ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Care sunt aspectele pe care pun preț reprezentanții Schoenherr atunci când analizează CV-ul unui avocat stagiar și cum este ales un nou membru în echipă | Ana Lupșor, HR manager: Ne dorim să îi păstrăm alături de noi pe studenții care s-au integrat cu succes și au demonstrat potențial în stagiile de practică derulate în cadrul firmei. Ei sunt prima noastră opțiune în procesul de recrutare și, astfel, cei mai mulți avocați stagiari ni s-au alăturat pe această cale

06 Decembrie 2023   |   Ștefania Enache

Colegii noi sunt incluși automat în toate activitățile locale și internaționale din calendarul de training și dezvoltare existent la nivelul grupului Schoenherr. Fiecare dintre avocații stagiari care se alătură firmei este alocat de la bun început unei echipe, urmând să se specializeze de la început într-o arie de practică

Avocaţii stagiari cooptaţi de Schoenherr în această toamnă şi Ana Lupşor, managerul de resurse umane al firmei de avocatură

 
 
Schoenherr și Asociații SCA a cooptat, toamna aceasta, patru avocați stagiari, care s-au alăturat echipelor de dreptul UE și dreptul concurenței, financiar-bancar, respectiv litigii și arbitraje.Trei dintre aceștia au fost selectați după derularea mai multor stagii de practică în cadrul firmei.De altfel, casa de avocatură este foarte implicată în pregătirea noilor generații de profesioniști, având în fiecare an studenți în practică, dar și participanți la programul Schoenherr de internship de vară.

„Anul acesta, studenții care ni s-au alăturat pentru un stagiu de practică de vară au fost selectați în urma concursului de eseuri „law, sweet law”, a cărui ediție a doua a avut loc în prima parte a acestui an. Concursul de eseuri li se adresează studenților în anul de studii al II-lea și al III-lea la facultățile de Drept ale universităților din România. Toți participanții la concurs sunt eligibili pentru programul de internship plătit organizat de Schoenherr și Asociații SCA”, explică Ana Lupșor, managerul de resurse umane al firmei de avocați.


Astfel, în această vară, zece studenți, din București, Cluj, Timișoara și Warwick s-au alăturat echipei Schoenherr pentru stagii de practică. Ana Lupșor menționează că, ținând cont de opțiunile personale și de necesarul la nivelul firmei, fiecare dintre interni este alocat/ă unei echipe și sub îndrumarea unui mentor.

De altfel, stagiile de acest tip, fie ele derulate în timpul verii sau pe parcursul anului, sunt o ocazie ideală pentru studenți să vadă cum arată viața într-o firmă internațională de avocatură. Totodată, avocații Schoenherr au posibilitatea să ajungă să îi cunoască pe studenți în situații reale de muncă. „Astfel, în unele cazuri, stagiile de practică se materializează în propuneri efective de începere a colaborării cu studenții respectivi, odată ce aceștia devin avocați stagiari. Acesta este și cazul cu trei dintre stagiarii care ni s-au alăturat în această toamnă. Toți sunt entuziaști, creativi, dinamici, cu abilități bune de lucru în echipă, pasionați de domeniul juridic și dornici de învățare – calități pe care le-am remarcat în timpul stagiilor de practică și care ne-au convins să le propunem să ni se alăture după examenul de admitere în Barou, pe care l-au trecut cu brio”, precizează interlocutoarea BizLawyer.

Managerul de resurse umane al Schoenherr și Asociații SCA amintește faptul că firma tocmai a lansat cea de a treia ediție a concursului de eseuri „law, sweet law”. „Termenul de depunere a eseurilor este 15 decembrie 2023, iar avocații firmei sunt nerăbdători să citească lucrările pe care le vom primi și să îi cunoască pe studenții care ne vor deveni interni vara viitoare”, punctează Ana Lupșor.




