ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Funcționarea industriei hoteliere pe durata stării de alertă. Ce restricții trebuie respectate?

05 Iunie 2020   |   Diana Stan, Senior Associate în cadrul Reff & Asociații | Deloitte Legal România

În cadrul procesului de reluare a activității, echipele de conducere ale operatorilor economici din industrie trebuie să dezvolte și să pună în aplicare un plan de acțiune, adaptat situației, cu respectarea recomandărilor autorităților locale și naționale de sănătate publică, având ca scop prevenirea răspândirii virusului, gestionarea eficientă a cazurilor, dacă apar, și atenuarea impactului în rândul clienților și al personalului.

 
 
În prag de sezon estival, autoritățile române încearcă să relanseze turismul, prin elaborarea de strategii temporare și implementarea de măsuri graduale care să permită funcționarea industriei hoteliere, în condiții optime pentru prevenirea contaminării cu noul coronavirus SARS-CoV-2. Hotărârea de Guvern nr. 394/2020 privind declararea stării de alertă stabilește, printre altele, primele măsuri privind funcționarea industriei hoteliere și a activităților conexe pe durata stării de alertă, dar și restricțiile care trebuie respectate de operatorii din domeniu.

În cadrul procesului de reluare a activității, echipele de conducere ale operatorilor economici din industrie trebuie să dezvolte și să pună în aplicare un plan de acțiune, adaptat situației, cu respectarea recomandărilor autorităților locale și naționale de sănătate publică, având ca scop prevenirea răspândirii virusului, gestionarea eficientă a cazurilor, dacă apar, și atenuarea impactului în rândul clienților și al personalului.


Obligațiile operatorilor economici din domeniul hotelier
Principalele obligații pe care operatorii din domeniul hotelier trebuie să le respecte, conform Hotărârii 394/2020, sunt legate de asigurarea triajului epidemiologic și a dezinfectării obligatorii a mâinilor la intrarea în sediu, atât pentru personalul propriu, cât și pentru vizitatori, în condițiile stabilite prin Ordinul nr. 874/81/2020, și de respectarea normelor de prevenire stabilite prin Ordinul nr. 1731/832/2020, printre care se numără și  dezvoltarea și punerea în aplicare a planurilor de acțiune menționate anterior.

Un astfel de plan de acțiune trebuie să prevadă, în principal, optimizarea comunicării între conducere și personal și, respectiv, între conducere și clienți, astfel încât aceștia să poată furniza și obține rapid informații cu privire la măsurile preventive adoptate sau alte servicii solicitate de clienți (medicale/farmaceutice), cu privire la incidentele care pot apărea în unitatea de cazare, precum și pentru a promova o serie de mesaje-cheie în rândul oaspeților, cum ar fi regulile de distanțare socială, igiena mâinilor și cea respiratorie. În plus, planul trebuie să includă politica de ocupare a camerelor privind persoanele însoțitoare, în situația în care există un caz suspect de COVID-19, și asigurarea unei truse medicale, la recepție, ce va fi pusă la dispoziția cadrelor medicale solicitate pentru consultul cazurilor suspecte. Trusa trebuie să conțină dezinfectant/șervețele cu efect antibacterian pentru curățarea suprafețelor, măști pentru față/ochi, mănuși, șorț de protecție, halat medical, sac pentru deșeuri, toate de unică folosință.

Totodată, planul de acțiune va avea în vedere monitorizarea oaspeților care pot fi bolnavi de către personalul de la recepție, cu respectarea reglementărilor privind protecția datelor cu caracter personal și a dreptului la viață privată și confidențialitate, conducerea și serviciile medicale fiind îndreptățite să evalueze situația și să ia deciziile corespunzătoare. Planul va impune și spălarea și dezinfecția suprafețelor din camere și spații comune cu frecvență mai crescută decât de obicei, cu soluții dezinfectante pe bază de alcool sau clor, avizate conform legii.

Restricții aplicabile la servirea mesei
Inițial, prin Hotărârea 394/2020 a fost menținută măsura suspendării consumului de produse alimentare și de băuturi alcoolice și nealcoolice în spațiile comune de servire a mesei din restaurante, hoteluri, moteluri, pensiuni, cafenele sau alte localuri publice, din interiorul clădirilor. În spațiile menționate au fost permise doar activități de preparare a hranei și comercializare a produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în incintele respective (room service/take away).

Începând cu 1 iunie, în contextul reducerii graduale a restricțiilor, sunt permise prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice, însă doar în spațiile exterioare, în aer liber, și cu anumite restricții. Astfel, este obligatorie asigurarea unei distanțe de minimum doi metri între mese, iar la fiecare masă pot sta maximum patru persoane, dacă sunt din familii diferite (Ordinul nr. 966/1809/105/2020).

Ordinul menționat mai prevede instalarea la intrarea pe terasă și la grupurile sanitare a dispozitivelor cu produse biocide avizate, necesare dezinfectării mâinilor clienților, precum și informarea acestora cu privire la modul de utilizare și stabilirea de circuite cu sens unic ce trebuie parcurse de clienți în interiorul terasei, astfel încât să se limiteze contactele între clienți, și amplasarea de semnalizări verticale pentru a facilita circulația clienților pe terasă.

În plus, se interzice transferul meniurilor, solnițelor, olivierelor și al altor obiecte de pe o masă pe alta. Acestea vor fi dezinfectate după plecarea clienților de la o masă și, unde este posibil, se vor folosi meniuri de unică folosință. De asemenea, ordinul mai prevede interzicerea consumului de produse în picioare, pentru a minimiza circulația clienților în interiorul terasei.

