Cum lucrează și ce mandate primește echipa axată pe Fiscalitate ̸Taxe de la Țuca Zbârcea & Asociații. Alianța cu Andersen Global oferă acces la know-how și competențe globale, dar și la proiecte transfrontaliere și clienți internaționali
21 Ianuarie 2020 Ștefania Enache
Echipa axată pe Fiscalitate/Taxe este coordonată de doi parteneri și trei directori, care răspund de linii specifice de activitate (fiscalitate internațională și impozite directe, impozite indirecte și prețuri de transfer).
| |
|
Alexandru Cristea, Tax Partner al Tuca Zbârcea & Asociatii Tax |
Anul care a început va aduce unele provocări pentru piața serviciilor de asistență juridică și fiscală. Cauza acestor provocări o constituie contextul internațional și nevoile în continuă schimbare ale companiilor.Alexandru Cristea, Tax Partner al Țuca Zbârcea & Asociații Tax, indică, în acest sens, direcțiile globale impuse de BEPS, normele și inițiativele de combatere a optimizărilor fiscale, modificările avute în vedere în ceea ce privește sistemul comunitar de TVA. Toate aceste schimbări vor determina firmele să își reconsidere din ce în ce mai mult poziția fiscală din punct de vedere strategic.
„Pe de altă parte, este necesară o gestionare a conformării fiscale și regulilor privind prețurile de transfer într-un mod fluid și transparent, utilizând fluxuri și tehnologii eficiente. În acest context, menționăm că, începând cu 1 ianuarie 2020, DAC6 obligă intermediarii (consultanții fiscali, contabilii, auditorii, avocații. etc) și companiile să raporteze schemele transfrontaliere de structurare sau optimizare fiscală ce prezintă anumite caracteristici specifice. DAC6 trebuia să fie implementată în legislația națională a tuturor statelor membre a Uniunii Europene până la 31 decembrie 2019. Cu toate acestea, trebuie să fie raportate schemele de optimizare fiscală ce au fost realizate începând cu data de 25 iunie 2018, indiferent de data la care prevederile directivei au fost transpuse în legislația locală”, punctează Alexandru Cristea.
„Pe de altă parte, este necesară o gestionare a conformării fiscale și regulilor privind prețurile de transfer într-un mod fluid și transparent, utilizând fluxuri și tehnologii eficiente. În acest context, menționăm că, începând cu 1 ianuarie 2020, DAC6 obligă intermediarii (consultanții fiscali, contabilii, auditorii, avocații. etc) și companiile să raporteze schemele transfrontaliere de structurare sau optimizare fiscală ce prezintă anumite caracteristici specifice. DAC6 trebuia să fie implementată în legislația națională a tuturor statelor membre a Uniunii Europene până la 31 decembrie 2019. Cu toate acestea, trebuie să fie raportate schemele de optimizare fiscală ce au fost realizate începând cu data de 25 iunie 2018, indiferent de data la care prevederile directivei au fost transpuse în legislația locală”, punctează Alexandru Cristea.
O piață competitivă
La ora actuală, piața de consultanță fiscală este o piață matură și din ce în ce mai competitivă, în care clienții știu exact competențele specifice de care au nevoie și când au nevoie de acestea, având așteptări clare asupra rezultatelor.
Expertul Țuca Zbârcea & Asociații Tax subliniază faptul că, la modul general, piața nu a înregistrat creșteri spectaculoase, fiind mai degrabă una stabilă în ultimii doi-trei ani.
„În contextul actual și viitor, considerăm că societățile vor fi din ce în ce mai atrase de colaborarea cu consultanți juridici și fiscali independenți, liberi de restricțiile impuse firmelor de audit tradiționale. Intrarea Andersen Global pe piața românească, prin colaborarea cu TZA Tax, răspunde acestei necesități. Andersen Global a fost constituită sub forma unei entități internaționale având rolul de a dezvolta un model de servicii profesionale complet și ireproșabil. Andersen Global s-a înființat în anul 2013, dar își are rădăcinile într-o tradiție Andersen mult mai veche. În prezent, organizația se extinde rapid și numără peste 5.000 de profesioniști în peste 166 de locații la nivel mondial. Această colaborare ne oferă acces la know-how și competențe globale, dar și la proiecte transfrontaliere și clienți internaționali. Cred că este un adaos perfect la capacitățile noastre, deoarece împărtășim aceleași valori, inclusiv asigurarea unui nivel ireproșabil al serviciilor prestate, precum și pasiunea pentru calitate și inovație”, arată consultantul.
