ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Societăţile vor putea reduce termenele de convocare a adunării generale a acţionarilor, în caz de urgenţă (proiect)

15 Aprilie 2020   |   AGERPRES

Adunarea generală a acţionarilor/asociaţilor poate fi ţinută prin mijloace electronice de comunicare directă la distanţă, precum teleconferinţa sau videoconferinţa, cu respectarea caracterului secret al votului, dacă este cazul, şi a dreptului de exercitare a votului prin corespondenţă.

 
 
Termenele de convocare a adunării generale acţionarilor vor putea fi reduse, în caz de urgenţă, fără a putea fi mai mici de jumătate din termenele prevăzute de Legea societăţilor nr.31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, conform unui proiect de Ordonanţă publicat pe site-ul Ministerului Justiţiei.

Documentul prevede că, pe durata stării de urgenţă, societăţile reglementate de Legea societăţilor nr.31/1990 pot convoca adunarea generală a acţionarilor / asociaţilor fie prin modalităţile prevăzute de lege, fie prin orice mijloace de comunicare la distanţă, care asigură transmiterea textului, cu condiţia ca fiecare acţionar/asociat să comunice/să fi comunicat în scris administratorilor/consiliului de administraţie/directoratului adresa poştală sau, după caz, cea de poştă electronică ori alte coordonate la care poate primi corespondenţa cu societatea.


Organul statutar care are competenţa de a convoca adunarea generală decide modalitatea de convocare - prin scrisoare recomandată, prin curier, prin scrisoare transmisă pe cale electronică, la care poate fi, fără a fi însă obligatoriu, ataşată sau logic asociată semnătură electronică extinsă, prin telefax ori prin alte mijloace de comunicare la distanţă care asigură transmiterea textului.

Informaţiile şi documentele vizând problemele înscrise pe ordinea de zi, inclusiv, dacă este cazul, situaţiile financiare anuale, raportul anual al consiliului de administraţie, respectiv raportul directoratului şi cel al consiliului de supraveghere, propunerea cu privire la distribuirea de dividende şi situaţia privind dividendele distribuite parţial în cursul anului fiscal se publică pe pagina de internet a societăţii, dacă aceasta dispune de o pagină de internet. În cazul în care societatea nu dispune de o pagină de internet, informaţiile şi documentele se transmit acţionarilor/asociaţilor prin poşta electronică. Dacă nu este posibilă transmiterea prin poştă electronică, la cerere, copii ale acestor documente vor fi transmise acţionarilor/asociaţilor prin poştă sau curier.

"În caz de urgenţă, dacă organul statutar care are competenţa de a convoca adunarea generală decide reducerea termenelor de convocare, termenul în care acţionarii/asociaţii pot propune puncte noi pe ordinea de zi şi termenul în care trebuie comunicată ordinea de zi completată se reduc în mod corespunzător. Pe durata stării de urgenţă, adunările generale ale acţionarilor/asociaţilor pot avea loc, chiar dacă actul constitutiv nu prevede sau interzice, prin corespondenţă sau prin mijloace electronice de comunicare directă la distanţă. Organul societăţii care are competenţa de a convoca adunarea generală va alege una dintre modalităţile de desfăşurare prevăzute sau o combinaţie a acestora. Acesta are obligaţia de a indica în convocator toate informaţiile referitoare la data şi ora adunării, forma de participare şi modul de desfăşurare a adunării generale şi de acces a acţionarilor/asociaţilor la aceasta, precum şi modalităţile de exercitare a dreptului de vot", se menţionează în proiect.

Acţionarii/asociaţii îşi comunică votul prin corespondenţă până la data ţinerii sedinţei, în modalităţile indicate în convocator, şi anume, prin scrisoare recomandată, prin scrisoare transmisă pe cale electronică, având încorporată, ataşată sau logic asociată semnătura electronică extinsă sau prin scrisoare semnată şi scanată şi transmisă prin mijloace electronice ori prin orice alt mijloc de comunicare la distanţă care asigură transmiterea textului. În ultimele două cazuri, în scop de arhivare, originalul scrisorii va fi depus la sediul societăţii în termen de 5 zile de la încetarea stării de urgenţă.

Adunarea generală a acţionarilor/asociaţilor poate fi ţinută prin mijloace electronice de comunicare directă la distanţă, precum teleconferinţa sau videoconferinţa, cu respectarea caracterului secret al votului, dacă este cazul, şi a dreptului de exercitare a votului prin corespondenţă. Mijloacele electronice de comunicare la distanţă trebuie să îndeplinească condiţiile tehnice necesare pentru a permite compatibilitatea cu un număr cât mai mare de sisteme de operare; identificarea participanţilor şi participarea efectivă a acestora la şedinţă; transmisiunea în timp real a adunării generale, înregistrarea şi arhivarea acesteia; comunicarea bidirecţională în timp real, astfel încât acţionarii/asociaţii să se poată adresa de la distanţă adunării generale; exprimarea votului în cursul adunării generale şi înregistrarea acestuia; verificarea ulterioară a modului în care s-a votat în adunare.

