Inspecțiile fiscale și restructurările de business, printre cele mai interesante proiecte ale echipei de Fiscalitate de la Mușat & Asociații | Răzvan Graure, Partener: Atenție la implicațiile fiscale ale tranzacțiilor desfășurate, mai ales dacă vorbim de operațiuni, piețe sau clienți noi
12 Martie 2020 Ștefania Enache
Firma asistă clientul, începând cu munca de teren, în toate discuțiile cu reprezentanții ANAF ce realizează controlul, în întocmirea de note explicative și puncte de vedere, și continuând cu întocmirea de contestații și asistență pe perioada litigiului în instanță, inclusiv prin reprezentarea în instanță.
| |
|
Răzvan Graure, Partener - Musat & Asociatii |
Mușat & Asociații are o echipă de avocați dedicată practicii de Fiscalitate, echipă din care fac parte zece profesioniști cu o experiență bogată în domeniu. Departamentul este coordonat de Partenerul Răzvan Graure și este implicat în foarte multe proiecte. „Solicitările venite din partea clienților se referă, în mare parte, la spețe în zona asistenței privind relația cu ANAF-ul, fie că vorbim de suport pe perioada inspecțiilor fiscale, fie după aceea, în faza de contestație și litigiu în instanță.De asemenea, am observat o dezvoltare a proiectelor în zona de restructurări/reorganizări de afaceri și fluxuri operaționale la categoriile de business cu evoluție rapidă (IT, pariuri sportive, distribuție farma, imobiliare), dar și consultanță fiscală pentru noi intrări pe piața locală – structurare și înregistrare fiscală”, explică Partenerul Mușat & Asociații.
Cele mai interesante proiecte pe care echipa de Fiscalitate le-a gestionat în ultimul an au vizat asistența la inspecții fiscale, atât în faza prealabilă (întocmire de contestații, audierea contribuabilului), cât și ulterior, pe durata procesului în instanță. Totodată, proiectele de restructurări de business au fost importante prin complexitate și volum de lucru.
„În general, proiectele de consultanță sunt fie punctuale, gen day-to-day, pe aspecte operaționale, care sunt finalizate în perioade scurte de timp, fie complexe, cu multe implicații și care presupun echipe mixte de avocați și consultanți fiscali și care, de regulă, se întind pe parcursul a mai multor săptămâni sau chiar luni: restructurări de business, inspecții și litigii fiscale, tranzacții”, arată Răzvan Graure.
Servicii complexe, clienți din mai multe industrii
Portofoliul de clienți al Departamentului de Fiscalitate este format din companii private, atât locale cât și multinaționale. Firmele locale activează în IT, real estate sau farma, în timp ce multinaționalele au afaceri preponderent în retail, logistică, leisure și industrie.
Partenerul Mușat & Asociații amintește faptul că firma asistă clientul, începând cu munca de teren, în toate discuțiile cu reprezentanții ANAF ce realizează controlul, în întocmirea de note explicative și puncte de vedere, și continuând cu întocmirea de contestații și asistență pe perioada litigiului în instanță, inclusiv prin reprezentarea în instanță.
Pe parcursul acestor mandate, avocații colaborează frecvent cu colegii din departamentele de Litigii, Corporate, Dreptul muncii sau Insolvență.
Așteptări pentru 2020
Partenerul Mușat & Asociații este de părere că există posibilitatea ca anul 2020 să nu vină cu foarte multe surprize în zona de fiscalitate, lucruri de care contribuabilii să se teamă. Motivul invocat de avocat în susținerea acestei ipoteze este acela că vom avea un an electoral. „E drept că este necesară atenția la implicațiile fiscale ale tranzacțiilor desfășurate, mai ales dacă vorbim de operațiuni noi, piețe sau clienți noi, unde structurarea fluxurilor, până când lucrurile intră pe un făgaș normal, atrage și necunoscute de ordin fiscal”, punctează Răzvan Graure.
Consolidarea bazei de clienți
Departamentul de Fiscalitate din cadrul firmei Mușat & Asociații include zece experți pe care îi coordonează Răzvan Graure. Pentru 2020, echipa și-a propus să consolideze baza de clienți, dezvoltarea unor relații de parteneriat cu aceștia și identificarea de noi oportunități.
