ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

”Sky is the limit”, sau norocul de a lucra într-o firmă de avocatură în care se oferă oportunități nelimitate | Mihail Boian, numit recent Partener D&B David și Baias: Încerc să ghidez și să provoc colegii spre o gândire originală și ”out of the box”, spre soluții deschise și îndrăznețe

22 Aprilie 2020   |   Ștefania Enache

Din momentul în care a făcut primii pași în avocatură și a fost admis în Baroul București, Mihail Boian s-a alăturat echipei D&B David și Baias.

Mihail Boian, Partener D&B David si Baias

 
 
Parcursul profesional al avocatului Mihail Boian relevă foarte bine modul în care o firmă își formează oamenii, ajutându-i să facă performanță în carieră. Mihail s-a alăturat D&B David și Baias în urmă cu zece ani, atunci când a absolvit Facultatea de Drept din cadrul Universității din București și a devenit membru al Baroului București.Astăzi este Partener în cadrul acestei firme de avocatură, fiind coordonatorul uneia dintre cele două echipe de Litigii fiscale.

În viața profesională este important să alegi drumul care ți se potrivește, să profiți de toate oportunitățile care ți se oferă, să înveți constant și să perseverezi în ceea ce faci, astfel încât eforturile tale să ducă la rezultate. La fel de importantă este și șansa de a ajunge într-un mediu care să încurajeze performanța și care să ofere posibilitatea de a te pregăti alături de alți profesioniști mai experimentați, dispuși să dea din ceea ce au descoperit ei pe parcursul carierei.


Format la școala D&B David și Baias 

Din momentul în care a făcut primii pași în avocatură și a fost admis în Baroul București, Mihail Boian s-a alăturat echipei D&B David și Baias.

Când își analizează parcursul profesional, avocatul spune că se simte privilegiat că a avut șansa de a deveni Partener în firma care l-a format ca profesionist și ca persoană, în firma în care a explorat dreptul în general și a descoperit dreptul fiscal și procedural fiscal, în particular.

„Noua poziție aduce, în primul rând, schimbări în privința rolului pe care îl am în cadrul echipei noastre, întrucât coordonez una dintre cele două echipe ale practicii de Litigii fiscale, dar și o serie de noi provocări și responsabilități. Îmi doresc să contribuim la dezvoltarea reputației și succesului firmei și a clienților săi. Pentru mine atingerea acestui obiectiv înseamnă, înainte de toate, un efort de echipă și am norocul de a fi înconjurat de oameni pasionați și foarte talentați, cu care dezbatem zilnic noi spețe și deschidem noi orizonturi în efortul continuu depus pentru apărarea intereselor clienților noștri. În prezent, echipa pe care o coordonez numără șase persoane, dar intenționăm să ne extindem”, punctează Partenerul  D&B David și Baias.




Pentru Mihail, alegerea facultății nu a fost o întâmplare, ci o decizie asumată. De altfel, din perioada studenției, el și-a descoperit ariile de drept care l-au atas mai mult. „Încă din facultate m-a interesat foarte mult procedura civilă și, aș spune, dreptul procesual în general, fiind încă de pe atunci ferm convins că avocatura de litigii este activitatea care mă reprezintă cel mai mult. Pe atunci eram un pasionat al dreptului civil, în special al drepturilor reale, și am avut șansa de a pune în practică cele citite sub priceputa îndrumare a doi avocați extraordinari, în cadrul unei burse private în timpul facultății. Odată ajuns la D&B David și Baias, în 2010, ca stagiar, lucrurile au luat o turnură cu totul neașteptată pentru mine: am început să descopăr dreptul fiscal și să mă specializez în această materie, alături de cei mai buni avocați fiscaliști și consultați fiscali din țară. Oportunitatea de a-mi construi cariera încă din stagiatură în D&B David și Baias, cea mai cunoscută firmă de avocatură în domeniile litigiilor fiscale, mi-a deschis calea spre spețe fiscale interesante și complexe”, poveștește avocatul.

Referindu-se la Dreptul fiscal, Mihail Boian spune că este un domeniu destul de nou și puțin exploatat. Din acest motiv, se află într-un continuu proces de muncă în echipă și de identificare a unor soluții inovative cu care să forțeze limitele acestei materii rigide și, totodată, extrem de fluide în ceea ce privește frecvența modificărilor legislative.

