ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

LadyLawyer | Doamnele domină efectivele firmei Stratulat Albulescu, conduc departamente cheie din cadrul firmei și s-au remarcat în toate ariile de practică. Portretele unor avocate de succes și lista proiectelor coordonate

10 Martie 2021   |   Ștefania Enache

Oamenii care reușesc în meseria aceasta sta sunt acei oameni care valorizează ce fac, care tratează lucrurile cu multă seriozitate și care dau, de fiecare dată, tot ce au mai bun. Dar și celui mai strălucit avocat, fără echipa potrivită în spate, îi va fi foarte greu să își valorifice potențialul, spun doamnele avocat din firma Stratulat Albulescu.

 
 
Doamnele din avocatura de business s-au remarcat atât în plan național, cât și în plan internațional printr-o multitudine de mandate finalizate cu succes, prin soluțiile oferite în proiecte și prin excelența în toate ariile de practică. În această profesie, diferențele de gen nu au nicio relevanță, avocatul - fie bărbat, fie femeie – remarcându-se prin calitățile și cunoștințele sale și prin implicarea de care dă dovadă în dosarele pe care le are în lucru. Carierele de succes în avocatură sunt doar ale celor care muncesc foarte mult, care sunt dedicați  profesiei și care au dorința de a performa.

Prezența doamnelor în firmele de avocatură a ajuns, în unele situații, să o depășească pe cea a domnilor, dovedind faptul că profesia aceasta nu are gen.


Echipa Stratulat Albulescu este formată în proporție de 62% din femei, 28 dintre persoanele care lucrează în această societate fiind doamne. De asemenea, numărul doamnelor care ocupă poziția de partener este unul însemnat, din cei șapte parteneri ai Stratulat Albulescu, trei fiind reprezentante ale sexului frumos, rezultând astfel un procent de aproximativ 43% femei în rândul partenerilor.

Doamnele avocat s-au remarcat în majoritatea ariilor de practică incluse în galeria domeniilor acoperite de firmă.

Stratulat Albulescu se mândrește cu departamentele sale coordonate exclusiv de doamne. În această categoria intră practica de Energie, departament coordonat de Irina Petre, Concurență, Proprietate Intelectuală & Tehnologie, Life Sciences, departamente coordonate de Ana Maria Kusak, dar și Litigii, departament coordonat de Adriana Dobre și Roxana Catea.

„Însă și în cadrul departamentelor coordonate de bărbați (precum Drept Imobiliar, Drept Comercial, Fuziuni și Achiziții), doamnele s-au afirmat, oferind servicii de asistență juridică de cea mai înaltă calitate. Mai mult, începând cu data de 1 ianuarie 2021 ne face plăcere să anunțăm promovarea unei doamne avocat, Cristina Man, în poziția de Partener. Cristina face parte din departamentul de Corporate/ M&A, una dintre ariile de baza ale firmei. Această decizie reflectă atât talentul și contribuția ei semnificativă în numeroase tranzacții, cât și angajamentul nostru de a investi continuu în viitorul afacerii noastre și în oamenii din cadrul echipei. Cristina este unul dintre cei mai vechi membri ai echipei noastre, care a dat dovadă de dedicare și devotament față de strategia și principiile SAA și care a contribuit la consolidarea și creșterea companiei până la poziția actuală pe piață. Avocat de business, Cristina s-a specializat în tranzacții M&A din sectorul tehnologie și va continua să aibă un rol de coordonare în grupul dedicat acestui sector din cadrul departamentului de M&A. Contribuția ei în proiecte complexe i-a adus o binemeritată recunoaștere din partea clienților, fiind considerată un avocat cu „o etică deosebită și cunoștinte extraordinare” (conform Legal 500, Editia 2018). Cu o abordare creativă și orientată spre identificarea soluțiilor, Cristina acordă asistență juridică clienților locali și internaționali într-o gamă vastă de aspecte legate de dezvoltarea afacerilor lor în România. Cristina asistă companii lideri de piață care creează unele dintre cele mai avansate tehnologii din lume, iar portofoliul ei de clienți include multinaționale ce activează în sectorul tehnologiei, companii internaționale cu o expansiune rapidă, fonduri de investiții, start-up-uri și fondatorii acestora, precum și utilizatorii de servicii Tech”, au precizat pentru BizLawyer reprezentanții Stratulat Albulescu.




Soluționarea proiectelor face diferența

Munca unui avocat este greu de „cântărit”, diferențele fiind făcute de mandatele finalizate cu succes, de modalitatea în care acesta interacționează cu clientul și de portofoliul deținut.

În cazul Stratulat Albulescu, echipa lucrează umăr la umăr, coordonarea proiectelor fiind încredințată avocatului care poate echilibra cel mai bine munca din mandatul respectiv.

