ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

ABSL: Majoritatea companiilor din România optează pentru munca hibrid, în perioada post-pandemie

21 Aprilie 2021   |   Agerpres

Conform studiului publicat miercuri, la ora actuală nouă din zece companii aplică sistemul de telemuncă (de la domiciliu sau din ale locuri), iar 38% au afirmat că la birou merge personalul tehnic de suport, în timp ce restul angajaţilor ajung doar în contexte speciale legate de întâlniri.

 
 
Aproximativ 95% companiile din România vor aborda un sistem de muncă hibrid după încheierea pandemiei, iar 40% planifică întoarcerea treptată la birou, în acest sistem, începând din perioada iulie - august, relevă un studiu întocmit de Asociaţia Business Service Leaders în România (ABSL).
 
Conform studiului publicat miercuri, la ora actuală nouă din zece companii aplică sistemul de telemuncă (de la domiciliu sau din ale locuri), iar 38% au afirmat că la birou merge personalul tehnic de suport, în timp ce restul angajaţilor ajung doar în contexte speciale legate de întâlniri.
 
Referitor la birouri, 61% din totalul companiilor chestionate susţin că vor păstra spaţiile deţinute înainte de pandemie, în timp ce 39% afirmă că vor diminua aceste spaţii. De asemenea, mai mult de jumătate (56%) dintre companii intenţionează să modifice spaţiile de birouri.
 
Potrivit sursei citate, aproximativ 95% dintre companiile chestionate vor aborda perioada de post-pandemie cu un sistem de muncă hibrid, venind la birou în proporţii diferite. Restul, de 5%, au declarat că vor lucra 100% de la birou după încheierea pandemiei.
 
În acest context, 40% dintre organizaţii planifică întoarcerea treptată la birou, în sistem hibrid, începând din perioada iulie - august, această ponderea ajungând la 61% până la finalul anului 2021 sau din 2022. Pe de altă parte, patru din zece companii (39%) încă nu ştiu momentul în care angajaţii se vor putea întoarce la birou.
 
Studiul ABSL evidenţiază faptul că, în primele cinci criterii pentru întoarcerea la birou, companiile au menţionat: alegerea individuală a angajaţilor, tipul proiectelor aflate în derulate, decizia echipei, performanţa angajaţilor şi stadiul în care se află un proiect.
 
În ceea ce priveşte timpul de lucru petrecut la birou, 45% dintre respondenţi au menţionat între 8 - 10 zile pe lună, în timp ce 10% au estimat 12 zile pe lună. Totodată, angajaţii a 22% dintre companii vor lucra mai puţin de şapte zile pe lună de la birou sau doar ocazional.
 
Aproape trei sferturi (72%) dintre companiile industriei serviciilor de business nu au introdus în perioada telemuncii criterii diferite de evaluare a performanţelor, iar 78% susţin că folosesc un singur tip de evaluare.
 
În schimb, 85% din totalul organizaţiilor chestionate au declarat că au introdus aptitudini noi pentru evaluarea performanţelor managerilor, care au legătură cu telemunca: capacitatea de management al echipelor care lucrează la distanţă, leadership virtual, flexibilitate, empatie şi motivarea angajaţilor.
 
Conform cercetării de specialitate, 72% dintre companii au luat în această perioadă diverse măsuri menite să evite epuizarea ("burnout"), cum ar fi: programe de sănătate mintală şi wellbeing, comunicare "1 la 1" sau ore de muncă flexibile. În plus, 40% au aplicat pentru facilităţi fiscale oferite de stat (zile libere pentru părinţi, ajutor financiar pentru studii sau sume pentru procurarea echipamentelor IT).
 
La capitolul beneficii extra-salariale, circa 45% dintre cei intervievaţi au dezvăluit că oferă, în medie, trei sau patru astfel de facilităţi angajaţilor, iar cele mai des întâlnite sunt: abonamente medicale, programe interne de reducere a stresului, sport, programe pentru depistarea şi prevenirea bolilor.
 
Peste trei sferturi (77%) dintre companiile din industrie au crescut salariile angajaţilor în acest an, în timp ce 13% le-au păstrat la nivelul anului anterior.
 
Pe fondul campaniei autorităţilor cu privire la vaccinare împotriva COVID-19, majoritatea companiilor (83%) au declarat că nu vor condiţiona întoarcerea de birou a angajaţilor de acest aspect.
 
Studiul ABSL a fost realizat în perioada februarie - martie 2021 pe un eşantion de 61 de companii, cu un număr de aproximativ de 39.000 de angajaţi.
 
Asociaţia Business Service Leaders în România este cea mai importantă organizaţie care reprezintă sectorul de business services şi are în componenţă cele mai importante companii din piaţă care îşi desfăşoară activitatea în domenii precum: Shared Services Center (SSC), Business Process Outsourcing (BPO), Information Technology Outsourcing (ITO), Research and Development (R&D). 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 11820 / 16873
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Senior Lawyer Employment | Reff & Associates
Rebecca Marina, counsel în cadrul firmei Filip & Company după ultima rundă de promovări: “Am găsit aici oameni care îmi împărtășesc principiile și valorile de viață și care mi-au devenit prieteni și mentori sau pentru care eu am devenit mentor mai târziu. Orice promovare vine cu responsabilități și noi roluri în echipă”
Patru case locale de avocați rămân în topul global al celor mai bune 100 de firme implicate în arbitraje internaționale | Cum sunt prezentate în GAR 100 (2024), ce mandate au avut și ce spun clienții despre avocați și prestațiile acestora. TZA, ZRVP, LDDP și SP asistă clienți în arbitraje cu pretenții de 15,7 miliarde de dolari
Kinstellar a asistat BIG Mega Renewable Energy cu privire la finanțarea de 92 mil. € cu BERD și OTP Bank pentru construcția și operarea Parcului Eolian Urleasca
Răzvan Gheorghiu-Testa, fondator al Țuca Zbârcea & Asociații, inclus în „Top 50 Cei Mai Influenți Oameni de pe Piața Imobiliară din România”
Wolf Theiss a asistat AIRSOL în legătură cu achiziția MedAir Oxygen Solution | Emanuele Lainati, Legal Affair Manager SOL Group: “Expertiza, dedicarea și abordarea proactivă a avocaţilor Wolf Theiss au fost esențiale pentru încheierea cu succes a tranzacției”
Filip & Company a asistat Centrokinetic, în parteneriat cu Agista, în achiziția pachetului majoritar de părți sociale ale clinicii Socrates din Timișoara
Arbitrajul ICSID cerut de Nova Group Investments a ajuns la final | Statul român așteaptă decizia, după ce tribunalul a declarat închisă procedura în litigiul în care pretențiile se ridică la 345 mil. E. Ce onorarii au fost plătite firmelor de avocați care au asigurat apărarea
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 3-5 years Atorney at Law | Dispute Resolution
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 0-3 years Atorney at Law | Dispute Resolution
După un an plin, în care s-au implicat în peste 20 de tranzacții, avocații de M&A de la PNSA au acum în lucru peste zece mandate „cu greutate” | Silviu Stoica, partener: ”Există un interes crescut al fondurilor de private equity, dar și al investitorilor strategici și instituționali. Avem proiecte în cele mai variate domenii”
D&B David şi Baias o cooptează în echipă pe Adina Guțiu, care va coordona departamentul de Energie și Resurse Naturale
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...