ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Grupul GRAMPET investește 14 mil. E în fabrica de reparații vagoane din Ungaria

16 Februarie 2021   |   BizLawyer

Operatorul a achiziționat terenul de 28 ha pe care se află fabrica Grampet Debrecen Vagongyár

 
 
Grupul GRAMPET, cel mai mare grup feroviar și operator logistic privat din România şi Europa Centrală și de Sud-Est, anunță achiziționarea terenului de 28 de hectare pe care se află fabrica Debrecen Vagongyár din Ungaria, cu prețul de 6,5 milioane de euro. Această investiție face parte din planul ambițios de 14 milioane de euro pe care Grupul Grampet vrea să îi investească în următorii 5 ani pentru dezvoltarea fabricii.  

„Anul acesta aniversăm 12 ani de când Debrecen Vagongyár s-a alăturat brandului românesc GRAMPET”, spune Gruia Stoica, Președintele și fondatorul grupului. „Am preluat un lider cu tradiţie pe piaţa reparatorie de material rulant din Europa şi  ne-am asumat să îl creştem, ducând mai departe reputația maghiară în domeniu. În acest timp, divizia din țara vecină și-a dublat cifra de afaceri și a devenit profitabilă. Astăzi, activitățile noastre din Ungaria (transportatorul feroviar de marfă Train Hungary din Budapesta și uzina de vagoane din Debrecen) contribuie cu aproape 11,2% la cifra de afaceri pe care o raportăm anual la nivel de grup”.  


Pe langă faptul că este liderul pieței maghiare de reparații și întreținere vagoane cisternă pentru transportul gazelor și derivatelor petroliere, peste 70% din cifra de afaceri a GRAMPET Debreceni Vagongyár este generată în prezent de contracte cu parteneri din vestul Europei. În fiecare an, uzina desfășoară activități generale de revizie, modernizare și reparație pentru aproape 2.000 de vagoane. În uzină lucrează aproximativ 400 de angajați, iar planurile de investiții pe termen mediu ar putea genera alte 100 de noi locuri de muncă.

„Uitându-mă în urmă, realizez cât de importantă a fost decizia de a intra pe piața din Ungaria, în 2005, când am înființat operatorul de transport feroviar de marfă Train Hungary”, continuă Gruia Stoica. „Patru ani mai târziu preluam fabrica de vagoane din Debrecen. Faptul că am putut achiziționa acum terenul pe care se află fabrica arată aprecierea de care ne bucurăm ca investitor străin în țara vecină. Autoritățile din Ungaria ne-au arătat susținere încă de la început și ne-au invitat ca partener în proiecte importante. Spre exemplu, în 2019 guvernul maghiar a câștigat o licitație de 1,2 miliarde de euro în Egipt, iar compania GRAMPET Debrecen a fost invitată să participe la acest proiect. Această deschidere ne determină să ne asumăm noi angajamente de creștere pe termen lung. Suntem optimiști în ceea ce privește viitorul diviziei noastre din Ungaria și estimăm că proiectele noi de investiții pot atrage vânzări în creștere cu 20% și un avans similar al numărului de angajați, ceea ce echivalează cu o consolidare a prezenței noastre atât pe piața vecină, cât și pe piața europeană de profil”.

Succesul internațional al Grupului GRAMPET și rolul strategic pe care îl deține în regiune au atras interesul unor mari investitori de talie globală.

„În acest moment, piața se aliniază la noua paradigmă economică post-pandemie, iar tendința de consolidare se accentuează în numeroase industrii”, continuă Gruia Stoica. „Pentru antreprenorii români care au avut deja viziunea de a-și duce businessul peste hotare, acest moment reprezintă o oportunitate uriașă de consolidare. Dincolo de contribuția economică și reputațională pe care o generăm României prin diviziile noastre internaționale, aducem și implementăm la nivel local experiența piețelor mult mai avansate, impunând totodată bunele practici și standardele internaționale la care orice industrie strategică trebuie să se alinieze”.

