conceptelor de prevenție propuse de legislația comunitară.În această categorie intră procedurile eficace de pre-insolvență, instrumentele de avertizare timpurie și mecanismele de restructurare preventivă, aplicate de la primele semne de dificultate financiară cu care se confruntă companiile viabile.
Expertul Mitel & Asociații amintește faptul că sistemul actual legislativ prevede două proceduri de restructurare preventivă (care pot precede procedura reorganizării judiciare). „Este vorba despre mandatul ad-hoc și concordatul preventiv. Statistic vorbind însă, s-a constatat că apelarea la aceste proceduri a fost extrem de redusă, astfel că nu se poate vorbi de o eficacitate a acestor proceduri în practică, dimpotrivă. Acest interes scăzut este poate justificat și de cultura locală, percepția (greșită) din mediul de afaceri românesc care multă vreme a confundat, a pus sub semnul egalității termenii de restructurare, insolvență, reorganizare cu cel de faliment”, menționează Magda Dima.
Expertul Mitel & Asociații amintește faptul că sistemul actual legislativ prevede două proceduri de restructurare preventivă (care pot precede procedura reorganizării judiciare). „Este vorba despre mandatul ad-hoc și concordatul preventiv. Statistic vorbind însă, s-a constatat că apelarea la aceste proceduri a fost extrem de redusă, astfel că nu se poate vorbi de o eficacitate a acestor proceduri în practică, dimpotrivă. Acest interes scăzut este poate justificat și de cultura locală, percepția (greșită) din mediul de afaceri românesc care multă vreme a confundat, a pus sub semnul egalității termenii de restructurare, insolvență, reorganizare cu cel de faliment”, menționează Magda Dima.
În ultimii doi ani, pe fondul dificultăților generate de contextul epidemiologic mondial, se constată o schimbare semnificativă de percepție. La nivelul companiilor, se simte o deschidere în a înțelege, analiza și chiar accesa mecanisme de prevenție a blocajelor de activitate sau facilități acordate de statul român pentru eșalonarea de datorii fiscale.
„În acest context, principial, este binevenită legiferarea unei noi proceduri pre-insolvență, de data aceasta în mare parte out-of-court, sub forma acordului de restructurare preventivă, care să fie eficace, clară și care să ofere companiilor viabile, aflate într-un stadiu incipient de dificultate, mecanisme reale, concrete de avertizare cu privire la apariția riscului de a intra în blocaj și de redresare reală și rapidă pentru a preîntâmpina astfel insolvența și colapsul economico-financiar”, punctează Partenerul Mitel & Asociații.
Schimbarea legislativă intervine într-un moment important, având în vedere încetinirea parțială sau totală a activității mai multor operatori economici în contextul ultimilor doi ani de pandemie și, mai nou, al înrăutățirii rapide a contextului geopolitic. În acest context, sunt semnale clare care scot la iveală o serie de vulnerabilități în mai multe sectoare de activitate, inclusiv în sectorul energetic, al construcțiilor, al firmelor de producție sau HoReCa, și care prevestesc o creștere a incidenței procedurilor de insolvență în următoarea perioadă.
O practică puternică
„Odată cu declanșarea pandemiei, specificul dosarelor departamentului s-a completat cu spețe în care procedurile de reorganizare și restructurare controlată a businessului clienților au devenit o prioritate, având ca miză salvarea unor pioni principali din multe industrii afectate de contextul epidemiologic. Având în vedere componentele interdisciplinare complexe din mai toate ariile de drept, a fost esențială conlucrarea excelentă cu departamentele de corporate&commercial și employment coordonate de avocatul asociat Mădălina Mitel”, arată Magda Dima.
Mitel & Asociații este o firmă consacrată în aria de insolvențe, reorganizări, falimente și care și-a câștigat renumele prin abordarea strategică și întotdeauna orientată spre obținerea de rezultate pentru client.
Departamentul Restructuring, insolvency & bankruptcy/liquidation al firmei Mitel & Asociații, coordonat de avocatul asociat Magda Dima, a continuat și în primul trimestru al acestui an să obțină rezultate pozitive pentru clienții săi, atât pentru clienții aflați în poziția de debitori în dificultate, cât și pentru clienții creditori care au de recuperat creanțe considerabile de la debitori aflați în insolvență sau în prag de insolvență.
Directoarele de specialitate au evidențiat de-a lungul timpului activitatea firmei în aria Insolvenței și restructurării. Anul acesta, Legal 500 EMEA notează că Magda Dima, partenerul coordonator al practicii de Restructuring & Insolvency, împreună cu echipa sa „îmbină expertiza cu cele mai înalte standarde profesionale și etice, în beneficiul clienților, punând accent pe rezultate”.