Servicii complexe
Practica Țuca Zbârcea & Asociații Tax acoperă fiecare aspect al consultanței și conformării fiscale, începând cu planificarea tranzacțiilor, proceduri de analiză de tip due diligence, până la asistența operațională curentă.
Având în vedere că piața consultanței fiscale a atins deja un anumit nivel de maturitate, în ultimii ani, onorariile practicate de Țuca Zbârcea & Asociații Tax nu s-au modificat substanțial. În mandatele pe care le au, consultanții dau dovadă de de flexibilitate și adaptează structurile de onorarii în funcție de necesitățile clientului și tipul de proiect. Astfel, oferă o gamă completă de structuri de onorarii, de la onorarii în funcție de timpul lucrat de consultanții Țuca Zbârcea & Asociații Tax, la onorarii fixe sau maximale per proiect sau abonamente lunare pentru servicii de consultanță fiscală.
![]() Intră pe portalul de concurență pentru mai multe articole referitoare la proiectele avocaților din această arie de practică |
Echipa axată pe Fiscalitate/Taxe este coordonată de doi parteneri și trei directori, care răspund de linii specifice de activitate (fiscalitate internațională și impozite directe, impozite indirecte și prețuri de transfer). În total, nu mai puțin de 15 consultanți fiscali experimentați, specializați în diverse domenii fiscale și industrii își aduc aportul la îndeplinirea mandatelor fiscale specifice sau, în cooperare cu avocații Țuca Zbârcea & Asociații, la realizarea unor proiecte complexe, integrate din punct de vedere juridic și fiscal. „Bineînțeles, pentru că divizia de fiscalitate este afiliată firmei de avocatură Țuca Zbârcea & Asociații, suntem preferați de clienți pentru serviciile integrate necesare în cazul proiectelor de fuziuni și achiziții, precum și pentru asistența în legătură cu controalele fiscale și soluționarea disputelor, echipele noastre mixte oferind asistență pe parcursul tuturor etapelor procedurale derulate în fața autorităților fiscale și a instanțelor de judecată”, precizează Alexandru Cristea.
În ceea ce privește portofoliul de clienți, acesta include firme din diverse sectoare, cum ar fi energie, servicii financiare, bunuri de larg consum și retail. Clienții Țuca Zbârcea & Asociații Tax sunt deopotrivă multinaționale, dar și societăți românești, inclusiv companii antreprenoriale.
Experții oferă servicii de specialitate din toată gama care are legătură cu acest domeniu. Astfel, pe partea de consultanță, acoperă toată paleta de nevoi specifice ale unei societăți, de la decizii strategice de business (cum ar fi implementarea unor programe de restructurare sau de optimizare), până la probleme sectoriale și validarea unor tranzacții.
De asemenea, prețurile de transfer au devenit un subiect important în ultimii ani, autoritățile fiscale acordându-i o atenție deosebită în special având în vedere oportunitatea colectării unor obligații fiscale semnificative pentru incorecta implementare și/sau justificare a prețurilor de transfer. În acest context, Țuca Zbârcea & Asociații Tax și-a consolidat, în urmă cu un an, expertiza în domeniul prețurilor de transfer, adăugând o linie de servicii dedicată, coordonată de doi specialiști cu experiență vastă în domeniu.
„Într-adevăr, există solicitări în privința întocmirii dosarelor de prețuri de transfer și, în acest sens, avem o echipă dedicată, consultanți fiscali cu o experiență notabilă în acest domeniu, care gestionează cu succes mandatele privind pregătirea dosarelor de prețuri de transfer. Acestea nu sunt însă singurele tipuri de proiecte, nu de puține ori expertiza noastră fiind necesară pe parcursul inspecțiilor fiscale sau în cadrul litigiilor fiscale unde lucrăm împreună cu echipa de avocați de la Țuca Zbârcea & Asociații”, menționează Alexandru Cristea.
