ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Nevoia de servicii juridice specializate în domeniul mediului este în creștere. Cum lucrează avocații firmei Țuca Zbârcea & Asociații și ce proiecte are echipa coordonată de partenerul Ciprian Dragomir în această arie de practică

28 Octombrie 2019   |   Ștefania Enache

În ultimul an, pe fondul intensificării controalelor AFM și a modificărilor legislative, solicitările au venit atât din partea clienților tradiționali ai Țuca Zbârcea & Asociați, în speță companiile multinaționale care desfășoară activități cu impact asupra mediului, instituții financiare, cât și din partea unor clienți noi din diverse industrii (de exemplu, farmaceutic, produse alimentare și băuturi, uleiuri, EEE, anvelope, deținători de platforme industriale).

Ciprian Dragomir, Partener si coordonatorul practicii de Dreptul mediului si Bogdan Halcu, Managing Associate - Tuca Zbârcea & Asociatii

 
 
Problemele de mediu sunt tot mai mult în atenția firmelor care caută soluțiile optime pentru respectarea legislației din domeniu. Pe acest fond, se observă o intensificare a activității avocaților care acordă consultanță pe proiecte din domeniul dreptului mediului. Ciprian Dragomir, Partener al Țuca Zbârcea & Asociații și coordonatorul practicii de Dreptul mediului, spune că s-a înregitrat o ușoară creștere prin raportare la nivelul anilor precedenți în privința aspectelor legate de răspunderea extinsă a producătorilor pentru deșeurile generate de produsele lor (ambalaje, EEE-uri, baterii, anvelope etc.).

„În același timp, am remarcat o creștere în zona vânzărilor și finanțărilor de active industriale sau de terenuri pe care s-au desfășurat activități cu impact semnificativ asupra mediului, precum și a mandatelor privind gestionarea deșeurilor municipale.Evoluțiile legislative recente, precum și intensificarea controalelor Administrației Fondului pentru Mediu („AFM”) ne fac să credem că vom asista în continuare la dezvoltarea acestei arii de practică”, punctează avocatul.


Clienții Țuca Zbârcea & Asociații vin către avocați cu solicitări care acoperă o gamă largă de probleme. „Răspunderea pentru poluări istorice, negocierea clauzelor privind alocarea obligațiilor de mediu la vânzarea activelor, răspunderea extinsă pentru deșeurile cu regim special (inclusiv contribuțiile datorate AFM) sunt câteva din sub-ariile în care echipa noastră a fost solicitată să ofere asistență”, detaliază Bogdan Halcu, Managing Associate al Țuca Zbârcea & Asociații.

Sectorul este unul în care se înregistrează destul de multe probleme. Bogdan Halcu indică în acest sens faptul că modificările legislative recente în domeniul gestionării deșeurilor cu regim special au determinat diverse zone gri, în special în privința deșeurilor din ambalaje, aplicarea practică a acestor modificări fiind încă incertă sub mai multe aspecte. „În același timp, pare să fie din ce în ce mai greu pentru operatorii economici să atingă țintele de reciclare/valorificare impuse de lege. Totodată, noua legislație în materia investigării poluării solului (am în vedere aici Legea nr. 74/2019 privind gestionarea siturilor potențial contaminate și contaminate) a adus o serie de prevederi cu impact semnificativ, în special în privința dezvoltatorilor de proiecte rezidențiale amplasate pe terenuri care au aparținut unor platforme industriale”, arată avocatul.






Componentă cheie în cadrul tranzacțiilor

Munca avocaților axați pe dreptul mediului este extrem de importantă, aspectele de mediu reprezentând o componentă esențială în cadrul tranzacțiilor. Astfel, pe masa experților Țuca Zbârcea & Asociații sunt multe proiecte care vizează acest segment. „Majoritatea proceselor de due diligence în care suntem implicați necesită o analiză atentă asupra aspectelor de mediu. Ca să dau un exemplu, unul din clienții noștri ne-a solicitat asistența într-o tranzacție ce presupunea achiziția în procedura insolvenței a activelor unei platforme industriale aflate în conservare. Concluziile echipei noastre au cântărit în aprecierea clientului privind oportunitatea tranzacției”, explică Bogdan Halcu.

„Avem în derulare mai multe proiecte interesante. O parte dintre mandatele încredințate de clienți vizează exclusiv componenta de dreptului mediului (de exemplu, asistența în cadrul controalelor AFM, asistența privind contribuțiile datorate de clienți pentru anumite categorii de deșeuri cu regim special). De asemenea, suntem implicați alături de clienții noștri în proiecte privind tranzacții de tip „asset deal” sau „share deal”, având ca obiect active industriale care deservesc activități cu impact asupra mediului. Un proiect interesant de menționat este acela în care am îndrumat cu succes un client, deținător al unei facilități de producție din vestul țării, în procedura de autorizare a unei investiții. Anterior solicitării serviciilor noastre, clientului îi fusese refuzată autorizarea și era pregătit să demareze un litigiu împotriva autorității. În final, bazându-se pe sfatul nostru, clientul a supus autorității argumentele care au convins-o să emită autorizația necesară investiției respective. În ceea ce privește proiectele curente, asistăm clienți atât sell-side, cât și buy-side în mai multe proiecte care au în vedere vânzarea/cumpărarea unor active industriale ce servesc ori au servit la derularea unor activități cu impact asupra mediului înconjurător”, completează Ciprian Dragomir.

