
Consultanța acoperă 70% din volumul de activitate al firmei Mitel & Asociații. Sorin Mitel, Managing Partner: Percepem un sentiment optimist al clienților pentru 2019, dincolo de preocupările generate de ultimele modificări intempestive în reglementările economice|fiscale
04 Februarie 2019
Ștefania EnacheLiderul firmei de avocaí anticipează o creștere de câteva procente, anul acesta, care să permită conservarea echilibrelor și pregătirea creșterilor viitoare.
![]() |
Sorin Mitel, Managing Partner Mitel & Asociatii |
În activitatea echipei Mitel & Asociații, proiectele de consultanță au fost în prim- plan în 2018. Avocații au avut un volum ridicat de muncă pe dosare care au implicat atât arii consacrate de practica, cât și domenii care au căpătat recent amploare datorită modificărilor legislative.Un exemplu în acest sens îl costituie implementarea GDPR.
Societatea a continuat colaborarea cu clienți importanți angrenați în extinderea sau consolidarea afacerilor în România (grupul Airbus, Lear Corporation, Arabesque sau fondul de investiții GED, pentru a enumera doar câțiva). De asemenea, în 2018 au fost duse la bun sfârșit câteva proiecte cheie, cum ar fi achiziția grupului Halewood de către grupul Alexandrion, vânzarea a două centre medicale cu importanță regională strategică (din București și Pitești) către grupul MedLife, sau restructurarea portofoliului de terenuri a investitorului austriac Immofinanz.
Societatea a continuat colaborarea cu clienți importanți angrenați în extinderea sau consolidarea afacerilor în România (grupul Airbus, Lear Corporation, Arabesque sau fondul de investiții GED, pentru a enumera doar câțiva). De asemenea, în 2018 au fost duse la bun sfârșit câteva proiecte cheie, cum ar fi achiziția grupului Halewood de către grupul Alexandrion, vânzarea a două centre medicale cu importanță regională strategică (din București și Pitești) către grupul MedLife, sau restructurarea portofoliului de terenuri a investitorului austriac Immofinanz.
“Proiecte cheie au fost dezvoltate și în zona implementării GDPR unde volumele de muncă au fost remarcabile ținând cont de domeniile variate și dimensiunile clienților asistați (printre care Airbus, Lear Corporation, grupul Alexandrion, hotelurile Continental)”, declară Sorin Mitel, Managing Partner Mitel & Asociații.
În general, consultanța acoperă 70% din volumul de activitate al Mitel & Asociații, dominante fiind mandatele care vizează asistența pe achiziții, fuziuni, HR, finanțări, imobiliar și construcții, achiziții publice și asistența curentă corporate. Restul de 30% rezultă din serviciile pentru situații litigioase și pre-litigioase.
Consolidare a practicilor curente
Pentru anul în curs, Mitel & Asociații nu anticipează multe schimbări în stuctura firmei. “Nu avem în vedere să luăm astfel de decizii majore în 2019 în ceea ce privește firma noastră. Urmare a recrutărilor din 2018, echipa este la o dimensiune optimă pentru această etapă în dezvoltarea firmei, anul acesta urmând a ne concentra pe integrarea noilor avocați și consolidarea practicilor curente. Am perceput un sentiment optimist al clienților pentru 2019, dincolo de preocupările generate de ultimele modificări intempestive în reglementările economice/fiscale de la sfârșitul lui 2018, iar noi suntem aici să îi asistăm pentru finalizarea proiectelor demarate deja, precum și pentru cele care vor începe anul acesta”, explică Sorin Mitel.
.jpg)
“Loialitatea clienților se câștigă și se păstrează greu, și credem că ea va juca încă un rol important atunci când ne referim la servicii cu valoare adaugată intelectuală ridicată. În cazul noii generații de antreprenori, această loialitate se obține încă și mai greu, dar principiul rămâne același, lumea este mereu în schimbare și trebuie să ne adaptăm.”
Sorin Mitel, Managing Partner Mitel & Asociații
Referitor la bugetul firmei pe 2019, liderul casei de avocatură precizează că Mitel & Asociații a reușit să ajungă la o stabilitate bugetară, pe care și-a propus să o păstreze în 2019, în condițiile pregătirii și integrării ultimilor avocați recrutați. ”Anticipăm o creștere de câteva procente, care să ne permită să conservăm echilibrele și să pregătim creșterile viitoare. În prezent avem 28 de avocați (5 parteneri și 23 de asociați) cu care facem față cu succes volumelor și provocărilor profesionale întâlnite. Mizăm însă pe o creștere a numărului avocaților în anii următori, pe măsura creșterii anticipate a volumelor”, mai spune avocatul.
