
Comunitatea de afaceri din România a lansat Angajamentul pentru Mediu
19 Mai 2022
AgerpresTotodată, Angajamentul pentru Mediu îşi propune să contribuie la reducerea amprentei de carbon a companiilor din România.
Mai multe companii au semnat Angajamentul pentru Mediu, un demers lansat de retailerul eMAG, alături de Fundaţia Conservation Carpathia şi GreenTech, care îşi propune să încurajeze companiile din România în a adopta măsuri concrete pentru protejarea mediului înconjurător şi pentru prevenirea schimbărilor climatice.
Totodată, Angajamentul pentru Mediu îşi propune să contribuie la reducerea amprentei de carbon a companiilor din România.
Potrivit unui comunicat transmis joi AGERPRES, angajamentul poate fi accesat de către companiile care îşi asumă să parcurgă cinci paşi: să îşi calculeze amprenta de carbon, să reducă amprenta de carbon, să compenseze voluntar emisiile care nu au putut fi evitate dacă îşi doresc să ajungă mai repede la net zero, să publice un raport nefinanciar şi să adere la o iniţiativă globală.
"Economia se va transforma ca urmare a direcţiei Uniunii Europene de a-şi reduce, până în 2030, emisiile nete de gaze cu efect de seră cu cel puţin 55%, comparativ cu 1990, şi de a realiza neutralitatea climatică până în 2050, prin care creşterea economică va fi decuplată de creşterea emisiilor. Angajamentul ajută companiile să se transforme mai devreme, să fie mai rezistente, fără să sufere pierderi", se precizează în comunicat.
Semnatarii pot beneficia de know-how şi instrumente disponibile prin intermediul platformei Angajamentului pentru Mediu www.angajamentpentrumediu.ro, care le pot ajuta să îşi calculeze amprenta de carbon şi să îşi definească un plan de măsuri concrete pentru reducerea emisiilor de dioxid de carbon.
"Nicio organizaţie nu poate reuşi să susţină schimbarea de care avem nevoie cu toţii de una singura, de aceea ne dorim să lucrăm alături de companii din toate sectoarele economice pentru a contribui la un viitor sustenabil. Angajamentul pentru Mediu este primul demers ce reuneşte mediul de afaceri din România în asumarea unui viitor sustenabil, în acord cu direcţia europeană şi reprezintă o oportunitate pentru toate companiile responsabile din România, care vor putea acţiona concret pentru reducerea amprentei de carbon. Companiile care se alătură demersului vor beneficia de cunoştinţele necesare acestei transformări treptate, care nu generează costuri suplimentare. Această transformare este precum a fost digitalizarea acum 10-15 ani: cu cât începi mai devreme, cu atât vei avea un avantaj mai mare", a declarat Iulian Stanciu, preşedinte executiv eMAG.
Orice companie poate adera la Angajament, indiferent de domeniul de activitate şi indiferent dacă pleacă de la un nivel mare de emisii. Prin accesul la conţinutul de pe platformă, transformarea nu ar trebui sa fie una costisitoare, ci chiar se pot face optimizări de costuri, cum sunt de pildă cele rezultate în urma utilizării energiei verzi, subliniază documentul citat.
"Fiecare pas pe care-l facem, atât la nivel individual, cât şi ca organizaţii, lasă o amprentă asupra mediului, care este tot mai vizibilă în schimbările climatice pe care le trăim. Dincolo de conştientizarea acestei probleme, credem că este nevoie de paşi concreţi pe care să-i facem pentru a încetini acest ritm şi a schimba felul în care facem lucrurile. Angajamentul pentru Mediu este parte din soluţiile la care au acces companiile pentru a adresa problemele climatice. Companiile care vor să urmeze acest drum, au ocazia să înveţe de la alţii sau să îi ajute pe alţii să avanseze în direcţia reducerii amprentei de carbon a afacerii lor. Ceea ce facem noi la Carpathia pentru natură este susţinut şi de companii responsabile prin proiecte de CSR, dar în cazul companiilor, impactul major vine din acţiuni ce ţin de operaţiunile lor directe, tocmai prin asumarea reducerii amprentei lor de carbon", a declarat Barbara Promberger, director executiv Fundaţia Conservation Carpathia.
La rândul său, GreenTech, în calitate de partener pentru compensarea emisiilor ce nu pot fi evitate, se alătură demersului având convingerea că acesta va juca un rol important în stimularea companiilor din România să adopte măsuri concrete de reducerea emisiilor, în beneficiul tuturor.
"Obiectivul ambiţios al Green Deal, de reducere globală a emisiilor de carbon pe continentul european, nu poate fi atins fără implicarea actorilor principali din piaţă într-un demers ferm. Credem cu tărie că această platformă este necesară şi va juca un rol important în stimularea companiilor din România să adopte măsuri concrete de reducere a emisiilor, cu numeroase beneficii pentru mediu. De aceea, ne-am alăturat cu entuziasm proiectului, în calitate de partener fondator, punând la dispoziţia celor care vin alături de noi, expertiza de peste 20 de ani în reciclare şi soluţii circulare de revalorificare materială, precum şi aceea de unic reciclator european ce a primit validarea Gold Standard pentru emiterea de certificate de carbon pentru piaţa voluntară a emisiilor", a subliniat Alina Elena Genes, GreenGroup Divizie Reciclare PET - Europa Centrală şi de Est.