Tinerii își doresc să poată avea un rol activ

În urma discuțiilor cu studenții, avocații au constatat că elementele pe care tinerii le apreciază sunt caracterul internațional al firmei, cultura internă pe care ajung să o descopere pe parcursul stagiilor de practică, faptul că pot avea un rol activ și sunt realmente parte dintr-o echipă de avocați care le explică proiectele și îi implică activ. „Mai mult, ca perspectivă de carieră, sunt atrași de accentul pe care îl punem pe programele de training și dezvoltare pentru avocați, cum ar fi platforma noastră de e-learning, întâlnirile internaționale anuale cu întregul grup de practică din care fac parte, participarea la evenimentul People and Culture Summit din Viena etc. Nu în ultimul rând, sunt foarte apreciate de către studenți, și nu numai, numeroasele ocazii de a socializa și a petrece timp cu colegii în țară și în străinătate. Tinerii interesați de o carieră în avocatură sunt atrași de oportunitățile de creștere, de accesul la proiecte mari și complexe, de o cultură organizațională centrată pe oameni și, totodată, de echilibrul dintre viața profesională și cea personală”, mai spune Ana Lupșor.

Atunci când analizează CV-ul unui avocat stagiar și aleg un nou membru în echipă, reprezentanții Schoenherr pun foarte mult preț pe activitățile sale extracurriculare din timpul studiilor universitare – stagii de practică, participarea la școli de vară și concursuri (de eseuri, de procese simulate), implicarea activă în activitatea asociațiilor studențești etc. „Ne dorim să îi păstrăm alături de noi pe studenții care s-au integrat cu succes și care au demonstrat potențial în cadrul stagiilor de practică derulate în cadrul Schoenherr. De aceea, ei sunt prima noastră opțiune în procesul de recrutare și, astfel, cei mai mulți avocați stagiari ni s-au alăturat pe această cale”, subliniază interlocutoarea BizLawyer.

Odată selectați, toți nou-veniții – indiferent de poziție – trec prin aceiași pași în programul de onboarding, care include o serie de prezentări interne și training-uri în persoană și online pe platforma de învățare a firmei. Managerul de resurse umane arată că toate aceste etape sunt menite să faciliteze înțelegerea rapidă a modului de lucru, a sistemelor și a resurselor disponibile, precum și dezvoltarea continuă a acelor soft skills esențiale în activitatea lor de zi cu zi.

„Colegii noi sunt incluși automat în toate activitățile locale și internaționale din calendarul de training și dezvoltare existent la nivelul grupului Schoenherr. Fiecare dintre avocații stagiari care ni se alătură este alocat de la bun început unei echipe, urmând să se specializeze de la început într-o arie de practică. Procesul de evaluare individuală a performanțelor se desfășoară la sfârșitul fiecărui an fiscal. Criteriile avute în vedere în cadrul evaluării sunt structurate astfel încât să definească o imagine cat mai amplă asupra fiecărui membru al echipei, incluzând calitatea lucrărilor, volumul de lucru, abilitățile și competențele individuale, precum și nivelul de integrare în echipă”, completează Ana Lupșor.

Schoenherr și Asociații SCA vine mereu în întâmpinare viitorilor profesioniști de pe piața avocaturii, firma organizând cu regularitate întâlniri cu studenții la Drept – fie ca parte a programelor de employer branding, fie în cadrul unor inițiative ale asociațiilor studențești. De asemenea, merge la târguri de job-uri, găzduiește întâlniri cu studenții. Chiar înainte la începerea acestui an universitar, a organizat o astfel de întâlnire la sediul casei de avocatură, cu studenții de anul întâi, ca parte a proiectului „Freshers' Week” al ELSA București. „Pentru noi, astfel de ocazii sunt ideale pentru ca avocații noștri să împărtășească din experiența lor cu studenții. Și, mai ales, folosim acest tip de întâlniri pentru a-i asculta activ pe studenți, a afla ce îi interesează, ce îi motivează, cum își imaginează ei viitorul (lor) în avocatură. Aceste experiențe ne sunt foarte utile în a ne adapta la cerințele noii generații. Dacă e să îmi permit un sfat pentru cei aflați la început de carieră, acela este să își asculte instinctul – ei știu cel mai bine cu ce rezonează, ce își doresc, prin urmare ei știu cum să ocolească deciziile în carieră care ar putea reprezenta un compromis pentru ei”, argumentează Ana Lupșor.

Schoenherr și Asociații SCA numără în prezent 60 avocați și consultanți, fiind una dintre cele mai mari firme regionale de avocatură în Europa Centrală și de Est/Europa de Sud-Est. A fost înființată în Viena în anul 1950 și și-a început activitatea în România în anul 1996. Ana Lupșor coordonează activitatea de resurse umane a Schoenherr și Asociații SCA din anul 2008, fiind implicată în proiecte de HR și employer branding la nivel local și regional.



