ZRP Schoenherr
Tuca Zbarcea & Asociatii

Juriștii Policolor-Orgachim sunt în linia întâi și acoperă toate procesele și procedurile interne ale grupului, de la resurse umane, până în zonele de producție sau comercială | Florina Homeghiu, Legal and Compliance Group Director: Pandemia nu ne-a afectat performanța. Suntem partenerii de discuții ai celorlalte departamente în derularea proiectelor

18 Iunie 2021   |   Ștefania Enache

Florina Homeghiu, Legal and Compliance Group Director Policolor-Orgachim, face o analiză a ceea ce s-a întâmplat în ultimul timp în sectorul în care activează. Din poziția pe care o ocupă, juristul oferă o imagine clară a industriei, punând în balanță plusurile și minusurile, iar concluzia este aceea că, în ciuda greutăților cu care se confruntă industria construcțiilor și economia în general, perspectivele sunt unele pozitive.

Florina Homeghiu, Legal and Compliance Group Director Policolor-Orgachim

 
 
Pandemia a schimbat profund modul în care a evoluat mediul de afaceri. Există industrii care au întâmpinat probleme grave (de exemplu, HORECA), în timp ce alte sectoare s-au strecurat mult mai ușor prin criză și au evitat greutățile majore.În contrucții, situația este una complexă, având în vedere că discutăm despre un domeniu vast, cu ramificații în multe zone.

Florina Homeghiu, Legal and Compliance Group Director Policolor-Orgachim, face o analiză a ceea ce s-a întâmplat în ultimul timp în sectorul în care activează. Din poziția pe care o ocupă, juristul oferă o imagine clară a industriei, punând în balanță plusurile și minusurile, iar concluzia este aceea că, în ciuda greutăților cu care se confruntă industria construcțiilor și economia în general, perspectivele sunt unele pozitive.


Creșterea costurilor de producție, ca urmare a faptului că s-a majorat prețul materiilor prime, reprezintă una dintre problemele majore ale industriei construcțiilor.

În plus, din cauza pandemiei, apar dificultăți de livrare a materiilor prime pe teritoriul României, fapt ce generează întârzieri pe lanțul de distribuție și poate determina modificarea/regândirea anumitor aspecte aferente organizării producției.

„În contextul dat, consider că orice companie pregătește o evaluare internă a costurilor, a portofoliului de produse, a valorii creanțelor care trebuie recuperate etc. În ciuda pandemiei, proiectele de construire/renovare continuă, în special, în zonele urbane, iar conform studiilor de piață, din punct de vedere valoric, piața construcțiilor este la același nivel cu anul 2020. Mai mult decât în altă perioadă, locuința a devenit elementul central din viața consumatorilor, în interiorul ei se întâmplă totul: trăiesc, muncesc, au activități cu familia etc., de aceea mare parte dintre consumatori au planuri de renovare, dar unele se desfășoară în cadrul unui buget de o valoare redusă. Până la acest moment, rezultatele grupului Policolor – Orgachim sunt conforme cu estimările efectuate pentru 2021”, a explicat Florina Homeghiu pentru publicația noastră.




Juriștii grupului sunt în linia întâi

Departamentul juridic, pe care Florina Homeghiu în coordonează, este implicat pe deplin în multe proiecte pe care Policolor-Orgachim le dezvoltă. La ora actuală, în cadrul fabricii, sunt în derulare diverse programe de investiții care sunt legate de aspectele de real-estate.
De asemenea, compania are în derulare și/sau negociere raporturi contractuale cu diverși parteneri comerciali (atât din România, cât și din țări europene/din afara spațiului european) la derularea cărora juriștii au un aport însemnat.

În plus, organizația a finalizat procesul de selecție a agențiilor de comunicare și promovare a brandurilor Policolor cu care grupul colaborează pentru proiecte specifice și Departamentul juridic a fost implicat în negocierea contractelor aferente.

În paralel, experții în Drept continuă procesul de standardizare contracte, compliance etc.

„Departamentul juridic contribuie la pregătirea și/sau modificarea a numeroase procese și proceduri interne (atât în zona de resurse umane, cât și în zona de producție sau comercială), avem câteva dosare în derulare pentru care așteptăm soluția instanței, sunt diverse proiecte de investiții în fabrica Policolor la care vom contribui etc. Ca proiect important, la finalizarea căruia expertiza juridică a fost necesară, pot să menționez construcția, în cadrul fabricii Policolor, a unui foraj de apă de o adâncime de 170 m pentru linia de producție aferentă vopselei lavabile”, completează Florina Homeghiu.