Prin intermediul singurului proiect de reducere a emisiilor prin reciclarea PET-urilor, acreditat Gold Standard la nivel european, Green Tech închide circuitul deşeurilor de plastic PET, reciclând 2 miliarde de sticle folosite anual şi utilizează plasticul recuperat pentru a crea produse noi, cum ar fi granule din PET reciclat, fibre sintetice poliesterice sau banda PET.
Până acum au semnat Angajamentul pentru Mediu companiile: Ascendis, AS Metal, Banca Transilvania, BIT Software, Carbon Expert, Chimica SA, Concelex, Conviv Media, Fundaţia pentru Sănătate Orhideea SPA, Filip&Co, ING Bank, Pehart, Restart Energy, Smart Living Cycle, SmartPoint şi Zentiva.
Companie românească fondată în 2001, eMAG este un pionier al pieţei de comerţ online din România, iar în 2022 a devenit cel mai valoros brand românesc şi prima companie de ecommerce care ocupă primul loc în clasamentul Brand Finance.
Fundaţia Conservation Carpathia contribuie la conservarea şi refacerea ecosistemelor naturale din Munţii Carpaţi, în beneficiul biodiversităţii şi al comunităţilor locale, prin achiziţionarea, protejarea şi administrarea de păduri şi pajişti alpine. În peste 12 ani de activitate, Fundaţia a salvat de la tăiere 26.900 ha de pădure, a plantat peste 3 milioane de puieţi în zone grav afectate de vechi tăieri neconforme, a creat o zonă de management cinegetic activ pe o suprafaţă de 78.000 ha şi contribuie la bunăstarea comunităţilor din vecinătatea pădurilor protejate prin proiecte sociale, de educaţie şi de dezvoltare de afaceri.
Compania românească GreenTech este parte din Green Group, cel mai mare grup integrat de reciclare a deşeurilor din Europa Centrală şi de Est. Înfiinţată în anul 2002 la Buzău, GreenTech a deschis calea reciclării deşeurilor PET în România. Cu o capacitate anuală de procesare a deşeurilor PET de 150.000 tone, şi fabrici în România, Slovacia şi Lituania, GreenTech este astăzi unul dintre cei mai importanţi reciclatori pentru deşeuri de ambalaje tip PET din Europa. GreenTech este şi un important producător european de r-PET (granule reciclate pentru uz alimentar) şi bandă PET (produs de legătorie), precum şi furnizor de fulgi din PET reciclat pentru producţia fibrei sintetice poliesterice.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 10441 / 19940 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Voicu & Asociații is looking for Junior level Business Lawyers
ZRVP a asistat UniCredit Bank în materia relațiilor de muncă în contextul fuziunii cu Alpha Bank Romania. Cătălin Micu (partener) a coordonat proiectul, alți trei avocați, în prim plan | Buna colaborare cu factorii cheie din proiect și focusul pe comunicarea eficientă în cadrul organizațiilor implicate a făcut ca toate etapele planificate să fie implementate și inerentele provocări să fie depășite cu succes
Lawyer – Associate ̸ Senior Associate (1-6 years) | Banking & Finance | Reff & Associates
Filip & Company asistă Continental și divizia sa ContiTech în procesul de vânzare a unității de business Original Equipment Solutions către Regent | Echipa implicată în proiect a fost coordonată de Alexandru Bîrsan (managing partner)
Bohâlțeanu și Asociații a asistat Grupul Ion Moș în achiziția brandului românesc Lucas Bites, o etapă importantă în strategia de expansiune a grupului. Echipa de proiect, coordonată de Ionuț Bohâlțeanu (Head of Corporate ̸ M&A)
Dr. Cosmin Vasile (Managing Partner ZRVP) va susține un curs de arbitraj la INPPA: “Noțiuni introductive de arbitraj comercial – un ghid practic pentru începători”, desfășurat în cinci ateliere | Înscrierile se fac până pe 7 octombrie
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 2 - 6 years Attorney at Law | Dispute Resolution
BOHÂLȚEANU ȘI ASOCIAȚII recrutează avocați stagiari cu 0-3 ani experienta in profesie
Kinstellar, local counsel în regiunea CEE pentru GTCR, cumpărătorul Zentiva, într-o tranzacție de 4,1 miliarde euro. Rusandra Sandu (Partner) a coordonat echipa în jurisdicția locală | Kirkland & Ellis și Freshfields au fost lead counsels
Clifford Chance Badea își consolidează practica de Corporate M&A și Real Estate prin recrutarea Flaviei Petcu-Ciurel ca Senior Associate
LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
„The Lawyer European Awards 2025” | Trei firme cu activitate în România concurează pentru titlu la secțiunea ”Law Firm of the Year: South Eastern Europe”: NNDKP, Popescu & Asociații și TZA, pe lista scurtă a premianților. Firma fondată de Octavian Popescu, printre finaliști și în secțiunea ”European litigation team of the year”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...