Sectorul telecom va continua să se dezvolte în 2021, pe fondul creșterii cererii de soluții electronice de comunicare la distanță. Dr. Sabin Taclit, NextGen Communications: Faptul că, într-un timp extrem de scurt, am reușit cu toții să ne aliniem la o nouă realitate, mă face să cred că piața locală este una matură și constituită din profesioniști care au capacitatea de a face față oricăror provocări
09 Februarie 2021 Ștefania Enache
Referindu-se la domeniul în care este implicat, Sabin Taclit susține faptul că zona de telecomunicații va continua să se dezvolte și în 2021, tocmai datorită schimbării specificului activității economice în general.
| |
Criza medicală a generat o multitudine de modificări legislative, care trebuie „îmbrățișate” urgent de mediul economic.În acest context, principalele provocări ale anului în curs pentru departamentele juridice ale firmelor vor apărea tocmai din zona de consultanță legală pentru business.„Toate aceste schimbări vor trebui „integrate” în cadrul activității companiei într-un termen extrem de scurt. Metodele, care s-au dovedit a fi eficiente și până acum pentru a răspunde acestei provocări, sunt cunoașterea în profunzime a activității companiei și pregătirea profesională continuă”, explică Dr. Sabin Taclit, Legal & Regulatory Manager, Data Protection Officer & AML Officer în cadrul NextGen Communications.
Anul 2021 este privit cu optimism de către mediul de afaceri, toată lumea sperând că vom asista la o revenire a economiei și chiar la o dezvoltare a acesteia. Sabin Taclit este de părere că o astfel de evoluție va apărea ca urmare a schimbării modalității de a face business.
„Cu toții am putut observa cum de la cei mai mici operatori economici până la marile corporații și chiar instituțiile de stat și-au schimbat în profunzime modul de operare, trecând într-un timp extrem de scurt de la „deal-uri face to face” la „deal-uri remote”. Aceste schimbări vor transforma atât piața muncii și contractul individual de muncă clasic, cât și zona de real estate. Faptul că, pe piața muncii, se va migra de la munca tradițională către telemuncă va influența considerabil și zona de real estate, întrucât este posibil ca operatorii economici să observe că nu mai este atât de necesară prezența fizică a angajaților în zonele dedicate birourilor și că tranzacțiile comerciale se pot realiza și la distanță. Astfel, cererea pentru închirierea/dezvoltarea spațiilor de birouri este posibil să se diminueze”, precizează juristul.
Telecomunicațiile rămân în prim-plan
Referindu-se la domeniul în care este implicat, Sabin Taclit susține faptul că zona de telecomunicații va continua să se dezvolte și în 2021, tocmai datorită schimbării specificului activității economice în general.
„Astfel, tot mai multe persoane fizice sau juridice vor avea nevoie de soluții electronice de comunicare la distanță (linii de internet, TV, telefonie, platforme, soluții de siguranță cibernetică), determinate de restricțiile de circulație aflate încă în vigoare sau de adaptarea relațiilor de afaceri la zona tehnologică. Tocmai din această cauză, legiuitorul va încerca să alinieze din punct de vedere legislativ activitățile desfașurate la distanță, reglementând cât mai aplicat domenii precum resursele umane, fiscal și comercial, atât din perspectiva siguranței tehnologice cât și din perspectiva protecției datelor cu caracter personal”, detaliază juristul.
Expertul NextGen Communications subliniază faptul că atunci când vorbim despre activitatea de consultanță juridică, cheia de control rămane întotdeauna rezultatul. „Dacă sfaturile juridice oferite sunt adecvate speței, atunci beneficiarul nu suferă prejudicii, ba chiar își dezvoltă afacerea”, nuanțează specialistul.
În acest context, activitatea Departamentului Juridic și Reglementări pe care Sabin Taclit îl coordonează va continua să se desfășoare în aceleași condiții și cu aceleași obiective ca și în prezent: atenție la detalii, proactivitate și orientare către business. „Este posibil ca în 2021, pe lângă activitatea de consultanță juridică și regulatory, să asistăm și la o creștere semnificativă a litigiilor. Această tendiță de creștere a litigiilor ar putea fi determinată de acele relații comerciale cu parteneri care fie că nu și-au mai putut onora obligațiile contractuale, fie nu au avut capacitatea de a se adapta la noile realități ale pieței”, menționează specialistul.
Sabin Taclit nu preconizează, în anul 2021, modificări în ceea ce privește dimensiunea Departamentului Juridic și Reglementări. Departamentul va miza în continuare pe pregătirea profesională continuă și pe dedicarea și implicarea membrilor echipei. „Încercăm, pe cât posibil, să gestionăm intern cât mai multe dintre proiectele care necesită suport juridic. Desigur, atunci când considerăm necesară externalizarea unor servicii juridice către consultanți externi specializați pe anumite arii de practică, avem în vedere în primul rând notorietatea și gradul de specializare al firmei respective în zona pentru care solicităm consultanță. Dimensiunea Departamentului Juridic și Reglementari se va păstra și în 2021, gestionând în continuare toate activitățile ce țin de consultanța juridică, administrarea litigiilor, reglementări, protecția datelor și guvernanța corporativă”, menționează expertul.
