ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Licitaţie de 4,6 miliarde de lei pentru loturile 3 şi 4 din programul de electrificare a liniei CF Cluj Napoca-Oradea-Episcopia Bihor

07 Ianuarie 2022   |   Agerpres

Valoarea financiară totală estimată a contractelor este de 4,59 miliarde de lei, fără TVA, din care 2,17 miliarde de lei, fără TVA, pentru lotul 3 Poieni - Aleşd, respectiv 2,42 miliarde de lei, fără TVA, pentru lotul 4 Aleşd - Frontieră, sursa de finanţare fiind asigurată din Fonduri Externe Nerambursabile, prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), componenta 4 - Transport sustenabil - Reforma 1.5 - Dezvoltarea infrastructurii feroviare şi managementul traficului feroviar.

 
 
Compania Naţională de Căi Ferate "CFR" SA a lansat licitaţia pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie a lucrărilor de modernizare pe secţiunile Poieni - Aleşd (lotul 3) şi Aleşd - Frontieră (lotul 4), aferente obiectivului "Electrificarea şi reabilitarea liniei de cale ferată Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor", pentru creşterea vitezei de circulaţie la 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h la trenurile de marfă.
 
Valoarea financiară totală estimată a contractelor este de 4,59 miliarde de lei, fără TVA, din care 2,17 miliarde de lei, fără TVA, pentru lotul 3 Poieni - Aleşd, respectiv 2,42 miliarde de lei, fără TVA, pentru lotul 4 Aleşd - Frontieră, sursa de finanţare fiind asigurată din Fonduri Externe Nerambursabile, prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), componenta 4 - Transport sustenabil - Reforma 1.5 - Dezvoltarea infrastructurii feroviare şi managementul traficului feroviar.
 
Potrivit unui comunicat al CFR SA, remis vineri AGERPRES, obiectivul general al celor două contracte de prestări servicii este electrificarea şi reabilitarea liniei de cale ferată Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor - Frontieră (166,2 km) pentru creşterea numărului de pasageri şi a volumului de mărfuri transportate, precum şi îndeplinirea următoarelor obiectivelor specifice: creşterea vitezei de circulaţie la valori cuprinse între 120 km/h şi 160 km/h pe întregul tronson; modernizarea staţiilor (inclusiv haltele de mişcare); modernizarea clădirilor staţiilor de călători, inclusiv construirea de pasarele şi/sau tuneluri pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare; modernizare poduri, podeţe, repararea sistemului de drenaj, îmbunătăţirea terasamentelor; facilităţile pentru persoanele cu dizabilităţi; montarea de panouri fonoabsorbante şi/sau soluţii alternative de reducere a nivelului de zgomot;
- construcţia drumurilor de întreţinere de-a lungul căii ferate (unde nu sunt disponibile drumuri publice); modernizarea instalaţiilor de electrificare (25 kV) pe toată lungimea tronsonului; maximizarea capacităţii de tranzit; asigurarea interoperabilităţii prin implementarea STI, în special în ceea ce priveşte sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de încărcare (C), lungimea liniilor din staţii şi haltele de mişcare; instalaţii de centralizare electronică noi, în staţii, şi introducerea sistemului de siguranţă ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R); modernizarea echipamentului de telecomunicaţii.
 
Prin modernizarea infrastructurii şi suprastructurii feroviare pe cele două loturi, Poieni - Aleşd (lotul 3) şi Aleşd - Frontieră (lotul 4), se vor asigura condiţii tehnice pentru circulaţia cu viteza de 160 km/h pentru trenurile de călători şi de 120 km/h pentru trenurile de marfă, creşterea gradului de confort şi de siguranţă a traficului feroviar.
 
Durata de implementare este de 102 luni pentru fiecare contract, astfel: 6 luni pentru proiectare, 36 de luni pentru execuţia lucrărilor, iar perioada de garanţie a obiectivului este de minimum 60 de luni. Termenul limită pentru primirea ofertelor este 21.02.2022, deschiderea acestora urmând să aibă loc în aceeaşi zi la ora 15:00.
 
