ANPC: Blue Air se pregăteşte să iasă din piaţă şi trage de timp să nu returneze banii consumatorilor
18 Iulie 2022
AgerpresEl a arătat că, din păcate, nu prea sunt şanse ca oamenii să-şi primească banii înapoi, atâta timp cât compania nu şi-a plătit nici măcar propriii angajaţi.
Blue Air se pregăteşte să iasă din piaţă şi tergiversează primirea procesului verbal privind amenda aplicată de ANPC şi privind obligaţia de a da consumatorilor banii înapoi, a afirmat, luni, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), Horia Constantinescu, într-o conferinţă de presă.
"Blue Air de mult lua în calcul ieşirea de pe piaţă. Conform deciziei ANPC, ei trebuie să dea banii înapoi consumatorilor şi să le plătească despăgubiri în termen de 10 zile de la primirea procesului verbal, însă trag de timp. Nu au venit să îl ridice, aşa cum era normal. Noi am trimis procesul verbal prin poştă, cu confirmare de primire, iar acum aşteptăm să se întoarcă refuzul de primire. Următorul pas este să afişăm pe geam decizia de amendă. În mod normal, dacă ştii că eşti nevinovat, vii să ridici procesul verbal şi îl conteşti în instanţă, dar dacă nici măcar nu vii să-l ridici, aceasta arată că vrei să tragi de timp. Că poate între timp mai anunţi nişte curse pe care le anulezi în ultimul moment", a spus Constantinescu.
El a arătat că, din păcate, nu prea sunt şanse ca oamenii să-şi primească banii înapoi, atâta timp cât compania nu şi-a plătit nici măcar propriii angajaţi.
"Am primit mailuri de la angajaţi ai Blue Air care ne spun că nu şi-au mai primit banii de trei luni şi ne spun "de unde să dea banii clienţilor dacă nici nouă nu ne dau", a susţinut preşedintele ANPC.
Acesta a precizat că tot ce conţine procesul verbal a fost discutat deja cu un reprezentant al companiei, la sediul ANPC.
"Între întocmirea procesului verbal şi stabilirea sancţiunii am avut o întâlnire cu un reprezentant al Blue Air, domnul Năstase, împreună cu comisarii ANPC care au întocmit documentul de control. Ne scotea puţin la tablă şi ne spunea că ar fi greşit să fie sancţionat Blue Air pentru că situaţia financiară este discutabilă. Am discutat punctual situaţia la noi la birou, inclusiv ce s-a întâmplat cu banii consumatorilor. Au fost 73.000 de consumatori vătămaţi, consumatori vulnerabili, cărora nu li s-au rambursat banii, nici măcar portofelul electronic nu era funcţional. El a admis că acesta este numărul consumatorilor vătămaţi", a arătat Constantinescu.
El a relatat că a propus inclusiv o variantă prin care sumele să fie transformate în acţiuni Blue Air, lucru neacceptat de către reprezentantul companiei.
"Aceasta ar fi fost doar o măsură dintr-un ansamblu mai mare de măsuri pentru rambursarea banilor. Dânsul pretindea că va rambursa 15.000 de euro pe zi, ceea ce ar fi însemnat că ar fi dat oamenilor banii înapoi în termen de 700 de zile. A propus o majorare la 20.000 de euro pe zi, care însemna 500 şi ceva de zile, lucru care, în opinia noastră, nu era o rezolvare pentru cei care îşi aşteaptă banii de un an şi jumătate", a adăugat responsabilul autorităţii.
Constantinescu a subliniat că nu a existat vreodată o discuţie privind o sumă pe care compania să o dea comisarilor ANPC, aşa cum se precizează într-un comunicat Blue Air, afirmaţii pe care preşedintele ANPC le consideră calomnioase.
"Reprezentantul Blue Air ne-a spus că compania este în derivă şi el şi-a pus gaj la bancă toate proprietăţile, iar atunci unul dintre colegii noştri i-a spus că poate renunţa la ceasul scump de la mână, aceasta a fost discuţia despre ceasuri. Acest domn se află în spatele mai multor societăţi comerciale satelitare, care aprovizionează cu alimente şi băutură Blue Air. Niciunul dintre cei prezenţi la acea întâlnire nu au adus în discuţie rotunjirea veniturilor comisarilor, s-au discutat doar soluţii corecte", a mai spus Constantinescu.
În acest timp, Blue Air continuă să pună pe piaţă curse pe care ulterior le anulează, deşi cele două părţi se puseseră de acord că vor fi doar curse pe care le pot efectua.