În perioada pandemiei, Departamentul juridic a fost și este implicat în majoritatea proiectelor demarate de companie. O astfel de politică este ceva obișnuit și în condiții de „normalitate” pentru ceea ce înseamnă munca echipei coordonate de Sabin Taclit. „Într-adevăr, într-un an atipic precum a fost 2020, o atenție sporită din punct de vedere juridic s-a îndreptat către gestionarea aspectelor ce țin de zona de relații de muncă și protecția datelor. Aceste proiecte au fost generate de necesitatea implementării într-un termen extrem de scurt a unor măsuri legislative și uneori a unor măsuri prudențiale pentru protejarea sănătății angajaților și a colaboratorilor, dar și pentru prelucrarea datelor personale în condiții de siguranță”, explică juristul.
Vremurile pe care le trăim ne-au oferit ocazia de a învăța lecții importante. Din punctul de vedere al profesionistului NextGen Communications, una dintre cele mai importante este aceea că tot mai mulți oameni au învățat, în această perioadă, că nimic nu este imposibil. „Faptul că, într-un timp extrem de scurt, am reușit cu toții să ne aliniem la o nouă realitate economică și socială mă face să cred că piața din România este una matură și constituită din profesioniști care au capacitatea de a face față oricăror provocări”, susține Sabin Taclit.
Cine este Sabin Taclit
Sabin Taclit este doctor în Drept Internațional Privat al Școlii Doctorale de Drept din cadrul Academiei de Poliție A.I.Cuza. A absolvit Facultatea de Drept din cadrul Universității Româno-Americane, Facultatea de Marketing și Afaceri Economice Internaționale și deține o diplomă de Master în Dreptul Afacerilor, acordată de Universitatea Româno-Americană (absolvent cu Diplomă de Excelenta).
A ocupat mai multe poziții de conducere în domeniul financiar bancar (Head of Litigation- Bancpost, Head of Legal &Collections OTP Leasing Romania IFN S.A.) .
Începând cu anul 2015 lucrează în cadrul NextGen Communications, în prezent ocupând poziția de Legal & Regulatory Manager, Data Protection Officer & AML Officer.
A publicat cartea „Libertatea de Comunicare în spațiul European” (Editura Lumen, 2019, ISBN 978-973-166-533-7) și mai multe articole de specialitate, printre care amintim:
Sabin Taclit este doctor în Drept Internațional Privat al Școlii Doctorale de Drept din cadrul Academiei de Poliție A.I.Cuza. A absolvit Facultatea de Drept din cadrul Universității Româno-Americane, Facultatea de Marketing și Afaceri Economice Internaționale și deține o diplomă de Master în Dreptul Afacerilor, acordată de Universitatea Româno-Americană (absolvent cu Diplomă de Excelenta).
A ocupat mai multe poziții de conducere în domeniul financiar bancar (Head of Litigation- Bancpost, Head of Legal &Collections OTP Leasing Romania IFN S.A.) .
Începând cu anul 2015 lucrează în cadrul NextGen Communications, în prezent ocupând poziția de Legal & Regulatory Manager, Data Protection Officer & AML Officer.
A publicat cartea „Libertatea de Comunicare în spațiul European” (Editura Lumen, 2019, ISBN 978-973-166-533-7) și mai multe articole de specialitate, printre care amintim:
• „Importanța unei comunicări eficiente în cadrul Uniunii Europene”, Revista de investigare a criminalității, Anul IX/Numărul 1/2016, Revistă recunoscută în domeniul Ordine Publică și Siguranță̆ Națională̆, Revistă indexată EBSCO și SSRN , ISSN 1844-7945, pag. 112;
• „Evoluția Pieței Interne in cadrul Uniunii Europene”, Ministerul Afacerilor Interne, Academia de Poliție „Alexandru Ioan Cuza”, Lucrările Conferinței Științifice a Școlilor Doctorale, Ediția a VI-a, ISSN 2559-4613, ISSN-L 2559-4389, Editura Research&Science, București, Romania, 2017, pag. 697;
• „Protecția datelor cu caracter personal în cadrul Uniunii Europene”, „Evoluția pieței interne în cadrul Uniunii Europene”, platforma juridice.ro;
• “Data privacy in the words of cibersecurity influencers”, platforma si revista www.ivacy.com; link: https://www.ivacy.com/blog/data-privacy-day/.
