ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Una din cinci IMM-uri estimează că va disponibiliza angajaţi în urma crizei provocate de coronavirus (sondaj CNIPMMR)

16 Martie 2020   |   AGERPRES

Întrebaţi dacă îi afectează sau urmează să îi afecteze măsurile adoptate, 98,6% dintre antreprenori au răspuns pozitiv, iar 1,4% au răspuns negativ.

 
 
Un procent de 21,5% din antreprenorii care conduc întreprinderi mici şi mijlocii (IMM) estimează că vor efectua disponibilizări în urma crizei economice provocate de noul coronavirus, potrivit rezultatelor unui sondaj realizat de Consiliul Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România (CNIPMMR) şi publicat luni.

Ca efecte ale măsurilor adoptate pentru limitarea infecţiei cu noul coronavirus, scăderea vânzărilor a fost estimată de 65,6% dintre antreprenorii respondenţi, urmată de scăderea cifrei de afaceri (58,8% dintre respondenţi), suspendarea temporară a activităţii (56,4%), dificultăţi la încasare (54%), restrângerea activităţii (51,4%), întârzieri la plata furnizorilor (47,6%), disponibilizări (21,5%) şi închiderea firmei (12,4%).


Întrebaţi dacă îi afectează sau urmează să îi afecteze măsurile adoptate, 98,6% dintre antreprenori au răspuns pozitiv, iar 1,4% au răspuns negativ.

Un procent de 34,4% dintre antreprenorii chestionaţi estimează că cifra de afaceri le va scădea cu peste 60%, 29,5% cred că cifra de afaceri va scădea cu procente cuprinse între 20% - 40%, 24,6% prevăd o scădere între 40% - 60%, iar 11,4% din antreprenori cred că cifra de afaceri le va scădea cu maximum 20%.

Antreprenorii chestionaţi s-au pronunţat şi asupra mai multor măsuri de ieşire din criză, astfel: program de ajutor de stat privind susţinerea de subvenţii de până la 75% pentru plata salariilor din domeniile afectate de criză (69,1% dintre respondenţi); achitarea în totalitate şi direct din bugetul sănătăţii a indemnizaţiei aferente concediilor medicale pentru angajaţii bolnavi de coronavirus sau aflaţi în carantină (fără plată din partea angajatorului şi ulterior acesta să-şi recupereze banii de la Casa de Sănătate) (51,7%); acordarea posibilităţii amânării plăţii contribuţiilor pentru asigurări sociale şi de sănătate datorate de salariaţi şi plătite de angajatori, cu până la 3 luni (65,4%); amânarea plăţii impozitului pentru IMM-urile în dificultate (60,3%); finanţarea IMM-urilor cu dobândă 0 (38,2%); elaborarea unui plan de comunicare care să cuprindă un site cu informaţii despre toate măsurile adoptate pentru susţinerea economiei în această perioadă (32,2%); refinanţarea sau extinderea perioadelor de scadenţă pentru împrumuturi (28,9%); acordarea unor zile libere părinţilor pentru supravegherea copiilor, în situaţia închiderii temporare a unităţilor de învăţământ în situaţii excepţionale, în cuantum de 75% din salariul corespunzător unei zile lucrătoare suportate din bugetul de stat (26,5%); asigurarea cadrului legislativ privind politici de lucru flexible (21,5%); introducerea instituţiei mediatorului de credite pentru IMM-uri (10,9%).

Sondajul CNIPMMR a fost realizat în perioada 12 - 15 martie, pe un număr de 8.374 antreprenori, dintre care 61,8% conduc microîntreprinderi, 23,2% conduc întreprinderi mici, 9,3% conduc întreprinderi mijlocii şi 5,7% au alte forme de organizare.

Domeniile de activitate ale respondenţilor au fost: servicii (45,1%), comerţ (22,1%), turism (15,5%), industrie (7,3%), transporturi (7%), altele (3%).

