ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Românii sunt dispuşi să utilizeze instrumente online în achiziţia de asigurări, dar rolul brokerului rămâne vital(studiu)

27 Noiembrie 2020   |   Agerpres

Cercetarea a fost realizată de Unlock Research în luna noiembrie pentru Uniunea Naţională a Societăţilor de Intermediere şi Consultanţă în Asigurări din România (UNSICAR).

 
 
Românii au încredere în brokerii de asigurări (34%) şi companiile de asigurări (31%), au deschidere tot mai mare către asigurările încheiate folosind instrumente digitale şi consideră vital rolul consultantului în încheierea unei poliţe, relevă un studiu lansat, joi, în Conferinţa Naţională a Brokerilor de Asigurări şi Pensii.
 
Studiul "Digitalizarea clienţilor de asigurări din România" arată că, în ceea ce priveşte încrederea, clienţii de asigurări din România clasează pe primul loc Banca Naţională (41%), urmată de brokerii de asigurări (34%) şi companiile de asigurări (31%).
 
Cercetarea a fost realizată de Unlock Research în luna noiembrie pentru Uniunea Naţională a Societăţilor de Intermediere şi Consultanţă în Asigurări din România (UNSICAR).
 
"Într-un context în care nivelul de încredere al românilor a scăzut pe toate palierele în 2020 ne bucură să vedem ca brokerii de asigurări au reuşit să aibă o cotă mare şi mai ales să fie apreciaţi de consumatori ca fiind principalul factor determinant în încheierea unei poliţe de asigurare", a declarat preşedintele UNSICAR, Dorel Duţă.
 
Nevoile românilor în procesul de achiziţie a asigurărilor s-au dovedit a fi diverse, potrivit studiului citat. Printre ele se numără atât oferirea celui mai bun raport între costul primei şi valoarea asigurată (84%), siguranţa unui asigurator de încredere (80%), cât şi interacţiunea cu un consultant care să explice detaliile poliţei de asigurare (78%). Criteriul esenţial îl reprezintă existenţa unui specialist cu care clientul de asigurări să poată vorbi pentru clarificarea oricărui detaliu, direct sau prin intermediul instrumentelor digitale.
 
Cele mai cunoscute asigurări sunt cele mai simple şi uşor de contractat, unele obligatorii, pe care mulţi sunt dispuşi să le achiziţioneze online, printre ele numărându-se: asigurarea de răspundere civilă auto (RCA), asigurarea auto (CASCO), asigurarea obligatorie de locuinţă (PAD) şi asigurarea facultativă de locuinţă. Asigurările mai complexe sunt mai puţin cunoscute în mediul online, cum ar fi asigurarea de sănătate, asigurarea de viaţă, asigurarea de studii pentru copii, asigurarea de accidente persoane. În cazul acestora din urmă, cei care au participat la studiu au percepţia că nu se pot realiza online.
 
Relevant este că românii sunt din ce în ce mai deschişi să utilizeze instrumente digitale pentru achiziţia unei poliţe. Printre principalele avantaje ale contractării unei poliţe de asigurare în mod digital sunt rapiditatea procesului (42%), simplitatea (29%) şi protecţia faţă de COVID (19%). Pe de altă parte românii s-au arătat reticenţi în a cumpăra o poliţă de asigurare în mediul digital, motivele de bază fiind lipsa expertizei unui consultant (28%) şi neîncrederea în spaţiul online.
 
Studiul Unlock a fost realizat în luna noiembrie 2020, pe un eşantion de 600 de persoane din mediul urban, atât bărbaţi, cât şi femei, de peste 18 ani, care au cel puţin un produs de asigurare.
 
Uniunea Naţională a Societăţilor de Intermediere şi Consultanţă în Asigurări s-a înfiinţat în anul 2000, ca organizaţie profesională a intermediarilor în asigurări. Este asociaţie reprezentativă pentru peste 70% din piaţa de brokeraj din România şi membră a BIPAR, Federaţia Europeană a Intermediarilor de Asigurări.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 13443 / 16976
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
NNDKP și Kinstellar, în tranzacția de 175 mil. € prin care CTP a achiziționat întregul portofoliu logistic deținut integral de Globalworth. Ce avocați au lucrat în tranzacție
LegiTeam | Mitel & Asociatii recruteaza avocati definitivi (Corporate & Commercial)
Trei firme de avocați în tranzacția prin care un vehicul de investiții intenționează să preia Telekom România Mobile Communications. Grupul Digi lucrează cu Filip & Company, Clever Media a apelat la avocații Schoenherr, iar grecii și-au păstrat consultanții din tranzacția cu Orange, de acum trei ani
Filip & Company asistă Banca Transilvania în achiziția BRD Pensii. Echipa de avocați, coordonată de Alina Stancu Bîrsan (partener)
Clifford Chance Badea a asistat Premier Energy la listarea pe Bursa de Valori București, o tranzacție de aproape 700 milioane lei
Who’s Who Legal by Lexology: Dr. Cosmin Vasile, managing partner ZRVP, considerat Thought Leader în Litigii Comerciale. El este apreciat ca fiind “un avocat de litigii de top pe piața românească”
Avocații KPMG Legal – Toncescu și Asociații au în derulare în jur de zece proiecte de achiziții, aflate în diferite stadii ale procesului și gestionează în prezent cinci mandate de fuziuni și divizări, incluzând o fuziune transfrontalieră. Laura Toncescu, (Managing Partner): Se observă în ultimul timp o concentrare a cererilor de consultanță pentru tranzacții de M&A din partea celor care au deja experiență pe piața din Europa, spre deosebire de anii trecuți când apetitul pentru risc era mai mare și, prin urmare, clienții proveneau și din alte regiuni
LegiTeam: Alătură-te echipei de avocați Mitel & Asociații!
Cine sunt campionii pieței locale evidențiați în ultimul clasament IP Stars 2024 | Baciu Partners are cele mai multe recomandări în prima bandă din domeniul mărcilor. ZRVP și Răzvan Dincă & Asociaţii sunt pe primul palier al performanței, urmate de Mușat & Asociații și NNDKP
WH Partners, o firmă de avocatură din Malta, deschide primul birou din România în parteneriat cu Simion & Partners | James Scicluna, Co-fondator și Managing Partner WH Partners: „Lansarea WH Simion & Partners în București ne întărește angajamentul de a ne dezvolta firma mai departe de Malta într-un mod de care să beneficieze strategic clienții noștri. Abilitățile tranzacționale ale Cosminei Simion și experiența pe care aceasta și echipa ei o aduc în tehnologie, digital, media și divertisment completează perfect serviciile noastre”
De vorbă cu studenții admiși în fruntea listei la Facultatea de Drept a Universității București | Diana Latiș, 86 de puncte, printre primii intrați în anul 2023: ”La această facultate, cantitatea de informație care trebuie asimilată în timpul scurt al unui semestru este enormă, explicațiile nu sunt întotdeauna pe înțelesul nostru. Seminarele sunt cele care mai salvează cât de cât situația, în cadrul acestora putând discuta mai aplicat teoria predată la cursuri. Practica ne-ar fi cea mai utilă”
Senior Lawyer Employment | Reff & Associates
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...