
Avocații Wolf Theiss estimează o creștere de cca. 20% pe segmentul litigiilor, anul acesta. Ligia-Cecilia Popescu, Partener: Mandate noi s-au concretizat în mai multe domenii. O sursă importantă de litigii și, în special, arbitraje, vor continua să fie proiectele de infrastructură mare, minerit, fiscal și achizițiile publice în domeniul industrial
03 Iulie 2020
Maria TeodoruÎn această perioadă mandate noi s-au concretizat în mai multe domenii, însă insolvența, litigiile de Dreptul Muncii, achizițiile publice și procedurile de executare silită au predominat.
![]() |
Ligia-Cecilia Popescu, Partener, coordonator al ariilor de practică Litigii si Arbitraj si Achizitii Publice în cadrul biroului Wolf Theiss din Bucuresti |
Departamentul Litigii și Arbitraj de la Wolf Theiss continuă să gestioneze un portofoliu de litigii și arbitraje cu o valoare agregată de peste 60 milioane de EUR, în condițiile în care volumul de activitate al echipei nu a fost afectat în mod semnificativ de perioada de lockdown. ”Din punct de vedere strategic vom continua să ne axăm pe litigii și arbitraje cu valori mari în domeniul infrastructurii, mineritului, fiscal. Apreciem că o sursă importantă de litigii și, în special arbitraje, vor continua să fie proiectele de infrastructură mare, minerit, fiscal și achizițiile publice în domeniul industrial”, a declarat pentru BizLawyer Ligia-Cecilia Popescu, Partener, coordonator al ariilor de practică Litigii și Arbitraj și Achiziții Publice în cadrul biroului Wolf Theiss din București.Departamentul Litigii și Arbitraj are în coordonare și domenii de drept substanțial, respectiv Achiziții Publice și IT/IP, unde s-au desfășurat proiecte în ritm obișnuit, menținând practic activitatea de ansamblu a echipei la nivelul normal.
Volumul de activitate nu a fost afectat în mod semnificativ de perioada de lockdown
În segmentul litigiilor, activitatea în perioada stării de urgență/alertă a crescut cu aproximativ 5% și, la nivelul anului 2020, comparativ cu 2019, avocații firmei estimează o creștere de aproximativ 20%. În această perioadă mandate noi s-au concretizat în mai multe domenii, însă insolvența, litigiile de Dreptul Muncii, achizițiile publice și procedurile de executare silită au predominat. ”Profilul clienților care ne-au cerut sprijinul în această perioadă include mari clienți corporatiști și, într-o proporție mai limitată, societăți comerciale cu capital românesc de mărime medie”, a arătat Ligia-Cecilia Popescu.
În ciuda dificultăților generate de criza medicală în prima parte a anului, volumul de activitate al echipei de litigii nu a fost afectat în mod semnificativ de perioada de lockdown. Acest lucru s-a datorat faptului că, pentru dosarele suspendate, s-au efectuat totuși o serie de activități specifice cum ar fi stabilirea unor strategii, redactarea unor documente necesare cu ocazia reluării activității instanțelor etc.
Partenerul Wolf Theiss spune că biroul local dispunea deja înainte de criză de un sistem extrem de performant de ”home office”, perfect integrat la nivel regional în toate jurisdicțiile unde firma este prezentă, precum și de departamente tehnice de IT cu înaltă calificare și viteză excelentă de reacție care administrează rețeaua. Acest sistem s-a dovedit salutar pentru asigurarea continuității fără probleme a activității în perioada de urgență, demonstrând, încă o dată, beneficiile digitalizării. ”De asemenea, deoarece activitatea biroului nu a fost niciodată complet întreruptă, considerăm că disciplina în respectarea măsurilor de prevenție a fost și va rămâne esențială”, a explicat partenerul Wolf Theiss.
În perioada stării de urgență, interacțiunea cu instituțiile statului a fost în general dificilă spre inexistentă
Avocații firmei au participat în ultimele luni la un număr limitat de ședințe de judecată desfășurate on-line. ”Comparativ cu alte jurisdicții (Marea Britanie, Austria etc.), unde instanțele au reușit să desfășoare online o activitate mai susținută în această perioadă, România se află din păcate mult în urmă cu toate aspectele privind proiectul de digitalizare a activității instanțelor (”e-court”) a cărui importanță a fost re-confirmată cu ocazia pandemiei. Din acest motiv considerăm că acest proiect trebuie să reprezinte o prioritate pentru autoritățile competente”, a arătat Ligia-Cecilia Popescu.
Partenerul Wolf Theiss spune că în perioada stării de urgență interacțiunea cu instituțiile statului a fost în general dificilă spre inexistentă, mai ales în domenii cum ar fi, de exemplu, eliberarea autorizațiilor de construire în regim de urgență relevante pentru anumite proiecte ale departamentului etc.
Un proiect complex de ajutor de stat, gestionat în ultimele luni
Cel mai spectaculos/complex mandat la care avocații Wolf Theiss din departamentul de Litigii și Arbitraj au lucrat în această perioadă se referă la stabilirea unei strategii în legătură cu un proiect de ajutor de stat inițiat de autoritățile române pentru sprijinirea industriei românești de film în conformitate cu HG 421/2018. Complexitatea acestuia derivă din caracterul relativ nou al acestei legislații precum și din necesitatea cunoașterii modului specific de operare a industriei filmului din alte jurisdicții, domeniu în care echipa are deja acumulată o importantă experiență, derivată din gestionarea cu succes a unor litigii anterioare cu valoare mare cu element de extraneitate.
