ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Inspecțiile fiscale și restructurările de business, printre cele mai interesante proiecte ale echipei de Fiscalitate de la Mușat & Asociații | Răzvan Graure, Partener: Atenție la implicațiile fiscale ale tranzacțiilor desfășurate, mai ales dacă vorbim de operațiuni, piețe sau clienți noi

12 Martie 2020   |   Ștefania Enache

Firma asistă clientul, începând cu munca de teren, în toate discuțiile cu reprezentanții ANAF ce realizează controlul, în întocmirea de note explicative și puncte de vedere, și continuând cu întocmirea de contestații și asistență pe perioada litigiului în instanță, inclusiv prin reprezentarea în instanță.

Răzvan Graure, Partener - Musat & Asociatii

 
 
Mușat & Asociații are o echipă de avocați dedicată practicii de Fiscalitate, echipă din care fac parte zece profesioniști cu o experiență bogată în domeniu. Departamentul este coordonat de Partenerul Răzvan Graure și este implicat în foarte multe proiecte. „Solicitările venite din partea clienților se referă, în mare parte, la spețe în zona asistenței privind relația cu ANAF-ul, fie că vorbim de suport pe perioada inspecțiilor fiscale, fie după aceea, în faza de contestație și litigiu în instanță.De asemenea, am observat o dezvoltare a proiectelor în zona de restructurări/reorganizări de afaceri și fluxuri operaționale la categoriile de business cu evoluție rapidă (IT, pariuri sportive, distribuție farma, imobiliare), dar și consultanță fiscală pentru noi intrări pe piața locală – structurare și înregistrare fiscală”, explică Partenerul Mușat & Asociații.


Cele mai interesante proiecte pe care echipa de Fiscalitate le-a gestionat în ultimul an au vizat asistența la inspecții fiscale, atât în faza prealabilă (întocmire de contestații, audierea contribuabilului), cât și ulterior, pe durata procesului în instanță. Totodată, proiectele de restructurări de business au fost importante prin complexitate și volum de lucru.

„În general, proiectele de consultanță sunt fie punctuale, gen day-to-day, pe aspecte operaționale, care sunt finalizate în perioade scurte de timp, fie complexe, cu multe implicații și care presupun echipe mixte de avocați și consultanți fiscali și care, de regulă, se întind pe parcursul a mai multor săptămâni sau chiar luni: restructurări de business, inspecții și litigii fiscale, tranzacții”, arată Răzvan Graure.

Servicii complexe, clienți din mai multe industrii

Portofoliul de clienți al Departamentului de Fiscalitate este format din companii private, atât locale cât și multinaționale. Firmele locale activează în IT, real estate sau farma, în timp ce multinaționalele au afaceri preponderent în retail, logistică, leisure și industrie.

Partenerul Mușat & Asociații amintește faptul că firma asistă clientul, începând cu munca de teren, în toate discuțiile cu reprezentanții ANAF ce realizează controlul, în întocmirea de note explicative și puncte de vedere, și continuând cu întocmirea de contestații și asistență pe perioada litigiului în instanță, inclusiv prin reprezentarea în instanță.

Pe parcursul acestor mandate, avocații colaborează frecvent cu colegii din departamentele de Litigii, Corporate, Dreptul muncii sau Insolvență.




Așteptări pentru 2020


Partenerul Mușat & Asociații este de părere că  există posibilitatea ca anul 2020 să nu vină cu foarte multe surprize în zona de fiscalitate, lucruri de care contribuabilii să se teamă. Motivul invocat de avocat în susținerea acestei ipoteze este acela că vom avea un an electoral. „E drept că este necesară atenția la implicațiile fiscale ale tranzacțiilor desfășurate, mai ales dacă vorbim de operațiuni noi, piețe sau clienți noi, unde structurarea fluxurilor, până când lucrurile intră pe un făgaș normal, atrage și necunoscute de ordin fiscal”, punctează Răzvan Graure.

Consolidarea bazei de clienți

Departamentul de Fiscalitate din cadrul firmei Mușat & Asociații include zece experți pe care îi coordonează Răzvan Graure. Pentru 2020, echipa și-a propus să consolideze baza de clienți, dezvoltarea unor relații de parteneriat cu aceștia și identificarea de noi oportunități.

”Ne diferențiem față de alte departamente de Fiscalitate/Taxe din firmele de avocatură active în România prin integrarea foarte bună, sinergiile cu acele arii de practică ce permit oferirea unui pachet de servicii, care aduce o eficientizare și o rapiditate sporită în livrarea proiectului către client – dreptul muncii, corporate, litigii. În funcție de proiect, de complexitatea și resursele necesare, dar și în funcție de posibilitățile reale de anticipare a evoluțiilor viitoare, bugetele sunt concepute ținând cont de intenția și dorința clienților de a avea o imagine cât mai reală asupra costurilor pe care le au de suportat în relația cu consultanții externi. Deși există situații în care facturarea se poate face în rate orare, în mod preponderent se preferă determinarea unui buget fix încă de la început”, declară avocatul.