Ana-Maria Kusak
, Partener și coordonator al departamentelor de Dreptul Concurenței, Proprietate Intelectuală & Tehnologie, Life Sciences și Cristina Man, Avocat Colaborator Coordonator Drept Societar, Drept Comercial, Fuziuni & Achiziții, Capital Privat, s-au implicat anul trecut în multe proiecte majore, pe care le-au coordonat și le-au finalizat strălucit.

Datorită unei bune relații pe care Stratulat Albulescu și Cristina Man o au cu fondul de investiții GapMinder, au luat naștere o serie de proiecte pe care noul partener al firmei de avocatură le-a soluționat. Astfel, pe parcursul anului trecut, Cristina a coordonat mai multe proiecte în care SAA a acordat asistență juridică echipei GapMinder cu privire la o serie de tranzacții, între care amintim investițiile făcute în companiile Druid, Deepstash, Soleadify și Cartloop, continuând astfel seria investițiilor făcute de GapMinder în companii din domenul IT cu potențial important de dezvoltare, precum Typing DNA, MediJobs, Frisbo, FintechOs sau SmartDreamers.

De asemenea, Cristina Man împreună cu Silviu Stratulat, Managing Partner Stratulat Albulescu, au coordonat proiectul care a vizat acordarea de asistență juridică  firmei Avira, companie de servicii software de securitate cibernetică, cu privire la achiziția BullGuard.

În aceeași formulă a fost coordonat și mandatul prin care s-a oferit asistență juridică companiei americane ThoughtWorks cu privire la achiziția Gemini Solutions, o companie romanească de software.

Cei doi avocați au coordonat și proiectul prin care a fost asigurată consultanță de specialitate companiei GapMinder Venture Partners cu privire la investiția sa în Druid, companie specializată în dezvoltarea de asistenți virtuali inteligenți (chatboți). Runda de finanțare în valoare de 2,5 milioane de dolari a fost condusă de GapMinder și a inclus și un alt fond de investiții cu capital de risc local, Early Game Ventures, un investitor mai vechi în startup-ul Druid.

Un alt proiect important a vizat asistența juridică acordată fondului de investiții GapMinder Venture Partners cu privire la investiția suplimentară în Deepstash, un start-up românesc de dezvoltare personală. Runda de finanțare a fost condusă de fondul de capital de risc din Londra, Connect Ventures, și a însumat trei milioane de dolari, bani ce vor fi folosiți de companie pentru dezvoltarea ulterioara a platformei în vederea creșterii numărului de utilizatori. Echipa Stratulat Albulescu a fost coordonată de Silviu Stratulat și Cristina Man, ambii cu o experiență semnificativă pe piața de venture capital și în sectorul tehnologiei.

De asemenea, Cristina Man a coordonat proiectul de asistență juridică acordată fondurilor de capital de risc GapMinder Venture Partners și DayOne Capital, cu privire la investiția lor comună în startup-ul românesc Soleadify, dar și pe cel de asistență juridică acordată companiei GapMinder Venture Partners cu privire la investiția în Cartloop, un startup care activează în zona de e-commerce. Finanțarea s-a ridicat la 300.000 euro și va fi utilizată pentru optimizarea produsului, fondatorii start-up-ului urmărind creșterea numărului de clienți și extinderea pe plan global.

Galeria dosarelor finalizate cu success în care coordonarea a fost asigurată de Cristina Man împreună cu Silviu stratulat include și asistența juridică acordată startup-ului CODA Intelligence în cadrul unei runde de finanțare de tip Seed de 800.000 euro, asistența juridică acordată startup-ului Beez în cadrul unei runde de finanțare de tip Seed de 1,2 milioane de euro și asistența juridică acordată companiei Glory Ltd cu privire la investiția în Acrelec Group SAS, lider în soluții tehnologice adresate restaurantelor cu servire rapida și industriei de retail.

La rândul său, Ana-Maria Kusak are în portofoliul său de proiecte foarte multe dosare notabile. În această categorie se înscrie asistența juridică acordată companiei CCBA Verwaltungs GmbH, parte a grupului german Aunde, lider pe piața internațională în dezvoltarea și fabricarea de materiale textile inovatoare și huse pentru scaune, în legătură cu procedura de autorizare de către Consiliul Concurenței a preluării companiei Reinert Kunststofftechnik SRL, dar și asistența juridică acordată companiei The Rohatyn Group cu privire la investiția în Amethyst Radiotherapy Limited. SAA a asistat clientul cu privire la respectarea cerințelor relevante de autorizare a tranzacției de către Consiliul Concurenței din România.

Un alt proiect de succes coordonat de Ana-Maria Kusak este cel care a vizat asistența juridică acordată în legătură cu achiziționarea activității de publishing aferente mărcilor „ProSport” și „ProMotor”. Tranzacția a inclus de asemenea preluarea domeniilor de internet asociate și echipamentelor folosite în activitatea privind operarea mărcilor în cauză, incluzând și transferul personalului aferent activităților respective. În plus, echipa coordonată de Ana Kusak a oferit asistență juridică și în legătură cu achiziția tuturor activităților de publishing ale „Gandul”, „Apropo”, „Ce se intampla doctore” (CSID), „Descopera” și „Go4IT” de la Mediafax.