„Am fost implicat, încă de la început, în acțiuni și abordări de pionierat ale D&B David și Baias pentru apărarea poziției clienților săi în fața autorităților fiscale și în fața instanțelor. Soluțiile identificate au fost, de cele mai multe ori, deschizătoare de drumuri în practica autorităților fiscale, au generat schimbări în legislația fiscală sau chiar înlăturarea de la aplicabilitate a unor acte normative neconforme cu legea fiscală, cu dreptul european sau cu Constituția României. În tot acest timp, am fost îndrumat de partenerii D&B David și Baias și PwC România cu care am lucrat în acești zece ani, astfel încât, la rândul meu, încerc să ghidez și să provoc colegii mei spre o gândire originală și out of the box, spre soluții deschise și îndrăznețe, dar întotdeauna fundamentate pe o cunoaștere precisă a faptelor și a legislației incidente”, precizează expertul.

Depinde doar de tine cât de tare îți dorești să ajungi sus

Mihail este de părere că fiecare om are calități de lider, dar important este mediul în care sunt descoperite aceste calități. De asemenea, este vital să știi să le dezvolți și să le cultivi în timp.

„Extrem de importante sunt, din punctul meu de vedere și modelele pe care le urmezi și alături de care crești și evoluezi, muncind cot la cot. În D&B David și Baias m-am format ca profesionist, în special datorită experienței, pasiunii și valorilor echipei, formată din avocați cu multă dăruire și experiență, care sunt o inspirație pentru mine. La aceasta se adaugă experiența colaborării cu consultanții PwC, cu o expertiză vastă în domeniile lor de activitate. Pasiunea cultivată în rândul avocaților noștri pornește de la șansa de a avea alături doctrinari și, totodată, practicieni ai dreptului, alături de care interpretăm și aplicăm soluțiile legislative existente. Alteori, această muncă presupune elaborarea și propunerea de soluții legislative stringente și necesare pentru a remedia sau chiar elimina diverse dezechilibre care caracterizează, adesea, procesul de administrare fiscală. Și nu în ultimul rând, aș menționa integritatea cu care acționăm și care constituie firul roșu care străbate munca noastră de zi cu zi și ne ghidează spre identificarea celor mai potrivite și sigure soluții pentru clienții noștri”, subliniază Partenerul D&B David și Baias.

Tânărul avocat consideră că, în prezent, nu există vreun domeniu care să aibă cicluri de vârstă corespunzătoare anumitor etape din carieră. El amintește faptul că oportunitățile au crescut considerabil, iar cariera fiecăruia se dezvoltă odată cu nivelul de experiență acumulat, adaptabilitatea, încrederea echipei și responsabilitatea cu care reușești să aduci valoare soluțiilor furnizate clienților. „După cum spun adesea și colegilor avocați în interviurile de angajare în D&B, am avut norocul să fiu într-o firmă de avocatură în care se oferă oportunități nelimitate – sky is the limit, deci depinde doar de tine cât de tare îți dorești să ajungi acolo”, nuanțează Mihail Boian.

De pe băncile facultății, viitorii avocați pornesc cu visuri mari, dar realitatea dintr-o firmă de avocatură este cea care îi învață să-și adapteze aceste visuri în funcție de capacitățile pe care le au și să identifice calea pentru a-și îndeplini planurile. „E ca și cum ai începe o nouă școală, iar ca să reușești îți trebuie curiozitate în tot ce înseamnă drept(aceasta, este, după mine, principala caracteristică care ar trebui să definească munca de avocat), seriozitate și muncă”, precizează avocatul.




„Fiecare meserie presupune o doză de talent, inovație și muncă, iar acestea îmbinate cred că îți asigură succesul. Însă, atât talentul, cât și inovația trebuie completate de perseverență, implicare și dedicare. În aria litigiilor fiscale, studiul individual aș spune că reprezintă cheia care deschide orizonturile fiscalității și face diferența încă de la începutul carierei. Mai apoi, având lângă tine una dintre cele mai bune echipe de litiganți fiscaliști din țară, dacă ești suficient de consecvent și ambițios vei descoperi negreșit calea spre inovație în această materie fiscală care, la o primă vedere, poate părea că nu lasă loc de prea multă creativitate și valoare adăugată. Pot să spun cu toată sinceritatea că este o aparență, iar litigiile fiscale urmează îndeaproape dinamica continuă a mediului fiscal din România, cu frecvente și multiple provocări.”
Mihail Boian, Partener D&B David și Baias


Echilibrul este secretul unei cariere de succes

Chiar dacă munca îi ocupă foarte mult timp, Mihail Boian a găsit pârghiile necesare care să asigure un echilibru între viața profesională intensă pe care o are și cea personală.

