ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Practica de Employment din cadrul firmei Bulboacă & Asociații este una extrem de variată, accentul fiind pus, în ultima perioadă, pe proiecte care reflectă noul tipic al relațiiilor de muncă | Andrada Bulgaru, Partener: Inerția îi poate costa foarte mult pe angajatori. Aceștia trebuie să se reinventeze, ieșirea din tiparele consacrate fiind cheia reușitei lor

20 Iunie 2022   |   Ștefania Enache

Andrada Bulgaru apreciază că este o perioadă de tranziție, în care lucrurile, inclusiv din perspectiva juridică, se reașază, unele dintre ele chiar redefinindu-se.

Andrada Bulgaru, Partener - Bulboacă & Asociatii

 
 
Cea mai mare provocare a momentului, în domeniul resurselor umane, îl constituie adaptarea angajatorilor la noile nevoi ale salariaților și la specificul actual al pieței muncii. „Deși, teoretic, poate părea ceva accesibil tuturor, parametrii redefiniți sunt uneori diametral opuși celor care caracterizau relațiile de muncă înainte de 2020 și presupun același nivel al capacității de schimbare a mentalității. Or, așa cum bine știm, ancorarea în propriile credințe sau cutume este specifică majorității, iar efortul făcut spre acceptarea elementelor de noutate poate fi unul deloc de neglijat”, atrage atenția Andrada Bulgaru, Partener Bulboacă & Asociații.


În acest context, practica de Dreptul muncii din cadrul firmei de avocatură Bulboacă & Asociații este una extrem de variată. În ultima perioadă, accentul se pune, mai ales, pe proiecte care reflectă noul tipic al relațiiilor de muncă, acela care are în componenta sa flexibilitatea și care este definit printr-o dinamică aparte a raporturilor angajat-angajator.

Andrada Bulgaru apreciază că este o perioadă de tranziție, în care lucrurile, inclusiv din perspectiva juridică, se reașază, unele dintre ele chiar redefinindu-se.

„Încetarea stării de alertă a însemnat pași către revenirea la situația preexistentă pandemiei, fiind eliminată, printre altele, obligativitatea organizării muncii în regim de telemuncă. Modificările legislative însă nu reflectă realitatea pieței muncii, aceea care constă în introducerea elementului „telemuncă” în aproape toate domeniile care permit desfășurarea remote a activității angajatului. Încetarea stării de alertă a mai avut o serie de consecințe, printre care obligativitatea inițierii negocierii contractelelor colective de muncă la nivelul angajatorilor ale căror contracte colective de muncă au fost prelungite automat pe perioada stării de alertă, acordarea de zile libere părinților până în iunie 2022 (măsură căreia i-a lipsit obiectul, școlile nemaiorganizând cursuri online), precum și neacordarea, începând cu 31 martie, a șomajului tehnic precum și a indemnizației „kurzarbeit”, începând cu iunie 2022 (în măsura în care această decizie nu va fi prelungită, între timp, până la finele anului 2022)”, punctează avocatul.




De altfel, „resursa umană” s-a redefinit și ea în pandemie, astfel încât responsabilii de la nivelul fiecărui angajator trebuie să fie foarte atenți la salariații pe care îi au și la satisfacerea nevoilor acestora, inclusiv pentru a preîntâmpina migrarea acestora, aspect foarte întâlnit pe piața forței de muncă de astăzi.

„În același timp, angajatorii vor trebui să se asigure, în noul context, de productivitatea fiecărui angajat prin politici clare și transparente. Un lucru este cert: inerția poate să îi coste foarte mult pe angajatori, iar aceștia trebuie să se reinventeze pentru a putea face față, de o manieră compatibilă cu interesul societății, noului context”, mai spune Andrada Bulgaru.

În lumina noilor condiții, tendința multor angajatori a fost aceea de adaptare treptată. Totuși, salariații se așteaptau ca mișcările să fie substanțiale și imediate, lucru destul de greu de realizat. „Riscurile sunt dintre cele mai serioase pentru angajator, mai ales de ordin financiar, și consider că deschiderea angajatorilor și ieșirea din tiparele consacrate este cheia reușitei lor”, atenționează avocatul.

Elementele de noutate

Proiectele pe care avocații Bulboacă & Asociații le-au avut în lucru au continuat să fie interesante, nelipsindu-le, nici in ultimul an, elementul de noutate.

Astfel, pe lângă proiectele care au reflectat modificările legislative din perioada pandemică, precum și emiterea de opinii, negocieri contracte colective de muncă, modificări contracte individuale de muncă, regulamente și politici etc., un element actual și delicat îl reprezintă hărțuirea la locul de muncă. „Hărțuirea morală este o noțiune cu care angajatorii devin din ce în ce mai familiarizați și suntem în punctul în care relațiile de muncă se definesc și din această perspectivă”, explică Partenerul Bulboacă & Asociații.