De asemenea, avocatul a coordonat mandatul care a implicat asistența juridică acordată World Class Romania S.A. cu privire la diverse aspecte legate de mărci și licențe. Echipa a asistat, de asemenea, compania de fitness în evaluarea mărcii românești „Word Class” și atribuirea acestei mărci către World Class Romania SA.

Echipa coordonată de Partenerul SAA a oferit asistență juridică Drop & Go, în procesul de dezvoltare a aplicației create de aceștia, cu privire la acordul de servicii de dezvoltare software, asigurându-se că drepturile Drop & Go sunt protejate eficient, cu un accent special pe drepturile de proprietate intelectuală ale firmei.

Lista proiectelor coodonate de Ana-Maria Kusak include și asistența juridică acordată Florentino Delure S.R.L., un producător de îmbrăcăminte din Moldova, în cadrul procesului de înregistrare a mărcii internaționale „FLORENTINO DELURE”, asistența juridică acordată Î.M. Vinăria Purcari S.R.L. în asigurarea protecției portofoliului său de mărci comerciale, prin urmărirea procedurilor de opoziție în fața Oficiului Uniunii Europene pentru Proprietate Intelectuală și a Oficiului de Stat pentru Invenții și Mărci împotriva cererii de înregistrare a mărcilor comerciale similare cu cele deținute de companie, asistența juridică acordată PREMIER IMOBILIAR ACTIV S.R.L., în procesul de protejare cu succes a portofoliului lor de mărci comerciale, asistența juridică acordată BRAIN UP COLLECTIVE SRL, o cunoscută companie de publicitate, branding și rebranding, în procesul de obținere a drepturilor bănești de la un colaborator care refuză să plătească suma datorată pentru serviciile prestate de către clientul nostru pentru a crește vizibilitatea mărcii, precum și în crearea întregii strategii de branding pentru clientul respectiv și asistența juridică acordată Asociației Bergman, creatorul Bergman - Nature Kindergarten, un concept inovator al unei abordări naturale, holistice privind educația și dezvoltarea umană, în procesul de implementare a conceptului său în diferite orașe din România.


Intră pe portalul de concurență pentru mai multe articole referitoare la proiectele avocaților din această arie de practică

Cu o experiență de peste 20 de ani în profesie, Ana Maria Kusak este una dintre doamnele avocat din România care și-a construit o carieră solidă în domeniul juridic, remarcându-se ca avocat specializat în Concurență și Proprietate Intelectuală.

Ana Maria consideră că în această profesie contează și cum și cât lucrezi și cu cine. „Eu am fost norocoasă tot timpul, încă de când eram stagiar, să lucrez cu oameni extrem de bine pregătiți și cu care am (și astăzi) relații reale de prietenie. Pentru mine a contat enorm pe cine am avut alături, de la cine am învățat meserie. Însă, fără doar și poate, nu poate fi vorba numai de asta. Cred că în primul rând trebuie să îți placă ce faci. Dacă îți place ce faci, atunci faci bine. Am exemple în jurul meu, chiar în echipa mea, de avocați care, dupa trei ani de practică, sunt la nivelul la care eu eram, poate, după cinci-șase ani. Este adevărat că și contextul este diferit, accesul la informație astăzi nu este comparabil cu cel de acum 15-20 de ani. Pentru mine, la începutul carierei, să faci o cercetare însemna să te duci în bibliotecă și să deschizi cărți, azi lucrurile sunt foarte diferite”, explică Partenerul SAA.

Din punctul său de vedere, dedicația rămâne esențială. „Oamenii care reușesc în meseria asta sunt acei oameni care valorizează ce fac, care tratează lucrurile cu multă seriozitate și care dau, de fiecare dată, tot ce au mai bun. Nu știu dacă meseria asta se fură sau nu… Avocatura este una din acele meserii în care tradițional crești lângă un “maestru”. Deci, probabil că se și fură, oarecum, însă în sensul în care dacă iubești avocatura, atunci admirația pe care o simți față de cineva care o practică cu seriozitate și, de ce nu, cu stil, poate fi inspirațională. La mine așa a fost. Însă, cel mai corect ar fi să spunem că se învață. Avocatura se învață. Nu litera legii, deși acela este, în  mod evident, fundamentul, ci cu fiecare experiență în parte, până când îți dai seama că vezi deja drumul cu un pas înainte. Sau doi, sau chiar mai mulți”, subliniază avocatul.

