
Grupul Nordis nu are expunere în Ucraina, dar reprezentanții săi sunt constant atenți la aspectele geo-politice, economice și la implicațiile aferente în derularea activității | Florina Homeghiu, Head of Legal: În ciuda instabilităților apărute, proiectele aflate în derulare au avansat. Activitatea departamentului juridic a fost în strânsă legătură cu activitatea comercială a companiei
05 Iulie 2022
Ștefania EnacheGrupul Nordis nu are expunere în Ucraina, dar reprezentanții companiei sunt constant atenți la aspectele geo-politice, economice și la implicațiile aferente în derularea activității.
![]() |
Odată cu ridicarea restricțiile generate de pandemia de Covid 19, mediul economic revine la multe dintre activitățile derulate înainte de declanșarea crizei sanitare.Dezvoltatorul imobiliar Nordis Group continuă proiectele care au fost stabilite pentru începutul anului 2022, fapt care determină derularea activității în condiții normale.Echipa de Legal din cadrul companiei are agenda plină, acoperind numeroase arii de expertiză, precum: dreptul comercial, dreptul civil, corporate, real-estate, proprietate intelectuală etc. Florina Homeghiu, Head of Legal Department Nordis Group, este de părere că anul acesta volumul cel mai mare de muncă va rezulta din „day-to-day business”, din proiectele aferente pieței construcțiilor și din real-estate.
În perioada următoare, grupul Nordis va derula campanii de marketing, vor avea loc diverse tipuri de investiții care vizează finalizarea proiectelor actuale, dar și inițializarea altora noi etc.„Iar contractele și gestionarea raporturilor care rezultă din acestea, procesul de standardizare etc. rămân o parte foarte importantă a activității”, punctează Florina Homeghiu într-un interviu acordat In-House Legal, publicație din grupul BizLawyer.
În ceea ce privește provocările cu care s-ar putea confrunta firmele, avocatul amintește că prețul materiilor prime a crescut, fapt care a determinat majorarea costurilor.
De asemenea, din cauza pandemiei au apărut probleme în procesul de livrare a materiilor prime pe teritoriul României, care, în anumite cazuri, generează întârzieri pe lanțul de distribuție și poate determina întârzieri în derularea activității de construcție, respectiv finalizarea proiectelor.
„În ciuda instabilităților apărute, grupul Nordis a avansat cu proiectele care sunt în derulare. În luna iulie a acestui an Nordis începe livrarea unităților hoteliere și rezidențiale din etapa I a ansamblului Nordis Mamaia, iar până la finalul anului, estimările sunt că vor fi predate până la o mie de proprietăți”, susține Florina Homeghiu.
Referindu-se la munca derulată de echipa sa, avocatul amintește că, în ultimele luni, au fost numeroase promisiuni bilaterale de vânzare-cumpărare semnate pentru proiectele dezvoltate de Nordis, au fost încheiate contracte de vânzare-cumpărare pentru diverse imobile aflate în proprietatea Nordis sau în portofoliul Nobileo Real-Estate (companie din grupul Nordis).
În plus, lucrările de construcție la proiectele imobiliare Nordis avansează.
De asemenea, în perioada 19 – 20 februarie a avut loc evenimentul Open House la biroul de vânzări Nordis din Sinaia, iar în perioada 18 – 19 martie a avut loc evenimentul Open House la sediul Nordis din București.
„Activitatea departamentului juridic a fost în strânsă legătură cu activitatea comercială a companiei și, din fericire, nu pot face trimiteri la provocări care să nu fi fost gestionate corespunzător. Din punct de vedere operațional și al activității derulate de departamentul juridic, nu sunt schimbări cauzate de războiul din Ucraina. Tranzacțiile imobiliare sunt în curs de derulare, negociem și semnăm contracte cu furnizori/prestatori de servicii, participăm la evenimente dedicate industriei de real-estate (atât în România, cât și în străinătate) etc. Avem o bună colaborare cu avocați din cadrul unor firme de avocatură românești pe diverse ramuri de expertiză care ne-au ajutat în cadrul proiectelor pe care Nordis le-a derulat. Externalizarea către firme de avocatură se realizează în funcție de proiecte, punctual. Nu estimez nimic diferit față de modul în care am lucrat până în prezent”, mai spune Florina Homeghiu.
Grupul Nordis nu are expunere în Ucraina, dar reprezentanții companiei sunt constant atenți la aspectele geo-politice, economice și la implicațiile aferente în derularea activității.
Ca susținere, Nordis s-a implicat în ajutorarea oamenilor din Ucraina în parteneriat cu voluntarii de la Crucea Roșie.
Opiniile unor profesioniști care ocupă poziții de top în departamentele juridice ale unor companii importante, pe platforma www.in-houselegal.ro. Urmărește temele dezvoltate de avocați sau membri ai comunității In-houseLegal și propune subiecte.
