ZRP Schoenherr
Tuca Zbarcea & Asociatii

Despre tinerii avocați care au intrat în rândul partenerilor din firmele mari | Azi, Eugen Sârbu (Oglindă & Partners): Cred că în avocatură formele fără fond se văd imediat și ele nu pot rezista. Testul competenței profesionale îl dăm în fiecare zi. Există o corelație între vârstă și competență profesională, dar ea este relativă

22 Aprilie 2021   |   Ștefania Enache

Portalul nostru continuă să îi prezinte pe tinerii avocați care au intrat în ultimul an în rândul partenerilor din firmele de avocatură cu echipe și proiecte mari. BizLawyer le-a prezentat recent pe Anca Zegrean (Biriș Goran), Andra Mihalache (Mușat & Asociații) și Roxana Abrașu (NNDKP) și va continua acest demers cu alți tineri avocați care au intrat în prima linie în ultimele luni.

 
 
Un avocat performant este cel care are capacitatea de a se pregăti continuu, de a învăța mereu, de a se perfecționa în mod constant.Eugen Sârbu, promovat anul trecut pe poziția de partener al firmei Oglindă & Partners, este de părere că talent și inovație în avocatură înseamnă, în primul rând, învățare continuă.„Talentul și inovația operează cu informații. Doar fiind ancorat la concepte de drept dezvoltate în sisteme diverse poți utiliza capacitatea de a gândi „outside the box” și de a concepe strategii inovatoare în dosare complexe. Sigur, o sclipire intelectuală poate face diferența, dar ea apare doar în urma unei munci asidue, care înseamnă dezvoltare personală, studiu aprofundat al dosarelor și disociere între ceea ce este decisiv în speță și ceea ce reprezintă elemente adiacente”, explică profesionistul.


Portalul nostru continuă să îi prezinte pe tinerii avocați care au intrat în ultimul an în rândul partenerilor din firmele de avocatură cu echipe și proiecte mari. BizLawyer le-a prezentat recent pe Anca Zegrean (Biriș Goran), Andra Mihalache (Mușat & Asociații) și Roxana Abrașu (NNDKP) și va continua acest demers cu alți tineri avocați care au intrat în prima linie în ultimele luni.

Profesia de avocat implică multe responsabilități, fiind necesară o expertiză complexă pentru a putea atinge succesul. Proiectele în care specialiștii din acest domeniu se implică sunt unele cu atingeri în multe zone, iar soluțiile pe care avocații le obțin pot schimba vieți, pot influența afaceri sau pot produce modificări majore în economie. „Poate cel mai dificil pentru un avocat este să se depersonalizeze, să se pună în pielea judecătorului și să  gândească obiectiv speța, astfel încât să îi ofere judecătorului îndrumarea de care are nevoie pentru a lua o decizie corectă.  Dacă ar fi să estimez niște procente, aș spune că proporția este undeva la 70 % muncă și 30 % talent, prin talent înțelegând totuși abilitatea de a lua decizii strategice corecte, adică viziune”, subliniază Eugen Sârbu.

Specialistul Oglindă & Partners amintește faptul că în cariera unui avocat sunt foarte mulți factori cu influență majoră asupra parcursului profesional. „Un avocat de succes trebuie să lucreze bine, într-un timp util și cu oameni competenți, cu care să împărtășească valori profesionale comune, cea mai importantă valoare fiind, în opinia mea, pasiunea pentru drept și pentru dreptate. Meseria se deprinde atât din experiențe proprii, cât și din experiențele altora. Poate cel mai mult am învățat meserie prin metoda observației. Din pledoariile altor avocați în instanță înveți atât rețete de „așa da”, cât și rețete de „așa nu”, inclusiv de la adversarii mei am învățat cum construcții juridice pot funcționa sau pot eșua. De asemenea, am învățat că în aprofundarea unui domeniu de drept este esențial să cunoști modul în care instanțele de judecată văd problemele specifice ale acelui domeniu, fiindcă oricât de tentantă ar fi o idee, o anumită strategie, ea trebuie să îndeplinească cerința pragmatismului, adică să ducă la maximizarea șanselor clientului”, detaliază avocatul.

Eugen consideră că, în primii pași în profesie, acea etapă în care începi să te conectezi la o lume nouă, colaborarea cu superiorii este foarte importantă fiindcă ei sunt filtrul prin care tu vezi această lume nouă. „Un coordonator cu vocație vede, simte ceea ce e bun în tine și te va îndruma ca pe această fundație să-ți clădești o carieră de succes. Un coordonator inabil va exploata ceea ce e bun în tine pentru nevoi de moment și îți va inhiba dorința de a te căuta, de a te descoperi pe tine însuți astfel încât să capeți încrederea că poți mai mult și mai bine. Eu am avut șansa să lucrez cu superiori din prima categorie, alții nu”, completează Partenerul Oglindă & Partners.

