ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Comisia Europeană lansează portalul Access2Markets pentru a sprijini activităţile comerciale ale întreprinderilor mici

19 Octombrie 2020   |   AGERPRES

Uniunea Europeană deţine o reţea largă de acorduri comerciale cu peste 70 de ţări şi regiuni şi negociază în prezent multe alte acorduri noi. Access2Markets detaliază acest set complex de norme sub formă de informaţii practice, astfel încât întreprinderile mici să poată avea acces mult mai rapid la informaţiile relevante.

 
 
Comisia Europeană a lansat portalul online Access2Markets pentru a ajuta întreprinderile mici şi mijlocii să desfăşoare activităţi comerciale dincolo de graniţele UE, informează un comunicat al Executivului comunitar.

Noul portal vine ca răspuns la solicitările părţilor interesate pentru a le explica mai bine acordurile comerciale şi pentru a ajuta companiile să se asigure că produsele lor sunt eligibile pentru reduceri de taxe. Acest portal este util atât companiilor care deja desfăşoară activităţi comerciale internaţionale, cât şi acelora care acum încep să exploreze oportunităţi de pe pieţe străine.

Noul portal a fost prezentat în cadrul evenimentului virtual la nivel înalt "Drumul spre redresare - încurajarea întreprinderilor mici să desfăşoare activităţi comerciale internaţionale (The road to recovery - empowering small businesses to trade internationally)" găzduit de către vicepreşedintele executiv Valdis Dombrovskis, la care au participat aproximativ 600 de reprezentanţi de întreprinderi mici şi mijlocii.


"Trebuie să ajutăm companiile noastre, în principal IMM-urile, să obţină beneficii maxime de pe urma acordurilor comerciale ale UE. Scopul creării acestui nou portal este de a ajuta IMM-urile să navigheze în lumea comerţului internaţional. Acest portal de servicii centralizate va ajuta companiile europene să obţină beneficii maxime de pe urma acordurilor comerciale ale UE şi să obţină cel mai bun acces la pieţe, produse şi informaţiile de care au nevoie pentru a se dezvolta şi a rămâne competitive.", a afirmat Dombrovskis.

Uniunea Europeană deţine o reţea largă de acorduri comerciale cu peste 70 de ţări şi regiuni şi negociază în prezent multe alte acorduri noi. Access2Markets detaliază acest set complex de norme sub formă de informaţii practice, astfel încât întreprinderile mici să poată avea acces mult mai rapid la informaţiile relevante. Concret, Access2Markets pune la dispoziţie informaţii privind condiţiile pentru desfăşurarea activităţii comerciale de importare produse către UE şi de exportare produse în peste 120 de pieţe străine.

Întreprinderile mici reprezintă 88% din totalul exportatorilor din UE. Exporturile lor însumează o treime din exporturile totale ale UE şi susţin 13 milioane de locuri de muncă. Pieţele globale reprezintă o sursă importantă de creştere pentru întreprinderile europene mici şi mijlocii. Prin urmare, este esenţială acordarea unei atenţii speciale întreprinderilor mici în contextul redresării economice din criza pandemică provocată de coronavirus.

Portalul permite companiilor să caute următoarele detalii pentru produsele importate şi exportate, în doar câţiva paşi: tarife, taxe, norme de provenienţă, norme pentru produse, proceduri vamale, bariere comerciale şi statistici de flux comercial.

Noul portal Access2Markets mai include şi explicaţii, tutoriale şi secţiune de întrebări frecvente, care vin atât în ajutorul comercianţilor noi, cât şi al celor cu experienţă, pentru a face analize ale beneficiilor comerţului cu fiecare dintre partenerii comerciali ai UE. Portalul conţine o prezentare a legislaţiei UE asupra produselor şi serviciilor, precum şi detaliile de contact ale autorităţilor vamale şi ale altor autorităţi publice din statele membre ale UE şi din statele partenere comerciale ale UE. Companiile pot, de asemenea, să utilizeze portalul pentru a contacta Comisia Europeană pentru a raporta barierele comerciale pe care le întâmpină.

Rosa, instrumentul de autoevaluare de pe Access2Markets, furnizează asistenţă specială pentru normele care definesc "naţionalitatea economică" a unui produs - cunoscute ca "norme de provenienţă". Acestea sunt personalizate în fiecare acord comercial, asigurându-se astfel faptul că fiecare sector sensibil de pe piaţă este protejat şi că întreprinderile pot solicita reducerea sau eliminarea taxelor vamale , în conformitate cu cele stipulate în acord. Companiile pot, de asemenea, să găsească informaţii despre modul în care acordurile comerciale pot reglementa comerţul în sfera serviciilor, condiţiile pentru investiţii sau pentru participarea la depuneri de oferte pentru licitaţii publice pe o piaţă străină.