Parcursul profesional pe care Ana-Maria Kusak l-a avut i-a permis să învețe foarte multe și să „fure” meserie de la alți avocați. Ea a acumulat experiență semnificativă în ariile de practică în care s-a specializat, lucrând timp de peste opt ani la firma de avocatură Mușat și Asociații, trei ani în cadrul biroul de avocatură Clifford Chance din București și cinci ani în calitate de Partener și Coordonator al departamentului de Concurență și Proprietate Intelectuală din cadrul societății de avocatură Mareș/Danilescu/Mareș.

De-a lungul timpului, Ana a acumulat experiență semnificativă în Dreptul Concurenței, fiind implicată în tranzacții majore. Astfel, Ana a acordat asistență juridică, asigurând reprezentarea în fața Consiliului Concurenței, atât clienților locali, cât și celor internaționali, în legătură cu diverse aspecte de dreptul concurenței, cum ar fi proceduri complexe de autorizare a concentrărilor economice, aspecte de antitrust (practici anticoncurențiale și abuz de poziție dominantă) în diverse industrii (transport, automobile, Pharma, FMGC, doar pentru a numi câteva), precum și cu privire la probleme specifice legate de ajutorul de stat. Ana a  dezvoltat și programe de training pe teme de antitrust, adaptate nevoilor clienților.

Cu o experiență de peste 16 ani în calitate de consilier pe probleme de Proprietate Intelectuală (mărci), certificată de Oficiul Român pentru Invenții și Mărci (OSIM) și avocat specializat în mărci și desene industriale (înregistrată la Oficiul Uniunii Europene pentru Proprietate Intelectuală - EUIPO), Ana a acordat asistență juridică atât companiilor naționale, cât și celor internaționale cu privire la aspecte variate de proprietate intelectuală, inclusiv aspecte legate de protecția mărcilor, desenelor și modelelor industriale, probleme complexe legate de drepturile de autor, asigurând inclusiv colaborarea cu Oficiul Român pentru Drepturile de Autor, dar și cu organismele de gestiune colectivă (UDMR-ADA, CREDIDAM, COPYRO, UPFR, COPYRO, UPFR, COPYRO, UPFR, etc.)

Experiența Anei include și acordarea de asistență juridică companiilor din sectorul publicitar, mass-media, PR & Comunicare, având experiență semnificativă în domenii specifice industriei, inclusiv reprezentarea intereselor clienților în instanță sau în fața instituțiilor relevante, cum ar fi Consiliul Național al Audiovizualului (CNA), Consiliul Român pentru Publicitate (RAC) etc.

De asemenea, Ana are o experiență semnificativă în domeniul Life Sciences, acordând asistență juridică companiilor naționale și internaționale, care activează pe piața farmaceutică, echipamente medicale și cosmetice cu privire la diverse aspecte legate de industrie, inclusiv în relațiile cu autoritățile relevante din acest domeniu: Agenția Națională a Medicamentului și Dispozitivelor Medicale din România și Ministerul Sănătății.

Oamenii au fost cei care au determinat-o să aleagă Stratulat Albulescu

Intrarea sa în echipa Stratulat Albulescu s-a produs la începutul anului 2017, după ce societatea la care fusese partener în ultimii cinci ani își conturase direcția de activitate către zona dreptului penal, iar specializările sale (dreptul concurenței și dreptul proprietății intelectuale) erau greu de susținut.

„Nu a fost o decizie ușoară, însă eram convinsă la acel moment că tot ce îmi doresc este o practică mica, tip boutique, eram pregătită pentru asta iar o nouă colaborare cu o societate de avocați nu intra în planurile mele. Împreună cu mai tânara mea colegă, Elena Stan, cu care colaborasem și în ultimii ani, am ales să ne putem concentra pe ariile de practică în care câștigasem experiență considerabilă, eram entuziasmate, aveam un sediu foarte potrivit, lucram intens la construirea brand-ului Kusak & Partners, țin minte că tocmai ne hotărâserăm asupra culorilor de identitate când, o altă fostă colegă care colabora acum cu SAA, mi-a telefonat spunându-mi ca Silviu Stratulat dorește să avem o întâlnire. Mărturisesc că, la acel moment, știam puține despre societate și aproape nimic despre avocații care o înființaseră. În plus, nimic nu mă putea convinge să renunț la planurile pe care le aveam, or, cel puțin așa credeam. După întâlnirea cu Silviu, în care mărturisesc că m-a impresionat (ca de altfel și în ziua de azi) cu energia lui proverbială dar și cu viziunea asupra modului în care vedea dezvoltându-se această societate, am acceptat o nouă întâlnire cu Andrei (Albulescu) și restul partenerilor. Și asta a fost tot. Pentru că de la acea masă, m-am ridicat convinsă ca ei sunt oamenii lângă care îmi doresc să lucrez, că valorile lor sunt exact așa cum trebuie să fie, în viziunea mea. Așa că dacă ar fi să răspund într-un cuvânt la această întrebare “care sunt motivele pentru care ați ales SAA” aș face-o fără ezitare: Oamenii”, povestește Ana-Maria Kusak (foto).