”Ne diferențiem față de alte departamente de Fiscalitate/Taxe din firmele de avocatură active în România prin integrarea foarte bună, sinergiile cu acele arii de practică ce permit oferirea unui pachet de servicii, care aduce o eficientizare și o rapiditate sporită în livrarea proiectului către client – dreptul muncii, corporate, litigii. În funcție de proiect, de complexitatea și resursele necesare, dar și în funcție de posibilitățile reale de anticipare a evoluțiilor viitoare, bugetele sunt concepute ținând cont de intenția și dorința clienților de a avea o imagine cât mai reală asupra costurilor pe care le au de suportat în relația cu consultanții externi. Deși există situații în care facturarea se poate face în rate orare, în mod preponderent se preferă determinarea unui buget fix încă de la început”, declară avocatul.
Echipa de Fiscalitate include consultanți fiscali care au dobândit experiență semnificativă în domeniul Fiscalităţii, furnizând clienților servicii de consultanţă cu privire la structurarea a numeroase tipuri de tranzacţii corporative şi financiare, în vederea maximizării avantajelor fiscale, dar şi pentru eficientizarea şi optimizarea tuturor tipurilor de activităţi, atât din punct de vedere al taxării directe, cât și din perspectiva TVA.
În plus, departamentul are o vastă experiență în consultanţă cu privire la implementarea potrivită a planurilor de oferte de acţiuni către salariaţi.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 1742 / 2123 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
VIDEO-INTERVIURI ESENȚIALE | Horea Popescu, Managing Partner CMS Romania și Head of CEE Corporate M&A: De când coordonez practica de fuziuni și achiziții în CEE, este pentru prima dată când numărul tranzacțiilor din România este cel mai mare din regiune după primele nouă luni. A fost un an interesant din perspectiva private equity, însă investitorii strategici rămân în continuare cei de bază. Toate ariile de practică au fost foarte ocupate, dar finanțările și departamentul de Banking, cu mandate ce însumează 3 miliarde euro, ”poartă coroana” anul acesta
CMS, alături de Buildcom EOOD la achiziția Argus în România. Echipă pluridisciplinară, cu Rodica Manea (Corporate M&A) și Cristina Reichmann în prim plan
Filip & Company a acordat asistență juridică companiei Instant Factoring în structurarea și implementarea unui parteneriat transfrontalier de securitizare în valoare de 30 de milioane EUR cu un fond din Luxemburg
Practica de Concurență de la Băncilă, Diaconu și Asociații își confirmă maturitatea prin claritate și execuție disciplinată, luciditate tactică și robustețe în decizie | De vorbă cu Claudia Grosu (Managing Associate) despre modul de lucru al unei echipe care anticipează, ordonează pașii esențiali și finalizează impecabil mandatele dificile
Schoenherr a asistat fondatorii Calla Oradea în vânzarea unei participații majoritare către Integral Capital Group I Echipa, coordonată de Mădălina Neagu (partner)
Mușat & Asociații anunță cooptarea fostei președinte a Curții Supreme, Corina Corbu, în poziția de Partener Coordonator al Departamentului de Litigii | Gheorghe Mușat, Senior Partner: ”Este un mare câștig pentru firmă, pentru avocații firmei, pentru clienții firmei”
Într-un an cu investigații mai tehnice și presiune pe termene, DLA Piper România așază practica de Concurență pe trei piloni - oameni, metodă, ritm, astfel încât proiectarea strategiilor, controlul probelor și continuitatea între faze să producă cele mai bune rezultate | De vorbă cu membrii unei echipe sudate, condusă de lideri cu experiență și antrenată pe industrii sensibile, despre prudență juridică și curaj tactic, cooperare internă și rigoare probatorie, bazate pe înțelegerea fină a mediului de business și utilizarea tehnologiei ca multiplicator de acuratețe
Filip & Company a oferit asistență juridică în legătură cu o nouă emisiune de obligațiuni corporative garantate de către Agroserv Măriuța, în valoare de 3 mil. €
Kinstellar asistă Integral Capital Group în achiziția unei participații majoritare la clinica de fertilizare in vitro Calla, prin subsidiara sa Embryos
Filip & Company a asistat consorțiul de bănci care a intermediat a doua emisiune de obligațiuni prin care Romgaz a atras 500 de mil. € de pe piețele internaționale| Alexandru Bîrsan (managing partner) și Olga Niță (partener) au coordonat echipa
Filip & Company a asistat BCR și BRD în legătură cu oferta publică inițială a Cris Tim Family Holding | Olga Niță (partener) și Alexandru Bîrsan (managing partner) au coordonat echipa
Clifford Chance Badea a asistat Cris-Tim Family Holding în legătură cu IPO-ul istoric în valoare de 454,35 milioane RON | Daniel Badea (Managing Partner): ”Sperăm ca succesul Cris-Tim să încurajeze și alte branduri românești să vină pe bursă”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS
.jpg)