În orice profesie există anumite cicluri. La fel se întâmplă și în orice organizație. Aceste cicluri nu au însă legătură cu vârsta profesionistului care practică avocatura, ci sunt cicluri de competență profesională. Iar aceste cicluri de competență profesională nu pot fi arse. „Cred că în avocatură formele fără fond se văd imediat și ele nu pot rezista. Testul competenței profesionale îl dăm în fiecare zi, în fiecare act redactat, în fiecare discuție cu clienții și în fiecare pledoarie în fața instanței. Există o corelație între vârstă și competență profesională, dar ea este relativă, în sensul că un avocat pe parcursul a 2-3 ani poate fi implicat în 20 de spețe complexe, în timp ce altul poate nu are acces la niciun dosar complex. Teoretic, ambii au 2-3 ani de experiență profesională, practic între ei există un clivaj imens. Tocmai de aceea, noi, în Oglindă & Partners, am creat metode concrete de măsurare a competenței profesionale, care nu țin cont de vârstă”, detaliază avocatul.




Un pas major în carieră

Eugen Sârbu a făcut un pas major în carieră, odată cu promovarea sa în poziția de partener al firmei Oglindă &P artners având din nou confirmarea că a ales foarte bine organizația în care a decis să se dezvolte profesional. „Această decizie mi-a confirmat încă o dată că Oglindă & Partners este o societate care apreciază și promovează oamenii dedicați, aplecați atât asupra nevoilor clienților noștri, cât și asupra dezvoltării firmei”, subliniază tânărul.

Noul statut implică și o serie de schimbări, care în cazul lui Eugen au intervenit treptat. „Practic, formalizarea calității de partener a venit după ce partenerii Oglindă & Partners m-au implicat activ în toate aspectele de zi cu zi ale societății, de la dosare avocațiale la decizii strategice privind dezvoltarea societății. Totuși, o schimbare importantă a apărut: cea a asumării responsabilității pentru deznodământul activităților avocațiale în care sunt implicate toate departamentele firmei. Dacă înainte, aveam doar responsabilitatea propriilor mele dosare, acum sunt implicat în coordonarea și stabilirea strategiilor în majoritatea dosarelor complexe ale societății”, menționează avocatul.

Sunt foarte mulți factori care au condus la promovarea de care se bucură Eugen Sârbu. Criteriile cele mai importante vizează implicarea cu pasiune a tânărului specialist în problemele clienților firmei de avocatură și rezultatele de succes obținute. „Leadership-ul a venit din șansa de a fi fost și eu la rândul meu coordonat de oameni cu abilități de lideri, oameni cu viziune strategică și, cel mai important în opinia mea, oameni cu o excepțională ținută didactică, acea valență de a îi învăța pe alții ceea ce tu ai dobândit în ani de experiență profesională”, punctează avocatul.

Încă de la primii pași pe care i-a făcut în carieră, Eugen a simțit nevoia de a-și asuma responsabilități suplimentare „fișei postului”. „Cred că orice persoană are un avânt de a inova, de a veni cu idei noi, mai ales în acest domeniu al dreptului, care în ultimii ani s-a aflat într-o continuă schimbare și transformare. Esențial pentru o astfel de tipologie de personalitate este să găsească un mediu în care implicarea să îi fie încurajată. În caz contrar, intervine plafonarea. Evident, de când am devenit partener, au apărut și alte responsabilități, cum ar fi zona de client service, de comunicare publică, de marketing și cel mai provocator, de coordonare a unei echipe extinse de tineri avocați”, arată avocatul.

Eugen Sârbu mai spune că unul dintre criteriile de promovare în Oglindă & Partners este chiar propunerea unui plan de îmbunătățire a activității în domeniile deja consacrate, precum și propunerea unui plan de dezvoltare de noi domenii, domenii care au devenit necesare chiar la solicitările clienților casei de avocatură, fiindcă viața de business cunoaște o ramificare și diversificare galopantă. „O firmă de avocatură de top poate rămâne în top numai dacă se optimizează și se adaptează continuu la aceste realități. În cazul meu, planul propus și implementat a vizat dezvoltarea domeniului achizițiilor publice, care a devenit deja o certitudine, contribuind la rata de succes și de venituri ale Oglindă & Partners”, explică expertul.

Ingredientele principale ale unui parcurs profesional de succes


În cariera derulată până acum, Eugen a avut foarte multe momente fericite, care l-au împlinit ca profesionist. Cel mai important dintre ele a intervenit atunci când a câștigat primul dosar arbitral, după doi ani de litigiu deosebit de complex, cu miză mare pentru client. În acest dosar, avocatul și-a putut manifesta abilitatea de a corela ramuri din mai multe sisteme de drept.