Avocatul admite faptul că munca într-o societatea de avocatură de talia D&B David și Baias poate fi solicitantă, dar, ca în fiecare meserie, sunt perioade mai aglomerate și perioade mai libere.

 „Când devii avocat litigant, îți asumi că vor fi perioade în care jobul îți va ocupa mai mult timp, mai ales în pragul termenelor extrem de importante, iar aici înțelegerea din partea familiei este foarte importantă. Sunt căsătorit și am o fetiță de aproape doi ani, astfel încât încerc să îmi îmbin viața profesională cu cea de familie. Suntem o firmă de avocatură deschisă, promovăm și încurajăm flexibilitatea și credem că este important să găsim acel echilibru optim în organizarea și dezvoltarea echipei, astfel încât să avem un parcurs profesional excelent și, totodată, timp pentru sine și pentru familie. Cele două componente sunt, din punctul meu de vedere, indispensabile pentru o carieră profesională de durată și de succes”, precizează Partenerul D&B David și Baias.

El mai spune că fiecare etapă din carieră a adus cu sine momente de împlinire și recunoaștere profesională alături de echipa din care face parte. „Primul moment de deplină împlinire profesională a venit o dată cu primul dosar câștigat definitiv pentru unul dintre clienții noștri împotriva organelor fiscale, în 2013, care a presupus o muncă de doi ani. A fost un dosar condus de la început până la sfârșit sub îndrumarea managerului meu de la acel moment și a lui Dan Dascălu, Partener D&B și coordonatorul practicii noastre. Asistența pe care am oferit-o a presupus parcurgerea fazei administrative, asistență în instanța de judecată și reprezentare în faza de expertiză judiciară contabilă. Aș mai menționa și alte câteva proiecte deosebite care au implicat invocarea cu succes în fața instanțelor de judecată a unor norme neexploatate până la acel moment (pentru obligarea autorităților fiscale de a stabili și creanțe fiscale și în favoarea contribuabililor, nu numai împotriva acestora) sau a unor principii de drept civil în materie fiscală (cum a fost cazul, principiului error communis facis ius aplicat pentru validarea unor acte de impunere emise de autorități fiscale necompetente și nemo auditur propriam turpitudinem allegans - anularea unor obligații fiscale accesorii impuse din culpa exclusivă organelor fiscale)”, arată Mihail Boian.

Partenerul D&B David și Baias le reamintește celor care vor să facă o carieră în acest domeniu că, în prezent, avocatura este, în general, o piață puternic concurențială și numai prin consecvență, adaptabilitate și învățare continuă poți să te menții în prima linie. „Aș adăuga, în mod particular, în domeniul disputelor fiscale și hotărârea de a reuși, determinarea și studiul individual consistent și abilitatea de a fi mereu la curent stadiul curent al legislației și jurisprudenței, de a avea așteptări și predictibilitate în interpretarea și aplicarea dreptului pozitiv și, desigur, de a avea viziune și de a fi capabil și pregătit pentru a propune soluții și schimbări pentru viitor. Asta încercăm să facem la D&B David și Baias”, menționează avocatul.

Din noua poziție pe care o ocupă începând cu octombrie 2019, Mihail Boian și-a propus să caute, ca și până acum, cele mai bune soluții la cerințele și provocările adresate de clienții firmei, solicitări care sunt din ce în ce mai sofisticate și complicate, în linie cu acțiunile tot mai bine pregătite din ultimii ani ale autorităților publice. „Companiile se așteaptă la sfaturi juridice solide și au nevoie de noi pentru a identifica și calibra acele soluții optime pentru mediul de afaceri în care operează. Asta înseamnă că trebuie să facem mai mult decât muncă de avocat litigant, trebuie să oferim soluții orientate către remedierea problemelor cu rezultate imediate pentru afaceri, dar și să ne  îndrumăm clienții pentru prevenirea unor litigii viitoare și pentru dezvoltarea durabilă a afacerilor. Astfel, pentru fiecare caz în parte, lucrăm în echipe mixte, bine sudate, formate din avocați D&B David și Baias și specialiști ai PwC Romania, în care oferim pachete de servicii integrate de consultanță fiscală și juridică începând chiar cu momentul planificării fiscale, ulterior în cadrul controalelor și inspecțiilor fiscale și până la consolidarea rolului firmei în faza administrativă, continuând, unde este cazul, cu apărarea clientului în fața instanțelor de judecată. Acesta cred că este și viitorul în practica noastră: servicii juridice-fiscale integrate care să răspundă pe deplin cerințelor clienților noștri, diversității instrumentelor pentru soluționarea sau prevenirea diferendelor fiscale și, totodată, exigențelor legii fiscale în toate fazele de administrare fiscală”, explică avocatul.