Referindu-se la avantajele colabărării sale cu Stratulat Albulescu, ea subliniază faptul că în cei 20 de ani de practică în avocatură nicăieri nu s-a simțit mai confortabil decât aici. „Meseria asta e foarte frumoasă, însă nu cred că există vreun coleg care să nu poată confirma cât e de grea, câteodată. Lungi ore de muncă, urgențe care nu vin niciodată (dar niciodată!) singure, stres, etc. Echipa aceasta (atât oamenii pe care i-am găsit aici, cât și cei care ni s-au alăturat între timp), echipa mea minunată de fete (așa s-a nimerit deocamdată, să fim numai fete, eu le supranumesc Charlie’s Angels, sunt incredibile), mă ajută să mă bucur în fiecare zi de munca noastră. Nu cred ca există noroc mai mare decât să faci ceea ce îți place, într-un context care să îți facă plăcere”, nuanțează avocatul.

În opinia sa, creativitatea și viziunea sunt extrem de importante pentru un avocat. Pe o fundație cât mai solidă de cunoaștere a legii, de experiență considerabilă, atunci devin oarecum esențiale. La fel ca și capacitatea de argumentare. Ana Maria atrage atenția că clienții nu caută un avocat care să le spună (doar) ce prevede legea, sau cel puțin nu când e vorba de dreptul afacerilor.„ Clientul, ca să aibă încredere în tine, trebuie să se simtă înțeles pe deplin. Și ca sa fii convingător, eu cred că viziunea și creativitatea sunt extrem de importante. De multe ori, în cursul unui proiect, apar situații neașteptate, trebuie să ai capacitatea de a improviza, dacă este cazul. Și asta în condițiile în care experiența mea de litigant este foarte limitată, mă gândesc că pentru colegii noștri care fac litigii este cu atât mai importantă”, precizează Partenerul SAA.

În evoluția unui avocat, munca va reprezenta întotdeauna fundamentul în evoluția unui avocat. „În procente, peste 90%, după părerea mea. Sigur că este extraordinar să ai talent, însă am văzut destui tineri avocați talentați care au ratat pentru că nu au muncit, niciodata invers”, punctează Ana.

Ana-Maria Kusak
se consideră norocoasă nu doar în plan profesional, ci și în plan personal, având norocul de a găsi un echilibru între cele două aspecte importante ale vieții sale. „Eu mă consider extrem de norocoasă, atunci când s-a născut fata noastră, am contat pe ajutorul tatălui ei, care m-a susținut. Dar a fost o situație foarte particulară, cum spuneam, un mare noroc că ne-am permis asta. Nu știu ce aș fi făcut dacă soțul meu ar fi avut un serviciu cu “program fix”, cu siguranță ar fi fost mult mai greu. Revenind, da, este adevărat, profesia aceasta cere sacrificii în zona vieții personale, fără îndoială. Însă nu mai mult decât alte profesii, mă gândesc. Cred că sunt două aspecte diferite ale vieții, pe care le prioritizezi în funcție de cine ești și de ce îți dorești cu adevărat. Cheia este să ajungi la acel echilibru, atât de necesar.Oricum, după experiența anului care tocmai s-a încheiat, cred că vedem cu toții puțin diferit noțiunea capacității de a fi mai aproape de familie. Cred ca puteam și nu știam”, arată avocatul.

Ana spune că 2020 a fost un an greu, venind, pentru ea, și după un 2019 greu. „S-au cam adunat. Însă acest an “altfel” m-a pus în situația în care a trebuit să privesc în față lucruri pe care nu le-aș fi privit în mod obișnuit, m-a obligat să ies din rutină, să nu mă mai pot ascunde în spatele ei și ce a ieșit din asta a fost un mare câștig  Am învățat multe despre noi, cu toții, în acest an, în special că totul se poate, cu puțină bunăvoință”, declară Partenerul SAA.

Cristina Man: Fără o fundație puternică, nu avem pe ce construi

Cristina Man este avocat asociat (Partener) în cadrul departamentului de Drept Societar, Drept Comercial, Fuziuni & Achiziții al Stratulat Albulescu.

Cu o experiență semnificativă în dreptul societăților comerciale, în general, Cristina oferă asistență juridică atât clienților locali, cât și celor internaționali cu privire la aspecte de zi cu zi (day-to-day), restructurare corporativă, transferuri de active, optimizarea afaceriilor prin fuziuni, absorbții, divizări sau alte operațiuni specifice.

Cu peste zece ani experiență în avocatură, Cristina s-a axat, în ultima perioadă, în special pe tranzacții M&A din sectorul Tech, fiind totodată și co-coordonatoarea grupul dedicat acestei specializări în cadrul departamentului de M&A al SAA.