Proiectul este coordonat de către Bryan W. Jardine, Managing Partner și Ligia Cecilia Popescu, Partener coordonator al practicii Litigii și Arbitraj.
În această perioadă, avocații Wolf Theiss sunt implicați și în mai multe arbitraje locale și ICC.
În general activitatea în aceste dosare a fost redusă, tribunalele arbitrale din România acordând amânări ale sesiunilor de judecată. ”Am continuat însă să desfășurăm o serie de activități specifice, mai ales în dosarele unde sunt în curs de efectuare expertize tehnice”, a precizat avocatul Wolf Theiss.
Echipa asigură reprezentare în arbitraje locale și internaționale privind proiecte de infrastructură și servicii publice cu un portofoliu care depășește 50 de milioane EUR.
Proiectele sunt coordonate de către Avocatul asociat (Partenerul coordonator) al practicii de Litigii Arbitraj, iar echipa are 5 avocați. ”Intenționăm să menținem acest nivel și în perioada imediat următoare, concentrându-ne pe asigurarea unei eficiențe ridicate a activității fiecărui avocat”, a adăugat Ligia-Cecilia Popescu.
Partenerul Wolf Theiss consideră că este destul de dificil de estimat în cât timp se va atinge o stare de echilibru datorită existenței unei dinamici epidemiologice permanente, influențată în special de disciplina în respectarea măsurilor stabilite de autorități.

Ligia este absolventă a Facultății de Drept din cadrul Universității București din anul 1994 și deține o diplomă de studii aprofundate în Drept Internațional Public și Relații Internaționale de la Universitatea București (1995) precum si o diplomă de studii aprofundate (LL.M.) în Dreptul Afacerilor și Drept European de la London School of Economics and Political Science (LSE) (2004).
Ligia asigură reprezentarea unor societăți multinaționale și fonduri de investiții în litigii și arbitraje comerciale complexe, specializându-se în dreptul construcțiilor, servicii financiare, litigii fiscale, concurență, achiziții publice, proprietate industrială și intelectuală.
Ligia contribuie în mod constant la publicații de specialitate, participând ca prezentator și moderator în cadrul unor conferințe naționale și internaționale în domeniile sale de specializare.
Poate fi contactată la adresa de email ligia.popescu@wolftheiss.com și +4021 308 8100.
Ligia contribuie în mod constant la publicații de specialitate, participând ca prezentator și moderator în cadrul unor conferințe naționale și internaționale în domeniile sale de specializare.
Poate fi contactată la adresa de email ligia.popescu@wolftheiss.com și +4021 308 8100.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 1557 / 2045 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Schoenherr i-a asistat pe fondatorii Purcari Wineries în legătură cu oferta publică de preluare voluntară de acțiuni ale companiei de către Maspex. Narcisa Oprea (partener) a coordonat echipa
LegiTeam: Lawyer - Pharma & Regulatory and Public Procurement Team | GNP Guia Naghi and Partners
bpv GRIGORESCU ȘTEFĂNICĂ și Andronic and Partners au gestionat juridic, în plan local, achiziția startup-ului Planable, fondat în Moldova și România, de către SE Ranking. Firme de avocatură din SUA și Moldova, în tranzacție
LegiTeam: Lawyer - Dispute Resolution and Employment | GNP Guia Naghi and Partners
Kinstellar a asistat cumpărătorul East Grain într-una dintre cele mai mari tranzacții din agrobusiness din ultimii ani. Vânzătorii au fost asistatați de avocați italieni, care au coordonat și echipa din București a unei firme internaționale
Filip & Company a asistat OLX în vânzarea Kiwi Finance | Alina Stancu Bîrsan, partener: ”Această tranzacție reflectă dinamica accelerată a pieței locale de servicii financiare și interesul în creștere pentru tranzacții în segmente-cheie”
Bondoc si Asociații asistă un consorțiu de bănci și instituții financiare în finanțarea de 331 milioane EUR pentru faza a doua a parcului eolian Vifor din Buzău. Echipa, coordonată de partenerii Simona Petrișor, Diana Ispas și Monica Iancu, cu suportul partenerului Cosmin Stăvaru
Schoenherr și Asociații promovează trei avocați în pozițiile managing attorney at law și senior attorney at law | Sebastian Guțiu (managing partner): ”Schoenherr continuă să se extindă în România, unde echipa noastră numără în prezent peste 75 de avocați și avem planuri mari pentru perioada următoare”
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
LegiTeam: Lawyer - Tax Controversy and Tax Litigation | Reff & Associates
WTR Global Leaders 2025 | Ana-Maria Baciu (Baciu Partners), Sorina Olaru și Florina Firaru (NNDKP), Ciprian Dragomir (TZA) și Alina Tugearu (ZRVP), printre cei 17 români care au intrat în liga celor mai apreciați specialiști în domeniul mărcilor, la nivel global. Cine sunt aceștia, prin ce s-au remarcat și cum îi văd clienții
Provocările cu care se vor confrunta companiile în anul 2025, pe segmentul de Muncă ̸ Resurse Umane, sunt multiple și complexe, depășind adesea simpla conformitate legislativă, avertizează avocații firmei D&B David și Baias | Dan Dascălu, Partener: ”Necesitatea de a anticipa modificările, de a comunica transparent cu angajații și partenerii sociali, precum și riscurile asociate nerespectării prevederilor, cresc presiunea asupra angajatorilor”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...