ZRP Schoenherr
Tuca Zbarcea & Asociatii

De vorbă cu profesioniștii români ai Dreptului care practică avocatura în străinătate. Azi, Alexandru George Lazăr, Partener IntLaw: Contrar tendințelor pieței, am hotărât să extindem sediul nostru din Barcelona. Paradigma caselor de avocatură clasice se va schimba. În Spania se observă o reașezare a pieței și încep fuziuni între case de avocatură

25 August 2021   |   Ștefania Enache

Alexandru crede cu tărie că mereu trebuie să existe un plan B. Din punctul său de vedere aceasta este cea mai importantă lecție pe care ne-a oferit-o pandemia.

 
 
Avocatul Alexandru George Lazăr își împarte viața profesională între munca de jurist din cadrul firmei IntLaw, acolo unde are statutul de partener, și cariera academică derulată în Spania.Toată această activitatea este suplimentată cu un număr însemnat de proiecte pro bono.Se prezintă ca fiind un fiu al Europei, un rezultat al Uniunii Europene, de aceea spune că se simte acasă în orice colț de pe acest continent. „Sunt născut în România, am studiat în Spania și profesez în Spania și trebuie, prin prisma activității mele să călătoresc frecvent în Uniunea Europeană.Chiar dacă nu sunt fizic în România, legătura mea este una constantă și strânsă cu țara mea natală, nu numai la nivel personal și cultural, ci și la nivel profesional. În momentul de față nu mă gândesc la o relocare în România.Desfășor activitatea profesională și academică în Spania; călătoresc cu frecvență ridicată între Barcelona și Baleare, Madrid și București”, declară avocatul.


Optimismul este una dintre caracteristicile principale pe care Alexandru George Lazăr le deține din plin. Vede mereu partea plină a paharului, iar acest mod de a privi viața l-a ajutat să evolueze extraordinar. Consideră că fiecare zi, pe lângă faptul că este un cadou, este și un moment cheie în cariera oricărui avocat. Un profesionist ce tinde spre excelență trebuie să aibă constanță și metodă. „Trebuie să ne bucurăm de fiecare moment!”, punctează Alexandru.

Digitalizarea, soluția salvatoare

Apariția pandemiei a generat o serie de provocări pentru toată lumea. Anul 2020 a fost unul al încercărilor, iar multe activități economice au fost obligate să se reorganizeze din mers.

Casa de avocatură IntLaw, în cadrul căreia Alexandru George Lazăr este partener, a beneficiat de marele avantaj că făcuse un pas important către digitalizare înainte cu mult de debutul crizei medicale. Astfel, avocații au avut șansa de a nu fi prinși „pe picior greșit”.

„Datorită faptului că deja mare parte din activitatea noastră era digitalizată am avut posibilitatea de a face față tuturor provocărilor cauzate de pandemie. În plus, am primit și am putut soluționa un volum în creștere de proiecte și spețe noi comparativ cu anii precedenți. Ca decizie importantă, contrar indicațiilor pieței, am hotărât să mărim sediul nostru din Barcelona și, astfel, practic calculăm ca spre septembrie deja să avem dublul spațiului actual. Efectul îl vom vedea din septembrie, dar suntem convinși că un spațiu și mai amplu decât cel actual, o să fie benefic, nu doar pentru clienți, ci și pentru echipa noastră”, explică avocatul.




Intensificarea activității firmei de avocatură nu l-a împiedicat pe Alexandru să-și dedice timpul și cauzelor pro bono, astfel că, în perioada în care toată planeta era blocată din cauza COVID 19, el a răspuns la peste 300 de întrebări venite din partea unor semeni care nu-și permiteau servicii juridice. „A fost forma în cere am crezut de cuviința să îmi ajut semenii într-un moment atât de critic”, menționează interlocutorul BizLawyer.

Firma IntLaw s-a adaptat repede noilor condiții de lucru, iar, în perioadele de lockdown, a mizat pe politica lucrului de acasă și pe reducerea la minimum a întâlnirilor de la birou. „De asemenea, am alternat prezența la birou astfel să nu coincidă 100% din colegi. Relația cu clienții a fost business as usual. Clienții noștri au primit același suport, calitate și rapiditate în serviciul oferit ”, mai spune Alexandru.