-----------------------------------------------------------------------------------
Citește și
→ LadyLawyer.ro | Doamnele domină efectivele Mitel & Asociații. Pe lângă câștigul profesional evident, prezența lor în prima linie a firmei ajută nu doar la modelarea profesională a avocaților coordonați, dezvoltarea și consolidarea unor arii de practică cheie, ci și la dezvoltarea unor relații interumane solide, în echipe bazate pe o foarte bună comunicare și empatie
→ Mitel & Partners a fost implicată anul trecut în aproape 20 de fuziuni și achiziții, dintre care 5-6 tranzacții se îndreaptă spre etapa de finalizare. Sorin Mitel, Senior Partner: Suntem optimiști, fără a pierde totuși din vedere provocările esențiale care vor influența activitatea de M&A, printre care instabilitatea geo-politică, efectele reziduale ale crizei economice generate de pandemie, previziunile de inflație sau crizele lanțurilor de producție
→ Modificările majore din legislația achizițiilor publice, comentate de avocații Mitel & Asociații. Proiectele cheie ale firmei în această arie de practică și câteva recomandări pentru companiile care vor să se deruleze proiecte de achiziții publice
-----------------------------------------------------------------------------------

Intră pe LadyLawyer.ro și află mai multe despre activitatea, preocupările și proiectele doamnelor avocat din cele mai importante firme de pe piața locală
Citește și
→ LadyLawyer.ro | Doamnele domină efectivele Mitel & Asociații. Pe lângă câștigul profesional evident, prezența lor în prima linie a firmei ajută nu doar la modelarea profesională a avocaților coordonați, dezvoltarea și consolidarea unor arii de practică cheie, ci și la dezvoltarea unor relații interumane solide, în echipe bazate pe o foarte bună comunicare și empatie
→ Mitel & Partners a fost implicată anul trecut în aproape 20 de fuziuni și achiziții, dintre care 5-6 tranzacții se îndreaptă spre etapa de finalizare. Sorin Mitel, Senior Partner: Suntem optimiști, fără a pierde totuși din vedere provocările esențiale care vor influența activitatea de M&A, printre care instabilitatea geo-politică, efectele reziduale ale crizei economice generate de pandemie, previziunile de inflație sau crizele lanțurilor de producție
→ Modificările majore din legislația achizițiilor publice, comentate de avocații Mitel & Asociații. Proiectele cheie ale firmei în această arie de practică și câteva recomandări pentru companiile care vor să se deruleze proiecte de achiziții publice
-----------------------------------------------------------------------------------

Intră pe LadyLawyer.ro și află mai multe despre activitatea, preocupările și proiectele doamnelor avocat din cele mai importante firme de pe piața locală
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 981 / 2056 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Cum reușește Băncilă, Diaconu și Asociații să transforme stagiile de practică într-o rampă reală spre avocatura de business: selecție riguroasă, mentorat „buddy” și oportunități concrete de carieră pentru studenții motivați | Miruna Coderie, Avocat: “Este o oportunitate reală de dezvoltare, care poate marca începutul unei cariere solide în domeniul juridic”
Filip & Company a asistat statul român prin Ministerul Finanțelor în contractarea unor plasamente private sub forma de împrumuturi în valoare de peste 2 miliarde de euro | Echipa, coordonată de Alexandra Manciulea (partener)
Clifford Chance a asistat UniCredit Bank și Garanti BBVA la semnarea acordului de până la 60 mil. € cu DRI, pentru finanțarea parcului fotovoltaic de 126 MW de la Văcărești | Echipa multijurisdicțională de avocați a fost coordonată de la București, cu Nadia Badea (Partener) și Andreea Șișman (Partener) în prim plan
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
Drumul spre performanță: experiențe și lecții din anii de Drept | O discuție cu Stelian Vârvea, student care trece în al doilea an la Facultatea de Drept din Iași, despre provocările primului an de studiu și învățămintele ce pot fi transmise viitorilor ”boboci”: ” Dacă ești curios, motivat și vrei să înțelegi cum funcționează lumea, e un drum care te provoacă constant”
Filip & Company a asistat ING Bank și Raiffeisen Bank în acordarea unei finanțări de 70 milioane euro către grupul La Fântâna. Echipa a fost coordonată de Alexandra Manciulea (partener) și Rebecca Marina (counsel) | Tranzacția a fost complexă, multijurisdicțională și finalizată într-un termen scurt
Ce case de avocatură se bat pentru titlul de Law Firm of the Year în România la gala Benchmark Litigation Europe Awards 2025 | Sorina Olaru, Octavian Popescu, Dan Cristea și Cosmin Vasile, printre avocații aflați pe lista scurtă pentru titlul de titlul de Litigator of the Year. Emil Bivolaru (partener NNDKP), nominalizat și la categoria Central & Eastern Europe Litigator of the Year
Clifford Chance Badea a asistat UniCredit la finalizarea fuziunii cu Alpha Bank, care creează al treilea grup bancar după active pe piața locală | Daniel Badea (Managing Partner): „Expertiza vastă pe care o are Clifford Chance la nivel global, dublată de experiența echipei locale, stau la baza unui palmares reprezentativ de tranzacții cu impact în industria financiar-bancară din România”
Finanțele caută avocați pentru litigii arbitrale investiționale internaționale judecate potrivit regulilor de arbitraj UNCITRAL și ICSID | Acorduri-cadru de reprezentare juridică a României semnate, pentru 4 ani, cu cel mult 4 firme pentru fiecare lot
LegiTeam: Lawyer - Dispute Resolution and Employment | GNP Guia Naghi and Partners
ITR EMEA Tax Awards 2025 | Băncilă Diaconu și Asociații, Popescu & Asociații, CMS și Schoenherr concurează pentru titlul ”Firma anului în România în domeniul taxelor”. Popescu & Asociații are două nominalizări în jurisdicția locală și este, alături de NNDKP, pe lista scurtă pentru distincția ”Firma anului în dispute fiscale”. TZA, printre finaliste în competitia pentru ”Transfer Pricing Firm of the Year”
Bondoc & Asociații acordă asistență pentru 5 proiecte eoliene și solare în cadrul celei de-a doua licitații CfD din România | Echipa a fost coordonată de Cosmin Stăvaru (Partener), susținut de Raluca Catargiu (Senior Associate)
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...