ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Jumătate dintre români nu mai apelează la un brand, dacă au avut o experienţă negativă (sondaj)

27 Octombrie 2020   |   Agerpres

Septembrie a adus o scădere pe acest nivel pentru segmentul pensionarilor (30%). Experienţele negative, pe de altă parte, îi determină pe aceştia să transmită mai departe nemulţumirea faţă de un brand, în aceeaşi lună înregistrând un procent de 45%.

 
 
Jumătate dintre români nu mai apelează pe viitor la un anumit brand, dacă au avut deja o experienţă negativă, iar 54% dintre respondenţi devin loiali unui brand în cazul unor experienţe pozitive, se arată într-un sondaj de specialitate remis, marţi, AGERPRES.
 
Este surprinzător faptul că, în mediul rural, segmentul milenialilor este cel mai vocal în ceea ce priveşte promovarea brandurilor către alţi cunoscuţi, având chiar o evoluţie semnificativă din august (69%) până în septembrie (78%). În schimb, în mediul urban, seniorii pensionari recomandă în cea mai mare măsură produsele cu impact pozitiv altor persoane, fiind promotori numeroşi ai brandurilor în luna august (41%), relevă cercetarea realizată de Reveal Marketing Research.
 
Septembrie a adus o scădere pe acest nivel pentru segmentul pensionarilor (30%). Experienţele negative, pe de altă parte, îi determină pe aceştia să transmită mai departe nemulţumirea faţă de un brand, în aceeaşi lună înregistrând un procent de 45%.
 
Cei mai constanţi detractori ai brandurilor sunt tinerii profesionişti în mediul urban (52%) şi milenialii în mediul rural (58%), cu o cădere uşoară în septembrie, comparativ cu august (41%, respectiv 50%). Ei declară că atunci când au o experienţă neplăcută cu un produs sau un serviciu aleg să le spună şi celorlalţi despre dezamăgirea pe care au avut-o, cu scopul de a-i preveni.
 
Persoanele mature fără partener sunt constante în mediul urban (20%), respectiv rural (37%) şi reprezintă segmentul cel mai pasiv chiar şi în momentul unei bune interacţiuni cu o companie. Comportamentul lor nu este deloc afectat, ba chiar nu devin mai loiali acelui brand. În viitor, iau în calcul să apeleze la alte produse sau mărci.
 
Chiar dacă datele ne arată că o campanie neapreciată de consumator nu îi influenţează într-o măsură semnificativă decizia de achiziţie, 44% dintre respondenţi rămânând indiferenţi în acest sens, o campanie primită pozitiv de public poate să facă, totuşi, diferenţa.
 
Atât în luna august, cât şi în luna septembrie, românii şi-au menţinut opiniile în aproximativ aceleaşi proporţii (46%, respectiv 47%) şi au afirmat că atunci când văd o campanie pe care o consideră bună (reclamă TV sau online, afişe outdoor sau indoor) îşi creează o impresie pozitivă despre marcă şi produsele/serviciile acesteia. Mai mult, ei sunt deschişi să încerce un brand ca urmare a unei reclame pe gustul lor.
 
Pe de altă parte, este interesant faptul că studiul ne arată procente relativ scăzute în rândul românilor care fac reclamă negativă brandurilor de care nu sunt mulţumiţi. Printre detractori, din totalul eşantionului, se numără persoanele mature fără partener (26%) şi familiile moderne (25%) în luna septembrie.
 
Dacă în mediul urban cei mai pasivi dintre români şi cei mai puţin influenţaţi de reclame sunt tinerii profesionişti (41%), în mediul rural sunt persoanele mature singure (79%).
 
Deschiderea spre noutate se remarcă la aproape toate segmentele analizate, excepţie făcând seniorii pensionari (32% urban, 27% rural) care, în luna septembrie, s-au arătat mai puţin interesaţi să încerce produse noi doar pe baza vizionării unei campanii reuşite.
 
Milenialii şi familiile moderne (peste jumătate) sunt segmentele cele mai dispuse să încerce un brand nou dacă le-a fost stârnit interesul cu o campanie publicitară despre acesta, opinie valabilă atât pentru urban, cât şi pentru rural.
 
În general, familiile moderne din urban (45%) şi din rural (47%) tind să fie mai degrabă detractori ai brandurilor de care nu sunt mulţumite, exprimându-şi dezamăgirea şi cu alte persoane şi rămân constante în comportament în perioada august-septembrie.
 
Tinerii profesionişti (65%) sunt cei mai constanţi promotori ai produselor utilizate de care au fost plăcut impresionaţi, reprezentând peste jumătate din totalul eşantionului cu această atitudine. Ei afirmă că tind să povestească despre experienţa lor şi să recomande altora produsele sau serviciile respective.
 