Anunţul de participare la procedurile licitaţiilor deschise şi documentaţiile de atribuire sunt disponibile în Sistemul Electronic al Achiziţiilor Publice (SEAP), la adresa www.e-licitatie.ro.
 
Pentru primele două secţiuni, şi anume Cluj Napoca - Aghireş (lotul 1) şi Aghireş - Poieni (lotul 2), a căror valoarea financiară totală estimată este de 2,978 miliarde lei, fără TVA, deschiderea ofertelor are loc pe data de 14.02.2022.
 
Compania Naţională de Căi Ferate "CFR" SA administrează infrastructura feroviară publică. 
 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 2598 / 8056
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Kinstellar is recruiting a junior to mid-level Litigation Lawyer
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 3-5 years Atorney at Law | Dispute Resolution
Women in Business Law Awards 2024 | Două firme locale independente și două birouri ale unor firme internaționale, pe lista scurtă pentru premiul ”Firma anului în Europa de Est”. Popescu & Asociații, câștigătoarea de anul trecut, listată în trei categorii
Kinstellar a acordat consultanță ING Bank N.V. cu privire la o nouă facilitate de credit senior de 150 de milioane de euro acordată furnizorului român de servicii de telecomunicații DIGI România. Magdalena Răducanu (Special Counsel) a coordonat echipa
Raport IT&C: Oportunități de cooperare între Marea Britanie ̸ România | Mircea Moraru, Counsel la CMS România: Pentru investitorii britanici care iau în considerare scena dinamică de IT&C din România, este esențial să înțeleagă și să navigheze printre complexitățile juridice
Vasile Țiple, fostul Consilier General al UiPath și fondatorul Goodlegal, se alătură KPMG Legal - Toncescu și Asociații
PNSA a consiliat Grupul Orange în fuziunea post-achiziție dintre Orange România și Orange România Communications. Partenerii Bogdan C. Stoica și Irina Ivanciu au coordonat echipele din mai multe arii de practică
Bondoc și Asociații obține un nou succes în materia litigiilor de achiziții publice. Ce avocați au fost în echipa de proiect
Cererea de inițiere a procedurii de arbitraj cerută de Eurohold și EIG a fost înregistrată la ICSID | Reclamanții se pregătesc să conteste restricțiile impuse de Uniunea Europeană în privința acordurilor de investiții încheiate între statele membre și spun că un astfel de arbitraj va crea un precedent pentru alte întreprinderi din UE. Ce avocați fac parte din echipa care consiliază asigurătorul
De vorbă cu studenții admiși în fruntea listei la Facultatea de Drept a Universității București | Norris Alexandru Mircescu, al cincilea cel mai bun punctaj din anul 2022: ” Mi-am rezervat ultimii doi ani de facultate pentru a descoperi lumea avocaturii. Cel puțin momentan, îmi doresc să progresez și să mă dezvolt în România. Îmi iubesc țara și familia, nu văd cum aș putea sta departe prea mult timp de lucrurile care sunt cele mai importante pentru mine”
Avocații Wolf Theiss văd o creștere de 20-30%, anul acesta, în practica de Dispute Resolution | Ligia Cecilia Popescu, Partenerul Wolf Theiss care coordonează Departamentul de Litigii şi Arbitraj, al doilea ca volum de activitate și ca încasări al biroului din București: “Avem o echipă foarte puternică. O parte semnificativă a portofoliului de clienţi ai practicii provine din recomandări provenite de la firme internaţionale de avocatură”
Mergermarket - League Tables of Legal Advisors (Q1 2024) | Piața de M&A își revine în primul trimestru și crește cu o treime, la nivel global și cu 42% în Europa. CMS, printre primele în clasamentul global și în Europa. Wolf Theiss și DLA Piper, pe podium în Europa Centrală și de Est
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...