
Instant Factoring își schimbă CEO-ul și se extinde în Europa Centrală și de Est
06 Februarie 2019
BizLawyerCristian Ionescu este numit CEO și Președinte al Instant Factoring
Instant Factoring, prima companie românească de micro-factoring online, face schimbări strategice în structura organizațională a companiei, în vederea întăririi echipei de conducere, care să susțină extinderea regională în Europa Centrală și de Est. Începând cu 25 ianuarie 2019, Cristian Ionescu, Președinte al Consiliului de Administrație și Cofondator, a preluat și funcția de conducere a companiei, devenind astfel CEO și Președinte al Instant Factoring IFN S.A.
Instant Factoring și-a planificat pentru acest an deschiderea a două noi filiale în Europa Centrală și de Est, în vederea consolidării prezenței sale regionale și extinderii operațiunilor de micro-finanțare online a micilor întreprinderi. În acest sens, compania face o mutare strategică, desemnând un CEO pentru viitorul Grup de companii Instant Factoring, în persoana lui Cristian Ionescu, Cofondator și Președinte al Consiliului de Admnistrație. În fiecare dintre țările în care vor fi deschise filiale, inclusiv România, în rolul de conducere va fi desemnat un Country Manager responsabil pentru desfășurarea operațiunilor locale și execuția planului de afaceri aliniat obiectivelor stabilite de către acționari și investitori.
Instant Factoring și-a planificat pentru acest an deschiderea a două noi filiale în Europa Centrală și de Est, în vederea consolidării prezenței sale regionale și extinderii operațiunilor de micro-finanțare online a micilor întreprinderi. În acest sens, compania face o mutare strategică, desemnând un CEO pentru viitorul Grup de companii Instant Factoring, în persoana lui Cristian Ionescu, Cofondator și Președinte al Consiliului de Admnistrație. În fiecare dintre țările în care vor fi deschise filiale, inclusiv România, în rolul de conducere va fi desemnat un Country Manager responsabil pentru desfășurarea operațiunilor locale și execuția planului de afaceri aliniat obiectivelor stabilite de către acționari și investitori.
Cristian Ionescu are o experiență de peste 15 ani în sectorul serviciilor financiare și consultanță în afaceri, concentrată pe servicii de management al riscului, incluzând factoring, asigurări de credit comercial, finanțarea corporațiilor, evaluarea riscului companiilor și colectarea creanțelor comerciale. A condus activitatea Coface timp de 10 ani din poziția de CEO pentru România, și ulterior pentru Europa Centrală și de Est. În ultimii 6 ani, a condus în calitate de Country Manager sucursala locală a Expense Reduction Analysts, liderul mondial în servicii de cosultanță pentru optimizarea cheltuielilor operaționale.
”Această schimbare este un pas înainte în planul nostru de extindere regională care va demara în lunile următoare prin deschiderea unei noi filiale în Croația și va continua în semestrul II al anului cu cea de-a doua țară. În același timp, ne propunem creșterea volumelor de finanțare în România la peste 10 milioane euro în 2019, o creștere de 300% față de 2018, astfel că avem nevoie de o echipă solidă și capabilă pentru a îndeplini aceste obiective ambițioase. Dorim să ne întărim prezența strategică din România și în Europa Centrală și de Est și să profităm de avantajul competitiv tehnologic pe care compania îl are și îl consolidează în momentul de față. Vom aduce alături de noi specialiști cu experiență internațională în operațiuni financiare, precum și activități de evaluare a riscului pentru a sprijini strategia noastră regională, precum și profesioniști în creditarea companiilor mici și micro din țările în care ne vom extinde”, a declarat Cristian Ionescu, CEO și Președinte Instant Factoring.
„Procesul de schimbare a structurii organizaționale din Romania este deja în linie dreaptă și ne pregătim să anunțăm în curând numele Country Manager-ului pentru România. Am căutat o persoană cu experiență vastă în factoring, dobândită în instituții financiare de top, în finanțarea IMM-urilor și, cel mai important, cu un puternic spirit antreprenorial”, a mai declarat Cristian Ionescu.