 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 16 / 139
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Titlurile știintifice sunt irevocabile, indiferent de forma în care au intrat în circuitul civil | Decizie de referință a ICCJ, obținută de avocații ZRVP. Alexandru Iorgulescu (partener) și Alina Munteanu (senior associate), în prim plan
Cariere în Drept | Cum a perceput Vasile Țurcan, român din Basarabia, învățământul juridic românesc pe care l-a absolvit cu 9,85 și care au fost primele impresii după: ”Raportat la obligativitatea celor doi ani de stagiu, găsirea unui coordonator este o activitate extrem de anevoioasă, dacă ai niște așteptări minime de la această colaborare: să fii plătit măcar cu minimul pe economie conform Statutului profesiei, să ai o minimă libertate și acces la clienți proprii sau să beneficiezi de o îndrumare efectivă, nu doar expusă în contract”
Kinstellar asistă Globalworth în vânzarea unui portofoliu cu o valoare de cca. 110 mil. € către WDP, într-una dintre cele mai mari tranzacții de logistică ale anului. Victor Constantinescu, Managing Partner: ”Tranzacția a avut propriile provocări, dar prin muncă temeinică și cu ajutorul echipelor noastre extraordinare s-a încheiat cu succes” | Ce firme de avocați au mai lucrat în proiect
Cei mai buni profesioniști în domeniul brevetelor, văzuți de ”IAM Patent 1000 - 2024” | ZRVP, NNDKP și Răzvan Dincă & Asociaţii au cea mai bună poziționare, iar Mușat & Asociații și Baciu Partners sunt în prim plan. Ce firme au cei mai mulți avocați listați și ce spun clienții despre aceștia
Departamentul de Dispute Resolution contribuie cu peste 80% la cifra de afaceri a firmei Șerban & Asociații și este de așteptat ca veniturile să crească anul acesta. Casa de avocați este în discuții pentru preluarea unor mandate de arbitraj internațional | Radu Șerban (Partener): ”Volumul de muncă a fost unul intens, atât pe latura de penal a departamentului, cât și pe cea de civil, iar gradul de sofisticare este unul foarte ridicat”
Cum lucrează echipele din practica de Dispute Resolution de la Băiculescu și Asociații, ce mandate gestionează și care sunt proiectele reprezentative în care asistă clienții | Vasile Băiculescu, Managing Partner: ”Anul trecut a fost unul crucial, societatea noastră prosperând în acest domeniu mai mult decât oricând, atât prin îmbogățirea substanțială a portofoliului de clienți, cât și prin rezultatele obținute în dosare. În 2024, asistăm la o clară continuare a evoluției”
CMS îl promovează pe Andrei Cristescu în poziția de Counsel în cadrul biroului din România. Horea Popescu (Managing Partner): Andrei reflectă perfect valorile CMS, mai ales prin munca sa în echipă și implicarea în mentoratul colegilor juniori
Băncilă, Diaconu și Asociații SPRL a asistat Goodpack SRL, societate parte din portofoliul CEECAT Capital, în procesul de achiziție a Paccor Romania SRL
Wolf Theiss a asistat fondurile Cerberus Capital Management și Revetas Capital în legătură cu vânzarea complexului de birouri The Landmark din București. Partenerul Ileana Glodeanu a coordonat echipa multidisciplinară de avocați
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Ștefania Andruhovici, Directorul Departamentul Juridic - Electrica SA: „Misiunea de a promova principii sănătoase se extinde dincolo de cadrul biroului, datoria noastră fiind aceea de a fi, prin tot ceea ce facem, un exemplu pentru cei din jur”
Cel mai amplu domeniu de master din România și din istoria învățământului juridic superior românesc, la Facultatea de Drept din Universitatea București. Anul acesta vor fi 14 programe, unele derulate în colaborare cu instituții de învățământ din străinătate | Prof. univ. dr. Răzvan Dincă, decanul Facultății: “Atunci când comunicarea în domeniile la care se referă specializarea se face, din cauza caracterului lor global, în limba engleză, organizăm și noi programele în limba engleză pentru administrarea corectă a terminologiei juridice specifice”
Filip & Company a asistat AROBS la cea mai mare operațiune de majorare de capital a unei companii de tehnologie listată la BVB. Olga Niță, partenerul care a coordonat echipa de proiect: ”Operațiunea nu doar că subliniază angajamentul față de creștere și inovație, dar contribuie semnificativ la dezvoltarea și consolidarea pieței noastre de capital”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...