Având o abordare creativă și fiind mereu orientată spre soluții, Cristina a asistat clienți activi în diverse industrii, cu un accent deosebit pe sectorul tehnologic. Ea asistă companii de top din piață – producătorii unora dintre cele mai moderne tehnologii din lume - iar gama ei de clienți include de la multinaționale și companii de tehnologie (precum Brillio, Glory Ltd.), fonduri de investiții (Gapminder VC, DayOne Capital, Resource Partners, The Rohatyn Group, Corporate Finance House), start-up-uri (CODA Intelligence, Beez, Xvision, Ialoc) la fondatorii lor (Pitech, Froala) și utilizatorii de servicii tehnologice.

Mai mult, Cristina a acumulat o vastă experiență în cadrul numeroaselor proiecte complexe în care a fost implicată și unde a coordonat toate etapele tranzacțiilor, începând cu schițarea structurii tranzacțiilor, analize juridice de tip due-diligence, precum și structurarea, redactarea și negocierea documentelor tranzacțiilor, întreprinderea acțiunilor de finalizare a acestora și monitorizarea acțiunilor post-tranzacție.

De-a lungul timpului, aptitudinile Cristinei au fost intens recunoscute și lăudate, atât de către clienții firmei de avocatură, cât și de către directoarele juridice de specialitate. Conform Legal 500 - ediția 2018, Cristina a fost apreciată pentru abordarea sa pragmatică, precum și pentru „etica și cunoștințele sale extraordinare”.

Ea s-a alăturat echipei Stratulat Albulescu în urmă cu șase ani. „La acel moment, am simțit nevoia să fac o schimbare și să pun un pariu în favoarea carierei mele. Am ales o societate de avocatură de dimensiuni mai mici (la acel moment), pentru că îmi doream să fiu parte dintr-o „aventură”. Știam puține lucruri despre Silviu Stratulat și Andrei Albulescu la acel moment, dar după primele întrevederi cu ei, am simțit că poate fi locul meu în această echipă, fiind nu doar o oportunitate să cresc eu, ci și să contribui la construirea și dezvoltarea echipei. Cred sincer că a fost una din cele mai bune alegeri pe care le puteam face atunci, iar obiectivele mele de dezvoltare profesională, dar și personală, au fost atinse și au continuat, în mod natural, să evolueze și ele odată cu evoluția mea”, povestește Cristina.

Făcând această alegere, avocatul subliniază faptul că astăzi a ajuns să lucreze într-o echipă tânără, dinamică, inteligentă și creativă.

Pentru ea, oamenii alături de care muncește sunt esențiali, în această profesie, fiind elementul de bază al unui produs calitativ.

„În plus, societatea este în continuă creștere și dezvoltare, oferind platforma perfectă pentru expunere pe piață oricărui avocat dispus să muncească și care caută să își consolideze cariera. Proiectele abordate sunt dintre cele mai variate și aici nu pot să nu menționez proiectele din zona de tehnologie, unde ne consolidăm ca un jucător veritabil și unde mi s-a creat ocazia de a contribui la construirea și dezvoltarea unei practici. Oportunitatea muncii de pionierat îmi va surâde întotdeauna, fiind o fire mereu în căutare de perfecționare și de extindere a orizonturilor. Nu în ultimul rând, simt că în cadrul echipei că mi-a fost susținută abordarea creativă și că modul de abordare al proiectelor se pliază perfect unui perfecționism ce mă caracterizează, fiind acel avocat ce nu poate sta liniștit până ce nu soluționeză orice speță îi ajunge pe masă”, mai spune Partenerul SAA.


Echipa din spatele unui avocat este foarte importantă

Cristina își amintește că atunci când a debutat în profesie a fost aruncată în apă și a fost lăsată să înoate, primind însă susținere și o încredere extrem de mare din parte primilor săi coordonatori. „După peste zece ani de practică, nu știu dacă la acel moment am meritat încrederea ce mi s-a arătat, dar în final ce contează este că am reușit să gestionez respectivele situații, reușind să mă dezvolt ca un avocat mai bun, mai experimentat și mai încrezător”, precizează Partenerul SAA.

Astăzi, în relația sa cu avocații tineri, Cristina încearcă să se gândească la ce i-a plăcut ei, dar și la ce i-a lipsit, și se adaptează pornind de aici. „Cred că și celui mai strălucit avocat, fără echipa potrivită în spate, îi va fi foarte greu să își valorifice potențialul. Fiecare dintre noi avem chestiuni de învățat, deopotrivă de la cei mai experimentați, dar și de la cei mai tineri decât noi. O minte deschisă poate fi o cheie a succesului”, menționează avocatul.