„Cred că dezideratul suprem al oricărui om trebuie să fie împlinirea, acea stare de a fi bine cu tine însuți. Succesul profesional este și el un ingredient din această rețetă. Studiile în psihologia muncii arată că pentru marea majoritate a oamenilor împlinirea este dată de calitatea relațiilor avute cu persoanele din jurul nostru. Prin urmare, contează foarte mult atât mediul profesional (cum te simți in relațiile cu colegii), dar este esențial să păstrezi un echilibru între viață profesională și viață personală pentru ca și relațiile cu oamenii apropiați (din familie, cerc de prieteni etc.) să fie armonioase”, consideră Eugen Sârbu.

Apartenenta la firma Oglindă & Partners l-a ajutat foarte mult în cariera sa profesionială și i-a adus multe avantaje. Dintre aceste avantaje, avocatul nominalizează, în primul rând,  calitatea umană și profesională a oamenilor cu care colaborează, domeniile de drept în care activează, fiindcă este pasionat de avocatura de business; posibilitatea de a avansa în societate pe criterii meritocratice; modelul de business axat pe prioritizarea calității și nu a cantității de servicii oferite.

Politica organizațională adoptată de firma în care activează se potrivește cel mai bine spiritului său și îl ajută să se dezvolte atât ca om, cât și ca profesionist. Tot ceea ce el a învățat de-a lungul timpului de la mentorii săi aplică în acest moment în cazul tinerilor cu care colaborează. „Când am fost implicat în procesul de recrutare a tinerilor avocați ce urmau să facă parte din echipa pe care o coordonez, am urmărit, dincolo de cunoștințele lor teoretice solide, capacitatea lor de a se autoanaliza și de a privi cu obiectivitate momentul profesional în care se aflau. Am apreciat persoanele care vorbeau cu sinceritate despre propriile lor limite și care aveau o viziune concretă a pașilor prin care să își depășească limitele și să crească alături de noi. O altă calitate pe care am testat-o în concret a fost abilitatea de a extrage dintr-o serie de înscrisuri aferente unei spețe acele informații care, în opinia lor, impactează decisiv soluția în speță. Prin urmare, gândirea analitică și capacitatea de sinteză reprezintă calități pe care orice coleg de-al nostru trebuie să le aibă.  În această experiență personală despre care vorbesc dificultatea nu a fost aceea de a găsi oameni potriviți, ci provocarea reală a fost aceea de a selecta trei avocați stagiari din zeci de persoane foarte bine pregătite și motivate”, declară Eugen Sârbu.

Partenerul Oglindă & Partners le transmite tinerilor avocați aflați la început de drum că există trei categorii de obiective esențiale pe care ar trebui să le aibă în vedere. Prima dintre ele implică dobândirea de hard skills specifice profesiei de avocat (analiză de probe, redactare de lucrări avocațiale, înțelegerea spețelor, tehnici de persuasiune etc.), a doua vizează dobândirea de soft skills (adaptare, comunicare, flexibilitate, rezistență la stres, ascultare activă, etc.), iar a treia, și cea mai importantă în viziunea sa, liantul între soft skills și hard skills, este inteligență emoțională. „Avocații sunt oameni pragmatici, prin urmare, banii, statutul social, networking-ul sunt importante, dar ele sunt consecințe care vor veni de la sine odată ce cele trei categorii de obiective încep să se concretizeze”, punctează Eugen Sârbu.



Piața de avocatură este dură, dar are avantajul de a fi meritocratică și în același timp are valența de a fi într-o tranziție perpetuă. Profilul Oglindă & Partners este avantajat de un astfel de climat, fiindcă încă de la fondarea societății specializarea continuă a fost una dintre valorile noastre. Într-o astfel de piață dictonul „dacă ești bun ești căutat” funcționează din plin. Accentul pe care îl punem pe specializarea echipelor de avocați și pe implicarea acestora în proiecte de cercetare juridică face ca avocații noștri să gândească și să acționeze pe criterii meritocratice, astfel că ascensiunea Oglindă & Partners în piața de avocatură din România a venit ca o consecință a lucrului bine făcut.”


Eugen Sârbu, Partener Oglindă & Partners



Atenția este focusată 100% pe client

În cazul lui Eugen Sârbu, clientul este cel care are rolul principal. Avocatul susține cu tărie că pentru un profesionist cu vocație nu există client mic sau client mare, există datoria de a asigura cele mai bune servicii avocațiale, indiferent de dimensiunea clientului sau de specificitatea speței. Pentru atingerea acestui obiectiv, la nivelul organizației Oglindă & Partners, toți membrii echipei unui proiect, de la parteneri la stagiari, se implică direct, bineînțeles, cu roluri complementare, fără a avea suprapunere de task-uri, ci pentru a eficientiza la maximum implementarea proiectelor.