Și în ultimele luni, echipa casei de avocatură a putut lucra tot într-o formulă mixtă: și de la distanță, dar și de la birou. Avocatul este de părere că o urmare firească a pandemiei o să fie, în sectorul avocaturii, flexibilizarea activității firmelor de profil care vor miza mult pe munca în format digitalizat. „De altfel, în Spania, și acum, după ce nu mai este lockdown, tribunalele acceptă cererile noastre de a efectua înfățișările online și nu fizic. Acest aspect consider că va rămâne prezent în activitatea de zi cu zi. Faptul că am început cu ani în urma digitalizarea și tindem spre zero hârtie în scurt timp a reconfirmat că am luat o decizie foarte bună. Asta ne-a ajutat să putem lucra fără impedimente și cu aceeași eficiența și în perioada pandemiei. Cum menționam, flexibilitatea este esențială și, de asemenea, să lucrăm cu dosare în format digital ”, precizează avocatul intervievat de BizLawyer.

Schimbări importante în piață

Criza medicală a produs schimbări importante legate de serviciile solicitate de clienții firmei de avocatură. Alexandru subliniază faptul că a crescut nivelul operațiunilor în partea de vânzări de companii și active. „A fost un moment care a declanșat mai multe operațiuni de achiziții și vânzări de active și/sau companii. De asemenea, în paralel, departamentul de drept al muncii a avut foarte multă activitate în această perioadă împreună cu cel legat de dreptul bancar, deoarece multe companii au prezentat solicitări de creditate/finanțare economică și ajutoare oferite de sat. Pentru noi toate proiectele sunt la fel de interesante și de importante. De la o consultanță pro bono până la o operațiune care implică investiții de milioane de euro. Cât despre întreruperea proiectelor, trebuie subliniat că am avut șansa să ne putem organiza, atât noi cât si clienții, astfel încât să nu fie paralizate operațiunile/proiectele în curs de desfășurare”, detaliază avocatul.

Ariile de practică în care experții în drept au avut cel mai mult de lucru, pe parcursul acestui an, sunt M&A, Insolvență și Drept Internațional, având în vedere expansiunile internaționale de companii medii și mari.

În ceea ce privește provocările viitoare de pe piața avocaturii, Alexandru este de părere că se va schimba paradigma caselor de avocatură clasice. „În Spania, casele de avocatură de dimensiune mai mică au un mare avantaj și anume flexibilitatea. Viziunea generațiilor noi, cea de milenial de exemplu, și ceea ce am trăit în pandemie îi face pe mulți să adopte această flexibilitate în ceea ce privește modul de a lucra al membrilor echipei. Ceea ce trebuie să intereseze orice firmă de avocatură este excelența în serviciu dată clientului și rezultatul final. Astfel  trebuie să existe flexibilitate în ceea ce privește modul în care membrii echipei își organizează timpul. Evident, așa cum am spus, atât timp cât se livrează serviciul excelent și rezultatul așteptat clientului.  În Spania, se observă o reașezare a pieței și încep fuziuni între case de avocatură”, subliniază avocatul.

 
 

Trebuie să existe mereu un plan B


Alexandru crede cu tărie că mereu trebuie să existe un plan B. Din punctul său de vedere aceasta este cea mai importantă lecție pe care ne-a oferit-o pandemia. „Trebuie relocate activități economice de producție în Uniunea Europeană. Zonele/țările nu se pot baza doar pe un pilon principal. Să luăm exemplul Spaniei. Aici turismul a fost paralizat și întreaga economie a avut de suferit enorm. Prin urmare, Spania a realizat că are nevoie de un plan B și că trebuie să clădească alți stâlpi pe care să susțină economia, diferiți de cel al turismului. La nivelul Uniunii Europene, consider că s-a realizat că nu este, în context de pandemie, sustenabil să se fabrice totul pe alte continente deoarece riști să ramâi fără produsul finit pe care să îl livrezi pe piață. Este probabil ca in viitor să vedem relocări a unor segmente de industrie în UE ”, menționează avocatul.

