Juriștii Policolor-Orgachim sunt în linia întâi și acoperă toate procesele și procedurile interne ale grupului, de la resurse umane, până în zonele de producție sau comercială | Florina Homeghiu, Legal and Compliance Group Director: Pandemia nu ne-a afectat performanța. Suntem partenerii de discuții ai celorlalte departamente în derularea proiectelor
18 Iunie 2021
Ștefania EnacheFlorina Homeghiu, Legal and Compliance Group Director Policolor-Orgachim, face o analiză a ceea ce s-a întâmplat în ultimul timp în sectorul în care activează. Din poziția pe care o ocupă, juristul oferă o imagine clară a industriei, punând în balanță plusurile și minusurile, iar concluzia este aceea că, în ciuda greutăților cu care se confruntă industria construcțiilor și economia în general, perspectivele sunt unele pozitive.
Florina Homeghiu, Legal and Compliance Group Director Policolor-Orgachim |
Florina Homeghiu, Legal and Compliance Group Director Policolor-Orgachim, face o analiză a ceea ce s-a întâmplat în ultimul timp în sectorul în care activează. Din poziția pe care o ocupă, juristul oferă o imagine clară a industriei, punând în balanță plusurile și minusurile, iar concluzia este aceea că, în ciuda greutăților cu care se confruntă industria construcțiilor și economia în general, perspectivele sunt unele pozitive.
Creșterea costurilor de producție, ca urmare a faptului că s-a majorat prețul materiilor prime, reprezintă una dintre problemele majore ale industriei construcțiilor.
În plus, din cauza pandemiei, apar dificultăți de livrare a materiilor prime pe teritoriul României, fapt ce generează întârzieri pe lanțul de distribuție și poate determina modificarea/regândirea anumitor aspecte aferente organizării producției.
„În contextul dat, consider că orice companie pregătește o evaluare internă a costurilor, a portofoliului de produse, a valorii creanțelor care trebuie recuperate etc. În ciuda pandemiei, proiectele de construire/renovare continuă, în special, în zonele urbane, iar conform studiilor de piață, din punct de vedere valoric, piața construcțiilor este la același nivel cu anul 2020. Mai mult decât în altă perioadă, locuința a devenit elementul central din viața consumatorilor, în interiorul ei se întâmplă totul: trăiesc, muncesc, au activități cu familia etc., de aceea mare parte dintre consumatori au planuri de renovare, dar unele se desfășoară în cadrul unui buget de o valoare redusă. Până la acest moment, rezultatele grupului Policolor – Orgachim sunt conforme cu estimările efectuate pentru 2021”, a explicat Florina Homeghiu pentru publicația noastră.
Juriștii grupului sunt în linia întâi
Departamentul juridic, pe care Florina Homeghiu în coordonează, este implicat pe deplin în multe proiecte pe care Policolor-Orgachim le dezvoltă. La ora actuală, în cadrul fabricii, sunt în derulare diverse programe de investiții care sunt legate de aspectele de real-estate.
De asemenea, compania are în derulare și/sau negociere raporturi contractuale cu diverși parteneri comerciali (atât din România, cât și din țări europene/din afara spațiului european) la derularea cărora juriștii au un aport însemnat.
În plus, organizația a finalizat procesul de selecție a agențiilor de comunicare și promovare a brandurilor Policolor cu care grupul colaborează pentru proiecte specifice și Departamentul juridic a fost implicat în negocierea contractelor aferente.
În paralel, experții în Drept continuă procesul de standardizare contracte, compliance etc.
„Departamentul juridic contribuie la pregătirea și/sau modificarea a numeroase procese și proceduri interne (atât în zona de resurse umane, cât și în zona de producție sau comercială), avem câteva dosare în derulare pentru care așteptăm soluția instanței, sunt diverse proiecte de investiții în fabrica Policolor la care vom contribui etc. Ca proiect important, la finalizarea căruia expertiza juridică a fost necesară, pot să menționez construcția, în cadrul fabricii Policolor, a unui foraj de apă de o adâncime de 170 m pentru linia de producție aferentă vopselei lavabile”, completează Florina Homeghiu.
Expertul Policolor-Orgachim menționează faptul că obiectivele departamentului juridic sunt strâns legate de investițiile care se vor efectua în cadrul fabricii Policolor, activitățile necesare zonei de compliance (atât din perspectiva procedurilor și a training-urilor, cât și a raporturilor comerciale), derularea unor întâlniri inter-departamentale pentru rafinarea modului de lucru și înțelegerea anumitor aspecte juridice care apar în activitatea curentă.