„Orice partener Oglindă & Partners care și-a asumat coordonarea unui proiect are responsabilitatea obținerii succesului în acel proiect și de asemenea, are libertatea să stabilească cât de mult și când se implică direct, în funcție de evoluția cazului, precum și care sunt task-urile ce pot fi delegate membrilor echipei sale”, precizează avocatul.

Expertul în drept este implicat în foarte multe proiecte importante. El dă ca exemplu o speță foarte provocatoare și cu caracter de noutate, care a vizat consultanța acordată unui client important de pe piața de construcții din România în ofertarea, negocierea, încheierea și executarea unui contract foarte complex care folosește modelul reglementat de HG nr. 1/2018. „Deși mecanismele acestuia se aseamănă cu modelele FIDIC sau NEC3, are anumite specificități care au presupus documentare, învățare și o conlucrare foarte apropiată cu personalul tehnic al clientului, pentru a putea oferi îndrumare juridică asupra problemelor foarte tehnice apărute. Înțelegerea aspectelor tehnice de către avocat, chiar dacă implică un efort considerabil, este vitală în astfel de spețe”, detaliază consultantul.

O a doua speță, cel puțin la fel de provocatoare, a constat în reprezentarea  cu succes a unui antreprenor străin într-un arbitraj comercial internațional, unde cunoștințele de drept român și comunitar, corelate cu înțelegerea problemelor de natură tehnică specifice domeniului de infrastructură și instalații au făcut diferența.

„În ultimii ani m-am axat în principal pe clienți din zona de construcții și achiziții publice, aici cuprinzând atât consultanță permanentă pe proiectele implementate de aceștia, cât și litigii arbitrale sau în fața instanțelor statale.  Ca „profil”, am observat că tipul de client Oglindă & Partners înțelege avantajul unei colaborări apropiate cu avocatul și promovează o comunicare activă între echipa sa de proiect și echipa juridică Oglindă & Partners. Cele mai importante proiecte aflate în lucru în care sunt implicat sunt litigii arbitrale, proceduri de achiziții publice și activitățile publicistice ale societății”, subliniază Eugen Sârbu.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 30 / 5642
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
BUCHAREST ARBITRATION DAYS - 2021 | Towards a reform in arbitration - a particular view on construction disputes -- June 3rd and 4th
Cum văd investitorii, băncile și autoritățile al doilea val de investiții în energia regenerabilă. Concluziile evenimentului Schoenherr și Asociații SCA dedicat acestui sector
LegiTeam: CMS is looking for an Associate | Banking&Finance Practice Group
LegiTeam: CMS is looking for an Associate | Corporate and M&A Practice Group
Victorie definitivă la ICCJ a echipei de litigii de la RTPR, care a apărat interesele Electrica. Miza a fost menținerea sistemului de distribuție a energiei electrice din România
Avocații Bondoc & Asociații au asistat Restart Energy în emisiunea de obligațiuni ‘verzi’. Trei parteneri au coordonat echipele implicate în proiect
Ana Radnev, Cristina Reichmann și Varinia Radu, partenere CMS România, desemnate Women Leaders 2021 de către IFLR1000. Horea Popescu, Managing Partner: Nominalizările atestă o dată în plus statutul CMS de lider global în ceea ce privește promovarea egalității de șanse și susținerea în carieră de care se bucură avocații noștri
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează asistent ̸ ă | secretar ̸ ă recepție
Stratulat Albulescu își extinde practica de Drept Societar ̸ Fuziuni și Achiziții prin cooptarea a doi avocați colaboratori seniori
Cum comentează specialiștii în insolvență de la Mușat & Asociații modificarea legislației. Proiectele gestionate anul trecut au generat profit substanțial, iar avocații anticipează că o creștere semnificativă se va înregistra în continuare în materia insolvenței și preinsolvenței | Cristi Tudor, Partener: Ne așteptăm ca serviciile noastre de asistență și analiză pe perioada unui management de criză să fie la mare căutare
Bondoc si Asociații, succes în recurs într-un litigiu complex cu privire la fonduri europene. Partenerul Viorel Dinu a coordonat echipa
Numiri noi pe poziții de coordonare la Kinstellar București | Magdalena Răducanu (ex-Dentons) se alătură cu titlul de Of Counsel și Coordonator al departmentului local de Banking & Finance, iar partenerul Zsuzsa Csiki va prelua conducerea departamentului local de Corporate M&A
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...