
Instant Factoring își schimbă CEO-ul și se extinde în Europa Centrală și de Est
06 Februarie 2019
BizLawyerCristian Ionescu este numit CEO și Președinte al Instant Factoring
Instant Factoring, prima companie românească de micro-factoring online, face schimbări strategice în structura organizațională a companiei, în vederea întăririi echipei de conducere, care să susțină extinderea regională în Europa Centrală și de Est. Începând cu 25 ianuarie 2019, Cristian Ionescu, Președinte al Consiliului de Administrație și Cofondator, a preluat și funcția de conducere a companiei, devenind astfel CEO și Președinte al Instant Factoring IFN S.A.
Instant Factoring și-a planificat pentru acest an deschiderea a două noi filiale în Europa Centrală și de Est, în vederea consolidării prezenței sale regionale și extinderii operațiunilor de micro-finanțare online a micilor întreprinderi. În acest sens, compania face o mutare strategică, desemnând un CEO pentru viitorul Grup de companii Instant Factoring, în persoana lui Cristian Ionescu, Cofondator și Președinte al Consiliului de Admnistrație. În fiecare dintre țările în care vor fi deschise filiale, inclusiv România, în rolul de conducere va fi desemnat un Country Manager responsabil pentru desfășurarea operațiunilor locale și execuția planului de afaceri aliniat obiectivelor stabilite de către acționari și investitori.
Instant Factoring și-a planificat pentru acest an deschiderea a două noi filiale în Europa Centrală și de Est, în vederea consolidării prezenței sale regionale și extinderii operațiunilor de micro-finanțare online a micilor întreprinderi. În acest sens, compania face o mutare strategică, desemnând un CEO pentru viitorul Grup de companii Instant Factoring, în persoana lui Cristian Ionescu, Cofondator și Președinte al Consiliului de Admnistrație. În fiecare dintre țările în care vor fi deschise filiale, inclusiv România, în rolul de conducere va fi desemnat un Country Manager responsabil pentru desfășurarea operațiunilor locale și execuția planului de afaceri aliniat obiectivelor stabilite de către acționari și investitori.
Cristian Ionescu are o experiență de peste 15 ani în sectorul serviciilor financiare și consultanță în afaceri, concentrată pe servicii de management al riscului, incluzând factoring, asigurări de credit comercial, finanțarea corporațiilor, evaluarea riscului companiilor și colectarea creanțelor comerciale. A condus activitatea Coface timp de 10 ani din poziția de CEO pentru România, și ulterior pentru Europa Centrală și de Est. În ultimii 6 ani, a condus în calitate de Country Manager sucursala locală a Expense Reduction Analysts, liderul mondial în servicii de cosultanță pentru optimizarea cheltuielilor operaționale.
”Această schimbare este un pas înainte în planul nostru de extindere regională care va demara în lunile următoare prin deschiderea unei noi filiale în Croația și va continua în semestrul II al anului cu cea de-a doua țară. În același timp, ne propunem creșterea volumelor de finanțare în România la peste 10 milioane euro în 2019, o creștere de 300% față de 2018, astfel că avem nevoie de o echipă solidă și capabilă pentru a îndeplini aceste obiective ambițioase. Dorim să ne întărim prezența strategică din România și în Europa Centrală și de Est și să profităm de avantajul competitiv tehnologic pe care compania îl are și îl consolidează în momentul de față. Vom aduce alături de noi specialiști cu experiență internațională în operațiuni financiare, precum și activități de evaluare a riscului pentru a sprijini strategia noastră regională, precum și profesioniști în creditarea companiilor mici și micro din țările în care ne vom extinde”, a declarat Cristian Ionescu, CEO și Președinte Instant Factoring.
„Procesul de schimbare a structurii organizaționale din Romania este deja în linie dreaptă și ne pregătim să anunțăm în curând numele Country Manager-ului pentru România. Am căutat o persoană cu experiență vastă în factoring, dobândită în instituții financiare de top, în finanțarea IMM-urilor și, cel mai important, cu un puternic spirit antreprenorial”, a mai declarat Cristian Ionescu.