Întrebaţi dacă o reclamă care le displace le-ar influenţa decizia de cumpărare, mai mult de jumătate dintre respondenţii care au răspuns afirmativ au fost seniorii pensionari din mediul rural. Aceştia îşi creează o impresie negativă despre brand şi evită să mai cumpere de la acesta. În schimb, dacă au fost mulţumiţi de experienţa cu un produs, pensionarii (82%) devin în cea mai mare proporţie loiali unui brand.
 
Metoda folosită în studiu a fost CAWI (Computer Assisted Web Interview) şi au fost derulate 1.018, respectiv 1.017 interviuri online cu respondenţi peste 18 ani, pe un eşantion reprezentativ la nivel naţional urban şi rural în lunile august şi septembrie 2020 (5-13 august şi 9-17 septembrie).
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 13554 / 16843
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 3-5 years Atorney at Law | Dispute Resolution
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 0-3 years Atorney at Law | Dispute Resolution
După un an plin, în care s-au implicat în peste 20 de tranzacții, avocații de M&A de la PNSA au acum în lucru peste zece mandate „cu greutate” | Silviu Stoica, partener: ”Există un interes crescut al fondurilor de private equity, dar și al investitorilor strategici și instituționali. Avem proiecte în cele mai variate domenii”
D&B David şi Baias o cooptează în echipă pe Adina Guțiu, care va coordona departamentul de Energie și Resurse Naturale
Provocarile legislative actuale ale companiilor într-un mediu de afaceri dinamic și inovator | De vorbă cu cu Alexandra Pădurariu, Head of Legal, Compliance and Public Affairs – Samsung Electronics România & Bulgaria, despre cum reușește compania să implementeze practicile și politicile care sprijină guvernanța corporativă responsabilă și adaptarea la tendințele ESG
Echipa integrată a KPMG Legal & Tax obține în fața Curții de Apel Ploiești anularea măsurii nelegale de stabilire a sediului fix în România a unui important jucător în industria fashion, precum și obligațiile fiscale aferente în valoare de 1,5 mil. €
RTPR a fost desemnată „Firma de avocatură a anului în România” la Chambers Europe Awards 2024. Costin Tărăcilă, Managing Partner: Premiul are o semnificație și mai mare în contextul în care sărbătorim 20 de ani de activitate și este o mărturie a muncii de echipă impecabile și a abilităților excepționale ale avocaților noștri
Clifford Chance Badea câștigă Premiul IFLR Casa de Avocatură a Anului în România | Clifford Chance este Firma internațională de avocatură a anului și câștigă 12 premii la IFLR Europe Awards 2024
Ziua Mondială a Proprietății Intelectuale, sărbătorită și prin Concursul de Procese Simulate în Dreptul Proprietății Intelectuale, ediția a doua. Ana-Maria Baciu (Managing Partner Simion & Baciu): „Este o mare bucurie să putem contribui la ascensiunea viitoarelor talente în domeniul dreptului proprietății intelectuale. Ne-au bucurat energia și pasiunea pe care le-am simțit din partea concurenților, ceea ce a făcut ca această competiție să fie încă o experiență memorabilă pentru toți cei implicați”
Kinstellar consiliază divizia de ospitalitate a grupului House of Julius Meinl în achiziția istoricului Hotel Ambasador din centrul Bucureștiului. Victor Constantinescu, Managing Partner al biroului din București: ”Aceasta a fost de departe una dintre cele mai complicate tranzacții, cu numeroase părți, cu multe persoane implicate, necesitând abilități de negociere și o structurare inteligentă pentru a fi semnată”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Alexandru Dinuță, Legal and Administrative Manager - Amromco Energy: ” Cred că un grup profesional atât de important nu poate evolua cu adevărat doar în virtutea inerției, ci trebuie să existe o coeziune reală. Competiția și concurența în anumite limite sunt clar productive, dar în final noi toți trebuie să fim, în primul rând, colegi de breaslă și nu adversari, chiar dacă lucrăm pentru un concurent de pe piață”
Avocații ZRVP au în derulare, de la începutul anului, cinci proiecte de M&A în domeniul energiei regenerabile şi alte câteva tranzacţii în alte sectoare economice | Anca Danilescu, Partener Senior: Nu doar profitabilitatea sau perspectivele de business ale societăţii – ţintă decid soarta unei tranzacţii, ci şi „sănătatea” juridică a acesteia, ceea ce face ca profesionalismul avocaţilor implicaţi în tranzacţie să încline semnificativ balanţa spre un final sau altul al respectivului proiect
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...