Instant Factoring facilitează dezvoltarea afacerilor mici furnizându-le soluții flexibile și inovatoare de finanțare, prin transformarea în lichidități a facturilor aflate în termenul de plată. Decizia de finanțare este luată într-un interval mediu de 2 ore, grație tehnologiei avansate de care platforma dispune, iar în maxim 24 de ore clientul primește banii în cont. Întregul proces de evaluare a riscului și managementul operațiunilor este automatizat și complet online, totul desfașurandu-se cu rapiditate și transparență și fără solicitarea de acte suplimentare pentru sume de până la 50.000 lei. Per ansamblu, Instant Factoring finațează online facturi cu valori individuale de până la 100.000 euro.
Până în prezent compania a acordat finanțări de 3 milioane euro micro-întreprinderilor din România, cu un volum aproximativ de 1.700 finanțări acordate în cele 10 luni de la înființare. Valoarea medie de finanțare a unei facturi a fost de aproximativ 2.100 euro, dublu față de valoarea estimată la momentul lansării pe piață, iar rata finanțărilor neperformante raportate la valoarea expunerii curente este de sub 1,5% la sfârșitul lui 2018.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 8655 / 8792 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
INTERVIURI ESENȚIALE | Portofoliul de investigații internaționale a crescut semnificativ în cadrul biroului Clifford Chance din București în ultimii ani, devenind o adevărată carte de vizită pentru practica din Romania. De vorbă cu Daniel Badea (Managing Partner) și Sabina Crângașu Huțanu (Counsel), despre modul în care funcționează o echipă de avocați români de top, implicată în mod constant în cele mai complexe litigii și investigații de anvergură din Europa
Women in Business Law EMEA Awards 2025 | CMS câștigă titlul de de “Firma anului în România”. Un avocat in-house local, desemnat ”General Counsel of the Year” pentru regiune
LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
Tranzacție rară pe piața românească | Cum au lucrat avocații Legal Ground în proiectul legat de achiziția unor obligațiuni ‘tokenizate’, înregistrate și tranzacționate prin sistemul blockchain. Mihai Dudoiu (Partener): ”Pe lângă aspectele comune unor proiecte de finanțare ‘clasice’, a fost necesară integrarea unei componente de fintech. Arhitectura juridică a trebuit adaptată unui cadru relativ nou și încă în formare din punct de vedere normativ”
Clifford Chance a asistat băncile în legătură cu emisiunea record de 1,5 miliarde RON a Băncii Transilvania, prima sa emisiune de obligațiuni sustenabile denominată în lei. Proiect coordonat din București, cu avocați din Londra în echipă
BizLawyer îi prezintă pe avocații care au devenit parteneri în ultimele runde de promovări | Corina Roman, avocat format în câteva firme mari, spune că a regăsit „cu drag”, la BACIU PARTNERS, aceeași preocupare pentru knowledge și dedicare față de mandatele primite de la clienți. “Nu am crezut niciodată că voi lucra într-un proiect cu sateliți, dar iată că aici am avut această ocazie. Și mi-a plăcut enorm, pentru că m-a scos din zona de confort. Acum, datorită acelei experiențe, știm mai multe și putem explora și acest tip de proiecte la nivel de echipă”
Employment | Pe parcursul ultimului an, s-a remarcat o preocupare crescută din partea angajatorilor pentru „descifrarea” obligațiilor tot mai complexe care le revin în temeiul legislației de dată recentă, spun avocații specializați în Dreptul Muncii de la PNSA. De vorbă cu Ioana Cazacu, coordonatoarea practicii, despre noutățile din legislația muncii, solicitările clienților și mandatele complexe în care a fost implicată echipa
BRD coordonează un club loan de 190 mil. € pentru NE Property BV. Avocații CMS au consiliat consorțiul bancar în această finanțare
LegiTeam: Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
Cine sunt campionii pieței locale evidențiați în ultimul clasament IP Stars 2025 | Baciu Partners are cele mai multe recomandări în prima bandă din domeniul mărcilor. ZRVP și Dincă & Speciac sunt pe primul palier al performanței, urmate de Mușat & Asociații și NNDKP
CMS își consolidează echipa din România prin promovarea a șapte avocați | Horea Popescu, managing partner CMS România: ”Aceste promovări reflectă nu doar calitatea muncii lor, ci și energia și dedicarea cu care aduc rezultate remarcabile clienților noștri și ne poziționează perfect pentru a ne continua creșterea și dezvoltarea competențelor”
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocat cu experiență (Litigii și Soluționare a Disputelor)
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...