Instant Factoring facilitează dezvoltarea afacerilor mici furnizându-le soluții flexibile și inovatoare de finanțare, prin transformarea în lichidități a facturilor aflate în termenul de plată. Decizia de finanțare este luată într-un interval mediu de 2 ore, grație tehnologiei avansate de care platforma dispune, iar în maxim 24 de ore clientul primește banii în cont. Întregul proces de evaluare a riscului și managementul operațiunilor este automatizat și complet online, totul desfașurandu-se cu rapiditate și transparență și fără solicitarea de acte suplimentare pentru sume de până la 50.000 lei. Per ansamblu, Instant Factoring finațează online facturi cu valori individuale de până la 100.000 euro.
Până în prezent compania a acordat finanțări de 3 milioane euro micro-întreprinderilor din România, cu un volum aproximativ de 1.700 finanțări acordate în cele 10 luni de la înființare. Valoarea medie de finanțare a unei facturi a fost de aproximativ 2.100 euro, dublu față de valoarea estimată la momentul lansării pe piață, iar rata finanțărilor neperformante raportate la valoarea expunerii curente este de sub 1,5% la sfârșitul lui 2018.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 8704 / 8841 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Schoenherr și Asociații promovează trei avocați în pozițiile managing attorney at law și senior attorney at law | Sebastian Guțiu (managing partner): ”Schoenherr continuă să se extindă în România, unde echipa noastră numără în prezent peste 75 de avocați și avem planuri mari pentru perioada următoare”
Leroy și Asociații, alături de VINCI Energies în achiziția Grupului EnergoBit, asistat de D&B David și Baias. Echipe multidisciplinare coordonate de Bruno Leroy (Partener) și Andreea Toma (Partener), pentru cumpărător, și de Sorin David (Partener Coordonator), pentru vânzător
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
Filip & Company a asistat Mozaik Investments în achiziția unei participații majoritare în cadrul Genesis College. Alexandru Bîrsan (managing partner) și Andreea Bănică (counsel) au coordonat echipa | Ce firmă de avocați a mai fost implicată în tranzacție
LegiTeam: Lawyer - Tax Controversy and Tax Litigation | Reff & Associates
WTR Global Leaders 2025 | Ana-Maria Baciu (Baciu Partners), Sorina Olaru și Florina Firaru (NNDKP), Ciprian Dragomir (TZA) și Alina Tugearu (ZRVP), printre cei 17 români care au intrat în liga celor mai apreciați specialiști în domeniul mărcilor, la nivel global. Cine sunt aceștia, prin ce s-au remarcat și cum îi văd clienții
Provocările cu care se vor confrunta companiile în anul 2025, pe segmentul de Muncă ̸ Resurse Umane, sunt multiple și complexe, depășind adesea simpla conformitate legislativă, avertizează avocații firmei D&B David și Baias | Dan Dascălu, Partener: ”Necesitatea de a anticipa modificările, de a comunica transparent cu angajații și partenerii sociali, precum și riscurile asociate nerespectării prevederilor, cresc presiunea asupra angajatorilor”
GNP Guia Naghi și Partenerii obține la Înalta Curte anularea definitivă a unei decizii de sancționare emisă de Consiliul Concurenței împotriva unui important furnizor din sectorul alimentar | Dosarul s-a aflat la intersecția unor domenii juridice deosebit de tehnice – dreptul concurenței, dreptul administrativ și dreptul Uniunii Europene
Legal 500 - Central and Eastern Europe Awards 2025 | Clifford Chance, Filip & Company și Băncilă, Diaconu și Asociații sunt pe lista scurtă pentru titlul de ”Firma anului în România”. Horea Popescu (CMS), Ruxandra Bologa (NNDKP), Madalina Rachieru-Postolache (Clifford Chance) și Ana-Maria Baciu (Baciu Partners) printre candidații la titlul ”Romania Lawyer of the Year”. Alți 18 avocați români și 8 firme locale concurează la premiile regionale
RTPR obține, printr-o hotărâre definitivă, reducerea cu 85% a amenzii aplicate de Consiliul Concurenței unei agenții media, după un „roller coaster” juridic de 10 ani. Complexitatea speței, accentuată de necesitatea de a gestiona aspectele de natură tehnică referitoare la calculul veniturilor reale ale unei agenții media, cu excluderea sumelor refacturate clienților acesteia | Echipa asistă clientul și în cadrul procedurilor legale prin care să poată obține compensațiile care i se cuvin în contextul lipsirii acestuia de o sumă importantă de bani pe o perioadă îndelungată
Women in Business Law EMEA Awards 2025 | CMS câștigă titlul de de “Firma anului în România”. Un avocat in-house local, desemnat ”General Counsel of the Year” pentru regiune
LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...