Expertul Policolor-Orgachim menționează faptul că obiectivele departamentului juridic sunt strâns legate de investițiile care se vor efectua în cadrul fabricii Policolor, activitățile necesare zonei de compliance (atât din perspectiva procedurilor și a training-urilor, cât și a raporturilor comerciale), derularea unor întâlniri inter-departamentale pentru rafinarea modului de lucru și înțelegerea anumitor aspecte juridice care apar în activitatea curentă.

Chiar dacă programul de lucru al Departamentului Juridic este mixt, acest lucru nu a schimbat modul în care se realizează evaluarea activității unui membru al echipei. „Revizuirea unui contract, pregătirea unei notificări, activitatea care presupune relația cu autoritățile (obținerea unei autorizații, depunerea unui dosar pentru înregistrare etc.) se derulează în aceeași modalitate ca și înainte de pandemie. Pot apărea întârzieri în anumite situații din partea modului de lucru al autorităților, dar munca și expertiza juridică sunt aceleași. Nu consider că pandemia a afectat performanța sau modul în care Departamentul Juridic își derulează activitatea. Având în vedere faptul că echipa juridică colaborează bine cu celelalte departmente, oferă soluții, participă activ la întâlnirile interne, la adoptarea deciziilor și la dezvoltarea proceselor organizației, cred că este ușor să evaluezi performanța și încrederea în sfaturile pe care le oferă”, subliniază Florina Homeghiu.



„Managementul grupului Policolor – Orgachim nu a făcut recomandări angajaților cu privire la vaccinare, deși majoritatea colegilor au apelat deja la această măsură de imunizare. Este o decizie personală, pe care fiecare dintre noi trebuie să o analizeze și din perspectiva istoricului medical, nu doar ca măsura de imunizare. Programul de lucru fiind mixt (atât de acasă, cât și de la birou – pentru departamentele cărora se aplică), membrii echipelor nu au pierdut interacțiunea personală/umană. Ca ajutor în acest sens, in cadrul organizației s-a derulat un survey (confidențial), prin intermediul căruia colegii care au dorit să se vaccineze, au fost ajutați să facă acest lucru într-un mod organizat, prin stabilirea unui parteneriat cu o clinică privată care oferă servicii de sănătate – colegii au avut transportul asigurat la sediul clinicii respective, timpul de vaccinare a fost scurt, totul s-a derulat fără incidente (departamentul de resurse umane și colega din departamentul juridic care se ocupă de sănătate și securitate în muncă au contribuit la derularea acestui proiect).”

Florina Homeghiu, Legal and Compliance Group Director Policolor- Orgachim



Importanța expertului în succesul unui proiect

Bugetul Departamentului Juridic aferent anului 2021 a fost aprobat la finalul anului trecut. În construcția acestuia, s-au luat în considerare proiectele despre care existau deja detalii și pentru derularea cărora avocații interni au apreciat că vor avea nevoie și de expertiză externă.

„Până în prezent, ne încadrăm în estimările care au fost făcute. În cazul în care vor apărea proiecte noi pentru derularea cărora vom avea nevoie de expertiză avocaților externi, vom solicita suplimentarea bugetului/aprobarea costurilor aferente. La acest moment, nu avem în derulare niciun proiect de recrutare”, mai spune Florina Homeghiu.

Legal and Compliance Group Director-ul Policolor-Orgachim este de părere că membrii echipei juridice sunt bine poziționați în cadrul organizației și expertiza lor este necesară pentru derularea oricărei activități (de la proiecte corporate, contracte, recuperare creanțe, compliance etc.), indiferent de industria în care activează o societate comercială.

„Avocatul intern este mult mai aproape de business decât un avocat extern, are informații specifice tuturor departamentelor, înțelege implicațiile proiectelor în cadrul organizației din mai multe unghiuri etc., dar, din păcate, nu poate acoperi toate ariile de expertiză juridică. Astfel, în aceste cazuri, apelăm la ajutorul avocaților externi. Cel mai elocvent exemplu este faptul că Departamentul Juridic a contribuit la implementarea tuturor măsurilor pentru înlăturarea efectelor COVID în cadrul organizației (decizii interne, documente privind organizarea programului de muncă, pregătirea unui ghid intern privind implementarea unor măsuri împotriva COVID etc.), și, deși organizația a fost supusă unui control din partea autorităților în acest sens, totul s-a finalizat foarte bine. De asemenea, Departamentul Juridic colaborează foarte strâns cu toate celelalte departamente, fiind partenerul de discuții în derularea proiectelor comerciale, de real-estate, logistică etc.”, detaliază avocatul.