Fiecare produs comercializat la nivel internaţional deţine un cod care stabileşte ce taxe de import şi alte taxe naţionale sau locale trebuie plătite. Pe Access2Markets, companiile pot să găsească nu doar codul, ci şi informaţii despre taxele pe care trebuie să le plătească în fiecare jurisdicţie. Instrumentul My Trade Assistant/Asistentul meu comercial de pe Access2Markets permite companiilor să caute informaţii despre taxe, impozite, norme pentru produse şi cerinţe pentru fiecare produs în parte şi pentru fiecare piaţă.

Portalul este optimizat pentru utilizare de pe smartphone şi tabletă. Include o mulţime de funcţii suplimentare uşor de utilizat care ajută oamenii de afaceri să profite cât mai mult de pe urma acordurilor comerciale ale UE. Şi, bineînţeles, portalul este complet gratuit.

"Întreprinderile mici sunt vitale pentru economia noastră care prosperă de pe urma produselor şi serviciilor pe care acestea le furnizează. SMEunited priveşte cu bucurie lansarea portalului Access2Markets. Acest portal va ajuta întreprinderile mici şi mijlocii să depăşească obstacolele în calea accesului lor pe piaţa globală. A le oferi acces mai bun la informaţii, personalizat nevoilor lor, va fi în beneficiul tuturor europenilor", a declarat Veronique Willems, secretar general al Asociaţiei europene a întreprinderilor mici şi mijlocii, SMEunited.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 5067 / 7966
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 3-5 years Atorney at Law | Dispute Resolution
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 0-3 years Atorney at Law | Dispute Resolution
După un an plin, în care s-au implicat în peste 20 de tranzacții, avocații de M&A de la PNSA au acum în lucru peste zece mandate „cu greutate” | Silviu Stoica, partener: ”Există un interes crescut al fondurilor de private equity, dar și al investitorilor strategici și instituționali. Avem proiecte în cele mai variate domenii”
Echipa integrată a KPMG Legal & Tax obține în fața Curții de Apel Ploiești anularea măsurii nelegale de stabilire a sediului fix în România a unui important jucător în industria fashion, precum și obligațiile fiscale aferente în valoare de 1,5 mil. €
CMS asistă Iberdrola în vânzarea activelor sale eoliene din România. Cumpărătorul i-a avut alături pe avocații firmei Bohâlțeanu & Asociații
Studenții din București s-au impus și în acest an în cadrul Hexagonul Facultăților de Drept
RTPR a fost desemnată „Firma de avocatură a anului în România” la Chambers Europe Awards 2024. Costin Tărăcilă, Managing Partner: Premiul are o semnificație și mai mare în contextul în care sărbătorim 20 de ani de activitate și este o mărturie a muncii de echipă impecabile și a abilităților excepționale ale avocaților noștri
Clifford Chance Badea câștigă Premiul IFLR Casa de Avocatură a Anului în România | Clifford Chance este Firma internațională de avocatură a anului și câștigă 12 premii la IFLR Europe Awards 2024
Ziua Mondială a Proprietății Intelectuale, sărbătorită și prin Concursul de Procese Simulate în Dreptul Proprietății Intelectuale, ediția a doua. Ana-Maria Baciu (Managing Partner Simion & Baciu): „Este o mare bucurie să putem contribui la ascensiunea viitoarelor talente în domeniul dreptului proprietății intelectuale. Ne-au bucurat energia și pasiunea pe care le-am simțit din partea concurenților, ceea ce a făcut ca această competiție să fie încă o experiență memorabilă pentru toți cei implicați”
Kinstellar consiliază divizia de ospitalitate a grupului House of Julius Meinl în achiziția istoricului Hotel Ambasador din centrul Bucureștiului. Victor Constantinescu, Managing Partner al biroului din București: ”Aceasta a fost de departe una dintre cele mai complicate tranzacții, cu numeroase părți, cu multe persoane implicate, necesitând abilități de negociere și o structurare inteligentă pentru a fi semnată”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Alexandru Dinuță, Legal and Administrative Manager - Amromco Energy: ” Cred că un grup profesional atât de important nu poate evolua cu adevărat doar în virtutea inerției, ci trebuie să existe o coeziune reală. Competiția și concurența în anumite limite sunt clar productive, dar în final noi toți trebuie să fim, în primul rând, colegi de breaslă și nu adversari, chiar dacă lucrăm pentru un concurent de pe piață”
Avocații ZRVP au în derulare, de la începutul anului, cinci proiecte de M&A în domeniul energiei regenerabile şi alte câteva tranzacţii în alte sectoare economice | Anca Danilescu, Partener Senior: Nu doar profitabilitatea sau perspectivele de business ale societăţii – ţintă decid soarta unei tranzacţii, ci şi „sănătatea” juridică a acesteia, ceea ce face ca profesionalismul avocaţilor implicaţi în tranzacţie să încline semnificativ balanţa spre un final sau altul al respectivului proiect
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...