O practică în plină dezvoltare


Reprezentanții firmei de avocatură se așteaptă la o dezvoltare a acestei arii de practică în perioada următoare. “Intensificarea controalelor AFM și zonele gri din legislația privind regimul deșeurilor din ambalaje sunt premisele care ne fac să credem că nevoia de servicii juridice specializate în acest domeniu este în creștere. La acestea se adaugă, desigur, noua legislație în materia investigării poluării solului. Legea nr. 74/2019 privind gestionarea siturilor potențial contaminate și contaminate are un impact semnificativ, mai ales în sectorul dezvoltatorilor de proiecte rezidențiale amplasate pe terenuri care au aparținut unor platforme industrial”, subliniază Ciprian Dragomir.

Avocatul amintește că, în ultimul an, pe fondul intensificării controalelor AFM și a modificărilor legislative, solicitările au venit atât din partea clienților tradiționali ai Țuca Zbârcea & Asociații, în speță companiile multinaționale care desfășoară activități cu impact asupra mediului, instituții financiare, cât și din partea unor clienți noi din diverse industrii (de exemplu, farmaceutic, produse alimentare și băuturi, uleiuri, EEE, anvelope, deținători de platforme industriale). „Au fost și situații în care am fost solicitați să oferim consultanță unor entități reglementate, precum organizațiile care implementează obligațiile privind răspunderea extinsă a producătorului (OIREP). Chiar dacă partea de consultanță deține o proporție mai mare, în ultima perioadă am experimentat o creștere a activității în zona de litigii, iar aceasta se datorează în special intensificării activității de inspecție derulate de AFM”, mai spune partenerul Țuca Zbârcea & Asociații.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1163 / 1431
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Clifford Chance, „Firma de avocatură a anului în Europa” la gala Chambers and Partners. Ce firmă a obținut premiul în România
LegiTeam: Reff & Associates is looking for experienced Lawyer | Employment
LegiTeam | Bulboacă & Asociații is looking for an Attorney at Law ̸ Corporate ̸ M&A
Stratulat Albulescu a acordat asistență juridică Băncii Europene de Investiții cu privire la finanțarea de 104 mil. E acordată grupului Maspex. Partenerul Cristian Vlaicu a coordonat echipa de proiect
Activitățile desfășurate de echipele specializate în investigații interne corporative de la Mușat & Asociații sunt pluridisciplinare, acoperind toate ariile de practică și necesitățile clienților. De vorbă cu Alexandru Terța (Partener) și Ștefan Diaconescu (Managing Associate) despre practica personalizată, modul în care lucrează echipele mixte în auditul de drept penal, tipologia infracționalității întâlnite și cele mai interesante mandate de acest tip
Conferința Bucharest Arbitration Days revine în iunie cu o nouă ediție: Stakeholders’ Role in International Arbitration, 2023
Allen & Overy și Shearman & Sterling fuzionează și vor crea prima firmă globală complet integrată. A&O Shearman va avea 3.900 de avocați în 49 de birouri și venituri de 3,4 miliarde USD. Costin Taracila, Managing Partner RTPR, , firmă cu care A&O lucrează în exclusivitate în România : Vor fuziona două din cele mai sofisticate firme de avocatură din lume
Din culisele unui arbitraj internațional complex | Gabriel Resources a cuantificat costuri de 47,1 mil. $ cu avocații White & Case și de 9 mil. $ cu echipa Țuca Zbârcea & Asociații în arbitrajul ICSID generat de proiectul aurifer eșuat de la Roșia Montană. Sumele alocate experților au fost evaluate la aproape 5 mil. $, iar cheltuielile administrative s-au apropiat de 1 mil. $. România a cerut tribunalului să respingă cererea “amețitoare” privind costurile suportate de reclamant
În spatele scenei, alături de Budușan & Asociații în proiectele de audit de drept penal | Ovidiu Budușan, partener fondator și coordonator al firmei: În general, companiile apelează la avocați externi atunci când există suspiciuni rezonabile sau chiar probe ale unor infracțiuni. Opțiunea cvasi-generală este de a sesiza organele competente și, totodată, de a identifica modalitățile concrete de stopare a contextului generator de risc
Arbitrajul ICSID cerut de Aderlyne Limited, investitor în proiecte de energie solară în România, intră în line dreaptă după numirea arbitrilor. România a mers pe mâna unui reputat avocat elvețian, reclamanții au ales un britanic, iar președintele Tribunalului este un canadian cu experiență de peste 35 de ani în arbitraj internațional
Wolf Theiss a asistat Banca Comercială Română în lansarea primei emisiuni de euroobligaţiuni verzi, în valoare de 700 mil. €. Echipa implicată în tranzacție a fost condusă de Claudia Chiper (Partener) și Andreea Tudorache (Senior Associate)
Filip & Company obține la ÎCCJ dubla confirmare a legalității ajustărilor voluntare a prețurilor de transfer. Societățile afiliate au dreptul de a ajusta prețurile practicate între afiliați, prin mecanisme contractuale și în vederea alinierii profiturilor la valoarea de piață
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...