Tocmai pentru că susține ideea existenței planului B, Alexandru nu s-a limitat doar la avocatură și a preferat să se implice, din postura de profesor, în pregătirea viitorilor profesioniști în drept. El este Director Academic al Masterului in Compliance EIS, reușind să consolidere colaborarea dintre Universidad Rey Juan Carlos (Madrid) și Fordham (New-York). Programul a încheiat deja a treia ediție și se pregătește pentru o etapă nouă.


De asemenea, își dorește să poată pune în aplicare un program de Master în Corporate Compliance în România: În ceea ce privește pregătirea sa, este tot mai interesat de aria de Arbitraj Comercial Internațional.


Intră pe portalul de concurență pentru mai multe articole referitoare la proiectele avocaților din această arie de practică

 

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 52 / 5749
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: RTPR is looking for junior lawyers
Mihai Mareș - profesor invitat în programul de master în drept penal al Facultății de Drept a Universității de Stat din Moldova
GDPR, după primii 3 ani | Clienții KPMG Legal – Toncescu și Asociații și-au recalibrat proiectele din acest domeniu, în ultimii doi ani, trecând de la consultanță în conformarea inițială cu GDPR, la proiecte sofisticate, punctuale. Digitalizare proceselor de contractare, printre cele mai provocatoare mandate ale echipei coordonate de partenerul Cristiana Fernbach
LegiTeam: Mușat & Asociații recrutează avocați stagiari
Radu Noşlăcan, Senior Associate la ZRVP, după 3 ani de la intrarea în firmă: Pentru cei care caută să atingă performanța în domeniul litigiilor și arbitrajelor, ZRVP este locul cel mai potrivit. Viața profesională în cadrul firmei este departe de a fi monotonă, fiecare avocat fiind nevoit să învețe și să se adapteze constant la cele mai noi trenduri
Studiu Refinitiv | Cum arată harta fuziunilor și achizițiilor întocmită de Refinitiv la început de toamnă. CMS continuă să conducă plutonul consultanților juridici din regiunea EMEA. Cinci firme cu prezență locală, în Top 10 consultanți în Estul Europei
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Ad-Hoc Arbitration (Powered by ZRVP)
LegiTeam: ZRVP recrutează 2 avocați stagiari pentru departamentul Litigii
Bondoc și Asociații a asistat cumpărătorul în tranzacția prin care A&M Capital Europe a preluat Pet Network International. Ce firme de avocați au avut mandate în acest proiect
Ce trebuie să știe absolvenții care vor să prindă un loc în echipa Popescu & Asociații, firmă prețuită de clienți și premiată de directoarele internaționale | Mulți dintre stagiarii din trecut sunt avocații de bază de astăzi, au mini-echipe pe care le coordonează și lucrează în mandate de rezonanță. Octavian Popescu, Partener: Suntem bucuroși să putem împărtăși cu viitorii profesioniști principiile și mai ales realitățile care stau la baza succesului în avocatură, că avem oportunitatea de a deveni mentori și de a-i inspira să fie cei mai buni
Avocații NNDKP spun că tranzacțiile locale sindicalizate vor crește atât ca număr, cât și ca dimensiune, marcând în mod lent, dar sigur, apariția unei veritabile piețe locale de împrumuturi de acest tip. Valentin Voinescu, Partner: Suntem doar la începutul acestui trend al finanțărilor sindicalizate pentru proiecte ESG, pe care îl vedem urcând substanțial în următorii 5 ani. Vorbim de o reală separare a clienților băncilor în clienți cu rating ridicat în ESG și restul, aspect care ne așteptăm să aibă consecințe formidabile
GDPR, după primii 3 ani | Ce au constat, ‘în teren’, avocații D&B David și Baias: Tot ce ține de tehnologie, dar și prelucrarea de date prin intermediul unor platforme, au avut aspecte cu un grad de complexitate mai ridicat. Pe viitor este de așteptat ca ANSPDCP să urmeze modelul de lucru al autorităților de supraveghere care au aplicat amenzi mai multe, dar mai ales mai mari
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...