În 2021, Grupul GRAMPET și-a consolidat prezența la nivel internațional. Anul viitor, operatorul va intra pe piața din Polonia și va continua investițiile în proiecte verzi
16 Decembrie 2021 BizLawyer
Grupul GRAMPET este prima multinațională cu capital 100% românesc, care s-a extins pe rând în Bulgaria (2004), Ungaria (2005), Republica Moldova și Germania (2010), Austria și Slovacia (2012), Croația (2016), Serbia (2018), Grecia (2019) și Slovenia (2021).
| |
|
Gruia Stoica, Presedintele si fondatorul Grupului GRAMPET |
Grupul GRAMPET, cel mai mare grup feroviar și operator logistic privat din România şi Europa de Sud-Est, încheie un an de consolidare la nivel regional, în care accentul a căzut pe investiții în proiecte de eficientizare energetică, inovație și sustenabilitate.
„2021 a fost un an important, de revenire la normalitate, care ne-a confirmat direcția de creștere pentru anii care vor urma. Desemnat Anul Feroviar European, 2021 a coincis cu aniversarea a 20 de ani de la înființarea Grup Feroviar Român. Totodată, este anul în care am devenit în premieră primul operator de transport feroviar de marfă din România, cu cea mai mare cotă de piață la nivel local”, spune Gruia Stoica, Președintele și fondatorul Grupului GRAMPET.
„2021 a fost un an important, de revenire la normalitate, care ne-a confirmat direcția de creștere pentru anii care vor urma. Desemnat Anul Feroviar European, 2021 a coincis cu aniversarea a 20 de ani de la înființarea Grup Feroviar Român. Totodată, este anul în care am devenit în premieră primul operator de transport feroviar de marfă din România, cu cea mai mare cotă de piață la nivel local”, spune Gruia Stoica, Președintele și fondatorul Grupului GRAMPET.
În pofida provocărilor structurale din industrie și a crizei sanitare care se prelungește, Grupul a finalizat investițiile asumate la începutul anului (peste RON 78 milioane, echivalentul a aproximativ EUR 16 milioane). Programele de investiții vor continua și anul viitor, buget total alocat fiind în ușoară creștere (RON 80 milioane).
Cel mai important proiect la nivel local din 2021 a fost finalizarea primului automotor construit integral de Electroputere VFU Pașcani, care își extinde astfel activitatea pe segmentul construcțiilor de vehicule feroviare noi. Automotorul a intrat deja în circuitul de certificare CE. În cifre, proiectul înseamnă 7 ani de muncă, o echipă de peste 180 de specialiști români, 60% din echipamente furnizate de producători români și peste 95.000 de parametri testați cu succes în România. Odată certificat, trenul ar putea intra în circuitul de transport călători în țară și străinătate în prima parte a anului viitor.
„2021 a fost totodată și un an de consolidare la nivel regional”, continuă Gruia Stoica. „În luna februarie am intrat pe piața din Slovenia prin lansarea operațiunilor Train Hungary – Sucursala Ljublijana. Totodată, am demarat un program de investiții de EUR 14 milioane pentru modernizarea și retehnologizarea uzinei Debrecen Vagongyár din Ungaria. În urmă cu câteva zile, am semnat un precontract pentru achiziția unei companii din Ganz, Austria, unde suntem deja prezenți pe segmentul de logistică, prin Grampetcargo Austria. În plus, sperăm ca de anul viitor să operăm și pe piața din Polonia, una dintre cele mai mari și mai competitive din Europa Centrală și de Est. Și aici am ajuns deja la un acord pentru preluarea unei companii de profil”.
Cu prezență în zece țări europene, divizia internațională a Grupului GRAMPET generează aproximativ 30% din cifra de afaceri anuală, iar perspectivele de creștere sunt foarte bune pe termen lung.
Grupul GRAMPET este prima multinațională cu capital 100% românesc, care s-a extins pe rând în Bulgaria (2004), Ungaria (2005), Republica Moldova și Germania (2010), Austria și Slovacia (2012), Croația (2016), Serbia (2018), Grecia (2019) și Slovenia (2021). În contextul reconfigurării lanțurilor de aprovizionare la nivel global și al planurilor de infrastructură uriașe anunțate în Europa, Grupul își menține planurile de extindere în alte țări regiune, respectiv Macedonia, Muntenegru, Cehia, Belgia și Țările de Jos.
În paralel, Grupul GRAMPET a accelerat proiectele menite să îmbunătățească eficiența energetică a companiilor sale și să reducă, per ansamblu, amprenta de mediu.
„Transportul feroviar are cel mai mic procent de emisii de gaze cu efect de seră datorită gradului ridicat de electrificare (1,6% vs 73% în cazul transportului rutier). Este, deci, cel mai sustenabil mijloc de transport și, nu întâmplător, pilonul central din viziunea Uniunii Europene pentru un viitor verde”, subliniază Gruia Stoica. „Putem reduce însă și mai mult impactul transportului feroviar asupra mediului. Ne preocupă acest lucru și dedicăm resurse importante pentru a identifica soluții eficiente și sustenabile”.