Toate mandatele care au vizat practica de Dreptul muncii au fost coordonate de Andrada Bulgaru, care a făcut echipă cu experți din cadrul departamentului. Chestionată de BizLawyer, avocatul nu a numit un anumit proiect ca fiind cel mai dificil, menționând că majoritatea dosarelor sunt frumoase și complexe. A amintit, însă, că în această categorie se încadrează concedierile, individuale sau colective, al căror nivel de implicare poate presupune inclusiv plaje întinse de timp.

„Din fericire, nu am avut clienți care au închis business-urile, însă am avut restructurări majore, inclusiv un proiect care a presupus o restructurare multijuriscțională, care a necesitat colaborarea cu case de avocatură străine. Multe dintre concedieri ajung în instanță, însă societatea noastră se poate lăuda, până la acest moment, cu o rată de succes de 100%”, a subliniat avocatul.

Printre mandatele soluționate de Bulboacă & Asociații s-au aflat și proiecte care au vizat concedierea unor membri ai echipelor de management. „În cazul top management-ului, în mod particular, există premisa ajungerii la un acord și încetării amiabile a raporturilor de muncă, neajungând cu diferendul în faza litigioasă. De cele mai multe ori, societatea noastră reprezintă interesele angajatorului/ societătii-mame. În ceea ce privește proiectele în derulare, acestea vizează concedieri (inclusiv litigii), negocieri colective, precum și asistența day-to-day oferită clienților”, precizează Andrada Bulgaru.

Departamentul de Dreptul muncii din cadrul Bulboacă & Asociații, în componenta lui actuală, este format din avocați cu o pregătire solidă în domeni. Echipa este coordonată Andrada Bulgaru, avocat implicat în multiple reorganizări, negocieri colective complexe, dar și în conceperea și redactarea pachetelor de remunerare și compensare a personalului de conducere. De asemenea, Andrada a gestionat aspecte delicate din sfera conflictelor de muncă.

Partenerul Bulboacă & Asociații este de părere că dedicarea, implicarea în toate aspectele care țin de activitatea și business-ul unui client, pentru a putea oferi un advice complet și complex și, nu în ultimul rând, dezvoltarea cu clienții de relații de încredere, apropiate reprezintă principalele atuuri ale firmei de avocatură.




 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 959 / 2080
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Voicu & Asociații is looking for Junior level Business Lawyers
ZRVP a asistat UniCredit Bank în materia relațiilor de muncă în contextul fuziunii cu Alpha Bank Romania. Cătălin Micu (partener) a coordonat proiectul, alți trei avocați, în prim plan | Buna colaborare cu factorii cheie din proiect și focusul pe comunicarea eficientă în cadrul organizațiilor implicate a făcut ca toate etapele planificate să fie implementate și inerentele provocări să fie depășite cu succes
Lawyer – Associate ̸ Senior Associate (1-6 years) | Banking & Finance | Reff & Associates
Filip & Company asistă Continental și divizia sa ContiTech în procesul de vânzare a unității de business Original Equipment Solutions către Regent | Echipa implicată în proiect a fost coordonată de Alexandru Bîrsan (managing partner)
Bohâlțeanu și Asociații a asistat Grupul Ion Moș în achiziția brandului românesc Lucas Bites, o etapă importantă în strategia de expansiune a grupului. Echipa de proiect, coordonată de Ionuț Bohâlțeanu (Head of Corporate ̸ M&A)
Dr. Cosmin Vasile (Managing Partner ZRVP) va susține un curs de arbitraj la INPPA: “Noțiuni introductive de arbitraj comercial – un ghid practic pentru începători”, desfășurat în cinci ateliere | Înscrierile se fac până pe 7 octombrie
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 2 - 6 years Attorney at Law | Dispute Resolution
BOHÂLȚEANU ȘI ASOCIAȚII recrutează avocați stagiari cu 0-3 ani experienta in profesie
Kinstellar, local counsel în regiunea CEE pentru GTCR, cumpărătorul Zentiva, într-o tranzacție de 4,1 miliarde euro. Rusandra Sandu (Partner) a coordonat echipa în jurisdicția locală | Kirkland & Ellis și Freshfields au fost lead counsels
Clifford Chance Badea își consolidează practica de Corporate M&A și Real Estate prin recrutarea Flaviei Petcu-Ciurel ca Senior Associate
LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
„The Lawyer European Awards 2025” | Trei firme cu activitate în România concurează pentru titlu la secțiunea ”Law Firm of the Year: South Eastern Europe”: NNDKP, Popescu & Asociații și TZA, pe lista scurtă a premianților. Firma fondată de Octavian Popescu, printre finaliști și în secțiunea ”European litigation team of the year”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...