În ceea ce priveşte regiunile în care aceştia îşi desfăşoară activitate, antreprenorii chestionaţi au următoarea apartenenţă geografică: Bucureşti-Ilfov (28,4%), Centru (15,7%), Nord-Vest (14%), Sud-Est (12,4%), Nord-Est (12,1%), Sud Muntenia (7%), Vest (5,4%) şi Sud-Vest (5%).

De asemenea, CNIPMMR a realizat trei ghiduri, pentru a veni în sprijinul IMM-urilor în această perioadă, disponibile antreprenorilor la http://cnipmmr.ro/category/covid-19/.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 15002 / 16823
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 3-5 years Atorney at Law | Dispute Resolution
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 0-3 years Atorney at Law | Dispute Resolution
După un an plin, în care s-au implicat în peste 20 de tranzacții, avocații de M&A de la PNSA au acum în lucru peste zece mandate „cu greutate” | Silviu Stoica, partener: ”Există un interes crescut al fondurilor de private equity, dar și al investitorilor strategici și instituționali. Avem proiecte în cele mai variate domenii”
Echipa integrată a KPMG Legal & Tax obține în fața Curții de Apel Ploiești anularea măsurii nelegale de stabilire a sediului fix în România a unui important jucător în industria fashion, precum și obligațiile fiscale aferente în valoare de 1,5 mil. €
CMS asistă Iberdrola în vânzarea activelor sale eoliene din România. Cumpărătorul i-a avut alături pe avocații firmei Bohâlțeanu & Asociații
Studenții din București s-au impus și în acest an în cadrul Hexagonul Facultăților de Drept
RTPR a fost desemnată „Firma de avocatură a anului în România” la Chambers Europe Awards 2024. Costin Tărăcilă, Managing Partner: Premiul are o semnificație și mai mare în contextul în care sărbătorim 20 de ani de activitate și este o mărturie a muncii de echipă impecabile și a abilităților excepționale ale avocaților noștri
Clifford Chance Badea câștigă Premiul IFLR Casa de Avocatură a Anului în România | Clifford Chance este Firma internațională de avocatură a anului și câștigă 12 premii la IFLR Europe Awards 2024
Ziua Mondială a Proprietății Intelectuale, sărbătorită și prin Concursul de Procese Simulate în Dreptul Proprietății Intelectuale, ediția a doua. Ana-Maria Baciu (Managing Partner Simion & Baciu): „Este o mare bucurie să putem contribui la ascensiunea viitoarelor talente în domeniul dreptului proprietății intelectuale. Ne-au bucurat energia și pasiunea pe care le-am simțit din partea concurenților, ceea ce a făcut ca această competiție să fie încă o experiență memorabilă pentru toți cei implicați”
Kinstellar consiliază divizia de ospitalitate a grupului House of Julius Meinl în achiziția istoricului Hotel Ambasador din centrul Bucureștiului. Victor Constantinescu, Managing Partner al biroului din București: ”Aceasta a fost de departe una dintre cele mai complicate tranzacții, cu numeroase părți, cu multe persoane implicate, necesitând abilități de negociere și o structurare inteligentă pentru a fi semnată”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Alexandru Dinuță, Legal and Administrative Manager - Amromco Energy: ” Cred că un grup profesional atât de important nu poate evolua cu adevărat doar în virtutea inerției, ci trebuie să existe o coeziune reală. Competiția și concurența în anumite limite sunt clar productive, dar în final noi toți trebuie să fim, în primul rând, colegi de breaslă și nu adversari, chiar dacă lucrăm pentru un concurent de pe piață”
Avocații ZRVP au în derulare, de la începutul anului, cinci proiecte de M&A în domeniul energiei regenerabile şi alte câteva tranzacţii în alte sectoare economice | Anca Danilescu, Partener Senior: Nu doar profitabilitatea sau perspectivele de business ale societăţii – ţintă decid soarta unei tranzacţii, ci şi „sănătatea” juridică a acesteia, ceea ce face ca profesionalismul avocaţilor implicaţi în tranzacţie să încline semnificativ balanţa spre un final sau altul al respectivului proiect
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...