Printre cele mai recente investiții în acest sens se numără:
• Un amplu proiect verde derulat pe platforma RAFO Onești, unde compania-membră Roserv Green Energy va dezvolta un parc fotovoltaic întins pe o suprafață de 200 hectare, o fabrică de bioetanol (o sursă de energie 100% bio și regenerabilă), o fabrică de baterii litiu-ion și o instalație pentru producerea de hidrogen verde.
• Testarea unei locomotive sută la sută nepoluantă cu baterii produsă de Reloc Craiova. În funcţie de comportamentul acesteia în exploatare, GFR va decide utilizarea acestui tip de locomotivă pe scară largă pentru activităţi de manevră.
• Continuarea programului de investiții în remotorizarea locomotivelor de manevră diesel-hidraulice de 1.250 CP, atât după un concept integral al GFR, cât și după unul realizat de Reloc Craiova.
• Reînnoirea parcului GFR cu 1.200 de vagoane-cisternă tip Zacs de capacitate mare (85 mc), ce respectă Regulamentul Tehnic de Interoperabilitate. Aceste vagoane, a căror valoare depăşește suma de 100 de milioane de euro, sunt construite de fabrica Reva Simeria, parte din Grupul GRAMPET.
• Continuarea procesului de digitalizare, prin dezvoltarea și implementarea de soluții revoluționare pentru industria de transport feroviar din România și din Sud-Estul Europei. Astfel, divizia digitală din Grup a lansat în acest an aplicațiile ETA Expert (primul serviciu digital ce realizează estimări în timp real despre sosirea trenurilor sau vagoanelor la destinație) și TRASA Expert (un sistem informatic menit să îmbunătățească proiectarea traselor ideale și capacitatea alocată trenurilor de marfă).
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 3620 / 8994 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Kinstellar asistă Integral Capital Group în achiziția unei participații majoritare la clinica de fertilizare in vitro Calla, prin subsidiara sa Embryos
Filip & Company a asistat consorțiul de bănci care a intermediat a doua emisiune de obligațiuni prin care Romgaz a atras 500 de mil. € de pe piețele internaționale| Alexandru Bîrsan (managing partner) și Olga Niță (partener) au coordonat echipa
IAM Global Leaders 2026 | 13 români, printre care Ana-Maria Baciu (Baciu Partners), Sorina Olaru și Florina Firaru (NNDKP), Alina Tugearu (ZRVP) și Răzvan Dincă (RD&A) au intrat în liga celor mai apreciați specialiști în domeniul brevetelor, la nivel global. Prin ce s-au remarcat aceștia și cum îi văd clienții
Filip & Company a asistat BCR și BRD în legătură cu oferta publică inițială a Cris Tim Family Holding | Olga Niță (partener) și Alexandru Bîrsan (managing partner) au coordonat echipa
Cum arată practica de Concurență de la NNDKP: anvergură și consistență, echipă compactă, dar profund specializată, disciplină procedurală și gândire strategică. Pe prima bandă a ghidurilor juridice internaționale, semn că performanța nu este episodică, ci rezultatul unei culturi profesionale care asigură calitate, ritm și claritate în mandate complexe | De vorbă cu Anca Diaconu (Partener) și Oana Popescu-Mitricoaia (Senior Associate) despre munca avocaților în proiecte în care miza, presiunea de timp și finețea analizei fac diferența
Clifford Chance Badea a asistat Cris-Tim Family Holding în legătură cu IPO-ul istoric în valoare de 454,35 milioane RON | Daniel Badea (Managing Partner): ”Sperăm ca succesul Cris-Tim să încurajeze și alte branduri românești să vină pe bursă”
Filip & Company a asistat DIGI Romania S.A. în legătură cu emisiunea de obligațiuni de 600 mil. €. Alexandru Bîrsan (managing partener) a coordonat echipa
ANALIZĂ | Cum a răspuns România acuzațiilor aduse de Nova Group Investments la ICSID: Tribunalul arbitral a respins teza „campaniei coordonate”, dar a penalizat statul pentru „retorica ofensivă”. România a câștigat cauza pe fond, dar a fost sancționată simbolic prin soluția pe costuri, pentru maniera în care și-a condus apărarea
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv Dreptul muncii | Consultanță
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv Real Estate | Consultanță
Cum lucrează una dintre cele mai performante echipe de Concurență de pe piața locală și care sunt particularitățile ce o diferențiază | O discuție cu Manuela Guia (Managing Partener GNP Guia Naghi & Partners) și Otilia Vîlcu (Partener), despre munca avocaților pe toată plaja serviciilor de concurență, standarde înalte și modul în care operează astfel încat să asigure clienților siguranță, claritate, robustețe probatorie și soluții care trec testul autorităților și al instanțelor
România solicită despăgubiri de 2 miliarde de euro la Curtea Internațională de Arbitraj din Londra pentru blocarea proiectului „Casa Radio” din București, dezvoltat de Plaza Centers NV | Statul și investitorii se înfruntă pe două planuri, comercial și investițional, cu seturi de remedii și probatoriu diferite, dar și cu potențiale efecte de interferență
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