Cristina Man (foto) este de părere că, în formarea unui avocat, cel mai important aspect este baza solidă de cunoștințe. „Fără o fundație puternică, nu avem pe ce construi. Profesia de avocat poate fi romantizată, dar trebuie să avem în vedere că este în primul rând o profesie ce implică mult efort și ani grei de studiu pentru acumularea cunoștințelor necesare. Apoi, pe această fundație, vin celelalte aspecte. Deopotrivă capacitatea de sinteză și de analiză, gândirea logică, capacitatea de argumentare și abstractizare, dar și aspecte ale laturii creative, precum imaginația, inovația, sclipirea de moment. A fi un avocat bun este rezultatul unei munci continue, în care cauți să te dezvolți profesional, în special, dar și intelectual în general. Subliniez că avocatura este o profesie intelectuală, nu este muncă repetitivă și previzibilă, și de asta îți sunt solicitate veleități diverse. Succesul, pentru mine, vine în primul rând din înțelegerea că mereu există loc de dezvoltare și de acumulare de noi cunoștințe, din respectul față de munca proprie și față de clienți, și, de ce nu, din dorința de perfecționare. Nu cunosc avocați care să fi muncit mult și să nu fi cunoscut succesul într-o formă sau alta. Talentul, creativitatea, simțul juridic sunt însă bonusuri ce ar putea face diferența între un avocat bun și un avocat excepțional. Cu toate acestea, celor cărora le vin lucrurile poate prea ușor riscă să se piardă pe drum. Voi folosi o analogie cu sportul pentru a-mi clarifica poziția. Există un jucător de tenis australian, care are un talent monumental. Etica muncii sale – recunoscută, de altfel, chiar de către acest sportiv – este cel puțin îndoielnică. Sigur că are rezultate foarte bune și este top în lume, dar este în același timp imprevizibil și cu rezultate inconsistente. Dar dacă talentul său ar fi fost dublat de munca pe măsură, nu ar fi fost doar top, ar fi fost în fruntea clasamentelor și ar fi putut domina circuitul alături de jucătorii consacrați. Pe de altă parte, recent finalistul de la Australian Open joacă un tenis poate nu foarte plăcut estetic, și e greu de remarcat talentul nativ în loviturile sale. Are însă o etică a muncii incredibilă. De aceea, deși ambii jucători din exemplul meu au vârste apropiate, cel din urmă se poate lăuda ca fiind top 3 mondial și un pretendent la orice titlu. Cam aceasta e diferența între talent pur și muncă”, detaliază avocatul.

Ea amintește faptul că fiecare individ are propriile definiții ale succesului, la fel cum fiecare dintre noi avem și priorități, ocupații și interese personale unice. Succesul profesional este mai ușor de cuantificat, iar cel personal este pliat pe valorile fiecăruia dintre noi. „Pentru mine, asta se traduce în a nu amesteca cele două și a menține anumite laturi ale vieții personale cu totul private (i.e., relațiile personale). Dar, aceeași motivație și putere de luptă care mă conduce în viața profesională, îmi definește și abordarea planurilor personale. Spre exemplu, în anul 2020, am alergat alături de alți cinci alergători la o cursă virtuală, tip ștafetă, ce a presupus parcurgerea unei distanțe cât mai lungi în termen de 32 ore de alergare continuă. Împreună cu echipa – în întregime sportivi amatori – am ocupat un onorabil loc 20 la nivel mondial, deși multe dintre echipele fruntașe erau formate din sportivi de performanță. Fiecare femeie își definește și măsoară reușitele în plan profesional și personal conform valorilor proprii. Cred că, simplificând, succesul vine din a te dedica pasiunilor tale cu aceeași dârzenie pe care o abordezi în plan profesional”, explică Partenerul SAA.

Deși anul 2020 s-a încheiat, Cristina Man spune despre ea că nu a încheiat de tras învățăminte din perioada trăită. „Există acel proverb simplu dar atât de elocvent, care spune să nu zici „hop” până nu sari gardul. Eu cred că încă nu am sărit „gardul” 2020 și încă avem lecții de învățat despre lume și despre noi. Încă avem de muncă să acceptăm realitatea curentă și, mai ales, să înțelegem pe deplin timpurile pe care le trăim. Poate în 2022 va fi un moment mai prielnic pentru a vorbi despre concluziile perioadei pe care încă o trăim. Aș sublinia doar că este perfect în regulă și să nu fi avut revelații existențiale, dar să putem spune, cu fruntea ridicată, că am supraviețuit”, declară avocatul.

 


Irina Petre, un avocat cu o reputație remarcabilă în dreptul energiei și în infrastructură

Irina Petre s-a alăturat echipei Stratulat Albulescu în anul 2018, la ora actuală fiind una dintre doamnele Partener din cadrul firmei. Irina deține un portofoliu care indică un nivel impresionant de experiență în domeniul dreptului energiei și al proiectelor de infrastructură (EPC).