"În continuare suntem inundaţi de sesizări din partea oamenilor care sunt în poarta avionului, cu copii, cu bagaje. Ţineţi cont şi de faptul că doar 5% din cei afectaţi fac sesizări, restul nu. Am luat în calcul că, dacă nu vom lua aceste măsuri ferme, ne-am fi putut confrunta cu ieşirea din piaţă până la finalul anului a Blue Air. Eram siguri că vor găsi orice scuză pentru a gestiona o situaţie dificilă. Au primit de la stat un ajutor de 67 de milioane de euro în timpul pandemiei, nu este treaba noastră ce au făcut cu aceşti bani, există instituţii ale statului care să verifice acest lucru", a adăugat Constantinescu.
Săptămâna trecută, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a anunţat că a amendat Blue Air cu suma de 2 milioane de euro pentru anularea a peste 11.000 de zboruri în perioada 30 aprilie 2021 - 30 aprilie 2022, şi obligă compania să returneze clienţilor banii în maximum zece zile pentru toate zborurile anulate.
"În urma sesizărilor depuse de consumatori şi ca urmare a reacţiilor din media Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a realizat, în cursul lunii iunie 2022, o acţiune de control la operatorul economic Blue Air Aviation SA. Mai exact, în perioada 30.04.2021 - 30.04.2022, operatorul economic a anulat 11.289 de zboruri, acestora corespunzându-le 178.405 rezervări, pentru care s-au efectuat plăţi în valoare toatală de 66.585.967,68 lei, de către consumatori din 20 de state membre ale Uniunii Europene, în care compania aeriană supusă verificărilor operează, cu regularitate, zboruri", precizează ANPC.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 3116 / 8953 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
RTPR asistă Wolt și DoorDash la achiziția Tazz, Echipa, coordonată de Vlad Stamatescu (Counsel) și Andrei Toșa (Managing Associate), sub supervizarea lui Costin Tărăcilă (Managing Partner)
Filip & Company a asistat Ministerul Finanțelor Publice în prima emisiune de obligațiuni verzi Samurai pe piața de capital din Japonia. Doi parteneri în echipa de proiect
Reff & Asociații și Deloitte România au asistat BLIK România în obținerea autorizației de funcționare pe piața locală. Colaborare strânsă între echipele de avocați și consultanți din România și Polonia
Legiteam | Cherciu & Co is looking for two Junior ̸ Mid - Level Lawyers
LegiTeam | CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for: Associate (Banking & Finance Team)
Finanțele caută avocați pentru litigii arbitrale internaționale judecate potrivit regulilor de arbitraj ICC Paris | Acorduri-cadru de reprezentare juridică a României semnate cu cel mult 6 firme, într-un interval de 4 ani. Pentru de a primi cât mai multe propuneri, complete și corecte, termenul de transmitere a ofertelor a fost prelungit
Voicu & Asociații is looking for business lawyers (maximum 5 years from Bar admission)
Mega-proiectul Neptun Deep din Marea Neagră merge înainte, dau asigurări reprezentanții OMV Petrom, dar și arbitrajul cu statul român pentru modificarea legii offshore continuă | Avocații LDDP asigură apărarea în litigiul de la Curtea Internațională de Arbitraj de la Paris
Rising Stars | Darius Constantin Avrigeanu, șef de promoție al seriei I a generației anului 2023, a decis să se îndrepte spre magistratură: ”Media cu care am terminat facultatea nu reprezintă un simplu număr, ci un întreg set de cunoștințe acumulate pe parcursul studenției și chiar munca depusă în vederea asimilării acestor cunoștințe, acestea din urmă fiind cele care mi-au permis de fapt să ajung, din punct de vedere profesional, acolo unde mi-am propus”
GDPR | Avocații specializați în practica de Data Protection de la Reff & Asociații - Deloitte Legal spun că preocuparea pentru conformare excedează domeniul protecției datelor. Silvia Axinescu, Senior Managing Associate: ”Abordăm fiecare proiect într-o manieră holistică și recunoaștem că protecția datelor, deși foarte importantă, este doar o piesă a puzzle-ului”
EXCLUSIV | O companie din grupul controlat de ”regele eolienelor” a trimis Ministerului Finanțelor o notificare de arbitraj și o cerere de soluționare pe cale amiabilă a disputei. Tratatul Cartei Energiei, temeiul juridic al conflictului cu statul român
Avocații noii generații | De vorbă cu Mihnea Orjan, avocat cu 5 ani experiență și recent laureat al Premiului de Excelență „Sarmiza Bilcescu-Alimănișteanu”, despre avocatură ca vocație, activitatea de cercetare, implicare și crez profesional: „Misiunea este pentru mine clară: să devin cel mai bun în ceea ce fac. Nu este o aroganță, este doar o înțelegere a faptului că trebuie să țintești spre Lună ca să ai șansa de a atinge o stea. Plănuiesc să fac ceea ce am făcut și până acum: să lupt pentru ceea ce cred și pentru cei care mă cheamă să îi apăr”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...