Mihail Boian atrage atenția că aria litigiilor fiscale este o arie de nișă. Din acest motiv, atunci când se fac extinderi ale echipei sunt căutați, în primul rând, oameni interesați de acest domeniu, care sunt dispuși să investească timp și energie în descoperirea dreptului fiscal. Misiunea nu este una ușoară, firma de avocatură fiind într-un continuu proces de căutare a oamenilor care să se identifice cu aceste cerințe și cu valorile și cultura D&B David si Baias. „Calitățile de bază pe care le căutăm la un potențial coleg sau colegă este pasiunea și determinarea față de drept, în general, și față de dreptul public, în mod particular, întrucât suntem pe deplin conștienți de nivelul mai degrabă redus al cunoștințelor de drept fiscal dobândite de viitorii avocați pe băncile facultății. Absolvenții unui master de fiscalitate, de exemplu, pornesc cu o șansă în plus spre alegerea noastră”, declară Mihail Boian.


Intră pe portalul de concurență pentru mai multe articole referitoare la proiectele avocaților din această arie de practică

Despre munca de zi cu zi


Din analizarea activității de zi cu zi, Mihail Boian a constatat că noua „vedetă” a controalelor fiscale este materia prețurilor de transfer. În acest context, companiile care au ales să-și apere nivelul prețurilor practicat cu celelalte societăți afiliate, prin recurgerea la diverse instrumente naționale sau europene aflate la îndemână, constituie ”profilul” clienților pe care echipa D&B David și Baias îi asistă în ultimii ani pe latura de litigii fiscale. „Desigur că nici celelalte materii de drept fiscal nu au fost neglijate de organele fiscale, astfel că am fost implicați în mod constant în domenii de maxim interes precum industria siderurgică, asigurări, construcții și, în particular, migrația forței de muncă, dar și în domeniul companiilor producătoare care realizează tranzacții intra-comunitare”, adaugă avocatul.

Expertul amintește faptul că D&B David și Baias este percepută pe piață ca o firmă de avocatură puternică și deschisă la provocări, care găsește soluții pentru fiecare client. „Ca Parteneri ne implicăm în toate dimensiunile practicii și proiectelor, de la stabilirea strategiei, până la reprezentarea sau asistența clienților în fața instanțelor de judecată. Munca noastră este una de echipă și promovăm responsabilitatea, încrederea și proactivitatea în rândul colegilor noștri. Totodată, strategia noastră presupune și implicarea  coordonată și proporțională a tuturor membrilor echipei, astfel încât gradul de încărcare și complexitatea proiectelor aflate în derulare să permită asigurarea unui echilibru între timpul petrecut la birou și timpul liber. Aș putea spune că, deși desigur că există proiecte care presupun un efort considerabil din partea colegilor și ore suplimentare petrecute la birou, totuși acestea reprezintă o excepție”, detaliază expertul.

Pentru avocați, fiecare client este important. Echipa acordă aceeași atenție oricărui proiect, indiferent de dimensiunea și complexitatea lui, de la strategie și până la finalizare. Pentru specialiști este vital să găsească soluțiile potrivite, care să producă rezultatele așteptate de client. „Trebuie să recunosc, însă, că în ultimii ani, de puține ori am avut ocazia să întâlnim spețe similare în care să aplicăm, pur și simplu, experiențe din trecut. Marea majoritate a proiectelor au fost caracterizate prin abordări diferite din partea organelor fiscale, uneori chiar contradictorii, care au necesitat o nouă implicare de fiecare dată. După cum menționam, prețurile de transfer au fost materia ”preferată” de organele fiscale, astfel încât echipa noastră a fost implicat în diverse proiecte de contestare a ajustărilor realizate, atât pe calea procedurilor din fața autorităților fiscale naționale, cât și pe calea procedurilor amiabile. Am gestionat proiecte cu sume de peste 100 milioane lei, unele dintre ele constând în impozit pe profit stabilit suplimentar, altele în diminuarea pierderii fiscale. Aș menționa, de asemenea, o speță de taxe locale care a fost soluționată favorabil și definitiv de Înalta Curte de Casație și Justiție cu o miză de peste 30 milioane lei pentru clientul nostru”, mai spune Mihail Boian.