"Măsurile descrise au ca scop crearea cadrului legal care, în contextul stării de urgenţă, ce implică restricţii de circulaţie şi reguli de distanţare socială, să asigure derularea procesului decizional în cadrul societăţilor, fără de care nu este posibilă continuarea activităţii acestora. Sunt create, astfel, instrumente care permit adoptarea hotărârilor generale ale asociaţilor/acţionarilor prin corespondenţă şi mijloace electronice de comunicare directă la distanţă, chiar dacă în actul constitutiv nu se prevede această posibilitate. Se propune folosirea tehnicii moderne de comunicare ce asigură transmisiunea în timp real şi comunicarea bidirecţională în timp real, astfel încât acţionarii/asociaţii să se poată adresa de la distanţă adunării generale, să participe, în mod efectiv, la dezbaterea fiecărui punct pe ordinea de zi, să îşi exprime votul şi să poată verifica ulterior modul în care s-a votat în adunare", se menţionează în nota de fundamentare.

Având în vedere, totuşi, dificultăţile pe care unele societăţi le pot întâmpina în organizarea adunării generale în această perioadă, proiectul propune prelungirea termenului de întrunire a adunării generale de aprobare a situaţiilor financiare aferente exerciţiului financiar 2019, pentru a acorda societăţilor posibilitatea convocării şi întrunirii adunării generale a acţionarilor/asociaţilor în modalităţile ce se au în vedere prin această nouă reglementare. Corelativ, pe durata prelungirii acordate, consiliul de administraţie, respectiv directoratul nu este ţinut de obligaţia de convocare a adunării generale, prevăzută de art. 15324 din Legea societăţilor, articol care obligă la întrunirea organului statutar in cazul în care în urma unor pierderi, stabilite prin situaţiile financiare anuale aprobate conform legii, activul net al societăţii, determinat ca diferenţă între totalul activelor şi totalul datoriilor acesteia, s-a diminuat la mai puţin de jumătate din valoarea capitalului social subscris, pentru a decide dacă societatea trebuie să fie dizolvată.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 3405 / 5160
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Senior Lawyer Employment | Reff & Associates
Cine sunt campionii pieței locale evidențiați în ultimul clasament IP Stars 2024 | Baciu Partners are cele mai multe recomandări în prima bandă din domeniul mărcilor. ZRVP și Răzvan Dincă & Asociaţii sunt pe primul palier al performanței, urmate de Mușat & Asociații și NNDKP
LegiTeam: Alătură-te echipei de avocați Mitel & Asociații!
Eurohold şi EIG au deschis oficial o procedură de arbitraj împotriva Guvernului României, cu miza de 500 mil. €. Avocații României se vor înfrunta cu Pinsent Masons şi Djingov, Gouginski, Kyutchukov & Velichkov
WH Partners, o firmă de avocatură din Malta, deschide primul birou din România în parteneriat cu Simion & Partners | James Scicluna, Co-fondator și Managing Partner WH Partners: „Lansarea WH Simion & Partners în București ne întărește angajamentul de a ne dezvolta firma mai departe de Malta într-un mod de care să beneficieze strategic clienții noștri. Abilitățile tranzacționale ale Cosminei Simion și experiența pe care aceasta și echipa ei o aduc în tehnologie, digital, media și divertisment completează perfect serviciile noastre”
Alpiq a obținut anularea integrală a unei decizii fiscale cu obligații de plată de cca. 158 mil. €. Sebastian Guțiu, Manging Partner Schoenherr: ”Această victorie majoră confirmă faptul că utilizăm abordarea corectă”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Daniela Bulacu, Head of Legal - Ringier România: “Viitorul este cel al dialogului la nivel de comunicate, fără implicarea orgoliilor personale. Cred că sunt necesare mai multe întâlniri profesionale unde putem să schimbăm opinii, să învățăm unii de la alții”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Alexandru Berea, General counsel la BCR: ”Prin colaborare putem genera schimbări semnificative nu doar în interiorul profesiei noastre, ci și în societate in general. Prin natura muncii noastre, nu numai că răspundem la nevoile imediate ale societății, dar suntem și arhitecți ai viitorului acesteia, contribuind la definirea și modelarea unui cadru normativ care să orienteze comportamentul și deciziile individuale și colective pe termen lung”
Finanțele au demarat procedura de selecție a firmelor de avocați pentru un proiect ce presupune asistență consistentă în baza dreptului englez. Contract pe 3 ani, tarife orare de cca. 1.900 lei
Mușat & Asociații câștigă prestigiosul premiu “Romania Firm of the Year” la LMG Life Sciences Awards EMEA 2024 în Londra | Paul George Buta, Managing Partner: “O recunoaștere internațională a eforturilor întregii firme în mandate extrem de sofisticate din domeniul life sciences, care au implicat un număr semnificativ de avocați”
LMG Life Sciences EMEA Awards 2024 | Adrian CHIRVASE, Partner în cadrul POPESCU & ASOCIAȚII, desemnat Avocatul Anului în White Collar Crime: ”Apreciez recunoașterea obținută și rămân implicat să susțin, la cele mai înalte standarde de excelență juridică, toate mandatele care ne sunt încredințate”
Schoenherr a asistat Piraeus Bank în legătură cu vânzarea participației sale într-un portofoliu de credite neperformante de 400 mil. € către APS. Partenerul Matei Florea a coordonat echipa implicată în Proiectul Delta, cel mai mare portofoliu de NPL tranzacţionat în România în ultimii 4 ani
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...