Grupul GRAMPET este cel mai mare grup feroviar și operator logistic privat din România şi din Europa Centrală și de Sud-Est, având în jur de 7.000 de angajați. Înființată acum mai bine de 20 de ani, a devenit prima multinațională cu capital românesc, extinzându-se pe rând în Bulgaria (2004), Ungaria (2005), Republica Moldova și Germania (2010), Austria și Slovacia (2012), Croația (2016), Serbia (2018) și Grecia (2019). În prezent analizează extinderea pe alte șase piețe europene - Macedonia, Muntenegru, Slovacia, Cehia, Belgia și Olanda.

În vara lui 2019, un juriu internaţional a desemnat Grupul GRAMPET drept Campionul Regional al Anului la Premiile Emerging Europe decernate la sediul central al Băncii Europene pentru Reconstrucție și Dezvoltare din Londra. Premiul a acoperit toate industriile din 23 de țări emergente.

Provocările unice cu care a venit anul 2020 au testat cu succes structura de servicii integrate și infrastructura strategică pe care brandul românesc a dezvoltat-o la nivel regional, marcând performanțe noi pentru brandul GRAMPET.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 4653 / 8279
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Dinamică nouă, caracterizată printr-un apetit crescut al investitorilor pentru tranzacții | Piața de M&A a crescut cu 8,2% în T1-T3. Jucătorii strategici au rămas principalii actori, cei mai activi investitori fiind din SUA
Legiteam | Cherciu & Co is looking for two Junior ̸ Mid - Level Lawyers
Mușat & Asociații a asistat Naxxar Renewable Energy cu privire la vânzarea pachetului rămas de 40% din Naxxar Wind Farm Four către grupul polonez Polenergia. Mandat complex care a cuprins, printre altele, aspecte de M&A, finanțări și navigarea prin reglementările sofisticate specifice sectorului energetic
Dr. Cosmin Vasile (Managing Partner ZRVP) va susține un curs de arbitraj la INPPA : “Procedura arbitrală în arbitrajul instituționalizat” | Înscrierile se fac până pe 10 octombrie
LegiTeam | CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for: Associate (Banking & Finance Team)
EXCLUSIV | O companie din grupul controlat de ”regele eolienelor” a trimis Ministerului Finanțelor o notificare de arbitraj și o cerere de soluționare pe cale amiabilă a disputei. Tratatul Cartei Energiei, temeiul juridic al conflictului cu statul român
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocați stagiari | Litigii
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Voichița Crăciun, Head of legal and compliance - PAID România, profesionist 20 de ani experiență, care a acordat servicii de asistență juridică și reprezentare în proiecte complexe, unor companii interne și internaționale, în diferite domenii de activitate: ”Planurile de viitor sunt strâns legate de cele ale companiei pentru care lucrez și unde doresc să continui să aduc un plus de valoare prin activitatea mea și a departamentului pe care îl coordonez”
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Tranzacțiile în arbitraj (Powered by ZRVP)
Avocații din practica de Protecția Datelor de la NNDKP spun că există în continuare prevederi neclare în legislație și „pete albe” de reglementare | Iurie Cojocaru (Partener): “De foarte multe ori, clienții se confruntă cu dificultăți în ceea ce privește ștergerea datelor sau oferirea unor răspunsuri adecvate la solicitările de exercitare de drepturi, în condițiile în care legislația, ghidurile și jurisprudența oferă prea puțin spațiu de manevră”
Bohâlțeanu & Asociații a asistat Emma Lambda în achiziția Stratum Energy Romania, într-un mandat complex, desfășurat pe parcursul ultimilor 2 ani. Echipă multidisciplinară, formată din profesioniști specializați în Corporate ̸ M&A, Energy și Real Estate | Ionuț Bohâlțeanu (Managing Partner): ”Un proiect de mare anvergură pentru echipa noastră, având în vedere specificul domeniului, gradul complex de structurare a tranzacției și jurisdicțiile implicate”
Țuca Zbârcea & Asociații apără interesele statului român în litigiul inițiat de Damen Holding la Curtea de Arbitraj de la Viena | Legea 187 ̸ 2023 referitoare la guvernanța corporativă a întreprinderilor publice a pus pe butuci modelul de cooperare cu investitorul olandez la Damen Shipyards Mangalia SA, o companie în care statul deține 51%, prin Șantierul Naval 2 Mai SA. Pierderea litigiului antrenează plata unor ”despăgubiri semnificative”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...