La ora actuală, D&B David și Baias are în lucru mai multe proiecte interesante și care se află în diverse proceduri și etape de soluționare. Spre exemplu, avocații asistă în instanță un client în materia TVA într-un dosar având ca obiect obligații fiscale de 20 milioane lei, iar un alt client în proceduri amiabile, desfășurate în baza Convenției de Arbitraj, pentru ajustări de prețuri de transfer de 50 milioane lei.


Citește și

Parcursul profesional al Partenerului Mihail Boian

Mihail Boian s-a alăturat echipei D&B David și Baias în urmă cu zece ani, fiind absolvent al Facultății de Drept din cadrul Universității București și membru al Baroului București din anul 2009. Activitatea sa profesională s-a axat încă de la început pe dispute în materie fiscală, Mihail asistând și reprezentând contribuabilii în diverse diferende cu autoritățile fiscale, de mediu sau de fonduri europene atât în fața acestor autorități publice, cât și în fața instanțelor de judecată.
Asistența juridică acordată acoperă domenii aparținând dreptului fiscal și procedurii fiscale începând de la impozitul pe profit, TVA, accize, impozite și taxe locale, impozitul pe venit și contribuții de asigurări sociale, contribuții la fondul de mediu și ajutoarele financiare nerambursabile acordate de UE și terminând cu problematici legate de stabilirea și colectarea acestor tipuri de obligații fiscale și bugetare.
În ultimii ani a fost implicat în asistența companiilor în ce privește componenta fiscală a unor importante dosare penale vizând infracțiuni de tipul white collar, dar și în cauze complexe legate de prețurile de transfer. Mihail a fost implicat activ și în demersurile derulate de mediul de afaceri cu autoritățile publice legate de elaborarea legislației procedural-fiscale.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1309 / 1697
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Reff & Asociații și Deloitte România au asistat proprietarii Expo Market Doraly în vânzarea integrală a parcului comercial către dezvoltatorul imobiliar WDP
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Mihai Rotaru, Deputy legal director – head of legal consultancy department - Banca Transilvania: ”În zilele noastre nu prea mai există domenii în care să poți crește un business ignorând latura juridică a afacerii. La modul general, cred că vom vedea din ce în ce mai mulți juriști în ipostaze diferite decât cele uzuale, de tehnicieni ai dreptului, în postura de antreprenori și fondatori în business-uri diverse, în echipe de design thinking, în echipe de dezvoltare produse și aplicații IT și, de ce nu, chiar cumulând toate aceste calități”
MPR|Partners asistă cu succes Verde Magnesium într-un important proiect minier. Trei parteneri în echipa de proiect coordonată de Dana Rădulescu
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat stagiar | Litigii
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează avocați cu experiență | Litigii
LegiTeam: Mitel & Asociații recrutează avocați definitivi pentru Departamentul de Real Estate & Construction
Efervescență în activitatea avocaților specializați în fuziuni și achiziții de la Stratulat Albulescu, cu 15 proiecte de M&A aflate în lucru. Firma a acordat consultanță în peste 40 de tranzacții anul trecut și își îmbunătățește constant poziția în directoarele internaționale pe această arie de practică | Silviu Stratulat, Managing Partner: ”Peste 50% dintre proiectele noastre de M&A provin din colaborarea cu firme internaționale de top, cu care avem deja o relație sudată”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Minerva Ioniță, Head of Legal & Compliance Department în cadrul Arctic: În postura de avocat intern, respectul față de colegi și angajator, onestitatea, sunt principii care te definesc și te recomandă. Activitatea juridică nu este doar un job, ci este o vocație care implică o responsabilitate profundă față de sistemul juridic și client
Clifford Chance Badea a asistat PIB Group Europa în tranzacția care marchează debutul companiei britanice pe piața de brokeraj de asigurări din România. Ce avocați au făcut parte din echipa coordonată de Nadia Badea, Partener Clifford Chance
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează asistent ̸ ă | secretar ̸ ă recepție
Zamfirescu Racoți Vasile & Partners primește la Londra premiul Firma Anului în România pentru litigii de brevete, acordat de Managing IP. Alina Tugearu (partener): “Suntem mândri că proiectele pe care le-am derulat sunt remarcate de comunitatea internațională a profesioniștilor în proprietate intelectuală și că munca noastră primește o recunoaștere de un asemenea calibru. Premiul aparține în primul rând echipei care stă în spatele acestor rezultate remarcabile”
SIMION & BACIU câștigă distincțiile Firma Anului în Domeniul Mărcilor și Firma Anului în Domeniul Drepturilor de Autor și Desene în România în cadrul prestigioasei gale Managing IP EMEA. Ana-Maria Baciu (managing partner) a fost desemnată Practicianul Anului în România
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...