
Cum lucrează și ce mandate primește echipa axată pe Fiscalitate ̸Taxe de la Țuca Zbârcea & Asociații. Alianța cu Andersen Global oferă acces la know-how și competențe globale, dar și la proiecte transfrontaliere și clienți internaționali
21 Ianuarie 2020
Ștefania EnacheEchipa axată pe Fiscalitate/Taxe este coordonată de doi parteneri și trei directori, care răspund de linii specifice de activitate (fiscalitate internațională și impozite directe, impozite indirecte și prețuri de transfer).
![]() |
Alexandru Cristea, Tax Partner al Tuca Zbârcea & Asociatii Tax |
Anul care a început va aduce unele provocări pentru piața serviciilor de asistență juridică și fiscală. Cauza acestor provocări o constituie contextul internațional și nevoile în continuă schimbare ale companiilor.Alexandru Cristea, Tax Partner al Țuca Zbârcea & Asociații Tax, indică, în acest sens, direcțiile globale impuse de BEPS, normele și inițiativele de combatere a optimizărilor fiscale, modificările avute în vedere în ceea ce privește sistemul comunitar de TVA. Toate aceste schimbări vor determina firmele să își reconsidere din ce în ce mai mult poziția fiscală din punct de vedere strategic.
„Pe de altă parte, este necesară o gestionare a conformării fiscale și regulilor privind prețurile de transfer într-un mod fluid și transparent, utilizând fluxuri și tehnologii eficiente. În acest context, menționăm că, începând cu 1 ianuarie 2020, DAC6 obligă intermediarii (consultanții fiscali, contabilii, auditorii, avocații. etc) și companiile să raporteze schemele transfrontaliere de structurare sau optimizare fiscală ce prezintă anumite caracteristici specifice. DAC6 trebuia să fie implementată în legislația națională a tuturor statelor membre a Uniunii Europene până la 31 decembrie 2019. Cu toate acestea, trebuie să fie raportate schemele de optimizare fiscală ce au fost realizate începând cu data de 25 iunie 2018, indiferent de data la care prevederile directivei au fost transpuse în legislația locală”, punctează Alexandru Cristea.
„Pe de altă parte, este necesară o gestionare a conformării fiscale și regulilor privind prețurile de transfer într-un mod fluid și transparent, utilizând fluxuri și tehnologii eficiente. În acest context, menționăm că, începând cu 1 ianuarie 2020, DAC6 obligă intermediarii (consultanții fiscali, contabilii, auditorii, avocații. etc) și companiile să raporteze schemele transfrontaliere de structurare sau optimizare fiscală ce prezintă anumite caracteristici specifice. DAC6 trebuia să fie implementată în legislația națională a tuturor statelor membre a Uniunii Europene până la 31 decembrie 2019. Cu toate acestea, trebuie să fie raportate schemele de optimizare fiscală ce au fost realizate începând cu data de 25 iunie 2018, indiferent de data la care prevederile directivei au fost transpuse în legislația locală”, punctează Alexandru Cristea.
O piață competitivă
La ora actuală, piața de consultanță fiscală este o piață matură și din ce în ce mai competitivă, în care clienții știu exact competențele specifice de care au nevoie și când au nevoie de acestea, având așteptări clare asupra rezultatelor.
Expertul Țuca Zbârcea & Asociații Tax subliniază faptul că, la modul general, piața nu a înregistrat creșteri spectaculoase, fiind mai degrabă una stabilă în ultimii doi-trei ani.
„În contextul actual și viitor, considerăm că societățile vor fi din ce în ce mai atrase de colaborarea cu consultanți juridici și fiscali independenți, liberi de restricțiile impuse firmelor de audit tradiționale. Intrarea Andersen Global pe piața românească, prin colaborarea cu TZA Tax, răspunde acestei necesități. Andersen Global a fost constituită sub forma unei entități internaționale având rolul de a dezvolta un model de servicii profesionale complet și ireproșabil. Andersen Global s-a înființat în anul 2013, dar își are rădăcinile într-o tradiție Andersen mult mai veche. În prezent, organizația se extinde rapid și numără peste 5.000 de profesioniști în peste 166 de locații la nivel mondial. Această colaborare ne oferă acces la know-how și competențe globale, dar și la proiecte transfrontaliere și clienți internaționali. Cred că este un adaos perfect la capacitățile noastre, deoarece împărtășim aceleași valori, inclusiv asigurarea unui nivel ireproșabil al serviciilor prestate, precum și pasiunea pentru calitate și inovație”, arată consultantul.