Nu în ultimul rând, pentru servirea mesei, personalul va purta mască și mănuși, iar după fiecare client/grup va efectua dezinfecția meselor cu produse biocide care necesită un timp minim de contact, avizate de către Comisia Națională pentru Produse Biocide.

Restricții privind activitățile desfășurate în spațiile comune

Potrivit Ordinului 1731/2020, într-o primă etapă, o serie de activități adiacente industriei hoteliere rămân interzise, cum ar fi locurile de joacă, locurile special amenajate pentru fitness, saune, piscina interioară din incinta hotelurilor, iar folosirea lifturilor va fi permisă doar dacă este strict necesar și numai de către cel mult două persoane simultan, de preferat din aceeași familie, care vor purta măști de protecție în tot timpul folosirii liftului.

În schimb, începând cu 1 iunie, prin modificările aduse Hotărârii 394/2020, este permis accesul persoanelor pe plajele amenajate, cu asigurarea obligatorie de șezlonguri pentru fiecare dintre persoanele prezente și o distanță de minimum doi metri între șezlongurile care sunt utilizate de persoane din familii diferite. La aceste reguli se adaugă și respectarea normelor privind stabilirea măsurilor specifice de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2 pentru activitățile de operare a plajelor turistice stabilite prin Ordinul nr. 969/1810/1166/2020.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


     

    Ascunde Reclama
     
     

    POSTEAZA UN COMENTARIU


    Nume *
    Email (nu va fi publicat) *
    Comentariu *
    Cod de securitate*







    * campuri obligatorii


    Articol 7912 / 8654
     

    Ascunde Reclama
     
    BREAKING NEWS
    ESENTIAL
    LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 3-5 years Atorney at Law | Dispute Resolution
    LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 0-3 years Atorney at Law | Dispute Resolution
    După un an plin, în care s-au implicat în peste 20 de tranzacții, avocații de M&A de la PNSA au acum în lucru peste zece mandate „cu greutate” | Silviu Stoica, partener: ”Există un interes crescut al fondurilor de private equity, dar și al investitorilor strategici și instituționali. Avem proiecte în cele mai variate domenii”
    Echipa integrată a KPMG Legal & Tax obține în fața Curții de Apel Ploiești anularea măsurii nelegale de stabilire a sediului fix în România a unui important jucător în industria fashion, precum și obligațiile fiscale aferente în valoare de 1,5 mil. €
    CMS asistă Iberdrola în vânzarea activelor sale eoliene din România. Cumpărătorul i-a avut alături pe avocații firmei Bohâlțeanu & Asociații
    Studenții din București s-au impus și în acest an în cadrul Hexagonul Facultăților de Drept
    RTPR a fost desemnată „Firma de avocatură a anului în România” la Chambers Europe Awards 2024. Costin Tărăcilă, Managing Partner: Premiul are o semnificație și mai mare în contextul în care sărbătorim 20 de ani de activitate și este o mărturie a muncii de echipă impecabile și a abilităților excepționale ale avocaților noștri
    Clifford Chance Badea câștigă Premiul IFLR Casa de Avocatură a Anului în România | Clifford Chance este Firma internațională de avocatură a anului și câștigă 12 premii la IFLR Europe Awards 2024
    Ziua Mondială a Proprietății Intelectuale, sărbătorită și prin Concursul de Procese Simulate în Dreptul Proprietății Intelectuale, ediția a doua. Ana-Maria Baciu (Managing Partner Simion & Baciu): „Este o mare bucurie să putem contribui la ascensiunea viitoarelor talente în domeniul dreptului proprietății intelectuale. Ne-au bucurat energia și pasiunea pe care le-am simțit din partea concurenților, ceea ce a făcut ca această competiție să fie încă o experiență memorabilă pentru toți cei implicați”
    Kinstellar consiliază divizia de ospitalitate a grupului House of Julius Meinl în achiziția istoricului Hotel Ambasador din centrul Bucureștiului. Victor Constantinescu, Managing Partner al biroului din București: ”Aceasta a fost de departe una dintre cele mai complicate tranzacții, cu numeroase părți, cu multe persoane implicate, necesitând abilități de negociere și o structurare inteligentă pentru a fi semnată”
    Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Alexandru Dinuță, Legal and Administrative Manager - Amromco Energy: ” Cred că un grup profesional atât de important nu poate evolua cu adevărat doar în virtutea inerției, ci trebuie să existe o coeziune reală. Competiția și concurența în anumite limite sunt clar productive, dar în final noi toți trebuie să fim, în primul rând, colegi de breaslă și nu adversari, chiar dacă lucrăm pentru un concurent de pe piață”
    Avocații ZRVP au în derulare, de la începutul anului, cinci proiecte de M&A în domeniul energiei regenerabile şi alte câteva tranzacţii în alte sectoare economice | Anca Danilescu, Partener Senior: Nu doar profitabilitatea sau perspectivele de business ale societăţii – ţintă decid soarta unei tranzacţii, ci şi „sănătatea” juridică a acesteia, ceea ce face ca profesionalismul avocaţilor implicaţi în tranzacţie să încline semnificativ balanţa spre un final sau altul al respectivului proiect
     
    Citeste pe SeeNews Digital Network
    • BizBanker

    • BizLeader

        in curand...
    • SeeNews

      in curand...