De la debutul carierei sale în cadrul Taylor Joynson Garrett din Londra/ București și CMS Cameron McKenna, ca avocat specializat în drept imobiliar, fuziuni si achiziții până la specializarea sa ulterioară în domeniul dreptului energiei și al proiectelor de infrastructură, atât ca practicant independent, cât și  în calitate de consilier intern al unor entități precum Grupul de Companii E.ON, Grupul de Companii Wintershall/ Gazprom, și până la cel mai recent proiect al său, în calitate de avocat selectat de Comisia UE pentru a coordona restructurarea căilor ferate din Serbia, Irina a dezvoltat o reputație formidabilă în domeniile sale de activitate selectate.

De asemenea, Irina Petre (foto) a deținut timp de cinci ani, în cadrul companiei E.ON România, poziția de coordonator al departamentului juridic, de dezvoltare a afacerii și de conformitate.

Ulterior, Irina a activat timp de șase ani pentru E.ON Regenerable România ca director general, membru al consiliului de administrație și coordonator al departamentului juridic.

Pe parcursul a 11 ani, Irina a oferit consultanță tuturor companiilor din grupul E.ON în domenii diferite de activitate (energie nucleară, hidroenergie, unități de cogenerare, eficiență energetică, electro-mobilitate, distribuție și furnizare de electricitate și gaze, regenerabile). Ulterior, timp de aproximativ doi ani, a lucrat în cadrul Hidroelectrica în calitate de coordonator al departamentului juridic.

În plus față de portofoliul său juridic remarcabil, Irina se bucură de o varietate de aptitudini. Ea este vorbitoare nativă de limba germană, certificată ca interpret/ traducător de limba germană, vorbind de asemenea engleză, franceză și italiană, precum și limba rusă.

Irina este calificată ca membru al grupului judiciar al World Rugby, deținând experiența ca expert juridic în cadrul Comisiei de Disciplină a Federației Române de Rugby.

Dar, poate cel mai interesant, Irina a revenit pe băncile facultății și a absolvit Universitatea Titu Maiorescu, Facultatea de Psihologie, București în anul 2011. După absolvire, Irina s-a specializat în terapia cognitiv-comportamentală și psihanaliză, a predat cursuri de comunicare și negociere și a tradus din germană cărți de psihiatrie și psihanaliză.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1016 / 1713
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Kinstellar a asistat BIG Mega Renewable Energy cu privire la finanțarea de 92 mil. € cu BERD și OTP Bank pentru construcția și operarea Parcului Eolian Urleasca
Răzvan Gheorghiu-Testa, fondator al Țuca Zbârcea & Asociații, inclus în „Top 50 Cei Mai Influenți Oameni de pe Piața Imobiliară din România”
Wolf Theiss a asistat AIRSOL în legătură cu achiziția MedAir Oxygen Solution | Emanuele Lainati, Legal Affair Manager SOL Group: “Expertiza, dedicarea și abordarea proactivă a avocaţilor Wolf Theiss au fost esențiale pentru încheierea cu succes a tranzacției”
Filip & Company a asistat Centrokinetic, în parteneriat cu Agista, în achiziția pachetului majoritar de părți sociale ale clinicii Socrates din Timișoara
Arbitrajul ICSID cerut de Nova Group Investments a ajuns la final | Statul român așteaptă decizia, după ce tribunalul a declarat închisă procedura în litigiul în care pretențiile se ridică la 345 mil. E. Ce onorarii au fost plătite firmelor de avocați care au asigurat apărarea
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 3-5 years Atorney at Law | Dispute Resolution
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 0-3 years Atorney at Law | Dispute Resolution
După un an plin, în care s-au implicat în peste 20 de tranzacții, avocații de M&A de la PNSA au acum în lucru peste zece mandate „cu greutate” | Silviu Stoica, partener: ”Există un interes crescut al fondurilor de private equity, dar și al investitorilor strategici și instituționali. Avem proiecte în cele mai variate domenii”
D&B David şi Baias o cooptează în echipă pe Adina Guțiu, care va coordona departamentul de Energie și Resurse Naturale
Provocarile legislative actuale ale companiilor într-un mediu de afaceri dinamic și inovator | De vorbă cu cu Alexandra Pădurariu, Head of Legal, Compliance and Public Affairs – Samsung Electronics România & Bulgaria, despre cum reușește compania să implementeze practicile și politicile care sprijină guvernanța corporativă responsabilă și adaptarea la tendințele ESG
Echipa integrată a KPMG Legal & Tax obține în fața Curții de Apel Ploiești anularea măsurii nelegale de stabilire a sediului fix în România a unui important jucător în industria fashion, precum și obligațiile fiscale aferente în valoare de 1,5 mil. €
RTPR a fost desemnată „Firma de avocatură a anului în România” la Chambers Europe Awards 2024. Costin Tărăcilă, Managing Partner: Premiul are o semnificație și mai mare în contextul în care sărbătorim 20 de ani de activitate și este o mărturie a muncii de echipă impecabile și a abilităților excepționale ale avocaților noștri
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...