ZRP Schoenherr
Tuca Zbarcea & Asociatii

Studiu EY România: Trei sferturi dintre salariații români vor condiționa angajarea la următorul loc de muncă de posibilitatea de a munci de acasă

07 Septembrie 2021   |   BizLawyer

Datele colectate subliniază într-o proporție mare dorința angajaților de a-și continua activitatea într-o modalitate hibridă: 49% dintre respondenți declară că doresc să lucreze de acasă câteva zile pe săptămână, în timp ce 21% îşi doresc să facă acest lucru mereu.

 
 
Opțiunea muncii de acasă devine un element hotărâtor în alegerea următoarei destinații de carieră pentru trei sferturi dintre salariații români, conform studiului EY România ”Munca în noile condiții”, desfășurat în perioada iunie – iulie 2021, care a sondat opiniile a 542 de angajați români din diverse sectoare de activitate. Aceste rezultate vin să le întregească pe cele reliefate de studiul EY global ”Work Reimagined”, unde se arăta că peste jumătate dintre salariații de la nivel mondial și-ar dat demisia dacă nu li se oferă flexibilitatea după pandemie.


„Discuțiile avute în spațiul public, dar și în cadrul specific fiecărei companii, arată că întrebarea despre viitorul muncii s-a mutat de la „Când ne întoarcem la birou?” spre „Care este noua definiție a muncii eficace?”. În contextul în care angajații care lucrează de acasă consideră că obțin aceleași rezultate ca cele de la birou, noua provocare pentru angajatori devine aceea de a netezi acest drum prin oferirea de sprijin administrativ și identificarea momentelor optime de reunire organizațională necesare păstrării liantului cultural”, spune Horaţiu Cocheci (foto), Director, People Advisory Services, EY România.

Privire retrospectivă către telemuncă

Potrivit datelor furnizate de studiu, munca de acasă nu era o metodă de lucru utilizată în România în perioada care a precedat pandemia, fiind privită cu neîncredere de companii - 48% dintre respondenți nu utilizaseră niciodată telemunca în relațiile profesionale.

Cea mai mare provocare pentru salariații care au lucrat de acasă a fost gestionarea programului de lucru și a orelor efectiv lucrate: 38% dintre participanții la studiu au declarat că au lucrat mai multe ore în perioada pandemiei, iar 54% și-au modificat orarul clasic de lucru în diferite forme.  

Totuși, 68% dintre respondenți consideră că facilitățile avute în perioada derulării activității de acasă au fost suficiente. În privința realizării sarcinilor de serviciu, 73% dintre cei intervievați sunt încrezători și foarte încrezători că sarcinile primite au fost îndeplinite la nivelul solicitat de către angajatori.

„Pentru a asigura sustenabilitatea noii realități, este de datoria companiilor să înlăture munca în exces, compensatorie, necesară la începutul crizei sanitare pentru atingerea rezultatelor dorite. Investițiile în tehnologii relevante și în rescrierea proceselor vor menține gradul de încredere al angajaților în activitățile proprii, în timp ce, în paralel, vor elimina orele suplimentare lucrate”, avertizează Horaţiu Cocheci, Director, People Advisory Services, EY România.          

Beneficiile și provocările lucrului de acasă

Dezechilibrul între planul muncii și cel al vieții personale se detașează ca principal risc al lucrului de acasă, 24% dintre respondenți subliniind această situație. Următoarele locuri de pe podiumul provocărilor aduse de telemuncă sunt deținute de colaborarea redusă și de comunicarea ineficientă, ambele semnalate de 14% dintre participanți.

Din perspectiva beneficiilor aduse de munca de acasă, eliminarea costurilor de transport se situează pe primul loc și este menționată de 23% dintre respondenți, în timp ce 16% și, respectiv, 14% dintre participanți declară că au identificat modalități mai eficiente de derulare a activității și că s-au concentrat mai bine de acasă.
 
Privirea înspre viitor: lucrul de acasă și devotamentul angajaților

Datele colectate subliniază într-o proporție mare dorința angajaților de a-și continua activitatea într-o modalitate hibridă: 49% dintre respondenți declară că doresc să lucreze de acasă câteva zile pe săptămână, în timp ce 21% îşi doresc să facă acest lucru mereu.