În cazurile în care li se solicită asistența în cadrul inspecțiilor fiscale, serviciile specialiștilor pleacă de la aspecte de procedură fiscală, dar de cele mai multe ori constă în aspecte tehnice (prevederi specifice ale legislației fiscale). „Astfel de proiecte sunt dinamice, iar nivelul nostru de implicare este agreat cu clienții, atunci când este necesar putând să preluăm în totalitate reprezentarea în fața inspectorilor fiscali”, susține expertul Țuca Zbârcea & Asociații Tax.
![]() Citește și |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 1819 / 2149 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
PNSA a asistat Grupul Société Générale în finalizarea vânzării BRD Pensii. Echipa, coordonată de Silviu Stoica (Avocat Asociat) și Florian Nițu (Avocat Asociat Coordonator)
NNDKP, parte din echipa juridică internațională care a asistat Metinvest în achiziția ArcelorMittal Iași
Mușat & Asociații obține o nouă victorie definitivă pentru NUROL într-un proiect strategic de infrastructură rutieră
Apreciată constant de ghidurile juridice internaționale pentru mandatele sofisticate, practica de Capital Markets a CMS România a devenit, prin consistență și profunzime, unul dintre pilonii reputației firmei pe piața locală și un reper important în rețeaua sa regională | De vorbă cu Cristina Reichmann (Partener) despre disciplina pregătirii pentru bursă, finețea aplicării regulilor de piață și forța unei echipe care lucrează articulat, cu roluri clare și obiective aliniate
Record de promovări la Țuca Zbârcea & Asociații: trei noi parteneri și alte 16 numiri interne | Florentin Țuca, Managing Partner: ”Această serie de promovări, una dintre cele mai extinse din istoria noastră, coincide cu aniversarea a 20 de ani de la fondarea firmei, un moment ce reconfirmă valoarea, profesionalismul și dăruirea întregii noastre echipe”
Filip & Company a organizat în parteneriat cu Asociația Studenților în Drept cea de-a zecea ediție a Concursului de negocieri simulate „Teodora Tudose”
MAXIM ̸ Asociații asistă EMSIL TECHTRANS în tranzacția imobiliară încheiată cu METSO pentru o proprietate industrială din Oradea
Kinstellar a consiliat GEA Group, firmă cu operațiuni în peste 150 de țări, cu privire la crearea unui joint venture cu RebelDot, companie de tehnologie din Cluj-Napoca. Echipa care a gestionat proiectul a fost condusă de Rusandra Sandu (Partner) și Mihai Stan (Managing Associate)
Mitel & Asociații dezvoltă o practică de litigii construită în jurul unui nucleu de avocați cu mare experiență, capabilă să ducă la capăt mandate complexe cu impact financiar și reputațional major, într-o piață în care disputele devin tot mai tehnice și mai dure | De vorbă cu Magda Dima (Partener) despre cum se construiește strategia, se evaluează riscurile și se formează generația nouă de litigatori
Echipa de Concurență a RTPR îmbină experiența cu precizia operațională, într-o formulă remarcată în Legal 500 și Chambers | De vorbă cu partenerii Valentin Berea și Roxana Ionescu despre modul de lucru care privilegiază consistența și rigoarea, cu rezultate ce confirmă profesionalismul și anvergura practicii
NNDKP, Popescu & Asociații și ZRVP au cei mai mulți profesioniști listați în Benchmark Litigation - 2025. Ce avocați au intrat în liga „Litigation Stars” și prin ce s-au remarcat firmele aflate în plutonul de forță al practicii
Mușat & Asociații confirmă, în Real Estate, forța unei echipe obișnuite să lucreze sub presiunea timpului și a reglementărilor, menținând proiectele pe un traseu sigur de la due diligence la implementare | De vorbă cu Monia Dobrescu (Partener) despre combinația de rigoare juridică, luciditate în evaluarea riscurilor și creativitate în soluții, într-o periodă plină de provocări
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS
.jpg)
.png)