• „De ce măsurarea temperaturii cu termometrul noncontact pe perioada stării de alertă nu încalcă normele GDPR”, platforma juridice.ro
• „Protecția datelor cu caracter personal în cadrul Uniunii Europene”, „Evoluția pieței interne în cadrul Uniunii Europene”, platforma juridice.ro;
• “Data privacy in the words of cibersecurity influencers”, platforma si revista www.ivacy.com; link: https://www.ivacy.com/blog/data-privacy-day/.
• „De ce măsurarea temperaturii cu termometrul noncontact pe perioada stării de alertă nu încalcă normele GDPR”, platforma juridice.ro
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 56 / 80 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Filip & Company a organizat în parteneriat cu Asociația Studenților în Drept cea de-a zecea ediție a Concursului de negocieri simulate „Teodora Tudose”
MAXIM ̸ Asociații asistă EMSIL TECHTRANS în tranzacția imobiliară încheiată cu METSO pentru o proprietate industrială din Oradea
Kinstellar a consiliat GEA Group, firmă cu operațiuni în peste 150 de țări, cu privire la crearea unui joint venture cu RebelDot, companie de tehnologie din Cluj-Napoca. Echipa care a gestionat proiectul a fost condusă de Rusandra Sandu (Partner) și Mihai Stan (Managing Associate)
Mitel & Asociații dezvoltă o practică de litigii construită în jurul unui nucleu de avocați cu mare experiență, capabilă să ducă la capăt mandate complexe cu impact financiar și reputațional major, într-o piață în care disputele devin tot mai tehnice și mai dure | De vorbă cu Magda Dima (Partener) despre cum se construiește strategia, se evaluează riscurile și se formează generația nouă de litigatori
RTPR, desemnată „Consultantul Juridic al Anului” la Gala ROPEA Awards 2025
Echipa de Concurență a RTPR îmbină experiența cu precizia operațională, într-o formulă remarcată în Legal 500 și Chambers | De vorbă cu partenerii Valentin Berea și Roxana Ionescu despre modul de lucru care privilegiază consistența și rigoarea, cu rezultate ce confirmă profesionalismul și anvergura practicii
NNDKP, Popescu & Asociații și ZRVP au cei mai mulți profesioniști listați în Benchmark Litigation - 2025. Ce avocați au intrat în liga „Litigation Stars” și prin ce s-au remarcat firmele aflate în plutonul de forță al practicii
Mușat & Asociații confirmă, în Real Estate, forța unei echipe obișnuite să lucreze sub presiunea timpului și a reglementărilor, menținând proiectele pe un traseu sigur de la due diligence la implementare | De vorbă cu Monia Dobrescu (Partener) despre combinația de rigoare juridică, luciditate în evaluarea riscurilor și creativitate în soluții, într-o periodă plină de provocări
NNDKP confirmă, prin practica de Litigii, că este prima opțiune pentru companiile care au nevoie de reprezentare în dosare cu miză de sute de milioane de euro, în instanțe și arbitraje la curți internaționale | De vorbă cu Emil Bivolaru (Partener Executiv) și Sorina Olaru (Partner) despre combinația dintre strategie, tehnologie și echipe capabile să ducă la capăt dosare complexe cu soluții favorabile, construite pe argumente solide, într-o piață a disputelor sofisticată
Patru firme de avocați din România, evidențiate pentru activitatea în domeniul Competition ̸ Antitrust | NNDKP, CMS, TZA și D&B David și Baias au intrat în topul global al firmelor cu cea mai bună practică de concurență. Cine sunt avocații evidențiați de GCR 100 – 2026 și care au fost proiectele care au adus recunoaștere echipelor locale
Filip & Company operează în segmentul cel mai sofisticat al pieței de Capital Markets, acolo unde se proiectează emisiuni pentru stat, bănci sistemice, companii listate și emitenți antreprenoriali, toate sub presiunea unui calendar strâns și a unor standarde de conformare ridicate | De vorbă cu Olga Niță (Partener) despre direcția pieței, proiectele-reper ale anului, modul în care funcționează ”laboratorul de soluții” și mecanismele interne care permit echipei să finalizeze, la timp și în siguranță, tranzacții extrem de sofisticate
ZRVP, desemnată din nou „Firma de Avocatură a Anului din România” la Lexology Index Awards 2025 | Dr. Cosmin Vasile (Managing Partner): Un premiu obținut doi ani la rând spune un lucru simplu: că echipa merge în direcția bună. O astfel de recunoaștere confirmă nivelul profesional atins și, în același timp, ne obligă să rămânem la fel de exigenți
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS
.jpg)
E.ON România ia în calcul dezvoltarea unei platforme online care să susțină activitățile juridice și implementarea unor soluții auxiliare de ‘New Legal-Tech’. Mihai George Popa, General Counsel: Principalele zone strategice vizate în acest an vor fi mărirea echipei în aria de recuperare a creanțelor și extinderea domeniului de specializare în aria dreptului concurenței