Pentru asigurarea succesului pe termen lung, Mitel & Asociații mizează dintotdeauna pe consolidarea unei echipe cu un înalt nivel profesional și o organizare impecabilă. Coordonatorul firmei de avocatură știe că toți clienții doresc rezultate, iar în domeniul consultanței juridice acestea nu se pot obține altfel.
“Întotdeauna clienții au dorit eficiență, acum însă sunt mult mai atenți la acest aspect. Presiunea pe onorarii a existat și va exista, important este să existe forța necesară pentru a-i rezista și a pastra un echilibru. Iar acest lucru rezultă din calitatea serviciilor oferite și capacitatea de a convinge clientul că plătește un onorariu corect pentru ceea ce primește”, nuanțează avocatul.
Referindu-se la pitch-uri pentru servicii avocațiale, Sorin Mitel arată faptul că experiențele sunt diferite, în funcție de tipul de client. Pentru dosarele importante, cu miză mare, nivelul onorariilor propuse este considerat în secundar, în vreme ce experiența, soluțiile propuse și încrederea clientului ca va beneficia de cea mai bună asistență sunt determinante. În dosarele în care se cere gestionarea unor volume mari, cu o activitate repetitivă, capacitatea de a propune cele mai reduse onorarii face de cele mai multe ori diferența.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 2012 / 2040 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Lawyer - Tax Controversy and Tax Litigation | Reff & Associates
Filip & Company a asistat ENGIE Romania în obținerea unui împrumut de 90 milioane de euro de la BERD. Tranzacție coordonată de Alexandru Bîrsan (managing partner) și Camelia Ianțuc (senior associate)
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
Clifford Chance Badea a asistat Alpha Bank la finalizarea vânzării către Vista Bank România a societăților Alpha Leasing România IFN și Alpha Insurance Brokers. Ce avocați au fost implicați în proiect
GNP Guia Naghi și Partenerii obține la Înalta Curte anularea definitivă a unei decizii de sancționare emisă de Consiliul Concurenței împotriva unui important furnizor din sectorul alimentar | Dosarul s-a aflat la intersecția unor domenii juridice deosebit de tehnice – dreptul concurenței, dreptul administrativ și dreptul Uniunii Europene
Legal 500 - Central and Eastern Europe Awards 2025 | Clifford Chance, Filip & Company și Băncilă, Diaconu și Asociații sunt pe lista scurtă pentru titlul de ”Firma anului în România”. Horea Popescu (CMS), Ruxandra Bologa (NNDKP), Madalina Rachieru-Postolache (Clifford Chance) și Ana-Maria Baciu (Baciu Partners) printre candidații la titlul ”Romania Lawyer of the Year”. Alți 18 avocați români și 8 firme locale concurează la premiile regionale
Filip & Company a asistat Booster Capital în achiziția unei participații în Artesana cu o chipă de avocați coordonată de Alexandru Bîrsan (managing partner) și Andreea Bănică (counsel). RTPR a fost de partea vânzătorului ROCA Investments, iar Andronic & Partners a asistat Artesana şi pe fondatorii acesteia
Cei mai buni profesioniști în domeniul brevetelor, văzuți de ”IAM Patent 1000 - 2025” | NNDKP, ZRVP și Dincă & Speciac au cea mai bună poziționare, iar Mușat & Asociații și Baciu Partners sunt în prim plan. Ce firme au cei mai mulți avocați listați și ce spun clienții despre aceștia
RTPR obține, printr-o hotărâre definitivă, reducerea cu 85% a amenzii aplicate de Consiliul Concurenței unei agenții media, după un „roller coaster” juridic de 10 ani. Complexitatea speței, accentuată de necesitatea de a gestiona aspectele de natură tehnică referitoare la calculul veniturilor reale ale unei agenții media, cu excluderea sumelor refacturate clienților acesteia | Echipa asistă clientul și în cadrul procedurilor legale prin care să poată obține compensațiile care i se cuvin în contextul lipsirii acestuia de o sumă importantă de bani pe o perioadă îndelungată
Women in Business Law EMEA Awards 2025 | CMS câștigă titlul de de “Firma anului în România”. Un avocat in-house local, desemnat ”General Counsel of the Year” pentru regiune
Tranzacție rară pe piața românească | Cum au lucrat avocații Legal Ground în proiectul legat de achiziția unor obligațiuni ‘tokenizate’, înregistrate și tranzacționate prin sistemul blockchain. Mihai Dudoiu (Partener): ”Pe lângă aspectele comune unor proiecte de finanțare ‘clasice’, a fost necesară integrarea unei componente de fintech. Arhitectura juridică a trebuit adaptată unui cadru relativ nou și încă în formare din punct de vedere normativ”
Grupul Rodbun a accesat un credit sindicalizat de 17,3 mil. €, cu garanţie de stat. NNDKP și Legal Ground, consultanți juridici în această finanțare
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...