Un prim pas către această direcție se pare că este deja făcut: 62% dintre persoanele intervievate susțin că managementul lor direct încurajează munca de acasă.

Pe de altă parte, angajații ai căror organizații sau șefi direcți nu vor permite munca hibridă se declară dispuși, în proporție de 32%, să renunțe la companiile actuale imediat ce situația le-o va cere.

Mai mult, conform opiniilor exprimate, opțiunea muncii de acasă va ocupa un loc tot mai important în alegerea noului loc de muncă: 72% dintre participanții la studiul EY spun că următoarea destinație de carieră le va fi influențată fundamental de posibilitatea de a munci de acasă.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 230 / 16076
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: RTPR is looking for junior lawyers
Mihai Mareș - profesor invitat în programul de master în drept penal al Facultății de Drept a Universității de Stat din Moldova
GDPR, după primii 3 ani | Clienții KPMG Legal – Toncescu și Asociații și-au recalibrat proiectele din acest domeniu, în ultimii doi ani, trecând de la consultanță în conformarea inițială cu GDPR, la proiecte sofisticate, punctuale. Digitalizare proceselor de contractare, printre cele mai provocatoare mandate ale echipei coordonate de partenerul Cristiana Fernbach
LegiTeam: Mușat & Asociații recrutează avocați stagiari
Radu Noşlăcan, Senior Associate la ZRVP, după 3 ani de la intrarea în firmă: Pentru cei care caută să atingă performanța în domeniul litigiilor și arbitrajelor, ZRVP este locul cel mai potrivit. Viața profesională în cadrul firmei este departe de a fi monotonă, fiecare avocat fiind nevoit să învețe și să se adapteze constant la cele mai noi trenduri
Studiu Refinitiv | Cum arată harta fuziunilor și achizițiilor întocmită de Refinitiv la început de toamnă. CMS continuă să conducă plutonul consultanților juridici din regiunea EMEA. Cinci firme cu prezență locală, în Top 10 consultanți în Estul Europei
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Ad-Hoc Arbitration (Powered by ZRVP)
LegiTeam: ZRVP recrutează 2 avocați stagiari pentru departamentul Litigii
Bondoc și Asociații a asistat cumpărătorul în tranzacția prin care A&M Capital Europe a preluat Pet Network International. Ce firme de avocați au avut mandate în acest proiect
Ce trebuie să știe absolvenții care vor să prindă un loc în echipa Popescu & Asociații, firmă prețuită de clienți și premiată de directoarele internaționale | Mulți dintre stagiarii din trecut sunt avocații de bază de astăzi, au mini-echipe pe care le coordonează și lucrează în mandate de rezonanță. Octavian Popescu, Partener: Suntem bucuroși să putem împărtăși cu viitorii profesioniști principiile și mai ales realitățile care stau la baza succesului în avocatură, că avem oportunitatea de a deveni mentori și de a-i inspira să fie cei mai buni
Avocații NNDKP spun că tranzacțiile locale sindicalizate vor crește atât ca număr, cât și ca dimensiune, marcând în mod lent, dar sigur, apariția unei veritabile piețe locale de împrumuturi de acest tip. Valentin Voinescu, Partner: Suntem doar la începutul acestui trend al finanțărilor sindicalizate pentru proiecte ESG, pe care îl vedem urcând substanțial în următorii 5 ani. Vorbim de o reală separare a clienților băncilor în clienți cu rating ridicat în ESG și restul, aspect care ne așteptăm să aibă consecințe formidabile
GDPR, după primii 3 ani | Ce au constat, ‘în teren’, avocații D&B David și Baias: Tot ce ține de tehnologie, dar și prelucrarea de date prin intermediul unor platforme, au avut aspecte cu un grad de complexitate mai ridicat. Pe viitor este de așteptat ca ANSPDCP să urmeze modelul de lucru al autorităților de supraveghere care au aplicat amenzi mai multe, dar mai ales mai mari
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...