Servicii complexe
Practica Țuca Zbârcea & Asociații Tax acoperă fiecare aspect al consultanței și conformării fiscale, începând cu planificarea tranzacțiilor, proceduri de analiză de tip due diligence, până la asistența operațională curentă.
Având în vedere că piața consultanței fiscale a atins deja un anumit nivel de maturitate, în ultimii ani, onorariile practicate de Țuca Zbârcea & Asociații Tax nu s-au modificat substanțial. În mandatele pe care le au, consultanții dau dovadă de de flexibilitate și adaptează structurile de onorarii în funcție de necesitățile clientului și tipul de proiect. Astfel, oferă o gamă completă de structuri de onorarii, de la onorarii în funcție de timpul lucrat de consultanții Țuca Zbârcea & Asociații Tax, la onorarii fixe sau maximale per proiect sau abonamente lunare pentru servicii de consultanță fiscală.
![]() Intră pe portalul de concurență pentru mai multe articole referitoare la proiectele avocaților din această arie de practică |
Echipa axată pe Fiscalitate/Taxe este coordonată de doi parteneri și trei directori, care răspund de linii specifice de activitate (fiscalitate internațională și impozite directe, impozite indirecte și prețuri de transfer). În total, nu mai puțin de 15 consultanți fiscali experimentați, specializați în diverse domenii fiscale și industrii își aduc aportul la îndeplinirea mandatelor fiscale specifice sau, în cooperare cu avocații Țuca Zbârcea & Asociații, la realizarea unor proiecte complexe, integrate din punct de vedere juridic și fiscal. „Bineînțeles, pentru că divizia de fiscalitate este afiliată firmei de avocatură Țuca Zbârcea & Asociații, suntem preferați de clienți pentru serviciile integrate necesare în cazul proiectelor de fuziuni și achiziții, precum și pentru asistența în legătură cu controalele fiscale și soluționarea disputelor, echipele noastre mixte oferind asistență pe parcursul tuturor etapelor procedurale derulate în fața autorităților fiscale și a instanțelor de judecată”, precizează Alexandru Cristea.
În ceea ce privește portofoliul de clienți, acesta include firme din diverse sectoare, cum ar fi energie, servicii financiare, bunuri de larg consum și retail. Clienții Țuca Zbârcea & Asociații Tax sunt deopotrivă multinaționale, dar și societăți românești, inclusiv companii antreprenoriale.
Experții oferă servicii de specialitate din toată gama care are legătură cu acest domeniu. Astfel, pe partea de consultanță, acoperă toată paleta de nevoi specifice ale unei societăți, de la decizii strategice de business (cum ar fi implementarea unor programe de restructurare sau de optimizare), până la probleme sectoriale și validarea unor tranzacții.
De asemenea, prețurile de transfer au devenit un subiect important în ultimii ani, autoritățile fiscale acordându-i o atenție deosebită în special având în vedere oportunitatea colectării unor obligații fiscale semnificative pentru incorecta implementare și/sau justificare a prețurilor de transfer. În acest context, Țuca Zbârcea & Asociații Tax și-a consolidat, în urmă cu un an, expertiza în domeniul prețurilor de transfer, adăugând o linie de servicii dedicată, coordonată de doi specialiști cu experiență vastă în domeniu.
„Într-adevăr, există solicitări în privința întocmirii dosarelor de prețuri de transfer și, în acest sens, avem o echipă dedicată, consultanți fiscali cu o experiență notabilă în acest domeniu, care gestionează cu succes mandatele privind pregătirea dosarelor de prețuri de transfer. Acestea nu sunt însă singurele tipuri de proiecte, nu de puține ori expertiza noastră fiind necesară pe parcursul inspecțiilor fiscale sau în cadrul litigiilor fiscale unde lucrăm împreună cu echipa de avocați de la Țuca Zbârcea & Asociații”, menționează Alexandru Cristea.