Echipa de Fiscalitate include consultanți fiscali care au dobândit experiență semnificativă în domeniul Fiscalităţii, furnizând clienților servicii de consultanţă cu privire la structurarea a numeroase tipuri de tranzacţii corporative şi financiare, în vederea maximizării avantajelor fiscale, dar şi pentru eficientizarea şi optimizarea tuturor tipurilor de activităţi, atât din punct de vedere al taxării directe, cât și din perspectiva TVA.

În plus, departamentul are o vastă experiență în consultanţă cu privire la implementarea potrivită a planurilor de oferte de acţiuni către salariaţi.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1768 / 2149
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Apreciată constant de ghidurile juridice internaționale pentru mandatele sofisticate, practica de Capital Markets a CMS România a devenit, prin consistență și profunzime, unul dintre pilonii reputației firmei pe piața locală și un reper important în rețeaua sa regională | De vorbă cu Cristina Reichmann (Partener) despre disciplina pregătirii pentru bursă, finețea aplicării regulilor de piață și forța unei echipe care lucrează articulat, cu roluri clare și obiective aliniate
Filip & Company a organizat în parteneriat cu Asociația Studenților în Drept cea de-a zecea ediție a Concursului de negocieri simulate „Teodora Tudose”
MAXIM ̸ Asociații asistă EMSIL TECHTRANS în tranzacția imobiliară încheiată cu METSO pentru o proprietate industrială din Oradea
Kinstellar a consiliat GEA Group, firmă cu operațiuni în peste 150 de țări, cu privire la crearea unui joint venture cu RebelDot, companie de tehnologie din Cluj-Napoca. Echipa care a gestionat proiectul a fost condusă de Rusandra Sandu (Partner) și Mihai Stan (Managing Associate)
Mitel & Asociații dezvoltă o practică de litigii construită în jurul unui nucleu de avocați cu mare experiență, capabilă să ducă la capăt mandate complexe cu impact financiar și reputațional major, într-o piață în care disputele devin tot mai tehnice și mai dure | De vorbă cu Magda Dima (Partener) despre cum se construiește strategia, se evaluează riscurile și se formează generația nouă de litigatori
Echipa de Concurență a RTPR îmbină experiența cu precizia operațională, într-o formulă remarcată în Legal 500 și Chambers | De vorbă cu partenerii Valentin Berea și Roxana Ionescu despre modul de lucru care privilegiază consistența și rigoarea, cu rezultate ce confirmă profesionalismul și anvergura practicii
NNDKP, Popescu & Asociații și ZRVP au cei mai mulți profesioniști listați în Benchmark Litigation - 2025. Ce avocați au intrat în liga „Litigation Stars” și prin ce s-au remarcat firmele aflate în plutonul de forță al practicii
Mușat & Asociații confirmă, în Real Estate, forța unei echipe obișnuite să lucreze sub presiunea timpului și a reglementărilor, menținând proiectele pe un traseu sigur de la due diligence la implementare | De vorbă cu Monia Dobrescu (Partener) despre combinația de rigoare juridică, luciditate în evaluarea riscurilor și creativitate în soluții, într-o periodă plină de provocări
NNDKP confirmă, prin practica de Litigii, că este prima opțiune pentru companiile care au nevoie de reprezentare în dosare cu miză de sute de milioane de euro, în instanțe și arbitraje la curți internaționale | De vorbă cu Emil Bivolaru (Partener Executiv) și Sorina Olaru (Partner) despre combinația dintre strategie, tehnologie și echipe capabile să ducă la capăt dosare complexe cu soluții favorabile, construite pe argumente solide, într-o piață a disputelor sofisticată
Patru firme de avocați din România, evidențiate pentru activitatea în domeniul Competition ̸ Antitrust | NNDKP, CMS, TZA și D&B David și Baias au intrat în topul global al firmelor cu cea mai bună practică de concurență. Cine sunt avocații evidențiați de GCR 100 – 2026 și care au fost proiectele care au adus recunoaștere echipelor locale
ZRVP, desemnată din nou „Firma de Avocatură a Anului din România” la Lexology Index Awards 2025 | Dr. Cosmin Vasile (Managing Partner): Un premiu obținut doi ani la rând spune un lucru simplu: că echipa merge în direcția bună. O astfel de recunoaștere confirmă nivelul profesional atins și, în același timp, ne obligă să rămânem la fel de exigenți
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...