Chiar dacă programul de lucru al Departamentului Juridic este mixt, acest lucru nu a schimbat modul în care se realizează evaluarea activității unui membru al echipei. „Revizuirea unui contract, pregătirea unei notificări, activitatea care presupune relația cu autoritățile (obținerea unei autorizații, depunerea unui dosar pentru înregistrare etc.) se derulează în aceeași modalitate ca și înainte de pandemie. Pot apărea întârzieri în anumite situații din partea modului de lucru al autorităților, dar munca și expertiza juridică sunt aceleași. Nu consider că pandemia a afectat performanța sau modul în care Departamentul Juridic își derulează activitatea. Având în vedere faptul că echipa juridică colaborează bine cu celelalte departmente, oferă soluții, participă activ la întâlnirile interne, la adoptarea deciziilor și la dezvoltarea proceselor organizației, cred că este ușor să evaluezi performanța și încrederea în sfaturile pe care le oferă”, subliniază Florina Homeghiu.
Bugetul Departamentului Juridic aferent anului 2021 a fost aprobat la finalul anului trecut. În construcția acestuia, s-au luat în considerare proiectele despre care existau deja detalii și pentru derularea cărora avocații interni au apreciat că vor avea nevoie și de expertiză externă.
„Până în prezent, ne încadrăm în estimările care au fost făcute. În cazul în care vor apărea proiecte noi pentru derularea cărora vom avea nevoie de expertiză avocaților externi, vom solicita suplimentarea bugetului/aprobarea costurilor aferente. La acest moment, nu avem în derulare niciun proiect de recrutare”, mai spune Florina Homeghiu.
Legal and Compliance Group Director-ul Policolor-Orgachim este de părere că membrii echipei juridice sunt bine poziționați în cadrul organizației și expertiza lor este necesară pentru derularea oricărei activități (de la proiecte corporate, contracte, recuperare creanțe, compliance etc.), indiferent de industria în care activează o societate comercială.
„Avocatul intern este mult mai aproape de business decât un avocat extern, are informații specifice tuturor departamentelor, înțelege implicațiile proiectelor în cadrul organizației din mai multe unghiuri etc., dar, din păcate, nu poate acoperi toate ariile de expertiză juridică. Astfel, în aceste cazuri, apelăm la ajutorul avocaților externi. Cel mai elocvent exemplu este faptul că Departamentul Juridic a contribuit la implementarea tuturor măsurilor pentru înlăturarea efectelor COVID în cadrul organizației (decizii interne, documente privind organizarea programului de muncă, pregătirea unui ghid intern privind implementarea unor măsuri împotriva COVID etc.), și, deși organizația a fost supusă unui control din partea autorităților în acest sens, totul s-a finalizat foarte bine. De asemenea, Departamentul Juridic colaborează foarte strâns cu toate celelalte departamente, fiind partenerul de discuții în derularea proiectelor comerciale, de real-estate, logistică etc.”, detaliază avocatul.
Florina Homeghiu subliniază faptul că un avocat intern nu poate avea expertiza care să acopere toate ramurile de drept, arătând că un avocat specializat dintr-o firmă de avocatură, care lucrează într-un anumit departament și-a consolidat cunoștințele într-un anumit domeniu de-a lungul anilor, lucrând doar în aria de drept respectivă (de exemplu, Dreptul concurentei, Dreptul fiscal, litigii care au un anumit specific, Dreptul penal etc.).
„Din acest motiv, în funcție de implicații și natura proiectului, se va externaliza o parte din activitatea juridică, iar onorariile aferente vor fi discutate în prealabil, derularea activităților va fi urmărită și verificată etc., astfel încât să fim în parametrii cu bugetul aprobat intern. Din punctul meu de vedere, este mult mai sănătos să apelezi la experți, atunci când este cazul, decât să consideri că poți acoperi totul intern – activitatea juridică este oarecum similară cu cea a medicilor, profesorilor etc. care sunt specializați în anumite domenii.”, argumentează Florina Homeghiu.
După absolvirea Facultății de Drept, din cadrul Universității din București (2001 – 2005), Florina Homeghiu a devenit membră a Baroului București în 2006 ca urmare a examenului de admitere și a început activitatea de avocat.
De-a lungul activității, ca avocat, a colaborat cu firme de avocatură locale, dar și internaționale. În 2017, a luat decizia de a lucra in-house (schimbând postura de consultant extern) și a ocupat poziția de Country Legal Manager și Compliance Officer în cadrul Coca-Cola HBC România SRL A activat în firma respectivă până în momentul în care s-a alăturat Grupului Policolor-Orgachim.