În cazurile în care li se solicită asistența în cadrul inspecțiilor fiscale, serviciile specialiștilor pleacă de la aspecte de procedură fiscală, dar de cele mai multe ori constă în aspecte tehnice (prevederi specifice ale legislației fiscale). „Astfel de proiecte sunt dinamice, iar nivelul nostru de implicare este agreat cu clienții, atunci când este necesar putând să preluăm în totalitate reprezentarea în fața inspectorilor fiscali”, susține expertul Țuca Zbârcea & Asociații Tax.
![]() Citește și |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 1744 / 2074 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Clifford Chance Badea își consolidează practica de Corporate M&A și Real Estate prin recrutarea Flaviei Petcu-Ciurel ca Senior Associate
LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
BOHÂLȚEANU ȘI ASOCIAȚII recrutează avocați stagiari cu 0-3 ani experienta in profesie
NNDKP, firmă considerată de ghidurile internaționale drept „unul dintre numele grele de pe piață” pe segmentul fuziunilor și achizițiilor locale, explică motivele pentru care investitorii strategici domină scena, cum se rescrie definiția succesului într-un deal, ce sectoare devin surprizele anului și de ce formarea noilor avocați este tot mai dificilă în fața complexității tranzacțiilor | De vorbă cu partenerele Gabriela Cacerea și Adriana Gaspar despre arhitectura pieței de M&A și provocările perioadei
„The Lawyer European Awards 2025” | Trei firme cu activitate în România concurează pentru titlu la secțiunea ”Law Firm of the Year: South Eastern Europe”: NNDKP, Popescu & Asociații și TZA, pe lista scurtă a premianților. Firma fondată de Octavian Popescu, printre finaliști și în secțiunea ”European litigation team of the year”
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 2 - 6 years Attorney at Law | Dispute Resolution
Oportunități, provocări și diferențe de abordare - CMS European M&A Outlook 2026 | Horea Popescu, Managing Partner CMS România: “Europa Centrală și de Est se conturează ca o surpriză pozitivă pe harta investițiilor”. Rodica Manea, Corporate Partner: “Vedem o activitate susținută pe piața locală, iar companiile românești continuă să se adapteze rapid și să valorifice oportunitățile emergente”
bpv Grigorescu Ștefănică: tranzacțiile strategice și consolidările sectoriale definesc piața de fuziuni și achiziții | 2025 aduce structuri inovatoare, distressed M&A și o redefinire a noțiunii de succes, într-o piață în care avocații devin arhitecții echilibrului între reglementări stricte și interesele investitorilor. Cătălin Grigorescu (managing partner): „Succesul în tranzacții nu se mai măsoară doar în valoare, ci în capacitatea de a le finaliza într-un mediu juridic tot mai complex”
Banking & Finance | Echipa Popovici Nițu Stoica & Asociații, coordonată de partenerul Bogdan C. Stoica, a acordat consultanță Grupului La Fântâna pentru accesarea unei finanțări sindicalizate de 70 milioane euro, menită să susțină activitatea curentă și dezvoltarea businessului
BSMP - Bohâlțeanu și Asociații a asistat UNIGEA România în contractarea unei finanțări de 30,25 milioane EUR pentru dezvoltarea unui proiect solar de referință de 85 MW în Arad. Echipă pluridisciplinară, coordonată de partenerii Daniela Milculescu și Ionuț Bohâlțeanu, într-un efort multijurisdicțional ce a reunit investitori și consultanți cheie din patru țări
Principalele aspecte pe care angajatorii trebuie să le aibă în vedere pentru a se conforma legislației privind combaterea discriminării și hărțuirii la locul de muncă | De vorbă cu Dan Dascălu (Partener) și Sonia Bălănescu (Managing Associate) - D&B David și Baias, despre prevederile legale în vigoare, combaterea acestui fenomen și modul în care poate fi diminuat riscul apariției unor litigii inițiate de salariați
Voicu & Asociații is looking for Junior level Business Lawyers
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...