Cheia succesului constă în adaptare
Atât companiile, cât și profesioniștii au învățat pe parcursul ultimilor ani că pentru a avea succes în tot ceea ce fac este nevoie de adaptare.
„Ultimii ani ne-au convins de faptul că la nivel individual, dar și profesional (în calitate de organizație), trebuie să ne adaptăm schimbărilor care apar (atât pozitive, cât și negative). Riscurile sunt prezente constant pe parcursul derulării activității și, doar cu pregătire și asumarea unor decizii, putem să le diminuăm sau să le depășim”, argumentează avocatul.
Florina Homeghiu subliniază faptul că „pandemia nu a afectat performanța Nordis sau modul în care departamentul juridic își derulează activitatea. Programul de lucru se desfășoară de la birou, astfel, membrii echipelor nu au pierdut interacțiunea personală. Încetarea stării de alertă a determinat o mai mare libertate de mișcare pentru noi toți, iar din punct de vedere psihologic simțim o revenire la vechile obiceiuri (anterioare anului 2020). Ne dorim să ne derulăm activitatea în condiții optime, iar deciziile clienților noștri să nu fie afectate de conflictul din Ucraina sau alte elemente care pot apărea. Nici pe parcursul perioadei de pandemie, nici la acest moment nu se aplică în cadrul grupului Nordis măsuri de întrerupere temporară a activității sau concedieri temporare (dimpotrivă, s-au completat anumite poziții vacante), iar activitatea se derulează în condiții normale. ”
Avocatul mai spune că nu ar putea asocia perioada de pandemie cu faptul că nu au existat actvități de control din partea autorităților. Din cunoștințele sale, multe autorități au efectuat controale în funcție de domeniul de activitate/de industria în care activează companiile. „Consider că orice companie este supusă controalelor pe perioada derulării operațiunilor și pregătește constant documente, procese, proceduri etc., astfel încât să evite posibile sancțiuni”, argumentează Florina Homeghiu.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 27 / 80 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
BRD coordonează un club loan de 190 mil. € pentru NE Property BV. Avocații CMS au consiliat consorțiul bancar în această finanțare
Women Lawyers | Din vorbă în vorbă cu Andreea Mihalache, Partener în cadrul firmei Popescu & Asociații, profesionist reputat, cu aproape 30 de ani de experiență ca avocat litigant la cel mai înalt nivel: ”Dincolo de oportunitatea de a lucra la dosare complexe, am și sprijinul unei echipe unite, ceea ce face ca fiecare provocare să fie o oportunitate de învățare și evoluție profesională”
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocat cu experiență (Litigii și Soluționare a Disputelor)
Cine sunt campionii pieței locale evidențiați în ultimul clasament IP Stars 2025 | Baciu Partners are cele mai multe recomandări în prima bandă din domeniul mărcilor. ZRVP și Dincă & Speciac sunt pe primul palier al performanței, urmate de Mușat & Asociații și NNDKP
LegiTeam: Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
Kinstellar asistă Special Flanges pe toate aspectele, tranzacționale și de taxe, în achiziția producătorului industrial român Vilmar SA, cu o echipă pluridisciplinară coordonată de Zsuzsa Csiki (Partener, Co-Head of Corporate M&A) | Skadden, Simmons&Simmons și alte două firme de avocați din România au fost de o parte și de alta în această tranzacție
CMS, alături de Bitdefender la achiziția Mesh Security | Horea Popescu (Managing Partner CMS România) și Mircea Moraru (Senior Counsel), în echipa multidisciplinară coordonată de la Londra, care a oferit consultanță cumpărătorului în toate aspectele tranzacției supusă acum aprobărilor din partea autorităților de reglementare
“Schimbare” este cuvântul de ordine pe piața muncii, spun avocații de Employment de la Mușat & Asociații, fenomenul fiind potențat de avansul tehnologic rapid, evoluția așteptărilor angajaților și necesitatea adaptării la noile realități economice și sociale | Echipa gestionează un număr mare de proiecte care implică restructurări ample ale companiilor multinaționale, creşterea numărului de litigii fiind evidențiată în analiza tendințelor observate. De vorbă cu membrii echipei despre mandatele strategice încredințate de companii lideri în industrii variate și provocările anului 2025
CMS își consolidează echipa din România prin promovarea a șapte avocați | Horea Popescu, managing partner CMS România: ”Aceste promovări reflectă nu doar calitatea muncii lor, ci și energia și dedicarea cu care aduc rezultate remarcabile clienților noștri și ne poziționează perfect pentru a ne continua creșterea și dezvoltarea competențelor”
O gamă variată de mandate pentru avocații de Employment de la Mitel & Asociații | Schimbările din zona legislației muncii și noile tendințe în politica de personal, analizate de Mădălina Mitel (Partener) și Cristina Dan (Counsel)
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocat definitiv (Drept Societar și Comercial)
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocat definitiv (Real Estate)
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...