ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Ministrul Mediului: Este inacceptabil termenul de un an şi jumătate pentru implementarea Sistemului Garanţie-Returnare

20 Iulie 2022   |   Agerpres

Ministrul Mediului a precizat că, între timp, mulţi retaileri au început să achiziţioneze acele automate care vor prelua ambalajele şi vor acorda tichetul de 50 de bani sau bani efectivi pentru ambalajele depuse şi returnate.

 
 
Ministrul Mediului, Apelor şi Pădurilor, Barna Tanczos, a anunţat că a fost aprobată, miercuri, o hotărâre de guvern privind alocarea sumei de un milion de lei pentru intrarea statului român, cu un procent de 20%, în acţionariatul societăţii care va gestiona Sistemul Garanţie-Returnare, subliniind că le-a transmis asociaţiilor din cadrul societăţii că este inacceptabil termenul de un an şi jumătate pentru implementarea acestui sistem în România.
 
"Astăzi, am aprobat o hotărâre de guvern prin care am modificat bugetul AFM, în vederea includerii sumei de un milion de lei, prin care statul român va intra în acea societate pe acţiuni care va gestiona Sistemul Garanţie- Returnare (SGR). RetuRo se numeşte societatea pe acţiuni care a fost înfiinţată de producători şi retaileri. Această societate va avea printre acţionari statul român cu un procent de 20%. Procedura de cooptare a statului a fost declanşată. Adunarea Generală a fost organizată, ţinută şedinţa şi, după apariţia HG în Monitorul Oficial, vom plăti capitalul social aferent procentului de 20% din acţiuni. Este încă un pas în implementarea SGR. Anul acesta, am primit planul de afaceri prezentat de asociaţiile producătorilor, respectiv asociaţia retailerilor. În acest plan de afaceri, cei care trebuie să facă implementarea sistemului propun un termen de un an şi şase luni. Le-am comunicat de mai multe ori că este un termen inacceptabil pentru statul român. Am avut mai multe întâlniri cu aceste asociaţii, le-am cerut o revizuire a planului de afaceri şi termenului de implementare, vom primi probabil săptămâna viitoare, maxim două săptămâni, un program revizuit de implementare a sistemului SGR în România", a spus Ministrul Mediului într-o conferinţă de presă la Palatul Victoria.
 
Ministrul Mediului a precizat că, între timp, mulţi retaileri au început să achiziţioneze acele automate care vor prelua ambalajele şi vor acorda tichetul de 50 de bani sau bani efectivi pentru ambalajele depuse şi returnate.
 
Guvernul a adoptat, în data de 4 octombrie 2021, hotărârea care reglementează Sistemul Garanţie-Returnare pentru ambalaje primare nereutilizabile (SGR), prin care se plăteşte o garanţie de 50 de bani pentru orice ambalaj de băutură achiziţionată.
 
Prevederile HG sunt aplicabile pentru ambalaje primare nereutilizabile din sticlă, plastic sau metal, cu volume cuprinse între 0,1 litri şi 3 litri, inclusiv, utilizate pentru a introduce pe piaţa naţională bere, mixuri de bere, mixuri de băuturi alcoolice, cidru, alte băuturi fermentate, sucuri, nectaruri, băuturi răcoritoare, ape minerale şi ape de băut de orice fel, vinuri şi spirtoase.
 
Conform documentului, întreaga infrastructură de preluare a deşeurilor din magazine va fi organizată printr-un operator unic de sistem, la fel ca în statele în care sistemul funcţionează deja. Acest operator va fi o entitate non-profit în care se vor găsi producători sau reprezentanţi ai acestora, comercianţi, dar şi statul român, reprezentat de autoritatea centrală pentru protecţia mediului, cu o pondere de 20%.
 
De asemenea, actul normativ prevede ca, după selectarea operatorului naţional de sistem, întreaga infrastructură să fie finalizată în luna octombrie 2022.
 
România trebuie să atingă ţinte naţionale de colectare şi reciclare agreate la nivel european, conform cărora, până în anul 2025, rata de colectare pentru PET-uri este de 77% din totalul celor puse pe piaţă. Procentul creşte la 90%, până în anul 2029. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 2804 / 8654
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 3-5 years Atorney at Law | Dispute Resolution
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 0-3 years Atorney at Law | Dispute Resolution
După un an plin, în care s-au implicat în peste 20 de tranzacții, avocații de M&A de la PNSA au acum în lucru peste zece mandate „cu greutate” | Silviu Stoica, partener: ”Există un interes crescut al fondurilor de private equity, dar și al investitorilor strategici și instituționali. Avem proiecte în cele mai variate domenii”
Echipa integrată a KPMG Legal & Tax obține în fața Curții de Apel Ploiești anularea măsurii nelegale de stabilire a sediului fix în România a unui important jucător în industria fashion, precum și obligațiile fiscale aferente în valoare de 1,5 mil. €
CMS asistă Iberdrola în vânzarea activelor sale eoliene din România. Cumpărătorul i-a avut alături pe avocații firmei Bohâlțeanu & Asociații
Studenții din București s-au impus și în acest an în cadrul Hexagonul Facultăților de Drept
RTPR a fost desemnată „Firma de avocatură a anului în România” la Chambers Europe Awards 2024. Costin Tărăcilă, Managing Partner: Premiul are o semnificație și mai mare în contextul în care sărbătorim 20 de ani de activitate și este o mărturie a muncii de echipă impecabile și a abilităților excepționale ale avocaților noștri
Clifford Chance Badea câștigă Premiul IFLR Casa de Avocatură a Anului în România | Clifford Chance este Firma internațională de avocatură a anului și câștigă 12 premii la IFLR Europe Awards 2024
Ziua Mondială a Proprietății Intelectuale, sărbătorită și prin Concursul de Procese Simulate în Dreptul Proprietății Intelectuale, ediția a doua. Ana-Maria Baciu (Managing Partner Simion & Baciu): „Este o mare bucurie să putem contribui la ascensiunea viitoarelor talente în domeniul dreptului proprietății intelectuale. Ne-au bucurat energia și pasiunea pe care le-am simțit din partea concurenților, ceea ce a făcut ca această competiție să fie încă o experiență memorabilă pentru toți cei implicați”
Kinstellar consiliază divizia de ospitalitate a grupului House of Julius Meinl în achiziția istoricului Hotel Ambasador din centrul Bucureștiului. Victor Constantinescu, Managing Partner al biroului din București: ”Aceasta a fost de departe una dintre cele mai complicate tranzacții, cu numeroase părți, cu multe persoane implicate, necesitând abilități de negociere și o structurare inteligentă pentru a fi semnată”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Alexandru Dinuță, Legal and Administrative Manager - Amromco Energy: ” Cred că un grup profesional atât de important nu poate evolua cu adevărat doar în virtutea inerției, ci trebuie să existe o coeziune reală. Competiția și concurența în anumite limite sunt clar productive, dar în final noi toți trebuie să fim, în primul rând, colegi de breaslă și nu adversari, chiar dacă lucrăm pentru un concurent de pe piață”
Avocații ZRVP au în derulare, de la începutul anului, cinci proiecte de M&A în domeniul energiei regenerabile şi alte câteva tranzacţii în alte sectoare economice | Anca Danilescu, Partener Senior: Nu doar profitabilitatea sau perspectivele de business ale societăţii – ţintă decid soarta unei tranzacţii, ci şi „sănătatea” juridică a acesteia, ceea ce face ca profesionalismul avocaţilor implicaţi în tranzacţie să încline semnificativ balanţa spre un final sau altul al respectivului proiect
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...