Florina Homeghiu subliniază faptul că un avocat intern nu poate avea expertiza care să acopere toate ramurile de drept, arătând că un avocat specializat dintr-o firmă de avocatură, care lucrează într-un anumit departament și-a consolidat cunoștințele într-un anumit domeniu de-a lungul anilor, lucrând doar în aria de drept respectivă (de exemplu, Dreptul concurentei, Dreptul fiscal, litigii care au un anumit specific, Dreptul penal etc.).

„Din acest motiv, în funcție de implicații și natura proiectului, se va externaliza o parte din activitatea juridică, iar onorariile aferente vor fi discutate în prealabil, derularea activităților va fi urmărită și verificată etc., astfel încât să fim în parametrii cu bugetul aprobat intern. Din punctul meu de vedere, este mult mai sănătos să apelezi la experți, atunci când este cazul, decât să consideri că poți acoperi totul intern – activitatea juridică este oarecum similară cu cea a medicilor, profesorilor etc. care sunt specializați în anumite domenii.”, argumentează Florina Homeghiu.

Cine este Florina Homeghiu
După absolvirea Facultății de Drept, din cadrul Universității din București (2001 – 2005), Florina Homeghiu a devenit membră a Baroului București în 2006 ca urmare a examenului de admitere și a început activitatea de avocat.
De-a lungul activității, ca avocat, a colaborat cu firme de avocatură locale, dar și internaționale. În 2017, a luat decizia de a lucra in-house (schimbând postura de consultant extern) și a ocupat poziția de Country Legal Manager și Compliance Officer în cadrul Coca-Cola HBC România SRL A activat în firma respectivă până în momentul în care s-a alăturat Grupului Policolor-Orgachim.
În același timp, și-a continuat studiile academice : a absolvit Masteratul de Drept al afacerilor la Universitatea din București, și-a luat diplomă de doctor în științe administrative, la Școala Națională de Studii Politice și Administrative București și a terminat un program la IMD Business School, Lausanne. 






 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1 / 53
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
NNDKP a finalizat cu succes un litigiu arbitral complex privind pretenții în valoare de aproximativ 22 milioane lei
Electrica a achiziţionat un portofoliu de 207 MW de energie regenerabilă de la Monsson. Ţuca, Zbârcea & Asociaţii și Berechet Rusu Hiriţ, în tranzacție
Cum arată, la jumătatea anului, tabloul proiectelor din practica de Dispute Resolution a firmei Popescu & Asociații, despre care Legal 500 EMEA spune că este una dintre cele mai bune din România. Pentru că numărul clienților noi a crescut, iar solicitările sunt din ce în ce mai diversificate și complexe, firma a cooptat nouă avocați litiganți și continuă recrutările
Cassa Digital Software atrage investitori și securizează o finanțare importantă prin intermediul SeedBlink. Fondatorii Cassa: Dragoș Iamandoiu și Corina Roman (KPMG Legal - Toncescu și Asociații SPARL) au fost avocații noștri de încredere de la început și sperăm să îi avem alături și în următoarele runde de finanțare
Les jeux sont faits! După două achiziții majore, în industria de jocurilor de noroc sunt așteptate alte tranzacții. Horea Popescu, Managing Partner CMS România și Coordonator al practicii Corporate M&A din ECE: Credem că în următoarea perioadă vom asista la mișcări strategice interesante, atât din partea marilor jucători de profil, cât și al marilor fonduri de investiții interesate de diversificarea portofoliilor lor
De vorbă cu studenții admiși în fruntea listei la Facultatea de Drept a Universității București | Oana Alexandra Chivu, a cincea admisă în 2020: Mă îndrept spre magistratură, gândindu-mă deopotrivă la profesia de judecător și la cea de procuror. Avocatura are ceva aparte, îmbină mai mult viața socială cu cea profesională
LegiTeam: Simion & Baciu is looking for an associate lawyer
Bondoc & Asociații asistă Cargus în achiziția unui pachet majoritar în QeOPS. Echipa, coordonată de partenerul Cosmin Stavaru, cu suportul avocaților Lucian Bondoc și Daniela Gladunea
Alianță strategică | JURIDICE.ro și BizLawyer.ro colaborează pentru a ridica standardele comunității
Poliana Gogu-Naum și Roxana Ionescu, RTPR Counsels, desemnate și anul acesta Rising Stars
13 români intră în liga celor mai apreciați specialiști, la nivel global, în domeniul mărcilor. Cine apare în WTR Global Leaders 2021
Anul 2021 a adus un număr mai mare de mandate firmei MPR Partners, în practica de Dispute Resolution. De vorba cu Gelu Maravela (Founding Partner) despre profilul și complexitatea acestora, dar și despre avantajele competitive ale firmei
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...