În același timp, și-a continuat studiile academice : a absolvit Masteratul de Drept al afacerilor la Universitatea din București, și-a luat diplomă de doctor în științe administrative, la Școala Națională de Studii Politice și Administrative București și a terminat un program la IMD Business School, Lausanne.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 45 / 75 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
Titlurile știintifice sunt irevocabile, indiferent de forma în care au intrat în circuitul civil | Decizie de referință a ICCJ, obținută de avocații ZRVP. Alexandru Iorgulescu (partener) și Alina Munteanu (senior associate), în prim plan
Cariere în Drept | Cum a perceput Vasile Țurcan, român din Basarabia, învățământul juridic românesc pe care l-a absolvit cu 9,85 și care au fost primele impresii după: ”Raportat la obligativitatea celor doi ani de stagiu, găsirea unui coordonator este o activitate extrem de anevoioasă, dacă ai niște așteptări minime de la această colaborare: să fii plătit măcar cu minimul pe economie conform Statutului profesiei, să ai o minimă libertate și acces la clienți proprii sau să beneficiezi de o îndrumare efectivă, nu doar expusă în contract”
Kinstellar asistă Globalworth în vânzarea unui portofoliu cu o valoare de cca. 110 mil. € către WDP, într-una dintre cele mai mari tranzacții de logistică ale anului. Victor Constantinescu, Managing Partner: ”Tranzacția a avut propriile provocări, dar prin muncă temeinică și cu ajutorul echipelor noastre extraordinare s-a încheiat cu succes” | Ce firme de avocați au mai lucrat în proiect
Cei mai buni profesioniști în domeniul brevetelor, văzuți de ”IAM Patent 1000 - 2024” | ZRVP, NNDKP și Răzvan Dincă & Asociaţii au cea mai bună poziționare, iar Mușat & Asociații și Baciu Partners sunt în prim plan. Ce firme au cei mai mulți avocați listați și ce spun clienții despre aceștia
Departamentul de Dispute Resolution contribuie cu peste 80% la cifra de afaceri a firmei Șerban & Asociații și este de așteptat ca veniturile să crească anul acesta. Casa de avocați este în discuții pentru preluarea unor mandate de arbitraj internațional | Radu Șerban (Partener): ”Volumul de muncă a fost unul intens, atât pe latura de penal a departamentului, cât și pe cea de civil, iar gradul de sofisticare este unul foarte ridicat”
Cum lucrează echipele din practica de Dispute Resolution de la Băiculescu și Asociații, ce mandate gestionează și care sunt proiectele reprezentative în care asistă clienții | Vasile Băiculescu, Managing Partner: ”Anul trecut a fost unul crucial, societatea noastră prosperând în acest domeniu mai mult decât oricând, atât prin îmbogățirea substanțială a portofoliului de clienți, cât și prin rezultatele obținute în dosare. În 2024, asistăm la o clară continuare a evoluției”
CMS îl promovează pe Andrei Cristescu în poziția de Counsel în cadrul biroului din România. Horea Popescu (Managing Partner): Andrei reflectă perfect valorile CMS, mai ales prin munca sa în echipă și implicarea în mentoratul colegilor juniori
Băncilă, Diaconu și Asociații SPRL a asistat Goodpack SRL, societate parte din portofoliul CEECAT Capital, în procesul de achiziție a Paccor Romania SRL
Wolf Theiss a asistat fondurile Cerberus Capital Management și Revetas Capital în legătură cu vânzarea complexului de birouri The Landmark din București. Partenerul Ileana Glodeanu a coordonat echipa multidisciplinară de avocați
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Ștefania Andruhovici, Directorul Departamentul Juridic - Electrica SA: „Misiunea de a promova principii sănătoase se extinde dincolo de cadrul biroului, datoria noastră fiind aceea de a fi, prin tot ceea ce facem, un exemplu pentru cei din jur”
Cel mai amplu domeniu de master din România și din istoria învățământului juridic superior românesc, la Facultatea de Drept din Universitatea București. Anul acesta vor fi 14 programe, unele derulate în colaborare cu instituții de învățământ din străinătate | Prof. univ. dr. Răzvan Dincă, decanul Facultății: “Atunci când comunicarea în domeniile la care se referă specializarea se face, din cauza caracterului lor global, în limba engleză, organizăm și noi programele în limba engleză pentru administrarea corectă a terminologiei juridice specifice”
Filip & Company a asistat AROBS la cea mai mare operațiune de majorare de capital a unei companii de tehnologie listată la BVB. Olga Niță, partenerul care a coordonat echipa de proiect: ”Operațiunea nu doar că subliniază angajamentul față de creștere și inovație, dar contribuie semnificativ la dezvoltarea și consolidarea pieței noastre de capital”
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...